Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3138 hozzászólás a témában

#21
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

 Viszont, a 142x12mm hátsó papucsba van két kerekem, egyiknél 1-2 havonta pattognak el a küllők és a szervizes cimborám szerint a felni is az utolsókat járja, a 6+ éves Acros versenyszettemben sincsen már túl sok. És ilyet már nem igazán kapni, max. fűzetni tudnék, méregdrágán. sad.png

 

 

ár értékben tán -bár nem széles a felni-

FULCRUM RED PASSION 3 29 CenterLock TL-Ready átütőtengelyes kerékszett HG - Akciós alkatrészek (bringaland.hu)


  • zscs kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#22
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Azért ha szembe jönne használtan egy boostos Exceed CF SLX, L-es méretben, lehet elgondolkoznék. Feltételezem, az szintén jól bírja a merev villát.

Nem lenne problémám a régi GC CF SL-emmel sem, a tömege is so-so OK, pláne, ha ennyire bírja a kiképzést. Viszont, a 142x12mm hátsó papucsba van két kerekem, egyiknél 1-2 havonta pattognak el a küllők és a szervizes cimborám szerint a felni is az utolsókat járja, a 6+ éves Acros versenyszettemben sincsen már túl sok. És ilyet már nem igazán kapni, max. fűzetni tudnék, méregdrágán. sad.png

 

A Lux viszont bazi jó! Kimértem Watt-mérővel, még a téli bundámmal is, ugyanazon szegmensen, hogy 1 kilóval nehezebb a merevnél még gyorsabb is voltam felfelé. Pofaszélben... (-:

Beruháztam a ~150 EUR árú ősrégi KS Dropzone dropperbe (385mm hossz, 125mm ejtés), picit nehezen indul meg, ha 1-2 óráig nem használja az ember, szerintem némi plusz kenést teszek majd a szimmering alá. Picit bevallom, hiányzik a remote lockout - de teljesen használható így is.

Ráadásul, alig 520 gramm az egész. Most nem azért, de a 360-380 grammos dropperek remote karral + bowdennel se sokkal könnyebbek. Csak ár minimum 2x-es. wink.png

 

Nagyon jó kis gép lett. Persze tudom, kicsit különlegesek az igényeim és ami nekem pozitívum, sok embernek kompromisszum.


zscs módosította - 2023. április 09. - 19:00


#23
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Ezt köszönöm. Pont a héten kerestem valamit nagyon a régi kerékpáros lomjaim közt és megtaláltam az enyém számláját, 5 éves már. Remélem maradt abban is némi anyag (a merev villa miatt azért néha van bennem aggódalom).  

7 éve van meg a Grand Canyon CF SL. Az archive.org-on keresztül még elérhető a régi oldala: http://web.archive.o...-cf-sl-8-9.html

39b34c55006a7d2e039d36991f86edc9.jpg

 

Ma először bontottam atomjaira, ráfért egy alapos átnézés. Egyúttal lemértem, GXP középcsapággyal együtt 1367 gramm. Nem könnyű, cserébe az sem véletlen, hogy ennyire bírja a merev villázást.

large_GC_CF_SL29-1367g.jpg


  • zscs kedveli ezt

#24
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Érdekes változtatásokat csinálsz ezen a paripán, én pölö biztos nem tudnám az Luxomat lockout nélkül elképzelni, ahogy a Magura thermoplastic förmedvény fékkartól is rosszul vagyok smile.png  De a lényeg hogy neked megfeleljen és kényelmes legyen a setup!

 

Sok-sok sikeres és boldog kilométert ennek a szép luxnak a nyergében!

Köszi! smile.png

Van rajta lockout, csak le kell nyúlni érte. Nagyon kézre esik, bár versenyen biztosan szívni fogok vele, ha mászásra véletlenül lockolom és elfeledkezem róla.

 

A dropperen filózom sokat. Szuper jó lenne egy non-kashima Fox SL vagy Bikeyoke, könnyűek, megbízhatóak. De az is +1 kábel.

Wireless remote opció 2 létezik: Rockshox Reverb AXS (méregdrága és még nehéz is) és a Magura Veyron v2 - ez szintén zenész, akár az előbbi.

