en nem raknek 100mm feletti bringaba 29ert - jo vele baromira tekerni, de azert megiscsak egy nagyobb es nehezebben kezelheto konstrukcio. pl specinel az epicnel siman el tudnam kepzelni, de a stumpinal mar nem.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Canyon
Indította
Rebell-78
, 2006. május 24. 22:20
#2861
Írta 2011. szeptember 06. - 15:34
#2862
Írta 2011. szeptember 06. - 13:10
Pedig én simán eltudnék képzelni egy 170/170-et mozgó 29-es kerekût.
Nem írtam le eddig a Schladmingi tapasztalataim.
A váz iszonyat stabil volt kint is. Nem tudom,h a vázcserének köszönhetem-e,de idén nem jelentkezett a korábbi állandó gondom,a fájó ujjak.
A rugóút hátul bõven elég volt,azt hiszem egyszer sem sikerült lekoppantanom a 180mm-ert. A levegõs roco tag a várakozásaimat felülmúlta.
Elöl viszont kevésnek éreztem a 170 mm utat,így jövõre kintre nagyobb villát fogok használni.
A negatív élményeim,nem a canyon hibája,de volt pár apróság,ami bosszússá tett. A váz csak shadow illetve az új sram váltókhoz van tervezve,így a régi hagyományos xt váltóm folyamatosan kopogott a láncvillán lévõ forgáspontnál,aminek egyrészt szörnyû hangja volt,másrészt a festés is megsínylette.
Ezt orvosolandó beszereztem egy saint extrarövid kanalas váltót,ami iszonyat dögös és csendes.
A sun ringlé demon agy kikotyogósodása sem pozitív élmény. 1 hét után nem lenne illõ szerintem.
Na oda se neki. Amúgy sem ezekkel a kerekekkel akartam használni. A héten meg már meglesznek az új kerekek!
A váz mozgása viszont piszok jó,úgy érzem jó vétel volt.
Nem írtam le eddig a Schladmingi tapasztalataim.
A váz iszonyat stabil volt kint is. Nem tudom,h a vázcserének köszönhetem-e,de idén nem jelentkezett a korábbi állandó gondom,a fájó ujjak.
A rugóút hátul bõven elég volt,azt hiszem egyszer sem sikerült lekoppantanom a 180mm-ert. A levegõs roco tag a várakozásaimat felülmúlta.
Elöl viszont kevésnek éreztem a 170 mm utat,így jövõre kintre nagyobb villát fogok használni.
A negatív élményeim,nem a canyon hibája,de volt pár apróság,ami bosszússá tett. A váz csak shadow illetve az új sram váltókhoz van tervezve,így a régi hagyományos xt váltóm folyamatosan kopogott a láncvillán lévõ forgáspontnál,aminek egyrészt szörnyû hangja volt,másrészt a festés is megsínylette.
Ezt orvosolandó beszereztem egy saint extrarövid kanalas váltót,ami iszonyat dögös és csendes.
A sun ringlé demon agy kikotyogósodása sem pozitív élmény. 1 hét után nem lenne illõ szerintem.
Na oda se neki. Amúgy sem ezekkel a kerekekkel akartam használni. A héten meg már meglesznek az új kerekek!
A váz mozgása viszont piszok jó,úgy érzem jó vétel volt.
#2863
Írta 2011. augusztus 31. - 23:00
a canyon oldalon a videjón bemutatják
A láncvillahosszról, a nyeregvázcsõszögrõl és a fejcsõrõl beszél csak (meg a képen a fejcsõszög szerepel), igaz? A némettudásom kicsit megkopott az elmúlt 10évben.
A sebesség mindent megold.
#2864
Írta 2011. augusztus 31. - 19:42
#2865
Írta 2011. augusztus 31. - 16:42
en sehol, csak ranezesre. a merida, giant, speci 29erek oldalrol eleg jellegzetes alakuak.
#2866
Írta 2011. augusztus 31. - 14:16
#2867
Írta 2011. augusztus 31. - 13:51
hat a szamozasabol itelve lesz min 1600-1700. a geoja nemtom mennyire jo, mert igy eleg furanak tunik... nem ugy nez ki, mint egy 29esre atultetett 26os mtb geometria. de a kihuzott nyeregcsovel trukkoznek, azert tunik alacsonynak az eleje (a stucni sincs leforditva).
