Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3129 hozzászólás a témában

#921
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Felnik. Nekem Acros XC race carbon 29 kerékszettem van, 25.6mm a felnik belső szélessége. Ahogy télre visszatettem a DT XR1501-et (20.5mm vagy mennyi a belső szélessége), a bicaj stabilitása érezhetően romlott - pedig a versenyzős kerékszetten e/h RoRon / minimál mintás Maxxis Aspen páros volt, míg a télin e/h új Nobby Nic / Maxxis Ikon.

Tavaly 8 versenyen indultam ezekkel, elég változatos, köztük sok technikás terepen. Pár karcon kívül semmi baja. Hja, mindössze ~1270 gramm a szett... ;)

 

72_2692.jpg

 

Ezek az új DT kerekek hátul 22,5 elől 25mm belső szélességűek. Az már nem rossz érték.



#922
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás
Amennyire nézegettem, a fényezésen túl általában női nyereg, rövidebb stucni és keskenyebb kormány volt a korábbi modelleknél a fő különbség, ill. asszem nem volt női modell L-nél nagyobb méretben.

Sziasztok,

Kis Exceed tapasztalatra, tanacsra lenne szüksegem. Felesegemnek keresünk bringat. Jol latom a geo tablazatban, hogy a nöi es a ferfi verzio között vazgeometriaban nincs különbseg, csak a kormany keskenyebb 4cm-vel? Na meg a szin, de neki a sargas-zöld jobban tetszik :)

Ez a ferfi valtozat: https://www.canyon.c...0-pro-race.html
Ez meg a nöi: https://www.canyon.c...-sl-6-0-sl.html

Az 1x12-töl nem felnek, eleg lesz neki, meretre meg valoszinüleg jo az S-es. Mostani bringajanal 1cm-vel nagyobb a Reach a Canyon-on, viszont rövidebb a kormanyszar.

Szoval ti melyiket ajanlanatok inkabb, nem lövünk melle a ferfi valtozattal sem?

Köszi!


Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#923
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Mint a felesegemnel... milyen auto volt? Nem tudom, piros. :D

#924
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Sziasztok,

 

Kis Exceed tapasztalatra, tanacsra lenne szüksegem. Felesegemnek keresünk bringat. Jol latom a geo tablazatban, hogy a nöi es a ferfi verzio között vazgeometriaban nincs különbseg, csak a kormany keskenyebb 4cm-vel? Na meg a szin, de neki a sargas-zöld jobban tetszik :)

 

Ez a ferfi valtozat: https://www.canyon.c...0-pro-race.html

Ez meg a nöi: https://www.canyon.c...-sl-6-0-sl.html

 

 Az 1x12-töl nem felnek, eleg lesz neki, meretre meg valoszinüleg jo az S-es. Mostani bringajanal 1cm-vel nagyobb a Reach a Canyon-on, viszont rövidebb a kormanyszar. 

 

Szoval ti melyiket ajanlanatok inkabb, nem lövünk melle a ferfi valtozattal sem?

 

Köszi!



#925
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.302 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Felnik. Nekem Acros XC race carbon 29 kerékszettem van, 25.6mm a felnik belső szélessége. Ahogy télre visszatettem a DT XR1501-et (20.5mm vagy mennyi a belső szélessége), a bicaj stabilitása érezhetően romlott - pedig a versenyzős kerékszetten e/h RoRon / minimál mintás Maxxis Aspen páros volt, míg a télin e/h új Nobby Nic / Maxxis Ikon.

Tavaly 8 versenyen indultam ezekkel, elég változatos, köztük sok technikás terepen. Pár karcon kívül semmi baja. Hja, mindössze ~1270 gramm a szett...;)

 

72_2692.jpg



#926
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Nekem meg az elso generacios 29er xtc volt, szerintem 14re nagyon nem varialtak at. Annal jobb a canyon geoja. A mostanit nem ismerem, aprosagok dontenek.

arn módosította - 2018. január 12. - 09:12


#927
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Hasonlóan látom én is. Valóban egy szintel feljebb van a felszereltség, és a tömeg dropperrel ugyanannyi mint a Giant, ami ráadásul már eleve tubeles-ként érkezik mint megtudtam.

Egy kevésbé technikás pályán, akár a dropper egy hagyományos karbon nyeregcsőre cserélésével, kapásból lejön 250-300 gramm. (Fél kilo körül vannak ezek a Kindshock dropperek)

A geo egyértelműen a canyon esetében jobb. 70fok a villaszög a Giant esetében, ugyanez a canyonnál 69,5. Tetszik a letisztultsága is, főleg a fekete változat. A giant kicsit olyan "ipari" ami persze nem baj, attól lehet még jó bringa ez csak egy szubjektív benyomás első ránézésre.