 

Nekem egy kiszedem - bedobom verzió elég lenne, ha épp traileken használnám. Ekkor jött az oldschool ötlet - létezik-e még ülés alatti karos. És igen! :) https://kssuspension...oduct/dropzone/

Dropzone.png

Tömege nem vészes és nincsen +1 kábel és még "olcsó" is - a 170 EUR a 400-650 EUR kategóriához legalább is annak mondható, azt gondolom. smile.png Használtam félig-meddig non-remote a Vecnum dropperemet is, mikor tönkre ment benne a patron, folyton kézzel kellett felhúznom, hamar megszoktam.



#25
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

7 éve van meg a Grand Canyon CF SL. Az archive.org-on keresztül még elérhető a régi oldala: http://web.archive.o...-cf-sl-8-9.html

39b34c55006a7d2e039d36991f86edc9.jpg

 

Ma először bontottam atomjaira, ráfért egy alapos átnézés. Egyúttal lemértem, GXP középcsapággyal együtt 1367 gramm. Nem könnyű, cserébe az sem véletlen, hogy ennyire bírja a merev villázást.

large_GC_CF_SL29-1367g.jpg



#26
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Volt egy kis időm végre szerelgetni és pár tervezett átalakítást megléptem a Lux bicajon. Először is, szereztem nagyon jó áron (!!) egy nem remote-os 210x50mm tagot, még a hangolása is majdnem teljesen egyezik a gyári canyonossal. Kizárt, hogy nagy külőnbséget érezzek a 2 közt, de ha nagyon zavarna esetleg, akkor a "shim"-ekkel át tudom alakítani/variálni, hogy a compression és a rebound tuning is ugyanaz legyen, mint a gyári (ami egyébként majdnem teljesen standard). A remote-os tagot természetesen megtartom. Az újban van 1 db volume reducer token a gyári Canyon verzióhoz képest, valószínűleg ki kell vennem majd, mert maga a váz eleve progresszív mozgású (rugóút vége "felkeményedik"). Ha jobb idő lesz, megtesztelem a Sopron DH-n és meglátjuk, maradhat, vagy menjen. smile.png

 

Akit érdekelnek a finom részletek, hogyan variálható át egy tag hangolása, íme: https://www.sram.com...uning-guide.pdf

 

A remote lockout lekerült a villáról is, így hirtelen nagyon szép tiszta cockpit fogad a bringára ülve. Két bowden mínusz. Úgysem használtam volna sokat, a villáét legalább is a merevfarú bringámon se használtam szinte soha. Tavalyról van még 1 db plusz non-remote "Race Day" csillapításom, természetesen kicserélem majd a villa csillapítását erre, ha lesz időm ilyesmire ismét.

Ami még szintén hátra van: a SID villa levegő oldalában nincsen token, az ízlésemnek túl lineáris a mozgása, tenni fogok bele 1 tokent (van itthon szerencsére tokenem 1 db), remélem, elég lesz 1 db bele.

 

Egy flat mount féknyergen kívül költeni egy fillért sem tervezek költeni rá (éppen elég brutális volt az ára), csak a merevfarún lévő cuccokkal tervezem a fékrendszert átvariálni még, illetve hát van egy 4-éves Trickstuff fékszettem. Vagy Trickstuff fékek lesznek rajta, hátul Magura flat mount féknyereggel, vagy a merevfarún jelenleg lévő MT8 Pro kerül rá, amit 1.5 éve kb. féláron vettem. (Trickstuff ebben az esetben visszakerül a merev gépre.) Gyári SRAM ULT carbon fékszett meg megy fel az apróra majd.

 

Mint kiderült, a gyári nyeregcső + nyereg nagyon könnyű, 324g együtt. Most egyelőre Vecnum MoveLoc XC nyeregcső + régi Selle nyereg van rajta, nem mértem le, ez mennyi együtt. Kb. 580-600g lehet.

A bringa így az alábbi fotón látható állapotában 10.14 kg (pedállal, kulacstartóval), szerintem egészen kellemes.

 

A fékek cseréjével, még ha Magura is kerül rá, -100g (jó-jó, inkább fogynom kellene, tudom:D), első féktárcsa 180-ról 160-ra, adapter mínusz ugye és csavarból Alu Magura kerülne, így további ~50g mínusz csak ebből. És van egy PRC stucnim + PRC kormányom, sőt, egy 760mm-es szuperkönnyű kormányom, lehet, egy teszt erejéig lecserélem erre az egyébként kényelmes és szimpatikus, gyári integrált CP00008-at.

