Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3139 hozzászólás a témában

#2861
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
FYI.
Canyon a mai naptól elég sok modelljét akciózza.

#2862
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
en nem raknek 100mm feletti bringaba 29ert - jo vele baromira tekerni, de azert megiscsak egy nagyobb es nehezebben kezelheto konstrukcio. pl specinel az epicnel siman el tudnam kepzelni, de a stumpinal mar nem.

#2863
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Pedig én simán eltudnék képzelni egy 170/170-et mozgó 29-es kerekût. :)

Nem írtam le eddig a Schladmingi tapasztalataim.
A váz iszonyat stabil volt kint is. Nem tudom,h a vázcserének köszönhetem-e,de idén nem jelentkezett a korábbi állandó gondom,a fájó ujjak. :)
A rugóút hátul bõven elég volt,azt hiszem egyszer sem sikerült lekoppantanom a 180mm-ert. A levegõs roco tag a várakozásaimat felülmúlta.
Elöl viszont kevésnek éreztem a 170 mm utat,így jövõre kintre nagyobb villát fogok használni. :)
A negatív élményeim,nem a canyon hibája,de volt pár apróság,ami bosszússá tett. A váz csak shadow illetve az új sram váltókhoz van tervezve,így a régi hagyományos xt váltóm folyamatosan kopogott a láncvillán lévõ forgáspontnál,aminek egyrészt szörnyû hangja volt,másrészt a festés is megsínylette.
Ezt orvosolandó beszereztem egy saint extrarövid kanalas váltót,ami iszonyat dögös és csendes. :)
A sun ringlé demon agy kikotyogósodása sem pozitív élmény. 1 hét után nem lenne illõ szerintem. :(
Na oda se neki. Amúgy sem ezekkel a kerekekkel akartam használni. A héten meg már meglesznek az új kerekek! :)
A váz mozgása viszont piszok jó,úgy érzem jó vétel volt. :)

#2864
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

a canyon oldalon a videjón bemutatják


A láncvillahosszról, a nyeregvázcsõszögrõl és a fejcsõrõl beszél csak (meg a képen a fejcsõszög szerepel), igaz? A némettudásom kicsit megkopott az elmúlt 10évben.


A sebesség mindent megold.

 


#2865
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
a canyon oldalon a videjón bemutatják

#2866
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
en sehol, csak ranezesre. a merida, giant, speci 29erek oldalrol eleg jellegzetes alakuak.

#2867
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A geometriát hol látjátok?


A sebesség mindent megold.

 


#2868
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
hat a szamozasabol itelve lesz min 1600-1700. a geoja nemtom mennyire jo, mert igy eleg furanak tunik... nem ugy nez ki, mint egy 29esre atultetett 26os mtb geometria. de a kihuzott nyeregcsovel trukkoznek, azert tunik alacsonynak az eleje (a stucni sincs leforditva).

#2869
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
Azért ennek le van téve az eleje, versenyesnek tûnik eléggé. Kívácsni lennék a tegelytávra, bár ilyen meredek üléscsõvel valószínûleg elég kompakt érzést ad. Nekem van Terralogic villám, még a régebbi F80X, jó cucc, de nem jobb, mint egy Sid Race, szvsz. Meglepõdnék, ha odaadnák 1500 Eur-ért egyébként.

#2870
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
További infók a 2012-es kínálatról: Canyon | Eurobike Special | Mountainbikes

Arn: jé, eddig fel sem tûnt, hogy a 2011-es Grand Canyon AL 8.0 villája az Terralogic-os! De ez megint valami OEM villa, mert a Terralogic aftermarketben csak Kashimával jön, itt a Canyonnál meg nagyon úgy fest, hogy nem kashimás a becsúszó.

#2871
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
nah ettol tartottam... de nem birtam kivarni :) mongy nekem a 3x10 kellene, de a terralogicot azt meg mindig kiprobalnam. kivancsi leszek mennyivel lesz dragabb, mint a 26os, mert jelenleg 1500ert adnak xt+terralogic kombot.

#2872
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Hm, az új 29er Terralogic-os villával jön, jól fordítja a gugli transzlét és jól-e látom-e a fotón? :-)
Demo Day: prova Canyon Grand Canyon AL 29 | MTB-Forum.it
+hátul átütõs agy, és a nekem egyszer must have 2x10-es rendszer. Jaj. :-)

#2873
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
100mm felett en nem vennek 29ert. a merevfarkut mindenkepp erdemes kiprobalni belole, mert meglepoen jol lehet lefele (is) menni vele :)

#2874
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
wáó! Jól olvasom,h a torque-bõkl is csinálnak 180-at mozgó 29est? :D Lehet,h lecserélem majd a 26-osomat? :D
Ja,most jöttem rá,h félreolvastam. Pedig érdekes lett volna! :D

#2875
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
ez is atutos lesz hatul :)

biztos jol felszereltek lesznek, de lehet erdemes varni egyket evet, hogy ne az elsoszerias 29er vazat vegye az ember. cube es a canyon meg newcomer, meridanal is csak masodik evnel tartanak, giant vmivel elobbre van, a specinek meg mar jopar evre visszamenoleg vannak geometriai. ha esetleg par ev mulva cserelnek, akkor az jo esellyel canyon lenne.

