Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3138 hozzászólás a témában

#41
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 hozzászólás

Nájsz bájk! smile.png

 

Én hasonló elgondolásból tartok gravelbájkot. Nekem eddig a Panaracer Gravelking slick 38c az igazi all-round gumi: aszfalton elég gyors, light gravelen pedig slick létére meglepően jól tapad, Plusz a review-kal ellentétben semmi gond a defektűrő képsségével, ~3K alatt eddig zero defekt (tejjel használom), és ráadásul az ára se vág földhöz. Erősen ajánlomsmile.png

grail1.png

 

Új bringa állt a házhoz. Canyon Grizl CF SL 6.0 2022. Szerettem volna egy könnyű, karbon, számomra ideális geometriával rendelkező olyan országúti bringát, amire gond nélkül tudok jó széles gumi mellett is sárvédőt tenni adott esetben. Alapból 32 mm-es GP 5000-es országúti gumikkal járok a jó magyar utakat kompenzálandó. Céllal sosem mennék be terepre egy ilyen bringával, hisz arra van montim, de hosszabb távú országútizásaim alkalmával, jól jön, ha adott esetben nem kell megyényit kerülni, ha szembe jön egy földút. 

Első tekerésem alkalmával egy kis aszfaltos szerpentinezést adtam elő a gyári, 45 mm-s gravel gumikkal, és még ezekkel is meglepően jól gurult a bringa. Ugyanakkor ezeket a gumikat nem szeretném ledarálni aszfalton, nagyon jól fognak szolgálni majd a hosszabb, több napos tekeréseken szerte az országban, ahol az extra kényelem és az úttalan utak miatt jöhetnek majd jól. 

 

CBchcJho9O2hDkO3WGB6qP98kH1kvWcFJFzxPB9b


  • Rabbit kedveli ezt

ritchey p29er custom


#42
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Új bringa állt a házhoz. Canyon Grizl CF SL 6.0 2022. Szerettem volna egy könnyű, karbon, számomra ideális geometriával rendelkező olyan országúti bringát, amire gond nélkül tudok jó széles gumi mellett is sárvédőt tenni adott esetben. Alapból 32 mm-es GP 5000-es országúti gumikkal járok a jó magyar utakat kompenzálandó. Céllal sosem mennék be terepre egy ilyen bringával, hisz arra van montim, de hosszabb távú országútizásaim alkalmával, jól jön, ha adott esetben nem kell megyényit kerülni, ha szembe jön egy földút. 

Első tekerésem alkalmával egy kis aszfaltos szerpentinezést adtam elő a gyári, 45 mm-s gravel gumikkal, és még ezekkel is meglepően jól gurult a bringa. Ugyanakkor ezeket a gumikat nem szeretném ledarálni aszfalton, nagyon jól fognak szolgálni majd a hosszabb, több napos tekeréseken szerte az országban, ahol az extra kényelem és az úttalan utak miatt jöhetnek majd jól. 

 

CBchcJho9O2hDkO3WGB6qP98kH1kvWcFJFzxPB9b


  • karakoram, osi22, Kisherceg és 3 további fórumtag kedveli ezt

#43
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Lekopogom, nekem még a hagyományos csapágyakkal sincs gond közel 6500km után. Örökélet garival meg biztos nyugodtabban teker az ember, annak ellenére, hogy én se olvastam még semmilyen értékelést ezekről a változatokról.

Érdekesség: ez a Ceramicspeed csakhogy kapható! :) https://r2-bike.com/...ivot-Canyon-Lux

424 EUR a szett Lux-hoz...



#44
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Láttál ezekről a spéci csapágyakról kritikát? Bevallom, csak a marketing maszlagot láttam, mikor kijöttek a koncepcióval. De azért remélem, Canyonék tudják, mit csinálnak! (...ellentétben a kormánycsapágy mellett bevezetett nettó elmebaj bowdenezéssel... smile.png )

Lekopogom, nekem még a hagyományos csapágyakkal sincs gond közel 6500km után. Örökélet garival meg biztos nyugodtabban teker az ember, annak ellenére, hogy én se olvastam még semmilyen értékelést ezekről a változatokról.