 

Kormánycsapágy. A taghoz tartozó bowden kihúzásakor jött a bowdennel a szivacs ház is, ami felgyűrődött/megszorult. Ki kellett vennem a villát, szétkapnom az egész kormánycsapágy környékét. No ezt senki ne akarja egyedül szétszedni! Azt a szenvedést, amit levágtam vele... Egyrészt, a hátsó fék kábele ugye átmegy a felső kormánycsapágyon. Hiába a szerelőállvány, tökegyedül egy kínszenvedés volt, hogy tartom a villát, tartom az ide-oda lóbálódzó kormányt, miközben a jobb kezemmel próbálom rátenni normálisan az IPU2 gyűrűt a villanyakra. Ahogy a régi (műveltebb) oroszok mondanák: "don't try this at home!"...

 

Ez az új, lepraként terjedő kormánycsapágy-design egy undorító és szükségtelen, nehezen szerelhető és a pattintott kőkorba való visszalépés. Ez minden, csak nem innováció. Még jó, hogy az új Speci Epic is uilyen kormánycsapággyal jön - ahogy sok-sok már bringa!... :/

 

No de egy vidámabb kép, kezdi ha lassan is, de végleges formáját felvenni a "részroket":

Lux-CFR-10140g.jpg

Érdekes változtatásokat csinálsz ezen a paripán, én pölö biztos nem tudnám az Luxomat lockout nélkül elképzelni, ahogy a Magura thermoplastic förmedvény fékkartól is rosszul vagyok :)  De a lényeg hogy neked megfeleljen és kényelmes legyen a setup!

 

Sok-sok sikeres és boldog kilométert ennek a szép luxnak a nyergében!


  • zscs kedveli ezt

#27
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Volt egy kis időm végre szerelgetni és pár tervezett átalakítást megléptem a Lux bicajon. Először is, szereztem nagyon jó áron (!!) egy nem remote-os 210x50mm tagot, még a hangolása is majdnem teljesen egyezik a gyári canyonossal. Kizárt, hogy nagy külőnbséget érezzek a 2 közt, de ha nagyon zavarna esetleg, akkor a "shim"-ekkel át tudom alakítani/variálni, hogy a compression és a rebound tuning is ugyanaz legyen, mint a gyári (ami egyébként majdnem teljesen standard). A remote-os tagot természetesen megtartom. Az újban van 1 db volume reducer token a gyári Canyon verzióhoz képest, valószínűleg ki kell vennem majd, mert maga a váz eleve progresszív mozgású (rugóút vége "felkeményedik"). Ha jobb idő lesz, megtesztelem a Sopron DH-n és meglátjuk, maradhat, vagy menjen. smile.png

 

Akit érdekelnek a finom részletek, hogyan variálható át egy tag hangolása, íme: https://www.sram.com...uning-guide.pdf

 

A remote lockout lekerült a villáról is, így hirtelen nagyon szép tiszta cockpit fogad a bringára ülve. Két bowden mínusz. Úgysem használtam volna sokat, a villáét legalább is a merevfarú bringámon se használtam szinte soha. Tavalyról van még 1 db plusz non-remote "Race Day" csillapításom, természetesen kicserélem majd a villa csillapítását erre, ha lesz időm ilyesmire ismét.

Ami még szintén hátra van: a SID villa levegő oldalában nincsen token, az ízlésemnek túl lineáris a mozgása, tenni fogok bele 1 tokent (van itthon szerencsére tokenem 1 db), remélem, elég lesz 1 db bele.

 

Egy flat mount féknyergen kívül költeni egy fillért sem tervezek költeni rá (éppen elég brutális volt az ára), csak a merevfarún lévő cuccokkal tervezem a fékrendszert átvariálni még, illetve hát van egy 4-éves Trickstuff fékszettem. Vagy Trickstuff fékek lesznek rajta, hátul Magura flat mount féknyereggel, vagy a merevfarún jelenleg lévő MT8 Pro kerül rá, amit 1.5 éve kb. féláron vettem. (Trickstuff ebben az esetben visszakerül a merev gépre.) Gyári SRAM ULT carbon fékszett meg megy fel az apróra majd.

 

Mint kiderült, a gyári nyeregcső + nyereg nagyon könnyű, 324g együtt. Most egyelőre Vecnum MoveLoc XC nyeregcső + régi Selle nyereg van rajta, nem mértem le, ez mennyi együtt. Kb. 580-600g lehet.

