Úgy néz ki lesz most keretem egy játszós bicaj beszerzésére a merevfarú és az outi mellé. Nem kell nagy rugóút és karbonváz sem, edzéseken használnám illetve könnyebb egynyomos ösvényeken. A Neuron AL 7 volna a kiszemelt. Ránézésre jónak tűnik, de van itt esetleg valaki aki egy ilyenen lovagol? Ha igen, akkor írhatna pár sort, mi a véleménye róla. Előre is köszi!
Idén vettem én is egy ilyet, azóta majdnem pontosan ezer kilométert tettem bele. A tapasztalataim tisztán pozitívak, bár pár dolgon változtattam.
Nagyon jól viselkedik a bringa, a hátsó tag és a teló szépen szinkronba hozható. Az alkatrészlista kiegyensúlyozott, csak az a fránya fékszett nem tudom, hogy hogy került rá. Illetve igen, így maradt olcsó. A kerekeivel kifejezetten elégedett vagyok, mert ebben a szélesség kategóriában ez a súly még éppen elfogadható, és egyelőre semmilyen egyébként jellemző mavic-os betegséget (agy kotyogás, rotor beszorulás) nem tapasztalok, bár igaz, ennek már kb. DT koppintás racsnimechanikája van, és végre maga az agy-tengelyrögzítés is fa ék egyszerűségű benne. Pozitívuma továbbá, hogy gyárilag ugyan belső gumikkal érkezik, de mindkét kerék fel van gyárilag tubeless szalagozva. Furcsa volt kicsit, hogy csak egy mavic szelepet küldtek, mondván csak elől szerelik tubeless ready gumival, hátul sima performance van. Nem túl elegáns megoldás, külön kellett venni egy szelepet hozzá. A dropperpost, a stucni és a kormány nekem nagyon beváltak, jól működnek, és eddig a dropperrel is minden rendben. A gyári nyerget cseréltem, de ez egyéni ízlés kérdése, nekem nem volt kényelmes. A markolat nekem szintén nem jött be, de ettől még nem rossz, stabilan fent van, jól tapad, nem forog el. A féktárcsák nagyon hitványak a bringán, első körben ezt cseréltem RT66-os shimano-ra, de ez nem hozta meg a várt eredményt, bár sokkal határozottabb lett a fék, de igazán jól nem fog. Vagy inkább maradjunk annyiban, hogy egyáltalán nem fog, szóval egy rendes fék kell rá. Most a shimano m7100/m8100 négy dugattyús megoldásait nézegetem, szerintem valamelyik lesz erre a problémára a megoldás.
A váz kialakítása nagyon szép, nálam minden pontos, méretes, vonalban van. A kormánycsapágy kifejezetten ígéretes darab. A váltás hajtás teljesen jók, a stylo hajtóművön acél lánckerék van, ami olcsó, és egyelőre úgy tűnik, hogy tartós. A 12-es 1x rendszer a vártnál lassabban kopik, most, 1000 km után 0,25-ös láncnyúlást mérek, ami gyakorlatilag a gyári új érték. A dub rendszerű PF középrész egyelőre nagyon szépen működik, ettől tartottam az elején, de úgy tűnik, feleslegesen. Mentem már sárban, áztam már el, de még mindig jól működik, mint új korában. Ez mondjuk a shimano-ról nem volt mindig elmondható, főleg a HT2 külső csapágyas rendszernél. A sor és a hátsó váltó Sram eagle GX, ez főleg a sornál nagyon lényeges, mert ez már xd rotoron fut szemben az NX-el, ami még shimano szabványos. Ez a későbbi cserénél/fejlesztésnél nagyon fontos tényező lehet. A gumikat lecseréltem Maxxis-okra, elsősorban a súlyuk miatt, mert az én tempómhoz nekem elég az IKON mintája. A gyári NN gumik nagyon jók, jól tartanak, de érezhetően nehezek. A bringa össztömege 14 kiló (XL-es, könnyítések után: gumik, nyereg), ez nem tűnik kevésnek, de meglepően nem érezhető menet közben, pedig előtte egy 10 kiló alatti karbon scale-hez voltam szokva. A geometria nagyon bevált nekem, végre egy olyan XL-es bringa, amin a 195 cm-es magasságom ellenére is tökéletesen ülök.
Ha felmerül még kérdésed, szívesen válaszolok.