Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Canyon

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
3138 replies to this topic

#381
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Shimano trigger utan mennyire tetszene a sram marokvalto? Ha maradok az exceednel, lehet meg tovabb is egyszerusitenem, csak ket fekkar maradna.

Részemről ~2000-ben volt full XTR-es bringám,akkor egy cserénél próbáltam ki a Sram fehér 9.0 SL-jét,azóta markolatot használok.



#382
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Koszi sracok, marad a shimano.



#383
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 posts

Az enyém gyárilag X01 marokváltóval volt szerelve. Egy szezon után cseréltem triggerre. Volt egy bovden és ház cserével megoldhatatlan váltásproblémám, majd mikor a haverom vadiúj típusazonos bringájával összehasonlítottam feltűnt, hogy az én váltókaromnak egy év és kb 2000km után holtjátéka van. Kotyog a középső leggyakrabban használt fokozatokban. Amíg jó volt addig jó volt :)

 

Shimano trigger utan mennyire tetszene a sram marokvalto? Ha maradok az exceednel, lehet meg tovabb is egyszerusitenem, csak ket fekkar maradna.



#384
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Shimano trigger utan mennyire tetszene a sram marokvalto? Ha maradok az exceednel, lehet meg tovabb is egyszerusitenem, csak ket fekkar maradna.

Szerintem a markolatváltókar egy hatalmas zsákutca. Persze könnyebb, meg letisztultabb, de kaptam már ínhüvely gyulladást az erőlködéstől, mikor sáros kesztyűben bal kézzel átnyúlva két kézzel is képtelen voltam eltekerni a kart...  A véletlen váltás sem elképzelhetetlen vele, ha olyan terepen megy az ember. Szóval a pöckölős kar márkától függetlenül egy tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés! :) 



#385
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Annyi penzt tuti nem koltenek ra, jo nekem a madzagos :) ha az eszemre hallgatok, maradok az exceednel - kerdeses, hogy meddig elveznem vele a lejtozest jobban, cserebe:
Joval nehezebb
Dragabb
Karbantartas-igenyesebb

Szvsz ez lenne az utolso tekeros montim, utana ebikeot veszek.

#386
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Én támogatom az Exceed fejlesztését, szerintem jó ötlet  :)  B).

(A támogatás persze nem anyagi alapon értettem :) )   

 

Nem egyszerű kérdés mert mindenkinél más a preferencia.

Nekem a Sram markolatváltó nagyon darabos. NX szettel volt szerelve gyárilag a kerékpárom, az biztosan ilyen volt, és az előző alkalmakból is ez a tapasztalatom. Bár úgy vettem meg, hogy a hajtást és a féket biztosan átszerelem a régiről (aminek cserélték a repedt vázát de arra már nem akartam újra építkezni) azért mentem vele pár edzést a hegyen és nem győzött meg. 

A sor utána maradt a Sram 10-42, a többi meg 8000-es XT volt. Hibátlan volt, szépen váltott Shimano és Sram lánccal is (előbbi csendesebb volt).

Most jelen pillanatban a GX Eagle sor és lánc nagyon csendes és zökkenőmentes a váltás. Azt nem tudom mennyi szerepe van ebben az elektromos XX1 váltónak, de arra akarok kilyukadni, hogy a darabosság nem a sor+lánc+váltó hanem a kar miatt érződik az én esetemben. 

 

Szóval ha röviden kellene válaszolnom akkor markolatváltóra ne válts egy XT váltókarról. A Sram AXS upgredet viszont nem bánnád meg (persze a megbízhatóságról még nem nyilatkozom).    



#387
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Shimano trigger utan mennyire tetszene a sram marokvalto? Ha maradok az exceednel, lehet meg tovabb is egyszerusitenem, csak ket fekkar maradna.



#388
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc

Na megoldottuk, az egész mizéria azért volt mert nem volt eléggé meghúzva a sor.

Hamarabb is eszembe juthatott volna az ötlet, de ez van ha az ember 22 körül szerel utána meg nem agyal tiszta fejjel (és eszembe sem jutott, hogy ezzel lehet hibázni). 

Bőven jó minden, jöhet a 13 sebesség is :) Köszönöm mindenkinek aki hozzászólt!

 

IMG-20191015-213805.jpg

Ezt találtam hirtelen:
the wider Eagle cassette is dished to make the most out of the available space. The derailleur does sit a little closer to the spokes in the biggest cog, but SRAM have tested it on all leading wheelsets.