A bringa így az alábbi fotón látható állapotában 10.14 kg (pedállal, kulacstartóval), szerintem egészen kellemes.

 

A fékek cseréjével, még ha Magura is kerül rá, -100g (jó-jó, inkább fogynom kellene, tudom:D), első féktárcsa 180-ról 160-ra, adapter mínusz ugye és csavarból Alu Magura kerülne, így további ~50g mínusz csak ebből. És van egy PRC stucnim + PRC kormányom, sőt, egy 760mm-es szuperkönnyű kormányom, lehet, egy teszt erejéig lecserélem erre az egyébként kényelmes és szimpatikus, gyári integrált CP00008-at.

 

Kormánycsapágy. A taghoz tartozó bowden kihúzásakor jött a bowdennel a szivacs ház is, ami felgyűrődött/megszorult. Ki kellett vennem a villát, szétkapnom az egész kormánycsapágy környékét. No ezt senki ne akarja egyedül szétszedni! Azt a szenvedést, amit levágtam vele... Egyrészt, a hátsó fék kábele ugye átmegy a felső kormánycsapágyon. Hiába a szerelőállvány, tökegyedül egy kínszenvedés volt, hogy tartom a villát, tartom az ide-oda lóbálódzó kormányt, miközben a jobb kezemmel próbálom rátenni normálisan az IPU2 gyűrűt a villanyakra. Ahogy a régi (műveltebb) oroszok mondanák: "don't try this at home!"...

 

Ez az új, lepraként terjedő kormánycsapágy-design egy undorító és szükségtelen, nehezen szerelhető és a pattintott kőkorba való visszalépés. Ez minden, csak nem innováció. Még jó, hogy az új Speci Epic is uilyen kormánycsapággyal jön - ahogy sok-sok már bringa!... :/

 

No de egy vidámabb kép, kezdi ha lassan is, de végleges formáját felvenni a "részroket":

Lux-CFR-10140g.jpg


zscs módosította - 2022. december 16. - 11:48

  • karakoram, zsbacsi és Kisherceg kedveli ezt

#28
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Gyári Selle Italia SLR kit carbonio nyereg: 140g

Canyon SP0061 30.9x400mm nyeregcső 184g

 

Feltűnt, hogy a droppert alig használom, ha nem technikás egy DH. Fura, a merevfarún ilyet nem tapasztaltam. Kevésbé technikás versenyekre talán felesleges lesz az ejtős nyeregcső.

Alaposan átnéztem a gépet, a kormánycsapágy most jó - lehet, szimplán csak kevés az 1.1mm-nyi rés a "top cap" és a villanyak felső síkja között. Ezt orvosolni fogom majd.

 

Feltűnt továbbá a sok spacer a hajtóművön. Arra gondoltam, lehet, 86.5mm széles? Aztán tolómérővel lemértem: 92mm... A hajlómű serial nr. alapján és kis kutatómunka után kiderült, hogy van egy új "szabvány". :o Ez egy ún. "MTB Wide". Ugyanaz az 55mm-es láncvonal, mint normál Boost hajtómű esetén a 148mm-es hátsó tengellyel kompatibilis konstellációval, csak a kellő hely a lám- és láncvillák melletti elérése végett a modern bringákat már ezzel szerelik. Nem véletlen, hogy 2.5-ös gumit is lehet használni a vázban. A Q-Faktorra biztos hatással lehet, mindenesetre... :/

 

Bővebben: https://www.sram.com...ility-chart.pdf

 

A másik, ami meglepett, az a középcsapágy. Kíváncsisából levettem a láncot a lánclányérról, csak hogy megnézzem, a SRAM feszítőgyűrű a hajlóművön nincsen-e túl szorosra húzva (nem volt). Ez ugye egy Ceramicspeed, mégpedig ez: https://www.ceramics...r-sram-dub-mtb-

Rácsodálkoztam, hogy egy kisebb vagyon ez a vacak. De tény, nagyon szépen forog a hajtómű. Egy Shimano ehhez képest ipari hulladék. Mondjuk a Lifetime Warranty szerintem bullshit, legalábbis nálam az ilyen cuccok eddig nem nagyon bírták. :D


  • Kisherceg kedveli ezt

#29
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás
  • a kormánycsapágy a jó ég tudja, hogyan, de kilazult, van egy enyhe kotyogása. Csak remélni tudom, hogy szimplán túl sok zsírral rakták össze és az préselődik ki szépen, fokozatosan

 

Az Endurace-emben olyan ócska expander volt, hogy nem akartam elhinni, amikor kiszedtem a villanyakból. Azóta került bele egy hosszú fém Pro, és nem is volt több gond a kilazulással.


