Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Canyon

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
3138 replies to this topic

#2001
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Szerintem sem biztos, hogy kényelmesebb a CF. A régebbi vázaik tömegét meg az ő oldalukon egy kis trükkel megtekinthetitek. Csak ne direktben a canyon.com-ra, hanem az archive.org-ra menjetek és onnan canyon.com. ;) Egy időben kapható volt külön a sima SL és az SLX vázuk (Di2 és új Shimano-váltással kompatibilis). Ha létezik egy fapados, mezei váz is a GC CF-ből (mert abban egyébként 90%-ban biztos vagyok, hogy 3 különböző modell készült belőle), szerintem az sem ilyen 1500, inkább egy 1200 gramm körüli.

Az új, Exceed kialakítására hajazó AL SLX aluvázukról annyit tudok, hogy szuperkönnyű és a piac egyik legkönnyebbje alu ötvözetben (kivéve talán Kona scandiumok), ha van időtök keresni és megtalálnátok valahol, mennyi az annyi, osszátok meg, plíz!

 

Apropó, Exceed! Vázban július második felére jegyzik elő. Majdnem a szezon vége, mire megkapná az ember, hát köszi... Egy L-es Exceed komplett bicajt meg június közepére kapnék - ha a csillagok is épp úgy állnak...

 

Update:

AL SLX komplett bicaj mérés itt: http://www.bikerumor...-tri-prototype/

11.11 kg a 9.9-es modell pedállal, aminek a katalógusadata 10.7 kg. https://www.canyon.c...al-slx-9-9.html

Vázra 1570 grammot írtak, az elég jó egy AL vázra.


Edited by zscs, 2016. January 07. - 11:03.


#2002
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Lehet, hogy én vagyok eltévedve.

 

Az összehasonlító linken a sima CF vázas bringa van. Szerintem az maradt a régi. A váza ugyan abban a súlyban van nagyjából mint az AL SLX, csak gondolom kényelmesebb kell legyen az alunál.

nem biztos.


Edited by Bikertigger, 2016. January 07. - 10:31.

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2003
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Lehet, hogy én vagyok eltévedve.

 

Az összehasonlító linken a sima CF vázas bringa van. Szerintem az maradt a régi. A váza ugyan abban a súlyban van nagyjából mint az AL SLX, csak gondolom kényelmesebb kell legyen az alunál. Én a CF modellt nem venném. Ez a modell csak jobb cuccokkal: http://bikescale.com...ar=384&art=6227

 

A CF SL modellek a volt csúcs vázra épülnek, azok helyett meg van az EXCEED. 

https://www.canyon.c...-cf-sl-8-9.html

Nagyjából reális az árkülönbség a piac többi szereplője alapján is, súlyban is ott a különbség (van olcsóbb modell is CF SL vázra, a felszereltség miatt linkeltem ezt). 



#2004
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Munkatarsam most rendelte meg az ultegras inflitet, majd elguberom egy korre, kivancsi vagyok mennyivel tobb, mint a mezitlabas giantem.

Kb. majd semmivel. Azt is tekerni kell... :)

Az olajos fékek viszont tetszeni fognak. Meg fogni. :P



#2005
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Munkatarsam most rendelte meg az ultegras inflitet, majd elguberom egy korre, kivancsi vagyok mennyivel tobb, mint a mezitlabas giantem.

#2006
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

elírás vagy kozmetika. A karbon tippre kevesebb 200-300 grammal, szerintem a CF tömege nem helyes.

Az az AL SLX aluváz 1570 gramm. Ami egyébként nagyon jónak számít, hogy - ha minden igaz - nem scandium-ötvözet. Plusz infók: http://www.bikerumor...-tri-prototype/

 

2015-ös AL SLX (L-es), 10.87 kg: http://bikescale.com...ar=384&art=6223

ezért a linkért akkora pacsit kapsz, hogy nekitántorodsz a falnak!

nagoyn jó-hasznos, köszi szépen :)

 

Kedvet kaptam egy Inflite-ra :(


  • zscs likes this

#2007
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Akkor vmi santit a bringa tomegadatoknal :)

elírás vagy kozmetika. A karbon tippre kevesebb 200-300 grammal, szerintem a CF tömege nem helyes.

Az az AL SLX aluváz 1570 gramm. Ami egyébként nagyon jónak számít, hogy - ha minden igaz - nem scandium-ötvözet. Plusz infók: http://www.bikerumor...-tri-prototype/

 

2015-ös AL SLX (L-es), 10.87 kg: http://bikescale.com...ar=384&art=6223


  • Vejne likes this

#2008
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

A 2015-ös CF SL (ez az olcsóbb verzió volt) 1170 gramm volt M-es méretben. Az SLX 1080 g volt.


Akkor vmi santit a bringa tomegadatoknal :)

#2009
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

milyen nehez lehet a "Canyon Grand Canyon CF 29" vaz? gyanus, hogy 100-200gal nehezebb, mint a jobb alu vazak.

 

https://www.canyon.c...3835&bike2=3837

A 2015-ös CF SL (ez az olcsóbb verzió volt) 1170 gramm volt M-es méretben. Az SLX 1080 g volt.



#2010
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

milyen nehez lehet a "Canyon Grand Canyon CF 29" vaz? gyanus, hogy 100-200gal nehezebb, mint a jobb alu vazak.

 

https://www.canyon.c...3835&bike2=3837



#2011
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Stumpy? itt van a lap alján. :)

Ahh igen,köszi.



#2012
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Innen árulta valaki a kint vett 29-es fekete karbont 430-ért?Amin a fék cserélve lett XT-re.

