Jelentkezz be Regisztrálj
Canyon
#2721
Posted 2012. May 16. - 08:10
Canyon | MTB | Grand Canyon AL 29 7.9
#2722
Posted 2012. May 13. - 08:11
Hány centi magas vagy?
Nekem a 183 centimhez az M-es ajánlja a kalkulátor, de nem vagyok benne biztos.
Van esetleg arra lehetõség, hogy valahol egyszer megnézzem élõben az L-es Canyonodat viszonyításképp?
Én 190cm vagyok, szerintem neked az M-es reális lehet. Megnézheted a canyont valamikor, írj pm-et.
#2723
Posted 2012. May 11. - 20:53
Psyho-é. Én csak asszisztáltam a beszerzés körülHány centi magas vagy?
Nekem a 183 centimhez az M-es ajánlja a kalkulátor, de nem vagyok benne biztos.
Van esetleg arra lehetõség, hogy valahol egyszer megnézzem élõben az L-es Canyonodat viszonyításképp?
Vele beszéld meg!
#2724
Posted 2012. May 11. - 13:53
L-es
Hány centi magas vagy?
Nekem a 183 centimhez az M-es ajánlja a kalkulátor, de nem vagyok benne biztos.
Van esetleg arra lehetõség, hogy valahol egyszer megnézzem élõben az L-es Canyonodat viszonyításképp?
#2725
Posted 2012. May 10. - 20:23
#2726
Posted 2012. May 10. - 15:51
#2727
Posted 2012. May 09. - 06:48
#2728
Posted 2012. May 06. - 11:24
Azta..és tényleg benne volt a doboz alján a másik pad spacer, úgy látszik ez szeret kiesni és elrejtõzni szállítás közben a rázkódástól. Így a fekete pont félig visszavonva a canyontól, talán még a drilleur hanger no 21 is elõkerül...majd egyszer még átnézem a dobozt teljesen, de most nem volt kedvem kipakolni.
Nekem az bele volt ragasztva egy kis zacskóval a fedlapba vagy a nyeregtartó doboznál,már nem is tudom. Lehet,h át kéne nekem is nézni a dobozt,hátha benne van a telópumpa?
A méretezésen meglepõdtem,mert mikor minden adatomat lemértem és bepötyögtem S-es vázat javasolt. Amit a 185 centimhez eléggé irreálisnak tartottam. Aztán kiderült,h az egyik adatnál 1 centivel kellett többet megadnom és M-est adott a kalkulátor. Bár elõször még féltem ettõl is és gondolkoztam az L-esen,de végülis optimális lett az M-es torque.
#2729
Posted 2012. May 05. - 20:36
Nem karbon kell ahhoz, hogy jó legyen a váz, hanem tudás, jó mérnöki munka és tapasztalat. A Merida ezekben még messze van a csúcstól.
giantnel epp a hajtasi merevsegben van a nagyobb differencia a 29er vazaknal, mert mindketto (alu, karbon xtc) eleg kenyelmes. alunal gyanitom nemileg bealdoztak a merevseg oltaran, illetve ugy van a vaz kialakitva, hogy az eleje nagyon brutal, igy preciz a kormanyzas, a hatra vekonyodnak a csovek. a karbon verzioja alig konnyebb, viszont a karbon anyagaban kevesbe rideg, igy merevebbre csinaltak, sulyban is alig 200-300g van a ket vaz kozott.
Azzal, hogy átütõs hátul a kerékszett, nem biztos, hogy jobban elpattog egy bicaj, szerintem egyszerûen csak (s például, ahogy az aszimmetrikus láncvillák is valahol) a hajtási erõket segíti jobban a talajra közvetíteni. Tehát az átütõs hátsó rész nem feltétlenül befolyásolhata a sem a tapadást, sem a komfortot - de javítsatok, ha rosszul gondolom! A komfortot ami meg rontja, szerintem nem az átütõs hátsó tengely, ahogy írod, hanem a vertikális irányban túl merev hátsó traktus és például a túl nagy átmérõjû, túl merev nyeregcsövek. Valószínûleg Meridáék is itt hibázhattak valahol. Egy érdekesség még: ha az alább általam linkelt táblázatra nézel, a Lapierre messze a legkevésbé merev váz - és mégis, a mérések szerint a legkevésbé komfortos, pedig még gyorszáras is hátul... Kapott is egy "Schwach" minõsítést.