#2868
Írta 2011. augusztus 31. - 13:03
Azért ennek le van téve az eleje, versenyesnek tûnik eléggé. Kívácsni lennék a tegelytávra, bár ilyen meredek üléscsõvel valószínûleg elég kompakt érzést ad. Nekem van Terralogic villám, még a régebbi F80X, jó cucc, de nem jobb, mint egy Sid Race, szvsz. Meglepõdnék, ha odaadnák 1500 Eur-ért egyébként.
#2869
Írta 2011. augusztus 31. - 13:00
További infók a 2012-es kínálatról: Canyon | Eurobike Special | Mountainbikes
Arn: jé, eddig fel sem tûnt, hogy a 2011-es Grand Canyon AL 8.0 villája az Terralogic-os! De ez megint valami OEM villa, mert a Terralogic aftermarketben csak Kashimával jön, itt a Canyonnál meg nagyon úgy fest, hogy nem kashimás a becsúszó.
Arn: jé, eddig fel sem tûnt, hogy a 2011-es Grand Canyon AL 8.0 villája az Terralogic-os! De ez megint valami OEM villa, mert a Terralogic aftermarketben csak Kashimával jön, itt a Canyonnál meg nagyon úgy fest, hogy nem kashimás a becsúszó.
#2870
Írta 2011. augusztus 31. - 11:25
nah ettol tartottam... de nem birtam kivarni mongy nekem a 3x10 kellene, de a terralogicot azt meg mindig kiprobalnam. kivancsi leszek mennyivel lesz dragabb, mint a 26os, mert jelenleg 1500ert adnak xt+terralogic kombot.
#2871
Írta 2011. augusztus 31. - 11:11
Hm, az új 29er Terralogic-os villával jön, jól fordítja a gugli transzlét és jól-e látom-e a fotón? :-)
Demo Day: prova Canyon Grand Canyon AL 29 | MTB-Forum.it
+hátul átütõs agy, és a nekem egyszer must have 2x10-es rendszer. Jaj. :-)
Demo Day: prova Canyon Grand Canyon AL 29 | MTB-Forum.it
+hátul átütõs agy, és a nekem egyszer must have 2x10-es rendszer. Jaj. :-)
#2872
Írta 2011. augusztus 25. - 11:42
100mm felett en nem vennek 29ert. a merevfarkut mindenkepp erdemes kiprobalni belole, mert meglepoen jol lehet lefele (is) menni vele
#2873
Írta 2011. augusztus 24. - 21:02
wáó! Jól olvasom,h a torque-bõkl is csinálnak 180-at mozgó 29est? Lehet,h lecserélem majd a 26-osomat?
Ja,most jöttem rá,h félreolvastam. Pedig érdekes lett volna!
Ja,most jöttem rá,h félreolvastam. Pedig érdekes lett volna!
#2874
Írta 2011. augusztus 24. - 11:39
ez is atutos lesz hatul
biztos jol felszereltek lesznek, de lehet erdemes varni egyket evet, hogy ne az elsoszerias 29er vazat vegye az ember. cube es a canyon meg newcomer, meridanal is csak masodik evnel tartanak, giant vmivel elobbre van, a specinek meg mar jopar evre visszamenoleg vannak geometriai. ha esetleg par ev mulva cserelnek, akkor az jo esellyel canyon lenne.
biztos jol felszereltek lesznek, de lehet erdemes varni egyket evet, hogy ne az elsoszerias 29er vazat vegye az ember. cube es a canyon meg newcomer, meridanal is csak masodik evnel tartanak, giant vmivel elobbre van, a specinek meg mar jopar evre visszamenoleg vannak geometriai. ha esetleg par ev mulva cserelnek, akkor az jo esellyel canyon lenne.
#2875
Írta 2011. augusztus 24. - 09:00
irtam korabban... arakrol van info?
Az árakról én egyelõre nem találtam semmi infot (amúgy innen van a kép: Neuheiten 2012 - MTB-News.de | IBC Mountainbike Forum).
#2876
Írta 2011. augusztus 24. - 08:51
#2877
Írta 2011. augusztus 24. - 08:31
#2878
Írta 2011. július 18. - 21:14
Na végre megvannak az elsõ tapasztalatok terepen.
Egy kört tudtam menni a kék kereszten és egy 15-20 km-er túra kört. Jövõ héten jön a nagy teszt, 6 nap Schladming-i tekeréssel.