#45
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Asszondják a CFR modellnél már mindenhol CeramicSpeed csapágyak vannak életreszóló garival. Ennek ellenére kutyakomédia mind az országúti, mind a monti vonalon ez a megoldás!

Láttál ezekről a spéci csapágyakról kritikát? Bevallom, csak a marketing maszlagot láttam, mikor kijöttek a koncepcióval. De azért remélem, Canyonék tudják, mit csinálnak! (...ellentétben a kormánycsapágy mellett bevezetett nettó elmebaj bowdenezéssel... :) )



#46
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Oh, hadd emlékezzek meg a következő rendkívül innovatív, sajnos egyre több gyártónál felbukkanó trendről!

 

"Canyon is unfortunately on-trend in terms of cable routing, equipping the Lux World Cup with an internal setup where the rear brake hose and derailleur housing enter the frame at the upper headset cover. This makes for a clean look, sure, but since the lines all pass through the upper headset bearing, that’ll make even basic headset maintenance a multi-hour affair since both rear lines need to be disconnected (and the rear brake re-bled)." (forrás: az alább linkelt luxos Pinkbike cikkből)

Asszondják a CFR modellnél már mindenhol CeramicSpeed csapágyak vannak életreszóló garival. Ennek ellenére kutyakomédia mind az országúti, mind a monti vonalon ez a megoldás!



#47
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Oh, hadd emlékezzek meg a következő rendkívül innovatív, sajnos egyre több gyártónál felbukkanó trendről!

 

"Canyon is unfortunately on-trend in terms of cable routing, equipping the Lux World Cup with an internal setup where the rear brake hose and derailleur housing enter the frame at the upper headset cover. This makes for a clean look, sure, but since the lines all pass through the upper headset bearing, that’ll make even basic headset maintenance a multi-hour affair since both rear lines need to be disconnected (and the rear brake re-bled)." (forrás: az alább linkelt luxos Pinkbike cikkből)

 

nade a bicaj biztosan sokkal gyorsabb, mint a múlt évi modell! :D


  • Rabbit és zscs kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#48
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Oh, hadd emlékezzek meg a következő rendkívül innovatív, sajnos egyre több gyártónál felbukkanó trendről!

 

"Canyon is unfortunately on-trend in terms of cable routing, equipping the Lux World Cup with an internal setup where the rear brake hose and derailleur housing enter the frame at the upper headset cover. This makes for a clean look, sure, but since the lines all pass through the upper headset bearing, that’ll make even basic headset maintenance a multi-hour affair since both rear lines need to be disconnected (and the rear brake re-bled)." (forrás: az alább linkelt luxos Pinkbike cikkből)


  • Kisherceg kedveli ezt

#49
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

eszement árak vannak, szinte minden komolyabb, minimum XT felszereltségi szintű fully 6000-7000 EUR, nem beszélve a prémium márkákról. 8600+ EUR egy Speci Epic Expert SRAM GX felszereltséggel és még sorolhatnám. Csúcsmodellek 11-14k EUR, de legalább kapni se lehet a legtöbbet.

Hát igen, az én 2020-as luxomhoz képest nagyjából 1000 Eur plusz a mostani ára, úgy hogy se fox 34, se dropper sincsen benne. Mondjuk még így is 4300-ért olcsóbb, mint a legtöbb konkurencia modellje.



#50
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

eszement árak vannak, szinte minden komolyabb, minimum XT felszereltségi szintű fully 6000-7000 EUR, nem beszélve a prémium márkákról. 8600+ EUR egy Speci Epic Expert SRAM GX felszereltséggel és még sorolhatnám. Csúcsmodellek 11-14k EUR, de legalább kapni se lehet a legtöbbet.



