Szerintem semennyire nem kell óvni, pl. nem rozsdásodik. Egy acél vázért sokkal jobban aggódnék.
Használod ahogy akarod, mosod ha kedved tartja.
Szerintem semennyire nem kell óvni, pl. nem rozsdásodik. Egy acél vázért sokkal jobban aggódnék.
Használod ahogy akarod, mosod ha kedved tartja.
Abban kérném a véleményeteket, hogy egy karbon vázat mennyire kell óvni télen?
Direkt nem vonulok fel sós hólében, de a sózás utáni szárazabb időszakban már megyek (nyilván ekkor is kap a jóból) és pl. ma reggel is felmentem a hegyekbe mikor a ködtől elég vizes volt minden. Csak mert a hajtást/váltást/fékeket elég rendszeresen szoktam ápolgatni, de a váz tisztogatását el tudom hanyagolni mert az ősz és tavasz között mindig koszos lesz
No kinek milyen furcsaság tűnik fel az alábbi fotón?
mi baja lehet a beteteknek? tisztitas utan kozvetlenul "harapnak". mivel garis, nem szandekozom ra kolteni (ami nincs tervben :) ).
Lehet folyik rá a fékfolyadék, mert elrepedt valamelyik dugattyú. Letisztogathatod, beszórhatod hintőporral, majd figyelheted, hogy szivárog-e valahol, de ha a dugattyúnál, akkor úgy sem látni a fékbetéttől. Azért nézd meg a fékcsövet is, az is kilyukadhat... Ó, milyen jó is a rejtett bovdenezés, főleg hidraulikus tárcsaféknél :DD
Vegyél Formula Curát, passz, hogy milyen, de legalább ásványi fékfolyadék kell bele: bike24.com/p2223366.html
www.imbikemag.com/reviews/components/brakes/formula-cura-brakes-2017/
Amúgy a mai napig bánom, hogy 785-ös XT vettem, nem pedig 640-es zeét, de azért jó, hogy csak feleannyi dugattyú tud megszorulni, de a nagyobb fékpofa felület azért csak csábító.
Edited by blash, 2017. November 18. - 00:32.
mi baja lehet a beteteknek? tisztitas utan kozvetlenul "harapnak". mivel garis, nem szandekozom ra kolteni (ami nincs tervben ).
Ha szivárog akkor nincs kérdés, de ha nem és a betét kapott valamit (amire pont az a jellemzô amit írsz) akkor az csere... Ha a szivárgás kizárva akkor spórolás képpen megforgathatod a hátsóval is kipróbálni.
Ha nem látszik szivárgás én megpróbálnám új betétekkel.
mi baja lehet a beteteknek? tisztitas utan kozvetlenul "harapnak". mivel garis, nem szandekozom ra kolteni (ami nincs tervben ).
Edited by arn, 2017. November 17. - 21:46.
lehet jobb lenne egy slx fektesttel
Ha nem látszik szivárgás én megpróbálnám új betétekkel.
Lehet ôket keverni, EWS-ben van aki a servo wave nélküli XTR Race karral használ Saint nyergeket, a Zee fékkarja meg gyakorlatilag SLX.
lehet jobb lenne egy slx fektesttel
amugy fekkar kompatibilis mas fektestekkel is? slx, az uj negydugattyus xtr / zee, xtr?
milyen alternativaja van most az xtnek? irtatok a magurat pl...
en nem is ertem amugy mit varialtak, hogy az m785 es az slx parja allat jo fekek voltak, illetve a 675os slxel sem volt semmi gondom. szvsz jobban is fogtak mint ez.
Lehet ôket keverni, EWS-ben van aki a servo wave nélküli XTR Race karral használ Saint nyergeket, a Zee fékkarja meg gyakorlatilag SLX.
Ugy latszik ez a hivatalos valasz Ez melyik Fox, osztrak/nemet/europai/usa?
Meg kb 8het mire terhelhetem a kulcscsontom, addig raerek levelezni
a nemet oldalrol is a nemzetkozire iranyitanak.
Ugy latszik ez a hivatalos valasz😃 Ez melyik Fox, osztrak/nemet/europai/usa?en speciel a foxtol egy budos valaszt nem kaptam... errol ennyit. nem baj, legalabb draga.
Mennyi van a fékben? Milyen tárcsa, milyen betét? Ha felállítva beesik a kar az nem feltétlenül jelenti azt hogy ereszti az olajat és amiatt levegôsödött le. Nekem is csinálja ahogy kopnak a betétek, olyankor csinálok egy fél légtelenítést és annyi. Bele a légtelenítô mûanyag tölcsérjét a karba, egy kis olaj bele és húzogatom, pöckölgetem a kart addig amíg nem jön már buborék. Dugattyú visszanyomásnál is ugyanez, mert ha nincs megnyitva a karnál akkor nem tud hova menni az olaj.
Ha ereszti az olajat az látszik ha kiveszed a betéteket, akkor vissza kell küldeni...
kemeny 600km korabban egy fekkel sem volt hasonlo problemam. de igazabol nem is a fellevegosodes resze erdekel, hanem konkretan nem lehet megallni a fekkel, akkor sem, ha fog mert lathatoan csuszik a fekpofa a tarcsan (es ezert rezonal be pl kis sebessegnel). a hatso fek is sokkal jobban fog 160as tarcsaval.
ketszer is szetszedtem, letisztitottam, par 10 meter utan ujra csuszik a tarcsa. ha leszallok a bringarol, ugy is siman eltolom behuzott fekkel.