 

Stumpy? itt van a lap alján. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2013
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Innen árulta valaki a kint vett 29-es fekete karbont 430-ért?Amin a fék cserélve lett XT-re.


Edited by arpi07, 2015. October 09. - 09:56.


#2014
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Sziasztok!

 

Érdeklődni szeretnék, hogy a Grand Canyon bringáknál mi a különbség a CF és a CF SL vázak között?

 

Válaszokat köszönöm!

A korábbi modellév csúcsvázával szerelt lett lett tavaly az SL, az akkori friss 2015-ös pedig az SLX. Itt a küönbségekről írtunk már alább. Csak pár ilyen: elektromos váltásra felkészítették a vázat és van a vázon kivezetés az új oldalhúzós Shimano átdobó számára. Tippre pedig a 2015-ben SL-ként jelölt vázszettes bicajok lettek a sima CF-ek, az idei SLX pedig 2016-ban az SL lesz - tehát így "csúsztatják" le a legújabbat mindig egy alsóbb árkategóriába. 2016-ban már nem Grand Canyon CF SLX, hanem Exceed CF SLX lesz, teljesen újratervezett vázzal. Erről bővebb információk itt: https://www.canyon.c...015/exceed.html



#2015
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Számszerűsítve szerintem senki nem fogja tudni megmondani. Minőségbeli különbség van (merevség, komfort), súlyban is biztosan könnyebb valamivel. A csúcs karbon vázuk van nagyjából 1200 grammos súlyban (CF SLX). Ha jól emlékszem súlyban a CF 5.9 komplett bringa ugyan azt hozta mint a csúcs alu (AL SLX volt 2 éve, most a sima AL ugyan az, az új AL SLX még nem kapható), ami 1600 grammos vázzal volt szerelve, tehát ennél biztosan könnyebb de nem sokkal (mivel annak a felszereltsége jobb volt). Minden adott a CF vázban is egy jó bringához, az apróban hirdetett jó vételnek tűnik (sem ismerem az eladót!).   



#2016
csecsi

csecsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 posts

Sziasztok!

 

Érdeklődni szeretnék, hogy a Grand Canyon bringáknál mi a különbség a CF és a CF SL vázak között?

 

Válaszokat köszönöm!



#2017
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Vannak itt jó cuccok. Egy Grand Canyon AL-t is elfogadnék, ez korrekt szerintem akár versenyezni is. https://www.canyon.c...al-slx-7-9.html



#2018
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://cyclingtips.c...on-projekt-3-7/

 

2004?

 

A jobb váltókar teljesen korrektül használhatónak tűnik, a balos sincs rossz helyre téve.

 

Érdekes elképzelés. :)



#2019
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 posts

Igen én a sima AL szériáról írtam nem sz SLX-ről. Számomra van egy lélektani határ(1000€ környéke), ami fölött már nem adnék ki pénzt alumínium vázas bicajért, mert szerintem azok használtan csak nagyon nyomott áron adhatóak el a carbon-ok hypeolása miatt.

Kicsit értem is amit írsz és kicsit nem is :)

Nekem 2014-es AL SLX 9.9 van ami átütő tengelyes, ráadásul még X12. Neked a nem tudom melyik 6.9 ha nem az akkor az a sima AL modell lehet :).

A 2015-ös AL modellek átütő tengelyesek (SLX széria, nem foglalkoztak az alu modellekkel).

A régebbi vázakra épülnek a 2016-os AL modellek az 1000 Euró alatti kategóriában, gyorszárral. 

Viszont lentebb linkeltem az új 2016-os alu modellt, ott természetesen tengely van, súlycsökkentés, és sok-sok marketing :), lényegesen jobb felszereltség a pár kép alapján. Az lett az AL SLX modell 2016-ra. 



#2020
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Kicsit értem is amit írsz és kicsit nem is :)

Nekem 2014-es AL SLX 9.9 van ami átütő tengelyes, ráadásul még X12. Neked a nem tudom melyik 6.9 ha nem az akkor az a sima AL modell lehet :).

A 2015-ös AL modellek átütő tengelyesek (SLX széria, nem foglalkoztak az alu modellekkel).

A régebbi vázakra épülnek a 2016-os AL modellek az 1000 Euró alatti kategóriában, gyorszárral. 

Viszont lentebb linkeltem az új 2016-os alu modellt, ott természetesen tengely van, súlycsökkentés, és sok-sok marketing :), lényegesen jobb felszereltség a pár kép alapján. Az lett az AL SLX modell 2016-ra. 

 

 

Nekem 2014-es 6.9-es grand canyonom van és ahhoz képest az idei, meg főleg a 2016-os konfig jobb lett ugyanazért az árért. 2014-hez képest be kellett áldozni a ritchey kormányt és a selle italia x1 nyerget (amúgy ezzel a nyereggel kínvallatni lehetne) de cserébe shimano-k lettek a fékek, slx a hajtómű és crossone helyett crossride került be a configba, így szerintem a konkurenciát nézve best buy ez a bicaj 1000€-ért.
Én a canyon sajátmárkás iridium kiegészítőivel teljesen meg vagyok elégedve, már ott megvettek kilóra, hogy rozsdamentes csavarokat használnak nem úgy mint az olcsóbb ritchey-kben ahol egy állítás után már csipázik minden csavar feje. Az kicsit zavar, hogy láthatóan idén is hozzányúltak a vázhoz(vázban vezetett váltó bowdenek) hátul mégsem váltottak átütő tengelyre.
Nagyon remélem, hogy 2017-re majd kijönnek az exceed-ből egy kicsit nehezebb, de elérhetőbb áru verzióval is mint ahogy idén bevezették a CF5.9-et, arra szívesen lecserélném a mostani bicajom.