nyilvan ez ugy erdekes, hogy ket hasonlo vazrol szo, mert ha total mas a kialakitasa, akkor mason bukhat a dolog. azert hoztam a meridat, mert ott gyanitom olyan sokmindent nem varialtak at az egymast koveto modellevben. es epp 27.2es nyeregcsovet hasznalnak a kenyelem miatt
#2730
Posted 2012. May 05. - 19:48
Mozgásra nekem jobbnak tûnt, mint ami a Cannondale-ben van (RLC 120). Nekem határozottan tetszett! Felfelébe nem próbáltam. majd eccer azt is.
#2731
Posted 2012. May 05. - 19:43
#2732
Posted 2012. May 05. - 19:05
Grand Canyon AL 9.9
Bevezetés:
Régóta tartozom ezzel a beszámolóval, így most megejtem.
Tavaly év vége óta nézegettem a 29er bringákat, szóba került 2011-es Giant XTC 29er, de mikor rendeltem volna, már nem volt a méretemben, a 2012-es változat pedig ár / érték arányban sokkal rosszabb volt.
Így a választás a Grand Canyon AL 9.9-re esett, sajnos szállítási idõnek 2012 / 15. hét volt megadva, de gondoltam, hogy addig úgyis fõleg a görgõé a szerep, nem akkora gond. Februárban rendeltem meg a gépet, március 30-án jött meg délelõtt, a csomagkövetésnek hála szabadságon voltam épp
Kicsomagolás:
A canyon egy bikeguard nevû dobozban jön, ezt kötelezõ megrendelned a canyontól, mert csak így garantálják, hogy sérülésmentesen kapod meg a bringát. A kormányt vissza kellett szerelni a vázra, de a fékkar és váltókar már fel volt szerelve a kormányra (matchmakerrel van felrakva a váltókar és a fékkar, egy bilincsel, piros pont). A kereket csak a helyére kellett rakni, illetve be a nyeregcsövet, fel a pedált, és kész.
Fekete pont a canyonnak, hogy az egyik fékbõl a piros eltartó (pad spacer) hiányzott, illetve rendeltem egy pótalkatrészt, ami szintén hiányzott. Panaszlevél után ingyen küldték a pótalkatrészt, a piros pad spacer helyett pedig a fékbetéthez küldtek egy fémalkatrészt. Így még mindig keresek Avid pad spacert, akinek van felesleges szóljon
Úgy látszik türelmetlen voltam, és képek készítése helyett felmentem a Hármashatár-hegyre. Bár lehet, hogy ez a kép még csak az elsõ tesztkör után készült, amit a közeli erdõben nyomattam.
Az eredmény:
Teszt:
Technikai adatok:
Villa: FOX 32 Float 29 FIT Terralogic
Elsõ váltó: SRAM X0
Hátsó váltó: SRAM X9
Fék: Avid elixir 7 carbon
Meghajtás: 2x10 truvativ (36/22)
Felni: DT Swiss X1800 29" (ez elvileg valami canyonnak felni, DT 370 SL agyakkal).
Gumik: Rocket Ron / Racing Ralph Evo 2.25"
Súly: 11,3 kg
Nincs túl sok összehasonlítási alapom, ez elõtt egy olcsóbb Fuji gépet hajtottam, igaz lecseréltem rajta a felniket és a féket. Ezen kívül volt alkalmam kipróbálni Geri cannondale fullyját párszor. A canyon eddig párszáz km-et kapott, de azon belül volt sima terep, köves lefelék, sár, esõ / szakadó esõ.
Elõször is le kell szögezni, hogy a 29es bringa jó élmény. Nekem a magasságom (190cm) miatt is jó, de nagyon szépen lehet felfelé menni mindenféle gyökeres, kisebb köves emelkedõn. Általában a pulzusom szab határt ilyenkor a nagyobb emelkedõk legyõzésénél, nem a technika. Plussz érdekesség, hogy terepen többször kellett fékeznem az elõttem haladó 26-os bringák miatt, mert a 29er egyszerûen jobban gurult (tekerés nélkül, kb hasonló súlyú emberekkel, persze itt a gumi is számít stb).
