csak ezzel nincs megoldva a problema, max elfeded azt ugyanugy fog szorulni, csak erovel visszarantod. ezt meg tudod csinaln kezzel is
Jelentkezz be Regisztrálj

Canyon
#1101
Írta 2017. október 12. - 09:29

#1102
Írta 2017. október 12. - 09:09

Tuti ha remote villat rendelnek, akkor keszreszerelve kapjak. En fenntartom a velemenyem, hogy nem a remote es a kupak feladata visszarantani az egeszet, ket szerkezet pozicioja nincs szinkronban. Ha leoldod, attol a villa nem fogja ezt megtenni.
Értem, ez így is van. De nem az Open => Medium => Firm iránnyal van a baj, ez terhelve/terheletlenül is működik. A probléma a lockolt állapotból kivétellel van, ott nem tartom indokoltnak, hogy csak akkor megy a Frim => Medium => Open ha éppen nincs terhelés a villán. A Float-on ez még nem így van, ott a legkissebb ellenállás nélkül oldja a villát terhelés alatt (lock => kormány lenyom => unlock).
Ez az egész csak azért bosszantó, mert ha még rendesen is lett volna a remote összerakva (de nem volt), akkor egészen addig fel sem tűnt volna a probléma, amíg nem alakítom át tekerősre.
Na mindegy, egyébként a villa nagyon szépen mozog, a bringa meg még annál is jobb, mint amire számítottam
Közben megrendeltem a robbantott ábráról pár dolgot a vázhoz, egy esős délután átrakom a Nerveből a transfert...
#1103
Írta 2017. október 12. - 07:19

#1104
Írta 2017. október 11. - 23:13

Lehet, hogy nem pont a kerdesedre valaszolok😃 Igazabol en abbol indulok ki, hogy van ket fit4-os villam, egy 2014-es es egy 2017-es, amiknel a lock mashogy mukodik. Az egyiket lehet terheles alatt is allitgatni, a masikat nem.Akkor adtal a szarnak egy pofont?
szvsz a lock ugy mukodik, hogy egy pozicioban lockolja a villat, es ha azt nem ered el, addig nem old, lockol. Tesztnek... Pl ha leereszted a telot, es benyomod felig, abban a pozicioban is merevre lehet lockolni? Mert ha igaz, amit irok, akkor nem is mukodhet maskent.
A fokozatmentes allitas nem hulyeseg, nekem egy olcsobb villan volt, es szerettem.
A lock igazabol csak a ket vagy harom segedkamrat zarja le, ha puhabbra fujod akkor alacsonyabb is a villa, de ugyanugy lockol. Viszont locknal is marad egy nyitott csatorna es puhabb allapotban at is tudod ezt paszirozni es be fog mozdulni valamennyire.
Holnap okosabb leszek mar ha mentem vele egy rendes kort, de most ugy gondolom, hogy a rugoelofeszitesen mulik minden. Viszont a "beragadas" miatt annak nem jo a villanyakas tekeros megoldas, aki surun tekergeti.
Nem tudom, hogy ezek az oem telok mar osszeszerelve jutnak-e el a Canyonhoz vagy csak felig osszeszerelve (kupak mar rajta van, de remote meg nincs). Ha ok teszik ra a kupakot, akkor tenyleg szerencse kerdese, hogy ki mennyire fesziti meg a rugot, lehet hogy 3 lukkal arrebb mar jo.
#1105
Írta 2017. október 11. - 22:22


A fokozatmentes allitas nem hulyeseg, nekem egy olcsobb villan volt, es szerettem.
#1106
Írta 2017. október 11. - 21:37