Különben jelenleg is egy 2014-es XTC-t hajtok, ezért nagyjából tudom mit kapnék, persze azzal is tisztában vagyok hogy azóta eltelt néhány év, és más a kerékméret + geo.

 

Jobban vonz a canyon, egyértelműen többet ki lehet hozni belőle. Azt pedig, hogy milyen vele menni majd megtudom. Itt egyiktek sem szidja őket, ellenben sokkal több a pozitív megnyilvánulás, ez is nyom a latban :)

 

Bocs, nem tudom idézni a hozzászólást. Céges gépen vagyok és itt ez a funkció nem működik valamiért.


paarv módosította - 2018. január 12. - 07:08


#928
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Van még egy kérdés, ami kicsit bonyolultabb de megpróbálom értelmesen feltenni :)

Adott ez a Eanyon Ecxeed Prorace 7.0 és egy Giant XTC Advanced 1. Mindkettő az idei széria.

A canyon elől boost, hátul 142mm 25mm és 22,5mm felniszélességgel.

A Giant Boost rendszerű elől hátul egyaránt, XCR-1 karbon felnis kerékszettel, de csak 21mm szélességgel.

Okoz e akkora előnyt egy boost agy hátul + karbon felni, mint amekkora előnyt jelent a szélesebb felni a canyon kerekein?
A tömegadatok hasonlók mindkét kerék esetében.

Én inkább hajlok a canyon felé a szélesebb felnik miatt.
Saját tapasztalat, a jelenlegi bringám kerekeivel, amik eredetileg 21mm belső szélességűek. Saját hibából adódóan az egyk felnit sikerült elrepesztenem, és át kellett fűznöm, egy 22,5mm széles DT felnire. Átfűzés után szembesültem azzal, hogy sokkal jobban szétterül rajta a 2,1-es RR, sőt sokkal jobb lett az irányítás is.

Ezenkívül a canyon némileg jobb felszereltségű, és tömegű is, de ez most mellékes. Mit gondoltok ebben a kerék témában?

A boosttal en nem foglalkoznek annyira, a canyon nem csak nemileg jobb felszereltsegu :) valszeg joval konnyebb bringat faraghatsz belole hasonlo aron. A dropper post sem ket ft, es az xc bringak erre mennek (bar nekem ht bringara nem kene).

A canyon kerekszettje konnyebb, de a felnivel nekem eleg vegyesek a tapasztalataim, karbon kerekszettem sose volt... en inkabb azzal foglalkoznek, hogy melyikkel milyen tekerni. Giantet talan ki tudod probalni, a canyon mindenesetre egy baromi jo geometria, talan a speci stumpjumpert szerettem ennyire, a giantek nekem mindig hosszuak kicsit.

Szamomra a canyon izgalmasabb bringa.

arn módosította - 2018. január 12. - 06:53

  • paarv kedveli ezt

#929
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Akartam is írni, hogy a 2014-es 7.9-es Nerve-ben Schwalbe 19A belsők voltak, amik 140 gramm körüliek.

Igen, a 2016-os is azzal jött.



#930
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Legyen igazad... nekem a Nerve 29-es annak idején 140 grammos belsôkkel jött.

 

Akartam is írni, hogy a 2014-es 7.9-es Nerve-ben Schwalbe 19A belsők voltak, amik 140 gramm körüliek.



#931
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Tévedsz. Két db 29-es belső az 400 gramm. (Sőt lehet akár több is, attól függően mit tesznek bele, én most a könnyebb opciókkal számoltam.)  Annyi lötty meg ugyebár nem megy bele, max 100gramm ami belekerül. 

Legyen igazad... nekem a Nerve 29-es annak idején 140 grammos belsôkkel jött.



#932
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Van még egy kérdés, ami kicsit bonyolultabb de megpróbálom értelmesen feltenni :)

 

Adott ez a Eanyon Ecxeed Prorace 7.0 és egy Giant XTC Advanced 1. Mindkettő az idei széria.

 

A canyon elől boost, hátul 142mm 25mm és 22,5mm felniszélességgel.

 

A Giant Boost rendszerű elől hátul egyaránt, XCR-1 karbon felnis kerékszettel, de csak 21mm szélességgel.