#51
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Megjelent az új Lux:

https://www.pinkbike...-race-bike.html

 

Sok finomítás történt a 2018-as modellhez képest, bár a jelenlegi árak és felszereltségek mellett én biztos nem fogok váltani:)

 



#52
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ismét megújul a Lux CF, úgy tűnik. Fotók alapján nem nagy a változás, de itt-ott azért látszik, hogy más.

https://www.mtb-news...anyon-lux-2022/



#53
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A hátsóváltó, a sor és a lánc GX, csupán a váltókar NX. A GX váltóval, ahogy Te is írod, nekem sincs semmi bajom, a láncom sem esett még le soha.

Oh sorry, félreolvastam, pedig külön írtad, csak a kar NX.



#54
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

NX váltót cseréld, amint lehet, a láncfeszítése nem elég erős, a lánc esélyes, ahogy sok embernél (és nálam is), belever a küllők közé. Mióta GX váltóm van, még ha AXS is, de a probléma megszűnt. És azóta nem volt láncleesésem... Valószínűleg egy mechanikus GX is nagyságrendekkel jobb, mint egy NX Eagle.


A hátsóváltó, a sor és a lánc GX, csupán a váltókar NX. A GX váltóval, ahogy Te is írod, nekem sincs semmi bajom, a láncom sem esett még le soha.

#55
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

NX váltót cseréld, amint lehet, a láncfeszítése nem elég erős, a lánc esélyes, ahogy sok embernél (és nálam is), belever a küllők közé. Mióta GX váltóm van, még ha AXS is, de a probléma megszűnt. És azóta nem volt láncleesésem... Valószínűleg egy mechanikus GX is nagyságrendekkel jobb, mint egy NX Eagle.



#56
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Az utóbbi időben, hogy felváltva használom a Canyont meg a Pacet mindkettővel gyűltek a fejemben érdekes tapasztalatok. 

 

Szechenyi.jpg

 

A Canyont 2019 májusa óta használom, szóval már viszonylag régóta, de mégis sokat tanulok erről a bringáról is mostanában. 

Felfedeztem, hogy a nyeregbeállításom nem volt tökéletes, például. Most, hogy ez a merev bringa hatására feltűnt, állítottam egy tökéletesen vízszinteset úgy, hogy ezt akkor adja ki, amikor rajta ülök a bringán, tehát mindkét teló (eltérő) SAG-je mellett. Ez amatőr dolognak tűnik, de minőségi változásnak bizonyult. 

Aztán megtapasztaltam, hogy könnyű gumi ide, jó gyorsíthatóság oda, egyszerűen a szélesség és a traktorminta annyi pluszt ad önbizalomba és kanyarodásban, hogy a Canyonról is le kell kerülnie a könnyű szettnek. Nem baj, úgyis elkopik már lassan. Arról nem is beszélve, hogy veszettül foltosodik álló helyzetében, felül. Ezt valaki tudja, hogy hogyan lehetséges? Hisz a tej alul van... 

A 2,35 helyett erre is felmegy egy pár 2,4/2,5 maxxis, és igaz, hogy ezzel megint bukok összesen 600 grammot, de meg fogja érni. Ha más súly, a Canyon nehéz, 14,5 kiló. Viszont ez csak most a Pace mellett tűnik fel, és tekerés közben érezni nem lehet. Szóval teljesen rendben vagyok vele.