Visszaalakitas kesz, golyo + rugo megvan, zeger sztem kuka, szoval finoman kell csinalni.A tulhuzast nem ertem, arra gondolsz, hogy nehezebb kapcsolni?
Most hogy atszereltem 1x11re, en is gondolkodtam, hogy a baloldalra visszarakom, hogy ne ennyire felfele alljon, de ergonomiailag igy van kitalalva (ami szvsz balesetveszelyes), es bal oldalon kicsit furan is allt, hogy nem szimmetrikus. Sajna egyertelmuen a jobb oldalra, a trigger fole terveztek.
En max akkor szerelem vissza, ha visszarakom az atdobot, amugy maradjon egyszeru.
Tapasztalat:
A fit4 damper nem ketallasu, de megcsak nem is harom, hanem fokozatmentes.
Remote-bol van 2pos es 3pos, valoszinu hogy csak izles/szerencse kerdese, hogy kinek mi jutott.
A damperen csak ket vegallas van, lock es open, a kozepsot a ctd remote varazsolja oda. Ha az elofeszitovel tulfeszitem a bowdent, akkor nem lesz teljes open mert valamennyire mar zarni fog + nem lesz teljes lock sem, mert nem fog a kar bepattani a legalso allasba. Tobbet errol nem irok, ki kell probalni.
Szet kellett szednem teljesen a remote-ot, bowdent levagni stb. Meg szerencse, hogy volt itthon masik. Nna szoval a rugo csontszaraz volt a kupakban, ujrazsiroztam. Az elso harom alkalommal mindent ugy csinaltam, ahogy a gyari videoban van, damper open, remote legalso allasban, kupakot osszeraktam ugy, hogy a bowdencsavar es a kivezetes kb 12oranal van, majd a fekete cseszet balra elforgattam 7orahoz (rugo elofeszites), kozepso csavar becsavar majd lockig lehuz es ott tart imbusszal, bowden befuz, rogzit, orul. De nem jo. Ugyanaz az erzes amire emlekeztem. Hiaba feszitgetem a bowdent, nem lesz jo.
A MEGOLDAS, bar a foproba holnap lesz:
keves a rugoelofeszites a gyari modszerrel. Szetszedtem es ugy raktam ossze, hogy a bowdencsavar maradt 12oranal, a kivezetes viszont 3-4oranal es onnan csavartam vissza balra 7orahoz. Az eredmeny egesz jo, openbe ugy csattan vissza a kar, hogy felek leviszi az ujjamat

Az en velemeny az, hogy megmarketingeltek (de szep szo) a hibat, ezzel a "terhelt allapotban lassan valt uzemmodot" dumaval.
#1107
Írta 2017. október 11. - 19:38

Most hogy atszereltem 1x11re, en is gondolkodtam, hogy a baloldalra visszarakom, hogy ne ennyire felfele alljon, de ergonomiailag igy van kitalalva (ami szvsz balesetveszelyes), es bal oldalon kicsit furan is allt, hogy nem szimmetrikus. Sajna egyertelmuen a jobb oldalra, a trigger fole terveztek.
En max akkor szerelem vissza, ha visszarakom az atdobot, amugy maradjon egyszeru.
#1108
Írta 2017. október 11. - 16:03

ez tuti fit4es (also), a grip igy nez ki belul (felso kep) - https://www.ridefox....p?m=bike&id=777
a foxos megjegyzes... szvsz ez igy mukodik (mint irtam korabban), leoldod a remoteot, majd a kovetkezo huppanonal, amikor eleri a poziciot, akkor old le belul is. a szeteso remote - allits a bovdenfeszessegen, fenn a remoteon. amivel a bringat kiszallitottak, az tuti nem volt optimalis, en kesobb tekertem rajta, akkor nem remlett, hogy lotyogott volna. kb hasonlo feszessegure allitottam, mint a leoldo gombot. akkor most visszaszerelted remotera?
Igen, nem fekete, tuti hogy FiT4 és ennek örülök.
Már bekészítettem egy vinyó mágnest (a rugót és a golyót nehéz elkapni ) és ma visszaszerelem, de jobb oldalon már nem fér el (strava-n vannak képek, most hirtelen nem tudom belinkelni), ezért baloldara fogom felrakni, de 7óra állású, ezért kicsit hülyén fog kinézni, de a gyári bowdent most nem fogom bántani.
A bowdenfeszességet annyira határra állítottam, amennyire csak lehetett. Ha túlhúzod akkor nem tudod már lockolni a karral (ha jól emlékszem). A kontraanyát rendesen ráhúztam, hogy ne tudjon lelazulni. Na és így is szétesett.
Ha egyébként ez a normál működése, akkor marad a remote és valahogy megtuningolom csak maga a működés egy kicsit furcsa.
Este jelentkezem!
#1109
Írta 2017. október 11. - 14:09