Lefele menetben nagyon stabilnak éreztem és iszonyat jó volt a mozgása a gépnek. A tagon alig érezhetõ,hogy levegõs. A rugóút viszont úgy éreztem,hogy sosem fogy el. Nagyon jó érzés volt.
Mászni nem egy álom a géppel a jelenlegi összeállításban,de a kaiser gumikkal amúgy sem nagy élmény. Egy db fat albertet már szereztem,majd még szerzek hozzá egyet elõre is és ha hazajöttem ,akkor még a kerekeket is könnyebbekre akarom cserélni.
Jobban másztam a géppel felfelé,mint unokaöcsém a hardy-jával,de ez nem biztos,hogy a gépek közti differenciát mutatja. A 16,6 kg felfelé még mindig sok,de azért a legtöbb helyen felmásztam,ahol korábban is.
Sokan kérdezték,hogy miért variáltam a gyári összeállításhoz képest,de most akkor csinálok egy "autókereskedõk"-höz hasonló leírást,hogy mennyit is költöttem.
A komplett gépet vettem,szállítási költséggel,banki költségekkel,akkori euro árfolyamon +495 000 FT-ért(ami valjuk be,nagyon jó ár volt!)
A kona vázat,rugóstaggal,nyeregcsõvel -95 000 FT-ért adtam el.
A kerekeket -23 000 FT-ért.
Az új géprõl:
Avid elixir fékek: -45 000 FT-ért
X.9 hátsó váltó: -20 000 FT-ért
x.7 váltókarok: -12 000 FT-ért
deore fogsor: -6 000 FT-ért
elsõ gumi: -6 000 FT-ért
Hátsó gumit: elcseréltem egy új fat albertre
Hajtómû+ közép: -25 000 FT-ért
66 rcv -120 000 FT-ért
gyári telópumpa(mivel már van egy) -5 000 FT-ért kelt el.
vettem 2 db xt tárcsát összesen +14 000 FT-ért
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Így az eddigi költségem 152 000 FT
Ami tartalmaz egy vázat, egy rugóstagot, egy kormánycsapágyat tapered-es és 1,1/8-ados szûkítõvel, egy easton havoc stucnit,egy easton havoc dh kormányt,egy easton havoc nyeregcsövet, egy slx elsõ váltót,203/185-ös xt tárcsákat,egy láncterelõt, egy láncvillavédõt,egy selle italia shiver nyerget és egy sunn ringlé drift 2.1-es kerékszettet.
Véleményem szerint ebbõl jól jöttem ki anyagilag. Valahogy így képzelem el reálisan az enduro gép építés költségeit magyar pénztárcának és nem úgy,mint ahogy a cikkben írták,h 600 ezer a váz.
És végeredményben nem csak anyagilag tudtam spórolni,hanem a grammokban is. Ahogy korábban írtam,a 17,25 kg-s pedál nélküli gépbõl 16,6 kg-s gépet faragtam pedállal együtt. Ebbõl majd még jön le súly jócskán. A fat albert külsõkkel egy 5-600 grammot le kell szedjek és új kerekeket is tervezek,mert ezek számomra túl építettek. A felniknek 660 gramm darabja,ami rengeteg. Még a kerekeken is le akarok faragni egy 2-300 grammot legalább. Akkor már elég tekerhetõ súlyban lesz reményeim szerint.
Egy kört tudtam menni a kék kereszten és egy 15-20 km-er túra kört. Jövõ héten jön a nagy teszt, 6 nap Schladming-i tekeréssel.
Lefele menetben nagyon stabilnak éreztem és iszonyat jó volt a mozgása a gépnek. A tagon alig érezhetõ,hogy levegõs. A rugóút viszont úgy éreztem,hogy sosem fogy el. Nagyon jó érzés volt.
Mászni nem egy álom a géppel a jelenlegi összeállításban,de a kaiser gumikkal amúgy sem nagy élmény. Egy db fat albertet már szereztem,majd még szerzek hozzá egyet elõre is és ha hazajöttem ,akkor még a kerekeket is könnyebbekre akarom cserélni.
Jobban másztam a géppel felfelé,mint unokaöcsém a hardy-jával,de ez nem biztos,hogy a gépek közti differenciát mutatja. A 16,6 kg felfelé még mindig sok,de azért a legtöbb helyen felmásztam,ahol korábban is.
