En kezeles szempontjabol egyszeru montira vagyom, amennyire lehet... szamomra mar a bringazas rovasara megy a sok bizbasz, a nerve csak megerositett ebben, amire mar korabban is rajottem. A telonal is jobb lenne egy terralogicos vonulat, de meginkabb vmi elektromos szabalyozasu megoldas, ami magatol teszi a dolgat. Majd akkor megyek vissza ossztelosra, ha ezt rendszerszinten megoldjak.
Idén júniustól használom az össztelós Canyont az 1*11-es rendszerrel.
A teló vagy félig-meddig lockolva van (nincs igazi lock állás, fokozatmentesen tekerhető, kb. félig tekerem a szinte nem mozog állás felé), a tag pedig Medium állásban van. Lejtő előtt mindkettőt Openre állítom és kész. A tagot talán egyszer próbáltam ki Firm állásban.
Egy váltókar van és a nyeregcső karja.
Ez így nekem egyszerű kezelés. Igazából a teló és a tag is lehetne mindig Open állásban, mert úgy nagyon kényelmes a hazai rossz utakon és nekem igazán mindegy, mennyi energia vész el mozgás közben.
Ami a kezelésben nagy könnyebbség ezzel a bicajjal, az az egy váltókar. Én a régi bicajon se szerettem azt a sok váltási lehetőséget, nem láttam értelmét.
Természetesen ki ilyen, ki olyan, viszont egy automatikus, elektromos megoldás király lenne :-). Kérdés persze, mit érzékelhetne a rendszer, ami alapján állítaná tudná a telót és tagot. Autóknál van olyan megoldás, ahol kamera/lézer nézi az utat és ha kátyú, gödör jön, akkor puhítja a csillapítást, ha meg sima út, akkor keményíti. Bicajon a mai minél könnyebb legyen trendbe ez nem igazán férne bele. Persze anyagilag se nagyon.