Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3138 hozzászólás a témában

#1141
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Milyen nyomáson használod az Exceed-et? Én legutóbb 1.8-1.8 -al (cseréltem a gyári race kingeket protection-re + átalakítottam TL-re) mentem és úgy érzem, hogy ez még nem az igazi, azt nem mondom, hogy a belemet kirázza, de messze van még a "lockolt" Nerve-től :)

 

talan 1.9-2.1 nalam az arany kozeput, ez alatt ugy erzem tul sokat pogozik (80kg).

 

Az Exceed egy 10 kiló alatti XC versenygép, a Nerve meg túrázásra való 13-14 kilós össztelós. Akinek az elôbbire van szüksége annak a Nerve nem jó, meg ugyanez igaz fordítva is... :)


Olyan ket kg volt kozottuk, de nem a sulyon mulik. A nervel nem szerettem tekerni.

#1142
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

Az Exceed egy 10 kiló alatti XC versenygép, a Nerve meg túrázásra való 13-14 kilós össztelós. Akinek az elôbbire van szüksége annak a Nerve nem jó, meg ugyanez igaz fordítva is... :)

Mindeközben Németországban  :)

1138781-post-your-bikepacking-rig-gear-l


  • 950sm07 kedveli ezt

#1143
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Az Exceed egy 10 kiló alatti XC versenygép, a Nerve meg túrázásra való 13-14 kilós össztelós. Akinek az elôbbire van szüksége annak a Nerve nem jó, meg ugyanez igaz fordítva is... :)

 

Ez így van.

Egy össztelósnál talán, főleg örömbringázásnál, több idő "van/lehet/" tekergetni a rugózás állítócsavarjait is, mint egy teljesítmény orientált tekerésnél.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1144
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Ez nagyon gyerekcipo meg... meg a geo sem mindegy. A nervet hiaba lockoltam, sehol sem volt az exceedhez kepest, ez utobbival sokkal nagyobb orom tekerni.

Az Exceed egy 10 kiló alatti XC versenygép, a Nerve meg túrázásra való 13-14 kilós össztelós. Akinek az elôbbire van szüksége annak a Nerve nem jó, meg ugyanez igaz fordítva is... :)


  • ultio kedveli ezt

#1145
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

Ez nagyon gyerekcipo meg... meg a geo sem mindegy. A nervet hiaba lockoltam, sehol sem volt az exceedhez kepest, ez utobbival sokkal nagyobb orom tekerni.

Milyen nyomáson használod az Exceed-et? Én legutóbb 1.8-1.8 -al (cseréltem a gyári race kingeket protection-re + átalakítottam TL-re) mentem és úgy érzem, hogy ez még nem az igazi, azt nem mondom, hogy a belemet kirázza, de messze van még a "lockolt" Nerve-től :)



#1146
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Ez nagyon gyerekcipo meg... meg a geo sem mindegy. A nervet hiaba lockoltam, sehol sem volt az exceedhez kepest, ez utobbival sokkal nagyobb orom tekerni.

#1147
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

Alapvetoen egy bringat csak tekerni kellene, kormanyozni es fekezni.

Van valtas idealis esetben hatul
Esetleg elol
Kompresszioallitas elol
Hatul
Seatpost

Ez utobbi otot automatizalhatnak, tobb dologra kell figyelned, mint egy auto vezetesenel.

Van egy jó cikk valahol a teljes Rock Shox e.i-ről ill. hogy mennyire nem találták még el. A jóember azt írja, hogy hiába van egy rakás gyorsulás mérő és minden a rendszerben, ő azt tapasztalta, hogy csak a "tekerésre" figyel és alapból mindkét tagot teljesen nyitva tartja, ha meg ráteker akkor zárja ész nélkül. Lefelé is. Meg is találtam: http://forums.mtbr.c...or-1025371.html

Egyébként elméletileg jó lehetne:

p5pb8318974.jpg

Ehhez már csak egy Garmin-os basz kell, ami pályarajz alapján vagy betanulással már időzítve állítaná a tagokat...



#1148
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Nincs ezzel semmi gond, jo nekem a ht bringa merev nyeregcsovel :) kitalalja minden gondolatom. Epp azert vettem a nervehez egyet, hogy tenyleg mennyire hianyzott ez nekem: epp mint az ossztelo, semennyire. :D othat eve is hasonlo okokbol csereltem merev 29erre.

***

Sikerult a rebound tekerojet visszaallitanom a megfelelo pozicioba, eleg gyengecske szerkezet, annak az ogyurunek fontos funkcioja van a helyen tartashoz.

#1149
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Akkor meg az automatika lenne a gondod, nem olvasná jól a gondolatod! :D

 

I

na de a rendszer finomhangolható lenne, amivel az arra fogékonyak fél évig pöcsölhetnének mire mindent század bárra beállítgatnak, hogy a 2 hét múlva következő frissítésnél minden adat elvesszen, és lehessen előröl kezdeni.


  • Kisherceg kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1150
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Alapvetoen egy bringat csak tekerni kellene, kormanyozni es fekezni.

Van valtas idealis esetben hatul
Esetleg elol
Kompresszioallitas elol
Hatul
Seatpost

Ez utobbi otot automatizalhatnak, tobb dologra kell figyelned, mint egy auto vezetesenel.

Akkor meg az automatika lenne a gondod, nem olvasná jól a gondolatod! :D

 

Imádom a szeptember-októbert, mikor nincs terv szerinti edzés többé csak élménybringa. Pont semennyire nem zavar, ha a dropper gombját "kell" nyomogatnom és tudom, hogy nem vagyok ezzel egyedül! ;)



#1151
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Alapvetoen egy bringat csak tekerni kellene, kormanyozni es fekezni.

Van valtas idealis esetben hatul
Esetleg elol
Kompresszioallitas elol
Hatul
Seatpost

Ez utobbi otot automatizalhatnak, tobb dologra kell figyelned, mint egy auto vezetesenel.

arn módosította - 2017. október 04. - 12:14


#1152
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

Kb ugyanez nálam is. Egyszerûség nekem a két kar - az 1x meg a dropper. Teló mindig nyitva, a köztes állás számomra abszolút értelmetlen, a rugóstagot hosszú mászásoknál zárom - ami nem lock csak a berugózási csillapítást keményíti - de köves helyeken jobb az is teljesen nyitva.
Van a Strive-on a "shapeshifter" ami azt hittem csoda lesz, de míg a geometria változtatása elônyös volt a mászásohoz addig a tekerésre gyakorolt hatását ki nem állhattam. Nem használtam sosem, és a remote-ot le is szedtem.

 

Elektronikusan vezérelt rugózás jönni fog tuti - már van is - de az nekem nem nem az egyszerûséget jelenti... csak több dolog sz*rhat be.

Valószínüleg ahogy öregszünk nem tudunk már annyi felé figyelni szvsz ezért van ez clean desktop mánia  :D  A Di2-től tartottam egy kicsit, de az volt az első dolgom, hogy átállítottam egykarosra. A programozgatással elvoltam egy-két napig, de tényleg jó. A váltófülek lehetnének hosszabbak, valamennyit lehet rajtuk állítani, de nem eleget, ezért megcseréltem a fékkart és a váltót, talán ma el tudok menni egy hosszabb körre aztán majd kiderül milyen. A Di2 tudja egyébként vezérelni a FOX iCTD-t, de akkora az akkuja mint egy nyomáskapcsoló, szóval nagy. Valószínüleg tényleg ez a jövő, az más kérdés, hogy van-e rá igény.



#1153
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A lockout kar használata jól megszokható. Az első verseny alatt felejtettem el 1-2x oldani, de aztán automatikusan ráállt a kezem. Mint ahogy a dropper postom remote-jára is. Na azt versenyen se felejteném el benyomni, az tuti!

Lockout kart leszereltem így őszre/télire, totál felesleges ilyenkor, pont semennyire nem érdekel, ha aszfaltos mászáson 2 mp-cel lassabb vagyok így.

 

Ez a remote-os dropper dolog nagy "találmány". Nálam a 4. szezonját futja egy régi RS Reverb. Fellevegősödött tavaly, de Probike-ban profi szervizt kapott, ismét tökéletes. Még én, a béna és óvatos lejtőző is egész gyors vagyok vele és elég őrült helyeken le merek menni, ha a bicajban van.

És nem, nem hinném, hogy lassul tőle az ember, ha visszakerül az égbe húzott nyeregcső. Többnyire ahol korábban nem mertem dropper nélkül lemenni aztán dropperrel párszor lementem, na ott később már lemegyek kihúzott nyeregcsővel.



#1154
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Idén júniustól használom az össztelós Canyont az 1*11-es rendszerrel.

A teló vagy félig-meddig lockolva van (nincs igazi lock állás, fokozatmentesen tekerhető, kb. félig tekerem a szinte nem mozog állás felé), a tag pedig Medium állásban van. Lejtő előtt mindkettőt Openre állítom és kész. A tagot talán egyszer próbáltam ki Firm állásban.

Egy váltókar van és a nyeregcső karja.

Ez így nekem egyszerű kezelés. Igazából a teló és a tag is lehetne mindig Open állásban, mert úgy nagyon kényelmes a hazai rossz utakon és nekem igazán mindegy, mennyi energia vész el mozgás közben.

Ami a kezelésben nagy könnyebbség ezzel a bicajjal, az az egy váltókar. Én a régi bicajon se szerettem azt a sok váltási lehetőséget, nem láttam értelmét.