  • zscs kedveli ezt

#30
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

  • a kormánycsapágy a jó ég tudja, hogyan, de kilazult, van egy enyhe kotyogása. Csak remélni tudom, hogy szimplán túl sok zsírral rakták össze és az préselődik ki szépen, fokozatosan

 

 

Zscs, ez már nem a régi menetes, kosárcsapágyas megoldás, itt a zsír azért ilyet nem tesz:) Nyomatékkulcssal nézz át mindent. Elsőre az előfeszítő tető csavarját húzd meg(ne szoruljon és ne is lötyögjön), és csak utána ess neki az ipu-nak, majd legvégén jöhet a stucni. Biztos rajta van mindenhol, mi a max Nm.


osi22 módosította - 2022. november 21. - 10:22


#31
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Az előrejelzésekkel ellentétben tegnap, sőt ma sem esett - délutánra még a nap is kisütött. Kihasználtam az alkalmat és mentem egy 2. tesztkört a Luxszal. "Természetesen" Sopron Downhill... biggrin.png

Két bosszantó 'issue'-ról tudok beszámolni:

  • a kormánycsapágy a jó ég tudja, hogyan, de kilazult, van egy enyhe kotyogása. Csak remélni tudom, hogy szimplán túl sok zsírral rakták össze és az préselődik ki szépen, fokozatosan
  • a hátsó tag csillapítás / rebound a leggyorsabb állásban jött gyárilag. Nem állítottam be, mert nem volt vészes, de múlt héten feltűnt, hogy 'kilő' a bringa hátulja ugratáskor. Ez nem veszélytelen, ugye. No most, a SIDLuxe tagon NINCSEN rebound állító gomb/kar/tekerő. Helyette egy mini impuszt ad a gyártó, amit a remote lockout bowdenházára lehet egy műanyaggal erősíteni. Idáig semmi gond. De, a rebound a Lux esetén felül, a remote lockout mechanika ALATT van. Igen... Szóval, lockolni kell a tagot, akkor férhető hozzá. És még úgy is alig-alig. Oké, 1x kell jól beállítani, de ez így eléggé gáz. Alapvetően ez RockShox issue - de a Canyon is ludas itt azért

Egyébként állati jó gép. smile.png

 

Lux-CFR3.jpg


zscs módosította - 2022. november 20. - 18:47

  • karakoram és Kisherceg kedveli ezt

#32
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Apróság, de fontos lehet: a CFR verzió hivatalosan maximum 2.5-ös gumit fogad, ami egy XC bicajhoz képest kifejezetten komoly. https://www.canyon.c...yon-frames.html

A valóságban is ezt látom, a 2.35-ös gumi mellett is komoly sárférőhelyet láttam. Mértem, a Fathom hátsó kereke 2.5-ös Aggressor külsővel, 30mm belső szélességű felnin kereken 61mm széles, bütyköknél, ~61.5mm. Simán bele tudnám tenni azt a kereket is. Egy próbakör elejéig bele is fogom - csak legyen kicsit jobb idő! :)



#33
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Gratulálok hozzá zscs!


  • zscs kedveli ezt

#34
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egyetlen tesztkör alapján a szakújságírók se lennének könnyű helyzetben, én pedig pláne. Amatőrként, kognitív disszonancia által minden bizonnyal befolyásoltan ha objektív véleményt nem is, de pár mondattal tapasztalataimról, első benyomásaimról megosztanék.

Szupergyorsan, 1 jó hónappal előbb érkezett az előre jelzettnél. Összerakása még pepecselősen is 2-2.5 óra volt, fékek, váltó tökéletesre beállítva a gyártó által, sőt, még a tagban lévő nyomás is rendben volt. Mindössze az első teleszkópot kellett a súlyomhoz felfújnom.