Sokan kérdezték,hogy miért variáltam a gyári összeállításhoz képest,de most akkor csinálok egy "autókereskedõk"-höz hasonló leírást,hogy mennyit is költöttem.
A komplett gépet vettem,szállítási költséggel,banki költségekkel,akkori euro árfolyamon +495 000 FT-ért(ami valjuk be,nagyon jó ár volt!)
A kona vázat,rugóstaggal,nyeregcsõvel -95 000 FT-ért adtam el.
A kerekeket -23 000 FT-ért.
Az új géprõl:
Avid elixir fékek: -45 000 FT-ért
X.9 hátsó váltó: -20 000 FT-ért
x.7 váltókarok: -12 000 FT-ért
deore fogsor: -6 000 FT-ért
elsõ gumi: -6 000 FT-ért
Hátsó gumit: elcseréltem egy új fat albertre
Hajtómû+ közép: -25 000 FT-ért
66 rcv -120 000 FT-ért
gyári telópumpa(mivel már van egy) -5 000 FT-ért kelt el.
vettem 2 db xt tárcsát összesen +14 000 FT-ért
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Így az eddigi költségem 152 000 FT
Ami tartalmaz egy vázat, egy rugóstagot, egy kormánycsapágyat tapered-es és 1,1/8-ados szûkítõvel, egy easton havoc stucnit,egy easton havoc dh kormányt,egy easton havoc nyeregcsövet, egy slx elsõ váltót,203/185-ös xt tárcsákat,egy láncterelõt, egy láncvillavédõt,egy selle italia shiver nyerget és egy sunn ringlé drift 2.1-es kerékszettet.
Véleményem szerint ebbõl jól jöttem ki anyagilag. Valahogy így képzelem el reálisan az enduro gép építés költségeit magyar pénztárcának és nem úgy,mint ahogy a cikkben írták,h 600 ezer a váz.
És végeredményben nem csak anyagilag tudtam spórolni,hanem a grammokban is. Ahogy korábban írtam,a 17,25 kg-s pedál nélküli gépbõl 16,6 kg-s gépet faragtam pedállal együtt. Ebbõl majd még jön le súly jócskán. A fat albert külsõkkel egy 5-600 grammot le kell szedjek és új kerekeket is tervezek,mert ezek számomra túl építettek. A felniknek 660 gramm darabja,ami rengeteg. Még a kerekeken is le akarok faragni egy 2-300 grammot legalább. Akkor már elég tekerhetõ súlyban lesz reményeim szerint.
#2879
Írta 2011. július 01. - 12:43
Jól hangzik. Nekem is a gyári gépen sem nagyon lógott ki semmi. Azon lepõdtem meg,hogy a stucni,kormány,nyeregcsõbõl és gumikból sem olcsókat pakoltak fel. Nagyon megérte komplettet vennem.
Mellesleg ma végre visszakaptam a villámat Salától és közben megjött az adapterem is. Bár 4 hetet vártam rá. Szóval már csak jó idõ kell és végre tesztelhetem a bicajt nemcsak falidísz lesz!
Mellesleg ma végre visszakaptam a villámat Salától és közben megjött az adapterem is. Bár 4 hetet vártam rá. Szóval már csak jó idõ kell és végre tesztelhetem a bicajt nemcsak falidísz lesz!
#2880
Írta 2011. június 28. - 17:53
Itt az apróban sikerült vennem egy canyon ultimate al. országutit. Sram force szett van rajta, fsa carbon hajtómû. Hát eléggé össze van rakva, nem spóroltak le semmit róla. Akkor lepõdtem meg, amikor megnéztem, hogy a rajta levõ continental grand prix 4000 s külsõk mennyibe kerülnek. Csak pislogtam, hogy 16 ezer pénz drabaja. Hát ott sem spóroltak, a kulacstartó csavarok titánok, a syntace befogó csavarjai is.
Egyszerûen tényleg nincs gyenge pontja. Könnyen lehet, a következõ montim is canyon lesz ezekután.
Pedig tényleg kerestem a hibát, de nem találtam.
Egyszerûen tényleg nincs gyenge pontja. Könnyen lehet, a következõ montim is canyon lesz ezekután.
Pedig tényleg kerestem a hibát, de nem találtam.
Merida a nyugat dácsiája, de jó a garis ügyintézése