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#389
Feri84

Feri84

    újonc

  • fórumtag
  • 19 posts

Ugyanazt neztem a paromnak par hete az outletben (7,8 kg, full Ultegra, VCLS2.0, azota el is adtak), de az egybe cockpit nagyon limitalja szerintem, mar amennyiben szeretned normalisan beallitani es nem egyeznek pontosan a testaranyaid. Nem is ertem miert eroltetik (persze, szep, konnyu, es draga megoldas)

 

Tavaly vettem egy Ultimate CF SL gépet, azon még külön alu stucni meg kormány van, aztán idénre ugyanezen a modellen cseréltek erre a karbon egybe konstrukcióra. Ami tényleg szép, meg biztos jó is de ha a gyári hossz nem stimmel (nálam pl 90 mm de az ideális ennél hosszabb lenne) akkor szívás hogy 400 euró ebből egy új...


Canyon Ultimate CF SL DISC 8.0 - 2018

Ex: Focus Culebro SL 2.0  - 2014


#390
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

jah az egeszet csak azert irtam, hogy talan a roadlight nem egy sikerszeria, lehet az ebike verzioja sem porog annyira, es erdemes megvarni a learazasokat.



#391
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts

a roadlightbol tavaly voltak nagyon durva aru bringak, amikor szortak ki. vmi 1400 eur volt a karbon egybecockpites verzioja, 8kg alatti tomeggel. ott meginogtam, hogy nem endurance bringa kellene nekem. ugyis csak fitnesszelek.

 

a folytatast tudjatok :D

Ugyanazt neztem a paromnak par hete az outletben (7,8 kg, full Ultegra, VCLS2.0, azota el is adtak), de az egybe cockpit nagyon limitalja szerintem, mar amennyiben szeretned normalisan beallitani es nem egyeznek pontosan a testaranyaid. Nem is ertem miert eroltetik (persze, szep, konnyu, es draga megoldas)



#392
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

a roadlightbol tavaly voltak nagyon durva aru bringak, amikor szortak ki. vmi 1400 eur volt a karbon egybecockpites verzioja, 8kg alatti tomeggel. ott meginogtam, hogy nem endurance bringa kellene nekem. ugyis csak fitnesszelek.

 

a folytatast tudjatok :D


Edited by arn, 2019. October 18. - 20:55.


#393
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Off:

Rég nem tapasztalt árelőnyt látok a Canyon javára a lenti fitness/urban e-bike kapcsán ami örömteli (és ezzel igazolom, hogy elfogult sem vagyok). A kategóriában talán még inkább fontos letisztultságról, megjelenésről, kiegészítőkről nem is beszélve (ez a bringa azonnal tetszett mindenkinek). Van ennél biztosan jobb, 60 € szállítási költséggel és 340 Forintos váltással a költségek és minden miatt. 2 700 €

 

full_2020_roadlite-on-7-0_2293_gy-og_P5.

    



#394
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

a Cube-nak is van ilyen Fazua motorosa már a 2019-es modellév óta, meg szerintem többeknek.

illetve majd az új M800-as Bafang motoros országútik is tudni fogják ezt a fícsört.

 

Köszi!

Nekem ez az egész e-fitness kimaradt, a szokásos elektromos mtb és trekking vonalat néztem (itthon nem is említette senki).

Utóbbiaknál a vázkialakítás miatt szinte alig van modell melyre rá lehet tenni egy gyerekülést. Még utána fogok olvasni (pl a motornak) de a fitness elektromos megoldások mintha normál kialakítású gépek lennének, egy rendesebb cross gumival meg elmegy a murván gond nélkül.  

 

És "welcome back" részemről is!


Edited by karakoram, 2019. October 18. - 09:51.


#395
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

a Cube-nak is van ilyen Fazua motorosa már a 2019-es modellév óta, meg szerintem többeknek.
illetve majd az új M800-as Bafang motoros országútik is tudni fogják ezt a fícsört.


Utobbi idoben nem voltal tul aktiv :D welcome back

#396
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 posts

Nagyon köszönöm a részletes infókat. Én is a féket látom szinten alulinak, de azon majd segítek. Az exceeden is cseréltem a fékeket anno, mert a Sram ami rajta volt működött ugyan de fasorban sincs az XT-vel szemben. A hajtás és váltás minősége ismert, a mereven is 12-es sram van, csak ott X01 de a lényeg ugyanaz. Ezért is nézegetm ezt a bringát, mert így lesz egy komplett csereszabatos felszerelésem arra a nem várt esetre ha egy verseny előtt valami megpusztul és már nincs idő rendelgetni.

 

Idén vettem én is egy ilyet, azóta majdnem pontosan ezer kilométert tettem bele. A tapasztalataim tisztán pozitívak, bár pár dolgon változtattam. 

