Grand Canyon AL 9.9
Bevezetés:
Régóta tartozom ezzel a beszámolóval, így most megejtem.
Tavaly év vége óta nézegettem a 29er bringákat, szóba került 2011-es Giant XTC 29er, de mikor rendeltem volna, már nem volt a méretemben, a 2012-es változat pedig ár / érték arányban sokkal rosszabb volt.
Így a választás a Grand Canyon AL 9.9-re esett, sajnos szállítási idõnek 2012 / 15. hét volt megadva, de gondoltam, hogy addig úgyis fõleg a görgõé a szerep, nem akkora gond. Februárban rendeltem meg a gépet, március 30-án jött meg délelõtt, a csomagkövetésnek hála szabadságon voltam épp 
Kicsomagolás:
A canyon egy bikeguard nevû dobozban jön, ezt kötelezõ megrendelned a canyontól, mert csak így garantálják, hogy sérülésmentesen kapod meg a bringát. A kormányt vissza kellett szerelni a vázra, de a fékkar és váltókar már fel volt szerelve a kormányra (matchmakerrel van felrakva a váltókar és a fékkar, egy bilincsel, piros pont). A kereket csak a helyére kellett rakni, illetve be a nyeregcsövet, fel a pedált, és kész.
Fekete pont a canyonnak, hogy az egyik fékbõl a piros eltartó (pad spacer) hiányzott, illetve rendeltem egy pótalkatrészt, ami szintén hiányzott. Panaszlevél után ingyen küldték a pótalkatrészt, a piros pad spacer helyett pedig a fékbetéthez küldtek egy fémalkatrészt. Így még mindig keresek Avid pad spacert, akinek van felesleges szóljon 



Úgy látszik türelmetlen voltam, és képek készítése helyett felmentem a Hármashatár-hegyre. Bár lehet, hogy ez a kép még csak az elsõ tesztkör után készült, amit a közeli erdõben nyomattam.
Az eredmény:

Teszt:
Technikai adatok:
Villa: FOX 32 Float 29 FIT Terralogic
Elsõ váltó: SRAM X0
Hátsó váltó: SRAM X9
Fék: Avid elixir 7 carbon
Meghajtás: 2x10 truvativ (36/22)
Felni: DT Swiss X1800 29" (ez elvileg valami canyonnak felni, DT 370 SL agyakkal).
Gumik: Rocket Ron / Racing Ralph Evo 2.25"
Súly: 11,3 kg
Nincs túl sok összehasonlítási alapom, ez elõtt egy olcsóbb Fuji gépet hajtottam, igaz lecseréltem rajta a felniket és a féket. Ezen kívül volt alkalmam kipróbálni Geri cannondale fullyját párszor. A canyon eddig párszáz km-et kapott, de azon belül volt sima terep, köves lefelék, sár, esõ / szakadó esõ.
Elõször is le kell szögezni, hogy a 29es bringa jó élmény. Nekem a magasságom (190cm) miatt is jó, de nagyon szépen lehet felfelé menni mindenféle gyökeres, kisebb köves emelkedõn. Általában a pulzusom szab határt ilyenkor a nagyobb emelkedõk legyõzésénél, nem a technika. Plussz érdekesség, hogy terepen többször kellett fékeznem az elõttem haladó 26-os bringák miatt, mert a 29er egyszerûen jobban gurult (tekerés nélkül, kb hasonló súlyú emberekkel, persze itt a gumi is számít stb).
Lefelé is lehet zúzni, a teló nagyon szépen mozog, a rugóút 90%-át általában kihasználja (bár biztos, hogy a telón még állítanom kell, ahogy a terralogic és rebound beállítás sem a végleges szerintem).
Betonon lefelé nem nagyon lehet már tekerni, kevés a fokozat, de ez olyan kit érdekel kategória.
A fékerõ elég, viszont nagyon utálom, hogy hangos, még beállítás után is valamennyire. Elõtte az Elxirir CR-el nem voltak ilyen gondjaim.
Váltás tökéletes, egyetlen hátrány, hogy a görgõk kialakítása miatt összeszedi a koszt, így elég gyakran kell takarítani a bringát, bár ez persze nem meglepõ.
Amit egybõl cseréltem a markolat, illetve a nyerget szeretném, de még nincs végleges választás (próbáltam már selle italia, fizik nyergeket).
Vennék hozzá egy edzõs felnit, de sajnos nem egyszerû a helyzet, elöl átütõs QR15 agy kell, hátul viszont a DT RWS agy, ami 10mm-es átütõs tengely.
Mindent összevetve elégedett vagyok eddig a bringával, élvezet vele menni. Külön jó dolog, hogy a felszereltség olyan, amirõl nem állandóan azon agyalok, hogy mit cserélnék le, hanem minden olyan amilyennek lennie kell. Ár / érték arányban szerintem kiváló ez a masina.
Mai fotók:

