Bocs, de ez hülyeség.
1. A jobban kihúzott nyeregcsõ mellett is ugyanott lesz a nyereg mint a nagyobb vázon.
2. A nyerget nem tologatjuk elõre-hátra. Egy dolog ami fix egy bringán, a nyereg helyzete a hajtõmûhöz képest.
3. A bicaj nagyrészt azért emelgeti az elejét, mert gyenge a bringás vagy nem tud mászni.
Mindig a kisebb vázat vesszük, ha a határon vagyunk! A canyon bringákra ez még inkább igaz.
Folyamatosan tanul az ember, és ne kímélj! :-> Köszi a hsz-t.
1-2. Ülést életemben nem tologattam még egyik bicajon sem elõre és hátra (így aztán pláne elég valószínû tényleg, hogy hülyeséget írtam), csak a következõbõl indultam ki: sokáig használtam a megfelelõnél 1.5 cm-rel kevésbé kihúzott nyerget fullyn és hardtailen meg rendesen, mert így lefelé jobban ki tudtam ülni a fullyn, felfelé meg így is maradt elég erõm tekerni. Aztán egyre inkább kényelmesebbnek éreztem a hardtailes beállítást, hát kihúztam rendesen a fully ülését is - még ha így alig-alig ér is le a cipõm orra. Azóta sokkal jobban emelgeti az orrát a bicaj meredek emelkedõn (a meredek nálam is 20-22%-nál kezdõdik), nem olyan jó mászó már, pedig a rugóstagot is keményebbre fújtam kissé... Lejjebb húzom az ülést és ismét jó. HHH oldalában a Szuszogón, mellette fel a "trail" pályákon, vagy fel az Újlaki-hegyre a sárgán azért eléggé észreveszem és persze zavar... (De biztos, hogy nem kerül hátrébb az ülés jobban kihúzott üléssel? Nálam 72 fokos a nyeregcsõ dõlése, vagyis valamivel - pár mm-rel, egész pontosan 4.64mm-gyel (éljen Pitagorasz-bátyó!:->) - biztosan hátrébb kerül a súlypontom. Meredek felfelén sajnos érzésre meg elég sokkal.)
3. Bizony meglehet. Elõzött már le több helyen felfelé singlespeedes, terepen... :->
Lehet, hogy csak a 20mm seatback-es nyeregcsõ helyett egy 0mm-eset kéne feltennem, stucniból meg fel egy 20mm-rel hosszabbat? (Esetleg a hézagoló gyûrûket a stucni alól a stucni fõlé tenni? Ha jól rémlik egy db 10mm-es és egy 2 vagy 3mm-es van alatta.
De ez már nem annyira a Canyon-hoz tartozó téma.