A GX hajtás/váltásom szuperül teljesít. A GX hátsó sor teljesítménye nem romlik, igaz, ezt el is várom ennyi pénzért. Persze, 3 lánc forog rajta, egyelőre ott tartok, hogy mindhárom már elment 0,5-ig, most az első visszakerült, azt lefutom 0,75-ig, majd csere, és ha elérte ezt mindhárom lánc, akkor megpróbálkozom visszatenni elölről 1.0-ig. Kíváncsi leszek, de ha sikerül, akkor 14-15e km-ig tudok eljutni vélhető teljesítményromlás nélkül (jelenleg olyan, mint új korában). A gyári első acéltányér még most is kopásmentesnek lászik. :D

A hátsó váltó messziről és még közelről is elég silánynak tűnik, de ennek ellenére tökéletesen működik. A váltókar az egyetlen NX alkatrész, na, az hulladék is. Mármint szépen működik, de tényleg kidolgozatlan, ákombákom és nehéz, valamint még a festék is úgy kopik a rögzítőbilincséről, mintha kötelező volna.

A DUB PF középrész meglepően hibamentes, és még mindig jobban forog, mint a shimano akár új korában. Meggyőződésem, hogy a tartósságban sokat segít, hogy nem műanyag, hanem fém a csapágyház, de ki tudja.

A kerekeket nagyon kedvelem ebben a bringában, pedig semmi kiemelkedő, egy kereken két kilós, elől 30 mm hátul 25 mm széles felnikkel rendelkező szett. A racsnimechanika végre mavic kerék ellenére is tökéletesen működik, és kerékagycsapágy gondok sincsenek. 36 reteszelés fordulatonként, kb. ratchet koppintás megoldással. Hátul crossmax felni, elől XA, de ezt komplett szettként XA Trail-nek matricázták a Mavic-nál. Tudtommal ezek a Canyon részére OEM készített kerekek, mert ilyen verzió 2019-ben sem volt a Mavic kínálatában, és azóta sincs. Gyárilag felragasztott szalaggal és szeleppel jött a szett, csak tejet kellett bele önteni, és kész is.

4700 km került eddig a bringába, és alig volt olyan dolog, amit cseréltem, illetve azért, mert tönkrement volna, nem cseréltem semmit.

A felkerült négydugattyús XT fékek RT-66 tácsákkal szuperek, Trickstuff gyantás betétekkel nagyon impozáns fékerő és adagolhatóság van, de keményebb fékezésekkor megjön a hangja a rendszernek.

Került rá egy 60 mm-s -20 fokos negatív FSA stucni, mellyel sokkal jobb lett a kormánypozíció. Számomra nagyon bevált a kormány viszonylagos alacsonyan tartása, pedig így elég extrém a nyereg és a kormány közötti függőleges távolság.

A fox 34 villát és a tagot csak takarítom, karbantartom, tökéletesek. A villa érezhetően „lágyabb” mint a Relevation a Pace-ben, és gyanítom, hogy ezt a rugalmasságnak azért nem nevezhető érzést nem csak az 1 mm-el vékonyabb bacsúszóknak és a torque cap hiányának köszönhetem. Félreértés ne essék, ez is merev és pontos, főleg, ha a 32 mm-es elődeihez sasonlítom, csak vitathatatlan, hogy érezhető különbség az RS-hez képest.

A váz hibátlanul, egy hang nélkül végzi a dolgát. Eddig egyszer kellett végigmennem nyomatékkulccsal a  forgáspontok csavarjain, mert 1 a sok közül meglazult minimálisan. Azt vettem észre, hogy szinte egyik sem volt a rá írt nyomatékra húzva gyárilag, amióta ezt megtudtam, azóta hibamentesen, és vaj puhán forgolódva működnek mindennemű kotyogástól mentesen. A repülőszőnyeg effekt adott és még a hegyfelé keresztül a városon sem szoktam zárni a telókat. Nem érzek mocorgást és teljesítménycsökkenést sem, még akkor sem, ha van. Viszont pl ha lezárom a tagot, akkor pattogok a nyeregben a hajtástól, ami kifejezetten kellemetlen.

Összességében minden tekerés végén úgy teszem el a bringát, hogy életem legjobb bringája, igaz, most a Pace erősen igyekszik mellé érni, és sikerül is neki. :) 


  • ultio, Kisherceg és zscs kedveli ezt

#57
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Egyik nap feledkeztem rá, mennyire elszálltak az árak. És tulajdonképpen a tömegadatok sincsenek teljesen rendben az árak változásával...