 

Természetesen ki ilyen, ki olyan, viszont egy automatikus, elektromos megoldás király lenne :-). Kérdés persze, mit érzékelhetne a rendszer, ami alapján állítaná tudná a telót és tagot. Autóknál van olyan megoldás, ahol kamera/lézer nézi az utat és ha kátyú, gödör jön, akkor puhítja a csillapítást, ha meg sima út, akkor keményíti. Bicajon a mai minél könnyebb legyen trendbe ez nem igazán férne bele. Persze anyagilag se nagyon.

Kb ugyanez nálam is. Egyszerûség nekem a két kar - az 1x meg a dropper. Teló mindig nyitva, a köztes állás számomra abszolút értelmetlen, a rugóstagot hosszú mászásoknál zárom - ami nem lock csak a berugózási csillapítást keményíti - de köves helyeken jobb az is teljesen nyitva.
Van a Strive-on a "shapeshifter" ami azt hittem csoda lesz, de míg a geometria változtatása elônyös volt a mászásohoz addig a tekerésre gyakorolt hatását ki nem állhattam. Nem használtam sosem, és a remote-ot le is szedtem.

 

Elektronikusan vezérelt rugózás jönni fog tuti - már van is - de az nekem nem nem az egyszerûséget jelenti... csak több dolog sz*rhat be.


  • Kisherceg kedveli ezt

#1155
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

Na mit találtam:  :)

 

http://forums.mtbr.c...ms-1040848.html

 

"After some tests, I think that if you have some pressure (little pressure...) on the fork, it doesn't unlock fine."

 

0db válasz :wacko:  De legalább van még valaki akinek feltűnt a probléma.



#1156
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

En kezeles szempontjabol egyszeru montira vagyom, amennyire lehet... szamomra mar a bringazas rovasara megy a sok bizbasz, a nerve csak megerositett ebben, amire mar korabban is rajottem. A telonal is jobb lenne egy terralogicos vonulat, de meginkabb vmi elektromos szabalyozasu megoldas, ami magatol teszi a dolgat. Majd akkor megyek vissza ossztelosra, ha ezt rendszerszinten megoldjak.

 

Idén júniustól használom az össztelós Canyont az 1*11-es rendszerrel.

A teló vagy félig-meddig lockolva van (nincs igazi lock állás, fokozatmentesen tekerhető, kb. félig tekerem a szinte nem mozog állás felé), a tag pedig Medium állásban van. Lejtő előtt mindkettőt Openre állítom és kész. A tagot talán egyszer próbáltam ki Firm állásban.

Egy váltókar van és a nyeregcső karja.

Ez így nekem egyszerű kezelés. Igazából a teló és a tag is lehetne mindig Open állásban, mert úgy nagyon kényelmes a hazai rossz utakon és nekem igazán mindegy, mennyi energia vész el mozgás közben.

Ami a kezelésben nagy könnyebbség ezzel a bicajjal, az az egy váltókar. Én a régi bicajon se szerettem azt a sok váltási lehetőséget, nem láttam értelmét.

 

Természetesen ki ilyen, ki olyan, viszont egy automatikus, elektromos megoldás király lenne :-). Kérdés persze, mit érzékelhetne a rendszer, ami alapján állítaná tudná a telót és tagot. Autóknál van olyan megoldás, ahol kamera/lézer nézi az utat és ha kátyú, gödör jön, akkor puhítja a csillapítást, ha meg sima út, akkor keményíti. Bicajon a mai minél könnyebb legyen trendbe ez nem igazán férne bele. Persze anyagilag se nagyon.


  • 950sm07 kedveli ezt

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1157
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
En kezeles szempontjabol egyszeru montira vagyom, amennyire lehet... szamomra mar a bringazas rovasara megy a sok bizbasz, a nerve csak megerositett ebben, amire mar korabban is rajottem. A telonal is jobb lenne egy terralogicos vonulat, de meginkabb vmi elektromos szabalyozasu megoldas, ami magatol teszi a dolgat. Majd akkor megyek vissza ossztelosra, ha ezt rendszerszinten megoldjak.

arn módosította - 2017. október 04. - 09:24


#1158
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Számomra az utóbbi évek legjobb fejlesztése a dropper post  :) .

Nem vagy egyedül... már XCO világkupán is általános látvány :)



#1159
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Persze, minden attól függ... mondjuk én a seatpost remote-ot soha nem áldoznám be a teló remote-ra, nálam annak van csak értelme. :)

 

Számomra az utóbbi évek legjobb fejlesztése a dropper post  :) .


  • Szepy_lc8 kedveli ezt

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1160
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

Elindulsz trail modban, aztan menet kozben valtod at. :) ugy vissza is tudod valtani.

Csak nehogy ez legyen majd a "hivatalos" válasz😃 Kiváncsi vagyok hogyan tudják fícsörként tálalni. Sztem írok a foxnak is ...