#2876
HEX77

HEX77

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás

irtam korabban... arakrol van info? :)


Az árakról én egyelõre nem találtam semmi infot (amúgy innen van a kép: Neuheiten 2012 - MTB-News.de | IBC Mountainbike Forum).

#2877
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
irtam korabban... arakrol van info? :)

#2878
HEX77

HEX77

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
A 2012-es kollekcióban már lesz 29er is:

Feltöltött kép

Szívesen kipróbálnám... :P

#2879
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Na végre megvannak az elsõ tapasztalatok terepen. :)
Egy kört tudtam menni a kék kereszten és egy 15-20 km-er túra kört. Jövõ héten jön a nagy teszt, 6 nap Schladming-i tekeréssel. :)

Lefele menetben nagyon stabilnak éreztem és iszonyat jó volt a mozgása a gépnek. A tagon alig érezhetõ,hogy levegõs. A rugóút viszont úgy éreztem,hogy sosem fogy el. Nagyon jó érzés volt.
Mászni nem egy álom a géppel a jelenlegi összeállításban,de a kaiser gumikkal amúgy sem nagy élmény. Egy db fat albertet már szereztem,majd még szerzek hozzá egyet elõre is és ha hazajöttem ,akkor még a kerekeket is könnyebbekre akarom cserélni. :)
Jobban másztam a géppel felfelé,mint unokaöcsém a hardy-jával,de ez nem biztos,hogy a gépek közti differenciát mutatja. A 16,6 kg felfelé még mindig sok,de azért a legtöbb helyen felmásztam,ahol korábban is.

Sokan kérdezték,hogy miért variáltam a gyári összeállításhoz képest,de most akkor csinálok egy "autókereskedõk"-höz hasonló leírást,hogy mennyit is költöttem. :)

A komplett gépet vettem,szállítási költséggel,banki költségekkel,akkori euro árfolyamon +495 000 FT-ért(ami valjuk be,nagyon jó ár volt!)
A kona vázat,rugóstaggal,nyeregcsõvel -95 000 FT-ért adtam el.
A kerekeket -23 000 FT-ért.
Az új géprõl:
Avid elixir fékek: -45 000 FT-ért
X.9 hátsó váltó: -20 000 FT-ért
x.7 váltókarok: -12 000 FT-ért
deore fogsor: -6 000 FT-ért
elsõ gumi: -6 000 FT-ért
Hátsó gumit: elcseréltem egy új fat albertre
Hajtómû+ közép: -25 000 FT-ért
66 rcv -120 000 FT-ért
gyári telópumpa(mivel már van egy) -5 000 FT-ért kelt el.
vettem 2 db xt tárcsát összesen +14 000 FT-ért
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Így az eddigi költségem 152 000 FT
Ami tartalmaz egy vázat, egy rugóstagot, egy kormánycsapágyat tapered-es és 1,1/8-ados szûkítõvel, egy easton havoc stucnit,egy easton havoc dh kormányt,egy easton havoc nyeregcsövet, egy slx elsõ váltót,203/185-ös xt tárcsákat,egy láncterelõt, egy láncvillavédõt,egy selle italia shiver nyerget és egy sunn ringlé drift 2.1-es kerékszettet.
Véleményem szerint ebbõl jól jöttem ki anyagilag. Valahogy így képzelem el reálisan az enduro gép építés költségeit magyar pénztárcának és nem úgy,mint ahogy a cikkben írták,h 600 ezer a váz.

És végeredményben nem csak anyagilag tudtam spórolni,hanem a grammokban is. Ahogy korábban írtam,a 17,25 kg-s pedál nélküli gépbõl 16,6 kg-s gépet faragtam pedállal együtt. Ebbõl majd még jön le súly jócskán. A fat albert külsõkkel egy 5-600 grammot le kell szedjek és új kerekeket is tervezek,mert ezek számomra túl építettek. A felniknek 660 gramm darabja,ami rengeteg. Még a kerekeken is le akarok faragni egy 2-300 grammot legalább. Akkor már elég tekerhetõ súlyban lesz reményeim szerint. :)

#2880
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Jól hangzik. Nekem is a gyári gépen sem nagyon lógott ki semmi. Azon lepõdtem meg,hogy a stucni,kormány,nyeregcsõbõl és gumikból sem olcsókat pakoltak fel. Nagyon megérte komplettet vennem.
Mellesleg ma végre visszakaptam a villámat Salától és közben megjött az adapterem is. Bár 4 hetet vártam rá. Szóval már csak jó idõ kell és végre tesztelhetem a bicajt nemcsak falidísz lesz! :D