 

Okoz e akkora előnyt egy boost agy hátul + karbon felni, mint amekkora előnyt jelent a szélesebb felni a canyon kerekein? 

A tömegadatok hasonlók mindkét kerék esetében.

 

Én inkább hajlok a canyon felé a szélesebb felnik miatt.

Saját tapasztalat, a jelenlegi bringám kerekeivel, amik eredetileg 21mm belső szélességűek. Saját hibából adódóan az egyk felnit sikerült elrepesztenem, és át kellett fűznöm, egy 22,5mm széles DT felnire. Átfűzés után szembesültem azzal, hogy sokkal jobban szétterül rajta a 2,1-es RR, sőt sokkal jobb lett az irányítás is.

 

Ezenkívül a canyon némileg jobb felszereltségű, és tömegű is, de ez most mellékes. Mit gondoltok ebben a kerék témában?



#933
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.302 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Exceedekből jó könnyű cajgákat lehet építeni. Az elfekvő cuccaimmal simán levinném a 7.0 pro race-t a dropperrel is 9 kg *alá*. ;-)

Páromé (női) 10.1 volt gyárilag, nehéz kerekekkel, tubeless + xx1 kazi + szivacs markolat a gyári Ergonok helyett és 9.6 lett pedál nélkül


  • paarv kedveli ezt

#934
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Ja, ha nem raksz bele löttyöt akkor lehet... vagy ha DH belsôvel mérték a 10,2kg-t. :)

Tévedsz. Két db 29-es belső az 400 gramm. (Sőt lehet akár több is, attól függően mit tesznek bele, én most a könnyebb opciókkal számoltam.)  Annyi lötty meg ugyebár nem megy bele, max 100gramm ami belekerül. 


  • dzsonhee kedveli ezt

#935
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Aha, akkor jól gondoltam. Mivel nekem M méret kell, és alapul véve a gyári 10,2 kilogrammos adatot, belsőtlenítve, szűken be fog menni 10 alá, az meg Dropper Post-al egész jó érték.

Ja, ha nem raksz bele löttyöt akkor lehet... vagy ha DH belsôvel mérték a 10,2kg-t. :)



#936
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

tudtommal egy gyarto sem szerel tubelessel... hasznalni kell, hogy elkezdjen mukodni.

en eddig ket bringat vettem, mindketto kb 200gal nehezebb volt, mint az ottani adat, igaz az les volt, es nem mes.

Aha, akkor jól gondoltam. Mivel nekem M méret kell, és alapul véve a gyári 10,2 kilogrammos adatot, belsőtlenítve, szűken be fog menni 10 alá, az meg Dropper Post-al egész jó érték.



#937
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Sziasztok!

 

Tudja valaki, az Exceed bringákat eleve tubeles szerelve szállítják, vagy belsővel jön és szereld magadnak? Meg tudom csinálni csak érdekelne, hogy a gyári tömegadat hogy értendő? 

 

tudtommal egy gyarto sem szerel tubelessel... hasznalni kell, hogy elkezdjen mukodni.

en eddig ket bringat vettem, mindketto kb 200gal nehezebb volt, mint az ottani adat, igaz az les volt, es nem mes.


  • paarv kedveli ezt

#938
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Sziasztok!

 

Tudja valaki, az Exceed bringákat eleve tubeles szerelve szállítják, vagy belsővel jön és szereld magadnak? Meg tudom csinálni csak érdekelne, hogy a gyári tömegadat hogy értendő? 


paarv módosította - 2018. január 11. - 19:10


#939
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
A hasonlo szeriaba tartozo 666, 675 is hibatlan volt. Mar az sincs piacon, es az ujabb slx sem 100as, pedig ott volt idejuk modositani.

Nekem sem volt gondom, amig nem jott a tel es a hideg :) akkor kezdett el szivarogni az elso fektest, es jott elo a pumpalasi jelenseg. A korabbi m8000ek normal homersekletnel is osszevissza mukodtek neha - van elorelepes :D meg vegulis lehet hasznalni rendesen, csak a mukodesebol latszik, hogy vmi nem eppen pozitivan valtozott.

Ez a bringa 17 juliusi.

arn módosította - 2018. január 08. - 08:25


#940
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

785ös -8ban is ugyanúgy működik, mint nyáron. :-))  Az egy nagyon eltalált széria volt.

Érdekes, havert óva intettem a 8000es XT-től a rossz híre miatt + vettek tavaly egy bringát is, ami olyan fékkel van szerelve. Semmi nyomáspont vándorlás, semmi panasz egyikre sem.


Marci