 

Ami keserédes volt összeállításkor:

  • high-end, szuperkönnyű Tubolito belsőkkel érkezett. Ez alapvetően elég jó. Mértem, 82-84g/db. Cserébe, sajnos nem mellékelték tubeless szelepeket. Mivel nem volt itthon szelepem, ebból adódott is probláma - erről később
  • az egyik legnagyobb kérdőjelem a kormánycsapágyon átvezetett bowdenezés volt. Hát, az IPU v2-nek is nevezett egységnek a villára rögzített gyűrű adja a lelkét, a kormány körbefordulását megakadályozandó. Nos, ezt olyan helyen húzták meg, hogy ~1mm-t kotyogott a villa. Eltartott egy ideig, mire rájöttem, mit és hogy, hol kell kilazítanom. Persze utána minden rendben volt már - de ehhez kellenek az évek és a rutin. Lesz, akinek bosszúságot okozhat...

A gyári felszereltséghez alapvetően nem nyúltam, csak a merev bicajban lévő Vecnum MoveLoc XC nyeregcső + nyereg kombót tettem át a Luxba, illetve a gyári Ikonok helyére 2.25-ös SnakeSkin Racing Ray + Thunder Burt került.

Szóval, guminyomás beállít, indulás előtt SAG csekk: elől-hátul ~20% - persze vittem teleszkóp pumpát magammal, nem árt ilyenkor.

Aszfalton gyors, akár a merev montim, a lockoutot pedig érdemes használni itt. A pozíciómat adhoc módon állítottam be, stucni alatt 10mm hézagolóval (20mm hézagolóval jött). Elég kényelmes volt már elsőre, a 740mm-es kormány és a 70-es stucniméret ideális lehet nekem (780-as a Fathomon a kormány, azt néha szélesnek érzem).

Sopron felé Kópháza és Harka felé mentem, fel a Sopron MTB pálya egy részén. A 20% SAG ellenére a kellemesen puha felfüggesztés kényelmes a kövesebb, meredek mászáson. Utólag az időket nézve viszont elkelt volna itt is a lockout, azért jelentős energia veszhetett el a merevfarúhoz képest hozott idő alapján. (Watt-mérőm nincsen, pulzus és érzés alapján néztem meg pár korábbi tekerésemet erre.) Ó igen, és elég jól mászik a bicaj az elődjéhez képest rövidebb láncvillával is.

Muck felől a Sopron Downhill pálya felé vettem az irányt, át a lassan már teljesen megsemmisült régi aszfaltos erdei úton, el az ókori sírdombok mellett.

A Várhegy kilátótól, a Sopron DH kapun áthaladva a jobbos ösvény felé vettem az irányt. A nagy, méteres letörést nem mertem ezzel megugrani (csak a Fathommal), szerencsére pár hónapja jobbra kialakítottak egy chicken way-t, így lehet kerülni már – én is így tettem. (A nagy ugratókat sem ugrom meg – aki járt itt, az tudja, ezek 3-4-5 méteres repülések, nekem ez no way.) A rövid sziklakertes részen úgy ment át a Lux, akár kés a vajon. 3 angol nyelvű tesztet olvastam a CFR-ről, ezekben keménynek írták a hátsó felfüggesztést – igaz, mind a Fox taggal szerelt verzió volt (ez RS SIDLuxe). Szerintem egyáltalán nem kemény. A régi kék, 2017 végén vásárolt LUX CF-em azért jóval keményebb volt ennél, emlékeim szerint. A döntött kanyarokban az XC külsők ellenére szépen betapad, talán a 100mm drop a nyeregcsővel tűnt kevésnek itt-ott.

Ahol a DH-s nyom felé megy az út, ott a balos freeride nyom felé mentem tovább. Ezt 2 hónapja újítják, finomítgatják (leesik az álla, aki régen járt erre, szuper lesz/lett!). Van itt pár meredek szekció, ahol fék nem fog meg, csak „el kell engedni” és leesni. Stabilabb a Lux, mint gondoltam volna. És hasonlóan magabiztosnak éreztem, mint pár nappal korábban ugyanitt a Fathom 29-et a 130mm első rugóúttal, Minion DHF 2.5 + Aggressor 2.5 külsőkkel. Csak a köves, sziklakertes résznél valahogy nem rázott ez. Ja igen, hiszen hátul rugózik! :)

Ezen a pályán a merevfarúval is szoktam körözgetni. Az 70° fejcsőszög és néha az az érzésem a pályán, OTB-m lehet, ha nem figyelek. A Fathom az 66°. Utóbbi jóval stabilabb és nagyon kiszámítható. A Lux CFR papíron 68.5° - és mintha a Fathommal lennék. Nyilván a hátsó tag beülése „laposíthatja” a fejcsőszöget, míg egy merevfarú esetén a teleszkóp beülése meredekebbé teszi, de valahogy nem számítottam arra, hogy hasonló időket megyek a Lux-szal, mint a Fathommal (idei időket nézve – tavaly mentem jobb időket is, de a pálya is jóval könnyebb és gyorsabb volt).