Nagyon jól viselkedik a bringa, a hátsó tag és a teló szépen szinkronba hozható. Az alkatrészlista kiegyensúlyozott, csak az a fránya fékszett nem tudom, hogy hogy került rá. Illetve igen, így maradt olcsó. A kerekeivel kifejezetten elégedett vagyok, mert ebben a szélesség kategóriában ez a súly még éppen elfogadható, és egyelőre semmilyen egyébként jellemző mavic-os betegséget (agy kotyogás, rotor beszorulás) nem tapasztalok, bár igaz, ennek már kb. DT koppintás racsnimechanikája van, és végre maga az agy-tengelyrögzítés is fa ék egyszerűségű benne. Pozitívuma továbbá, hogy gyárilag ugyan belső gumikkal érkezik, de mindkét kerék fel van gyárilag tubeless szalagozva. Furcsa volt kicsit, hogy csak egy mavic szelepet küldtek, mondván csak elől szerelik tubeless ready gumival, hátul sima performance van. Nem túl elegáns megoldás, külön kellett venni egy szelepet hozzá. A dropperpost, a stucni és a kormány nekem nagyon beváltak, jól működnek, és eddig a dropperrel is minden rendben. A gyári nyerget cseréltem, de ez egyéni ízlés kérdése, nekem nem volt kényelmes. A markolat nekem szintén nem jött be, de ettől még nem rossz, stabilan fent van, jól tapad, nem forog el. A féktárcsák nagyon hitványak a bringán, első körben ezt cseréltem RT66-os shimano-ra, de ez nem hozta meg a várt eredményt, bár sokkal határozottabb lett a fék, de igazán jól nem fog. Vagy inkább maradjunk annyiban, hogy egyáltalán nem fog, szóval egy rendes fék kell rá. Most a shimano m7100/m8100 négy dugattyús megoldásait nézegetem, szerintem valamelyik lesz erre a problémára a megoldás. 

A váz kialakítása nagyon szép, nálam minden pontos, méretes, vonalban van. A kormánycsapágy kifejezetten ígéretes darab. A váltás hajtás teljesen jók, a stylo hajtóművön acél lánckerék van, ami olcsó, és egyelőre úgy tűnik, hogy tartós. A 12-es 1x rendszer a vártnál lassabban kopik, most, 1000 km után 0,25-ös láncnyúlást mérek, ami gyakorlatilag a gyári új érték. A dub rendszerű PF középrész egyelőre nagyon szépen működik, ettől tartottam az elején, de úgy tűnik, feleslegesen. Mentem már sárban, áztam már el, de még mindig jól működik, mint új korában. Ez mondjuk a shimano-ról nem volt mindig elmondható, főleg a HT2 külső csapágyas rendszernél. A sor és a hátsó váltó Sram eagle GX, ez főleg a sornál nagyon lényeges, mert ez már xd rotoron fut szemben az NX-el, ami még shimano szabványos. Ez a későbbi cserénél/fejlesztésnél nagyon fontos tényező lehet. A gumikat lecseréltem Maxxis-okra, elsősorban a súlyuk miatt, mert az én tempómhoz nekem elég az IKON mintája. A gyári NN gumik nagyon jók, jól tartanak, de érezhetően nehezek. A bringa össztömege 14 kiló (XL-es, könnyítések után: gumik, nyereg), ez nem tűnik kevésnek, de meglepően nem érezhető menet közben, pedig előtte egy 10 kiló alatti karbon scale-hez voltam szokva. A geometria nagyon bevált nekem, végre egy olyan XL-es bringa, amin a 195 cm-es magasságom ellenére is tökéletesen ülök. 

Ha felmerül még kérdésed, szívesen válaszolok. 



#397
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Szepen megoldottak... es leszedheto az akku, helyere tarolo mehet, ugy siman tekerheto. https://www.canyon.c...es/roadlite-on/

a Cube-nak is van ilyen Fazua motorosa már a 2019-es modellév óta, meg szerintem többeknek.

illetve majd az új M800-as Bafang motoros országútik is tudni fogják ezt a fícsört.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#398
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Úgy néz ki lesz most keretem egy játszós bicaj beszerzésére a merevfarú és az outi mellé. Nem kell nagy rugóút és karbonváz sem, edzéseken használnám illetve könnyebb egynyomos ösvényeken. A Neuron AL 7 volna a kiszemelt. Ránézésre jónak tűnik, de van itt esetleg valaki aki egy ilyenen lovagol? Ha igen, akkor írhatna pár sort, mi a véleménye róla. Előre is köszi!

