Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

KTM Bikes

* * * * * 1 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
222 hozzászólás a témában

#61
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás
Sziasztok!

Ma a pincében szétnézve megakadt a szemem az egyik kedvenc bicajomon, amin nem kis bûntudattal néztem végig: múlt szeptember óta nem használtam, leszámítva azt, hogy 1 hónapja felkészítettem az idei használatra. Viszont úgy fest, nem egyhamar fogom használni. Annyira megszoktam már az új bicajomat, hogy felvetõdött bennem, hogy eladom.
Kérdésem annyi, mennyit érhet most egy ilyen bringa? Nyilván az újkori ~170e Ft-os ára már nem releváns és erõs költõi túlzás (talán 80-100e körül lehet a reális?), inkább csak tapogatózok... Minden gyári még rajta, még a gumik is: a gyárit lecseréltem újkorában (egy garnitúra jó állapotú 1.75-ös Continental aszfaltmenõ esõgumim van hozzá még), de most ismét az 1.95-ös gyári Ritchey-k vannak rajta. A bicajt kb. 4000 km-t használtam összesen. Fékpofák hátul lassan már cserések (megvettem már az újakat), illetve a Suntour XCR villa szervízre szorul (kenõanyag pótlás és ellenõrzés, gond tudtommal nincs vele).
Soha nem estem vele (!), a 19.5"-os váz és a villa is gyakorlatilag karcmentes - egy karctól eltekintve. (Sajnos a fékkar érinti a felsõ vázcsövet egy ponton, ha nem figyel az ember.)
Fotót még nem készítettem róla, de találtam a neten:
Feltöltött kép
Alkatrészlistát hirtelen nem találok a neten. Összefoglalva: szinte Deore minden (elsõ- és hátsó agy, elsõ váltó, váltókarok és fékkar stb.), hátsó váltó Deore LX, hajtómû Shimano M442 (octalink). Kormányszarv Ritchey Comp, akárcsak a nyeregcsõ, kormány és kormányszár. A nyereg Selle Royal (ha jól rémlik).

Gondoltam ide írok elõször, hátha KTM-es berkekben valaki pont egy ilyet keres (Ultra Line-ok közül szerintem ez volt az eddigi legszebb).

Köszönöm elõre is, és mindenféle szépeket! ;)

_____________________________________________
AM rlz


#62
S.Geri

S.Geri

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
nekem ultra fire van. csak dicsérni tudom...

viszont a Magura Julie fékek beállításához segítséget kérnék!! köszi

#63
freezombi

freezombi

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás
KTM lycan 4.0 - ról mi a véleményetek ? felszereltségérõl, ár-érték arnyáról mit gondol a nagyérdemû szakértõ közönség? eseteg valakinek van tapasztalata vele kapcsolatban?

#64
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás
de mivel a 43-as eff felsõcsõhossza 585, ippeg hogy nem lesz nagy de az is max 90-es stucnival....a nagy átlagot figyelembe véve persze
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#65
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás

Menet közben a vázmagasságból semmit sem érzel,


Viszont, ha le kell ugrani és a váz túl magas, akkor azt zacsiügyileg nagyon fogja érezni!;)

Nekem volt KTM bringám (Ultra Fire), 174 centi vagyok, a váz 48-as volt és azért cseréltem le, mert túl magas volt. Kerestem egy ugyanolyan hosszú, de 17-es vázat, mert 2x nagyon fájt leugrani.:P

#66
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
A vázmagasság egy dolog, ezerszer többet számít a felsõcsõ hossza. Ha megvan az ideális méret, utána meg lehet nézni, hogy a magasság is jó-e. Menet közben a vázmagasságból semmit sem érzel, a felsõcsõbõl annál inkább.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#67
togo

togo

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás

Köszönöm a választ.

Szívesen venném vázméret témában más KTM tulajdonosok véleményét is, mert a "vázméret" topikban egyértelmûen 43 cm-est ajánlottak, továbbá korábban nézegettem egy 19"-os fullyt és arra azt mondták nagy lenne nekem ( 48 cm az majdnem 19" ):confused:


Persze, két egyforma magasságú embernek sem ugyanolyan hosszúak a lábai/kezei. Én csak egy ajánlást írtam a magasságod szerinti méretrõl, de a tuti az, ha elõveszed a centit, vagy ráülsz egy hasonlóra.

#68
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás
a vazmeret az attol is fugg, hogy milyen testhelyzet kenyelmes neked. nekem a 189 centimhez 48cm-s vazam van (knoxville), amire nekem kellett egy jo rovid stucni, hogy kenyelmes legyen, de en haspok vagyok, nem az a rahasalos tipus.
a 400-as nyeregcsobol viszont vagtam, hogy lefeleken, meg varosban bohockodashoz le tudjam elegge ereszteni a nyerget, igy most kb 350-es.

mod: egyebkent a legjobb, ha valahol ra tudsz ulni, es kiprobalod, anelkul nehez megmondani, hogy mi lesz igazan jo.
"keep the rubber side down."
- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain

#69
freezombi

freezombi

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

Az RC 4.0 alkatrészeiben nincs hiba. Vannak náluk könnyebbek meg csillogóbbak, de arra amire Te szeretnéd használni bõven elég. Ja, és lesz egy olyan bringád, ami nem jön szembe minden sarkon.
Ami a méretet illeti én a 180 cm magasságomhoz 48-ast használok de 400 mm-es nyeregcsõvel. Fullynál számolni kell a rugóstag kismértékû beülésével, ezért Neked is egyértelmûen ezt a vázat ajánlom. A 43-as nagyon kicsi, 170-ig ajánlják.