Edited by arn, 2017. November 17. - 21:26.
amugy fekkar kompatibilis mas fektestekkel is? slx, az uj negydugattyus xtr / zee, xtr?
milyen alternativaja van most az xtnek? irtatok a magurat pl...
en nem is ertem amugy mit varialtak, hogy az m785 es az slx parja allat jo fekek voltak, illetve a 675os slxel sem volt semmi gondom. szvsz jobban is fogtak mint ez.
kiprobalhatom a canyon gart: asszem elert az m8000 fekatok... eloszor csak a fekpont vandorolt, aztan az tunt fel, hogy berezonal az elso tarcsa, majd hogy alig fog a fek. ugy tunt, mintha olaj kerult volna ra. kiszedtem a pofakat, az egyik dugattyu beljebb volt, mint a masik. ok, lerezeteltem a pofakat, letisztitottam a tarcsat es a betetet. par meterig jo, aztan megint csuszik. de a poen, hogy sehol nem latok olajnyomot, es a tarcsan is mintha lenne vmi filmreteg, de annyira minimalis, hogy becsaphatja az embert.
mar ott voltam, hogy kiprobalom masik tarcsaval, felallitottam, hogy levigyem lifttel, no akkor mar beesett a fekkar. innentol mar total egyertelmu, hogy olajat ereszt es fellevegosodott.
eleg lehet nekik, ha a feket kuldom karostol, fektestestol?
Mennyi van a fékben? Milyen tárcsa, milyen betét? Ha felállítva beesik a kar az nem feltétlenül jelenti azt hogy ereszti az olajat és amiatt levegôsödött le. Nekem is csinálja ahogy kopnak a betétek, olyankor csinálok egy fél légtelenítést és annyi. Bele a légtelenítô mûanyag tölcsérjét a karba, egy kis olaj bele és húzogatom, pöckölgetem a kart addig amíg nem jön már buborék. Dugattyú visszanyomásnál is ugyanez, mert ha nincs megnyitva a karnál akkor nem tud hova menni az olaj.
Ha ereszti az olajat az látszik ha kiveszed a betéteket, akkor vissza kell küldeni...
Lehet, hogy a Paul Langehoz iranyitanak, mint engem a Fox-al. Mondjuk az nem lesz gyors. Nem bantom oket, de kb 4-5hete kezdtem bele a StepCast-os levelezesbe, a het elejen mar rajuk kellett irnom, hogy mi a helyzet, de meg valaszra sem meltattak...
Canyon specifikus dolog: rendeltem egy akcios cipot, ket meret kozott vagyok ezert most kivetelesen a kisebbet rendeltem, persze nem lett jo. Kertem cseret UPS pickup-al, de azt nem lehet. Fizessem ki a masik meretet, kuldjem vissza a kicsit es majd visszautaljak a postazasi koltseggel egyutt a vetelarat. Konyvelesi szempontbol (sem) ertem, hogy ez miert jo nekik, de ez van.
ausztriaban nemtom hova iranyitanak. nekem az lenne a jo, ha leszedem, aztan ugyanigy keszreszerelve adjak a masikat. en nem akarok vele szorakozni most, amikor vettem a cx bringat az osszes fekszerelessel kapcsolatos dolgot kiszortam, konkretan semmim nincs egy legteleniteshez. meg igazabol a korabbi tapasztalatokbol kiindulva szvsz ugyse lesz jo, mert valszeg a dugattyuk eresztenek.
en speciel a foxtol egy budos valaszt nem kaptam... errol ennyit. nem baj, legalabb draga.
Edited by arn, 2017. November 17. - 21:18.
Lehet, hogy a Paul Langehoz iranyitanak, mint engem a Fox-al. Mondjuk az nem lesz gyors. Nem bantom oket, de kb 4-5hete kezdtem bele a StepCast-os levelezesbe, a het elejen mar rajuk kellett irnom, hogy mi a helyzet, de meg valaszra sem meltattak...eleg lehet nekik, ha a feket kuldom karostol, fektestestol?
kiprobalhatom a canyon gart: asszem elert az m8000 fekatok... eloszor csak a fekpont vandorolt, aztan az tunt fel, hogy berezonal az elso tarcsa, majd hogy alig fog a fek. ugy tunt, mintha olaj kerult volna ra. kiszedtem a pofakat, az egyik dugattyu beljebb volt, mint a masik. ok, lerezeteltem a pofakat, letisztitottam a tarcsat es a betetet. par meterig jo, aztan megint csuszik. de a poen, hogy sehol nem latok olajnyomot, es a tarcsan is mintha lenne vmi filmreteg, de annyira minimalis, hogy becsaphatja az embert.
mar ott voltam, hogy kiprobalom masik tarcsaval, felallitottam, hogy levigyem lifttel, no akkor mar beesett a fekkar. innentol mar total egyertelmu, hogy olajat ereszt es fellevegosodott.
eleg lehet nekik, ha a feket kuldom karostol, fektestestol?