Idén vettem én is egy ilyet, azóta majdnem pontosan ezer kilométert tettem bele. A tapasztalataim tisztán pozitívak, bár pár dolgon változtattam. 

Nagyon jól viselkedik a bringa, a hátsó tag és a teló szépen szinkronba hozható. Az alkatrészlista kiegyensúlyozott, csak az a fránya fékszett nem tudom, hogy hogy került rá. Illetve igen, így maradt olcsó. A kerekeivel kifejezetten elégedett vagyok, mert ebben a szélesség kategóriában ez a súly még éppen elfogadható, és egyelőre semmilyen egyébként jellemző mavic-os betegséget (agy kotyogás, rotor beszorulás) nem tapasztalok, bár igaz, ennek már kb. DT koppintás racsnimechanikája van, és végre maga az agy-tengelyrögzítés is fa ék egyszerűségű benne. Pozitívuma továbbá, hogy gyárilag ugyan belső gumikkal érkezik, de mindkét kerék fel van gyárilag tubeless szalagozva. Furcsa volt kicsit, hogy csak egy mavic szelepet küldtek, mondván csak elől szerelik tubeless ready gumival, hátul sima performance van. Nem túl elegáns megoldás, külön kellett venni egy szelepet hozzá. A dropperpost, a stucni és a kormány nekem nagyon beváltak, jól működnek, és eddig a dropperrel is minden rendben. A gyári nyerget cseréltem, de ez egyéni ízlés kérdése, nekem nem volt kényelmes. A markolat nekem szintén nem jött be, de ettől még nem rossz, stabilan fent van, jól tapad, nem forog el. A féktárcsák nagyon hitványak a bringán, első körben ezt cseréltem RT66-os shimano-ra, de ez nem hozta meg a várt eredményt, bár sokkal határozottabb lett a fék, de igazán jól nem fog. Vagy inkább maradjunk annyiban, hogy egyáltalán nem fog, szóval egy rendes fék kell rá. Most a shimano m7100/m8100 négy dugattyús megoldásait nézegetem, szerintem valamelyik lesz erre a problémára a megoldás. 

A váz kialakítása nagyon szép, nálam minden pontos, méretes, vonalban van. A kormánycsapágy kifejezetten ígéretes darab. A váltás hajtás teljesen jók, a stylo hajtóművön acél lánckerék van, ami olcsó, és egyelőre úgy tűnik, hogy tartós. A 12-es 1x rendszer a vártnál lassabban kopik, most, 1000 km után 0,25-ös láncnyúlást mérek, ami gyakorlatilag a gyári új érték. A dub rendszerű PF középrész egyelőre nagyon szépen működik, ettől tartottam az elején, de úgy tűnik, feleslegesen. Mentem már sárban, áztam már el, de még mindig jól működik, mint új korában. Ez mondjuk a shimano-ról nem volt mindig elmondható, főleg a HT2 külső csapágyas rendszernél. A sor és a hátsó váltó Sram eagle GX, ez főleg a sornál nagyon lényeges, mert ez már xd rotoron fut szemben az NX-el, ami még shimano szabványos. Ez a későbbi cserénél/fejlesztésnél nagyon fontos tényező lehet. A gumikat lecseréltem Maxxis-okra, elsősorban a súlyuk miatt, mert az én tempómhoz nekem elég az IKON mintája. A gyári NN gumik nagyon jók, jól tartanak, de érezhetően nehezek. A bringa össztömege 14 kiló (XL-es, könnyítések után: gumik, nyereg), ez nem tűnik kevésnek, de meglepően nem érezhető menet közben, pedig előtte egy 10 kiló alatti karbon scale-hez voltam szokva. A geometria nagyon bevált nekem, végre egy olyan XL-es bringa, amin a 195 cm-es magasságom ellenére is tökéletesen ülök. 

Ha felmerül még kérdésed, szívesen válaszolok. 


  • Kisherceg, Rabbit and mgy like this

#399
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

 

Ez már a pornófilm kategória  :P  :)  B)

 

Szepen megoldottak... es leszedheto az akku, helyere tarolo mehet, ugy siman tekerheto. https://www.canyon.c...es/roadlite-on/

 

Ez nagyon tetszik! Az ebike topicban feltett kérdésemre, hogy a feleségemnek aki szeretne gyereküléssel hegyre feltekerni vagy esetleg húzni utánfutót, ez a megoldás úgy tűnik. És nem 23 kg.  



#400
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Szepen megoldottak... es leszedheto az akku, helyere tarolo mehet, ugy siman tekerheto. https://www.canyon.c...es/roadlite-on/