Kicsit értem is amit írsz és kicsit nem is
Nekem 2014-es AL SLX 9.9 van ami átütő tengelyes, ráadásul még X12. Neked a nem tudom melyik 6.9 ha nem az akkor az a sima AL modell lehet .
A 2015-ös AL modellek átütő tengelyesek (SLX széria, nem foglalkoztak az alu modellekkel).
A régebbi vázakra épülnek a 2016-os AL modellek az 1000 Euró alatti kategóriában, gyorszárral.
Viszont lentebb linkeltem az új 2016-os alu modellt, ott természetesen tengely van, súlycsökkentés, és sok-sok marketing , lényegesen jobb felszereltség a pár kép alapján. Az lett az AL SLX modell 2016-ra.
Nekem 2014-es 6.9-es grand canyonom van és ahhoz képest az idei, meg főleg a 2016-os konfig jobb lett ugyanazért az árért. 2014-hez képest be kellett áldozni a ritchey kormányt és a selle italia x1 nyerget (amúgy ezzel a nyereggel kínvallatni lehetne) de cserébe shimano-k lettek a fékek, slx a hajtómű és crossone helyett crossride került be a configba, így szerintem a konkurenciát nézve best buy ez a bicaj 1000€-ért.
Én a canyon sajátmárkás iridium kiegészítőivel teljesen meg vagyok elégedve, már ott megvettek kilóra, hogy rozsdamentes csavarokat használnak nem úgy mint az olcsóbb ritchey-kben ahol egy állítás után már csipázik minden csavar feje. Az kicsit zavar, hogy láthatóan idén is hozzányúltak a vázhoz(vázban vezetett váltó bowdenek) hátul mégsem váltottak átütő tengelyre.
Nagyon remélem, hogy 2017-re majd kijönnek az exceed-ből egy kicsit nehezebb, de elérhetőbb áru verzióval is mint ahogy idén bevezették a CF5.9-et, arra szívesen lecserélném a mostani bicajom.