ez tuti fit4es (also), a grip igy nez ki belul (felso kep) - https://www.ridefox....p?m=bike&id=777
a foxos megjegyzes... szvsz ez igy mukodik (mint irtam korabban), leoldod a remoteot, majd a kovetkezo huppanonal, amikor eleri a poziciot, akkor old le belul is. a szeteso remote - allits a bovdenfeszessegen, fenn a remoteon. amivel a bringat kiszallitottak, az tuti nem volt optimalis, en kesobb tekertem rajta, akkor nem remlett, hogy lotyogott volna. kb hasonlo feszessegure allitottam, mint a leoldo gombot. akkor most visszaszerelted remotera?
arn módosította - 2017. október 11. - 14:10
#1110
Írta 2017. október 11. - 13:42

igy a leggyorsabb tesztelni:
* terheletlenul allitsd firm allasba
* tehenkedj ra a kormanyra
* tekerd el a kart oda vissza
Az elmúlt pár napban sikerült egy kicsit előremozdítanom az ügyet, Szepy-nek külön köszönet a Paul Lange-s kontakthoz!
Hibát leadtam annak rendje és módja szerint a Paul Langenak, ma délelőtt hívott is Csábi Gábor FOX mester és átbeszéltük az ügyet (jót beszélgettünk

Az érdekesség: Canyon oldalán nem ragozzák túl az ügyet, szerintük ez egy FOX PERFORMANCE 32 STEP CAST REMOTE villa, nincs itt semmi látnivaló. A FOX oldalán http://www.ridefox.c...tent.php?c=32sc azt mondják, hogy Performance Series -ből csak egyféle GRIP-es belsővel létezik villa, "32 FLOAT 29 100 Grip 3-Position Lever 110 Boost Axle 1.5 T Matte Black", Part Number is 910-20-026.
Gábor megkért, hogy a villa ID-t is küldjem el, ez C8LN. Érdekes, hogy a https://www.ridefox....&ref=findbycode azt mondja róla, hogy FIT4 és nem GRIP, ez mondjuk nem baj

2017 Performance Series 32 FLOAT 29 100 FIT4 3POS REM
2017, 32, A, FLOAT SC, 29in, P-S, 100, Remote, FIT4, (7pm CP), Matte Blk, Std/Matte Blk Logo, 15QRx110, 1.5 T, 44mm Rake, OE
A "gyári" Remote kék kupakján is FiT4 van és nem GRIP. Elképzelhető, hogy a Canyon féle OEM-ben FiT4-os damper van?? Gábor elküldte az EU/USA FOX-nak is a hibát, kiváncsi vagyok, hogy mit mondanak rá...
Ami további érdekesség, hogy itt már https://www.ridefox....p?m=bike&id=620 azt írják, hogy van FIT4-os Performance + a lap alján van egy figyelmeztetés: "NOTE: Actuate the release lever with the suspension unweighted for immediate changes between damping settings. Actuating the release lever with the suspension under load may cause a slight delay transitioning between damping modes." <<== Ez akár jelentheti azt is, hogy "mi szóltunk, hogy menet közben nem fog azonnal váltani hülyegyerek!" Mondjuk ettől még széthullik a remote terepen

Lélekben felkészültem már mindenre, sőt kezd összeállni a sufnituning fejben

Szóval egyenlőre itt tart a projekt.
#1111
Írta 2017. október 11. - 11:49

igy a leggyorsabb tesztelni:
* terheletlenul allitsd firm allasba
* tehenkedj ra a kormanyra
* tekerd el a kart oda vissza
- pajesz kedveli ezt
#1112
Írta 2017. október 11. - 08:42