 

2015 végén vásároltam egy merev 2016-os GC CF SL-t (tk. 2015-ös SLX vázzal - ugye akkor jelent meg az Exceed, gondolom sok váz maradhatott raktáron). 2499 ajró volt, kashimás terralogic csúcs Fox, full 2x11-es XT váltás, XT fékek. 10.2 kg. Igaz, alu kerékszettel, alu kormánnyal.

Archive.org nem felejt: http://web.archive.o...-cf-sl-8-9.html

Anno rendeléskor, akkori árfolyammal 773.415,- HUF volt + doboz + posta. Egyáltalán nem volt olcsó, rágódtam is sokat rajta akkoriban.

 

Ma a közepes szintű SLX vázzal 3949 EUR egy Exceed, 1x12-es XT váltással, közepes árszintű Fox villával, valami fura szérián kívüli DT karbon kerékszettel, karbon stucni+kormánnyal - igaz, DT dropperrel, de 10.18 kg.

https://www.canyon.c...hmenfarbe=BK/YE

Ez 1.444.102,- HUF + csomag + posta most. De legalább készleten sincsen. (Nem, nem tervezek vásárolni, csak egy ismerőssel is szóba került a téma - hát gondoltam megosztom.)

 

Jaj. smile.png

Érdekes összevetés, és egyben nagyon lesújtó is. Az ára a duplája lassan mindennek, mint 5 évvel ezelőtt, és nem csak a bringáknál, hanem a hagymáknál/krumpliknál, stb. is...

Ebben az újban ez a kerék érdekes, nem találok róla infót. Ha tippelnem kéne, akkor 25 mm-s a karbon felni, és 370-es agyak vannak benne. Ami amúgy nem egy rossz összeállítás, főleg, ha lenne 30 mm-s felni verzió is, nem is értem, hogy miért csak OM létezik. 



#58
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egyik nap feledkeztem rá, mennyire elszálltak az árak. És tulajdonképpen a tömegadatok sincsenek teljesen rendben az árak változásával...

 

2015 végén vásároltam egy merev 2016-os GC CF SL-t (tk. 2015-ös SLX vázzal - ugye akkor jelent meg az Exceed, gondolom sok váz maradhatott raktáron). 2499 ajró volt, kashimás terralogic csúcs Fox, full 2x11-es XT váltás, XT fékek. 10.2 kg. Igaz, alu kerékszettel, alu kormánnyal.

Archive.org nem felejt: http://web.archive.o...-cf-sl-8-9.html

Anno rendeléskor, akkori árfolyammal 773.415,- HUF volt + doboz + posta. Egyáltalán nem volt olcsó, rágódtam is sokat rajta akkoriban.

 

Ma a közepes szintű SLX vázzal 3949 EUR egy Exceed, 1x12-es XT váltással, közepes árszintű Fox villával, valami fura szérián kívüli DT karbon kerékszettel, karbon stucni+kormánnyal - igaz, DT dropperrel, de 10.18 kg.

https://www.canyon.c...hmenfarbe=BK/YE

Ez 1.444.102,- HUF + csomag + posta most. De legalább készleten sincsen. (Nem, nem tervezek vásárolni, csak egy ismerőssel is szóba került a téma - hát gondoltam megosztom.)

 

Jaj. smile.png


zscs módosította - 2021. október 26. - 14:38


#59
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

a canyon fanboyok helyett is nekem kell linkelni? :P:D


  • ultio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#60
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Megjelent a Lux "down country" verziója.

Faragtak a geon, kicsit változtattak a felszereltségen, és természetesen kapott egy magasabb árat, mint a hagyományos Lux.

Többet itt lehet olvasni:

https://bikerumor.co...oes-a-long-way/