Lefelé is lehet zúzni, a teló nagyon szépen mozog, a rugóút 90%-át általában kihasználja (bár biztos, hogy a telón még állítanom kell, ahogy a terralogic és rebound beállítás sem a végleges szerintem).
Betonon lefelé nem nagyon lehet már tekerni, kevés a fokozat, de ez olyan kit érdekel kategória.
A fékerõ elég, viszont nagyon utálom, hogy hangos, még beállítás után is valamennyire. Elõtte az Elxirir CR-el nem voltak ilyen gondjaim.
Váltás tökéletes, egyetlen hátrány, hogy a görgõk kialakítása miatt összeszedi a koszt, így elég gyakran kell takarítani a bringát, bár ez persze nem meglepõ.
Amit egybõl cseréltem a markolat, illetve a nyerget szeretném, de még nincs végleges választás (próbáltam már selle italia, fizik nyergeket).
Vennék hozzá egy edzõs felnit, de sajnos nem egyszerû a helyzet, elöl átütõs QR15 agy kell, hátul viszont a DT RWS agy, ami 10mm-es átütõs tengely.
Mindent összevetve elégedett vagyok eddig a bringával, élvezet vele menni. Külön jó dolog, hogy a felszereltség olyan, amirõl nem állandóan azon agyalok, hogy mit cserélnék le, hanem minden olyan amilyennek lennie kell. Ár / érték arányban szerintem kiváló ez a masina.
Mai fotók:
#2733
Posted 2012. May 05. - 18:57
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2734
Posted 2012. May 05. - 18:29
a tavalyi merida trekking, viszont nagyon kalbász volt mérve, gondolom kicsit sokat merevítettek rajta
de megnézed pl a kancsókat, általában a legmervebbek s mégis a legkomfortosabbak közt szoktak lenni úgy hogy még a legkönyebbek közt is ott virítanak. (azért szoktam volt modani hogy a kancsó azon kevesek közt van akik meg tudják ...szni a fizikát )
Cannondale-nek segít az enyhén lapított karbon csoda-nyeregcsõ is, szerintem nem keveset! ;-) Canyon-nak is van egy "hasonló", a VCLS - hogy a ontopic is legyek.
Csak érdekesség: összedobtam egy Excel-táblázatot sok-sok hardtail váz geomatriai adataival és kb. azt látom, 26-osban az M-es Canyon lenne kb. a tökéletes méret. No nem a magasságomból és belsõ lábhosszból stb. tudom, hanem onnan jött a "Heuréka!", hogy volt egy 48-as vázméretû KTM-em (a korábban a KTM-mel versenyzõ Horváth Csabi ajánlotta, tõle vettem anno, több mint 5 éve), ami geometriáját tekintve a legeslegjobb vázam volt eddig és a Canyon hardtailhez hasonlítva mm-re (+/- 2mm) megegyezik minden annak a vázamnak az adataival. Hónapokat töltöttem el a fully-választásnál is esténként a geo-adatok böngészésével és tessék, egészen eddig hiába! Még a végén lesz a családban egy 2. Canyon (26-os hardtail)! ;-)
#2735
Posted 2012. May 05. - 18:18
vazfuggo - meridanal pl rontott a komforton, sokan arra panaszkodtak, hogy a korabbihoz kepest elpattog a bringa sok helyen. osszessegeben nem biztos, hogy az a legjobb vaz, amelyik a legmerevebb. karbonnal mas teszta, mert ott meg tudjak oldani, hogy merev legyen es ne razza szet a beled.
Nem karbon kell ahhoz, hogy jó legyen a váz, hanem tudás, jó mérnöki munka és tapasztalat. A Merida ezekben még messze van a csúcstól.
#2736
Posted 2012. May 05. - 17:12
Már-már hagyománnyá válnak itt a fotós, alaposan kirészletezett és bõ lére eresztett írások; köszi a beszámolót, szuper a bicaj és sok-sok ezernyi problémamentes km-t kívánok vele! ;-)
Avid pad spacer-bõl egyiket mi sem találtuk tavaly, akkor azt hittem, nem küldtek. Aztán egy fél évre rá átnéztem a dobozt és meglett, még szállítás közben eshetett csak ki és beesett az egyik kartondarab alá.