Gyárilag nekem is a scott féle TwinLock Remote lock karral jött a villa azzal nem volt ilyen gond.
De időközben én is lecseréltem a vállról zárható verzióra, mert ki nem állhattam a nagy bumszli kart meg a még egy plusz kanyargó bovdent. Így vállon lockolval is gond nélkül old ha terhelem, ha nem.
Annyit vettem észre, hogy ha csak simán elindulok bringázni majd lezárom a villát akkor nem zár le teljesen. Aztán rájöttem, hogy az állásban a láb aljába folyik az olaj és ez nem jó. A lakásból kifele menet a hátsó keréken tolom ki a bringát felállítva, ez elég ahhoz, hogy belül mindenhova eljusson az olaj. Egyrészt a szimering alatti szivacsgyűrű sem szárad így ki sosem, mert mindig megúszik az olajban, másrészt ezt követően ha lezárom a villát az tényleg tökéletesen lezár.
Egy kicsit körülnéztem a blogodon, látom nem aprózod el a dolgokat
Ha "gép" közelben leszel megpróbálnád a terhelt állapotban kioldást? Lockol, kormány lenyom, kiold. Nekem a float flottul kiold
A step cast meg b@szik kioldani
Köszi!
Üdv.,
#1113
Írta 2017. október 10. - 13:30

Ebben a szócikkben én is elmélkedtem kicsit a megfelelő kormánymagasságról, és elég jelentős eredményeket lehet szerintem elérni nem is túl nagy ráfordítás árán.
Egy kicsit körülnéztem a blogodon, látom nem aprózod el a dolgokat Ha "gép" közelben leszel megpróbálnád a terhelt állapotban kioldást? Lockol, kormány lenyom, kiold. Nekem a float flottul kiold
A step cast meg b@szik kioldani
Köszi!
Üdv.,
#1114
Írta 2017. október 10. - 11:25

majd lemerem, de nalam most is centikkel alatta van, de a nerven is ugy volt, pedig azon ugy ereztem, mintha kamionban ulnek
#1115
Írta 2017. október 10. - 11:12

jo meredek
mekkora a kormany tengely - nyereg teteje kulonbseged?
***
2011 ota csak gianteket hasznaltam ot evig (harom bringat), lehet ahhoz kepest erzem rovidnek a canyont
a giant mindig baromi nagy setbacket hasznal, amit a specifikus nyeregcso miatt nem is lehet valtoztatni, a canyonok meg altalaban egyenes (sot pluszos) csovel jonnek. a giantnel elore tolom a nyerget, canyonnal kozepen van.
jah es a giant m/l meretu, a canyon les.
Egy lehelletnyivel van az ülés a kormány felett, de még nem álltam neki a spacereknek.Talán a nagyobb reach miatt nem tűnik fel egyenlőre.
#1116
Írta 2017. október 10. - 10:54

jo meredek mekkora a kormany tengely - nyereg teteje kulonbseged?
***
2011 ota csak gianteket hasznaltam ot evig (harom bringat), lehet ahhoz kepest erzem rovidnek a canyont a giant mindig baromi nagy setbacket hasznal, amit a specifikus nyeregcso miatt nem is lehet valtoztatni, a canyonok meg altalaban egyenes (sot pluszos) csovel jonnek. a giantnel elore tolom a nyerget, canyonnal kozepen van.
jah es a giant m/l meretu, a canyon les.
#1117
Írta 2017. október 10. - 10:47

Ebben a szócikkben én is elmélkedtem kicsit a megfelelő kormánymagasságról, és elég jelentős eredményeket lehet szerintem elérni nem is túl nagy ráfordítás árán.
http://scalejegyzet....ozben_szuletnek
Fentieket 100mm körüli (M-es canyon váz) fejcsőre levetítve elég jól lehet csökkenteni a magasságot.
Nyilván a kinézetről felesleges vitatkozni, de én pl úgy vagyok vele, hogy legyen kényelmes és hatékony elsősorban, és csak aztán szép. De amúgy is mindig az M-es bringák a legarányosabbak/szebbek.
Annyira azért nem rövidek
(a cikk egy nagyon jó kis kedvcsináló sztem)
http://singletrackwo...-cf-sl-7-9-di2/
"Reach on our medium test bike is 425mm, which is similar to what you’d find on some full suspension trail bikes. As an example, it’s actually longer than the 418mm reach found on the Evil Following I recently reviewed. For sure the Exceed has a longer front centre than most other XC hardtails, and the goal here is to increase high-speed stability and confidence while descending. "
Egyébként ami nekem ezekben az újhullámos geokban annyira nem tetszik, az a viszonylag nagy ~6cm körüli BB drop. (M-es méret) Nekem nem kell az alacsony súlypont illetve kéne, de úgy, hogy a váznak legyen 100mm alatti rövid fejcsöve, minnél kissebb stack-je (600mm alatt), hogy a 81cm belső lábhosszammal is feljebb legyen az ülés, mint a kormány. Ha éppen olyan kedvem van. Mert ami hatékony rövidtávon, az nem biztos hogy kényelmes hosszú távon. Volt egy KTM Ultrám azt nem tudtam megszokni. A Nerve 597mm-es stack-je és 38mm-es dropja nekem jobban tetszene az Exceed-en is, mint a 611/63. A lábamat, meg nem tudom már megnyújtani...
Esetleg ha lenne ezekből SPD-s változat
:
- Szepy_lc8 és pajesz kedveli ezt
#1118
Írta 2017. október 10. - 10:43