7 lefelét is mentem - sajnos a negyedikben kaptam egy szúrt lassú defektet az első keréken - körönként pumpálnom kellett aztán. Ennyit a Tubolitoról, várom az 5-ajrós tubeless szelepeimet!...

A teleszkóp pumpa elhozatala jó ötlet volt, mind a 100mm-t kihasználtam elől, kellett bele +8-10 psi még.

 

Érdekesség volt számomra, hogy nem a minimalista, 6mm 'allen key' átütős RockShox tengely volt a SID villában, hanem egy ráncfelvarrott, gumírozott karral szerelt gyorszáras verzió. Nem láttam még ilyet, szerintem jó, hogy ilyennel küldik, az a +20-25 gramm meg kb. semmi.

A gyári Canyon hátsó átütőtengely is gyorszáras, magát a kart a tengelyből lehet hihúzni, ügyes megoltás. És könnyű: 55g.

 

HIába az AXS váltás, a cocpit egy merő bowden-pókháló. Pláne a dropper install után. Jó, minden lockoutos fully az +2 kábel, de hát, jaj. :) Villáról mondjuk esélyes, leszedem, arra nem nagyon kell, szinte soha nem használtam régen sem a lockoutot villán.

 

Fékek Sram level ULT, na ettől tartottam azért. A gyári fékbetét valami gyantás, amivel küldték, hát kellett 2-3 kör a DH-n, mire elkezdtek rendese(bbe)n fogni. Azért rossznak nem mondanám, adagolhatósága rendben van, szépen működik és könnyen jár a kar a csapágyazott foglalatban. Meg hát tudom, egy pár Trickstuff power fékbetét csodákat tehet ezzel a fékkel.

 


  • karakoram, marton, osi22 és 3 további fórumtag kedveli ezt

#35
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Nagyon is szívesen, sőt élőben is nagyon jó lenne látni, milyen az én előző Luxomhoz képest. Remélem azért majd szerzel bele egy tisztességes droppert is belső elveztéssel, egy Bikeyoke Divine SL vagy Fox Transfer méltó lenne hozzá!



#36
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

 

Mindenképpen!


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#37
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Írjak róla?
https://www.strava.c...ties/8107037819


Naná, én nagyon kíváncsi vagyok!

#38
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

 

a csajokról a stégen?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#39
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Írjak róla?

https://www.strava.c...ties/8107037819


  • Kisherceg kedveli ezt

#40
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Érdekesség, egyik német fórumban találtam méréseket 2023-as modellévű Canyon Lux CFR Team alkatrészekről.

Canyon CP08 XC cockpit 70x740mm (a -6°-os) 343 gramm: https://www.canyon.c...17/9101613.html

meglepett, hogy ennyire "nehéz", egy közepesen könnyű karbon kormány + átlagos stucni is hozza ezt, sőt.

 

510gr - Race Face Next SL lánctányérral (143mm tengely + spacerek)
200gr - Ergon SR Pro Carbon nyereg
110gr - Ergon markolat
189gr - Canyon SP0061 karbon nyeregcső, 30.9x400mm (ez meglepően könnyű szerintem, egy Merida/PRC is ennyi)
77gr - Fox átütőtengely
55gr - Canyon hátsó átütőtengely

 

Maga a CFR Team-et M-es méretben a tulaj 10.1 kg-nak mérte a dobozból kivéve, pedál nélkül természetesen.

 

A kerekekben 45 grammos tubolito belsőkkel érkezett neki a bringa. Külön érdekesség, hogy 2.35-ös Maxxis Ikon 3C EXO TR-ekkel adják, ennek darabja ~760 gramm, szóval a 10.1 kg (Canyon gyári spec 10.0 kg) nem is rossz, könnyedén 10 kg alá vihető.