Azta..és tényleg benne volt a doboz alján a másik pad spacer, úgy látszik ez szeret kiesni és elrejtõzni szállítás közben a rázkódástól. Így a fekete pont félig visszavonva a canyontól, talán még a drilleur hanger no 21 is elõkerül...majd egyszer még átnézem a dobozt teljesen, de most nem volt kedvem kipakolni.
#2737
Posted 2012. May 05. - 16:17
de megnézed pl a kancsókat, általában a legmervebbek s mégis a legkomfortosabbak közt szoktak lenni úgy hogy még a legkönyebbek közt is ott virítanak. (azért szoktam volt modani hogy a kancsó azon kevesek közt van akik meg tudják ...szni a fizikát )
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2738
Posted 2012. May 05. - 16:14
vazfuggo - meridanal pl rontott a komforton, sokan arra panaszkodtak, hogy a korabbihoz kepest elpattog a bringa sok helyen. osszessegeben nem biztos, hogy az a legjobb vaz, amelyik a legmerevebb. karbonnal mas teszta, mert ott meg tudjak oldani, hogy merev legyen es ne razza szet a beled.
Azzal, hogy átütõs hátul a kerékszett, nem biztos, hogy jobban elpattog egy bicaj, szerintem egyszerûen csak (s például, ahogy az aszimmetrikus láncvillák is valahol) a hajtási erõket segíti jobban a talajra közvetíteni. Tehát az átütõs hátsó rész nem feltétlenül befolyásolhata a sem a tapadást, sem a komfortot - de javítsatok, ha rosszul gondolom! A komfortot ami meg rontja, szerintem nem az átütõs hátsó tengely, ahogy írod, hanem a vertikális irányban túl merev hátsó traktus és például a túl nagy átmérõjû, túl merev nyeregcsövek. Valószínûleg Meridáék is itt hibázhattak valahol. Egy érdekesség még: ha az alább általam linkelt táblázatra nézel, a Lapierre messze a legkevésbé merev váz - és mégis, a mérések szerint a legkevésbé komfortos, pedig még gyorszáras is hátul... Kapott is egy "Schwach" minõsítést.
#2739
Posted 2012. May 05. - 15:59
Terralogic jónak tûnik, de még keresem a jó beállítást, nincs sok tapasztalatom ez ügyben. Geri szintén fox telós fullyját próbáltam, Õ meg próbálta az én gépem, ha feltûnik szerintem mond egy rövid véleményt a telóról.
Sajnos csak így mértem:
Elsõ felni féktárcsával (180): 1152g
Hátsó felni tárcsával (160), sorral: 1743g
koszi! kivancsi voltam, hogy kb mennyi lehet a kerekek sulya.
Miért is?
vazfuggo - meridanal pl rontott a komforton, sokan arra panaszkodtak, hogy a korabbihoz kepest elpattog a bringa sok helyen. osszessegeben nem biztos, hogy az a legjobb vaz, amelyik a legmerevebb. karbonnal mas teszta, mert ott meg tudjak oldani, hogy merev legyen es ne razza szet a beled.
#2740
Posted 2012. May 05. - 13:25
Idézet: "Die Laufradsteifigkeit zeigt die Schwach*stelle der 29er. Die Werte sind, verglichen zu einem etwa 1.600-Gramm schweren 26“-Laufradsatz (62 N/mm), deutlich schlechter: So erreicht sogar das beste 29er-Laufrad im Test (Simplon) nur 70 Prozent der 26-Zoll-Steifigkeit."
("The wheel stiffness shows the vulnerability of the 29ers. The values are compared to a 1,600-gram 26" wheelset (62 N/mm), much worse: So even the best 29er wheelset achieved in the test (Simplon), only 70 percent of the 26-inch stiffness.")
Forrás: MTB-Test: Elf schnelle 29er-Hardtails aus Carbon bei mountainbike-magazin.de - Steifigkeit, Komfort und Gewicht der Bikes