huu...koszi, ez a tarto otletes nagyon
a nerve 27.5 kenyelmes volt, de folyamatosan ugy ereztem, hogy magas a sulypont, es billeg a bringa alacsony sebessegnel. ennek az volt az eredmenye, hogy nem ereztem magamat spdvel becsatolva biztonsagban saras, koves reszeken, mert mindig az volt az erzesem, hogy kicsuszik alolam a nyomvajuknal. erre ratett egy lapattal a rocket ron, amit elotte es utana is kedveltem, itt meg egy olyan kombinaciot adott, ami pont ellentetes volt, mint amit egy ilyen jellegu bringatol varnek.
az exceed ugy is remek volt, ahogy a dobozbol kivettem, most hogy kiismertem meg finomhangolom a beallitasokat. pl a flatbar az nalam tenyleg flat, nem szeretem, ha felfele hajlik, a spacerekkel meg eljatszom kicsit, hatha meg jobb lesz.
***
irok a foxnak a teloproblemaval kapcsolatban.
#1119
Írta 2017. október 10. - 09:45

A canyonok eleg rovidek, es turas geojunak tunnek (az exceed is) az egyenes nyeregcso miatt, igy tobb a mozgaster. Meg terepen nem voltam vele, de felfele jobbnak tunik igy, foleg, ha erobol kell nyomni.
Annyira azért nem rövidek
(a cikk egy nagyon jó kis kedvcsináló sztem)
http://singletrackwo...-cf-sl-7-9-di2/
"Reach on our medium test bike is 425mm, which is similar to what you’d find on some full suspension trail bikes. As an example, it’s actually longer than the 418mm reach found on the Evil Following I recently reviewed. For sure the Exceed has a longer front centre than most other XC hardtails, and the goal here is to increase high-speed stability and confidence while descending. "
Egyébként ami nekem ezekben az újhullámos geokban annyira nem tetszik, az a viszonylag nagy ~6cm körüli BB drop. (M-es méret) Nekem nem kell az alacsony súlypont illetve kéne, de úgy, hogy a váznak legyen 100mm alatti rövid fejcsöve, minnél kissebb stack-je (600mm alatt), hogy a 81cm belső lábhosszammal is feljebb legyen az ülés, mint a kormány. Ha éppen olyan kedvem van. Mert ami hatékony rövidtávon, az nem biztos hogy kényelmes hosszú távon. Volt egy KTM Ultrám azt nem tudtam megszokni. A Nerve 597mm-es stack-je és 38mm-es dropja nekem jobban tetszene az Exceed-en is, mint a 611/63. A lábamat, meg nem tudom már megnyújtani...
Esetleg ha lenne ezekből SPD-s változat :
#1120
Írta 2017. október 10. - 08:38

Mas... a kormanymagassag beallitasara van vmi “okolszabaly”? Most kiszedtem a spacereket (1,5cm),azt hittem sok lesz, de jonak tunik.
.
.
.
Most kicsit hulyen nez ki a 2cm a stucni felett - utana szoktak ilyenkor vagni?
Én menekülőútnak vettem egy ilyet, ez az 5mm-es gyűrű helyett pont jó és eltakarja a kilógó részt + így nem kell vágni, de a garmin is elfér:
https://www.bike-dis...er-black-162215