Köszönöm a választ.

Szívesen venném vázméret témában más KTM tulajdonosok véleményét is, mert a "vázméret" topikban egyértelmûen 43 cm-est ajánlottak, továbbá korábban nézegettem egy 19"-os fullyt és arra azt mondták nagy lenne nekem ( 48 cm az majdnem 19" ):confused:

#70
togo

togo

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Az RC 4.0 alkatrészeiben nincs hiba. Vannak náluk könnyebbek meg csillogóbbak, de arra amire Te szeretnéd használni bõven elég. Ja, és lesz egy olyan bringád, ami nem jön szembe minden sarkon.
Ami a méretet illeti én a 180 cm magasságomhoz 48-ast használok de 400 mm-es nyeregcsõvel. Fullynál számolni kell a rugóstag kismértékû beülésével, ezért Neked is egyértelmûen ezt a vázat ajánlom. A 43-as nagyon kicsi, 170-ig ajánlják.

#71
freezombi

freezombi

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

Ejh, de rég nem jártam itt!
Ismét bringavásárláson töröm a fejem, és bizony nem tudom, mitévõ legyek. Kérdésem hangozhatna mondjuk úgy: legyek-e márkahû. Csak így költõien; mert az ár, ugye az ár mint szûk keresztmetszet, meg a satöbbi. ;) No a lényeg az: Budapesten élek egy éve, és kedvenc útvonalaim például a Normafa - Hûvösvölgy útvonal. Namost, mindezt egy hardtail KTM bringával teljesítgettem már párszor, persze csak finoman. (Hja, 30 fölött már...;)
A tárgyra térek. Nézegetem az össztelós bringákat, mert akárcsak az (párommal egyébként nagyon kedvelt) ausztriai, hegyi túrázgatásokhoz, ide szintén az való. Nem ugrabugrálni akarok ilyen vén fejjel; különbenis, felfelé szívesebben megyek, mert lefelé nem kihívás. Illetve pontosítok: arra a kihívás = magas kockázat, amibõl köszi, de nem.
A 2006-os KTM Ultra Line-omat valószínûleg megtartom, mert karcmentes, soha nem estem vele, szerintem gyönyörû és mert egyáltalán, fantasztikus állapotban van - amiért nem mellesleg meg is tettem mindent. :) Ezért sem akarok hegyre mászkálni vele, de majd edzõbringának szuper lesz.
Visszatérve a márkahûség kérdésére: gyönyörû az RC 3.0 és a 4.0-val is kibékülnék;), csak az ára... Köves, sziklás, meredek terepre ezek már megfelelõek, és bírják is vajon a strapát?




Sziasztok,

Hasonló dilemmával küzdök én is mint semmiho. Elérkezettnek látom az idõt egy össztelós monti vásárlására - most hogy itt a válság - . Eddig egy KTM Life Cross trekkinggel közlekedtem , de egyre gyakrabban tévedek erõbe, hegyre - völgyre. Nem vagyok elvadult kerékpár függõ, olyan bicajt szeretnék ami még évekig használható marad. A bringa expoón egy KTM Score RC 4.0-ába szerettem bele és úgy néz ki meg tudnám venni 20%-kal olcsóbbért... (http://www.ktmteam.h...site=score_rc40):lick:

A helyzet az hogy nem vagyok nagy szakértõje a rugóstagoknak, telóknak és tárcsafékeknek, tehát azon túl, hogy tesztek olvasgatok ezekrõl a kütyükrõl nem vagyok sokkal beljebb annak a megítélésében, hogy ezek alkalmasak e a célra. Maraton középtávokon indulnék, de nem a jó idõ futása hanem inkább a táv teljesítése a cél. Hétközben Hármashatár - hegy, Normafa, Hárshegy ösvényeken nyomom. Inkább fölfele küzdés mint lefele zúzás az öröm. ) ( lefele zuzni is öröm , de egyre jobban parázok... )

90 kg - 95 kg ( mikor hogy, néha 100 ) és 175 cm vagyok. Ezt azért írom mert dillemma a váz mérete is 43cm vagy 48 cm?? A mostani trekking gépem 46 cm , de egy árnyalatnyit kicsinek érzem - nem kényelmetlen, de láttam magam fotókon rajta ülve és mint majom a köszörû kövön... -. ( tudom, hogy van vázméret topic , de talán ez mégicsak KTM specifikus kérdés). Kedves KTM tulajok 175 cm körül, Ti mekkor a össztelós vázat használtok ?? Mit javasoltok ?

A fenti célra a fenti testi adottságokkal szerintetek megfelelõ beruházás egy RC 4.0 - hosszú távra (nem nagyon szeretnék új, más alkatrészeket venni hozzá) - ? Egyátalán vannak tapasztalataitok errõl a géprõl? Olvastatok róla bármit? A "fontosabb" alkatrészekrõl mit gondoltok ? Rugóstag, teló, tárcsafék témákban egyátalán mik a szempontok amiket szem elõtt illik tartnai?:confused:

Bocs a sok és esetleg ostoba kérdés miatt, de hol kérdezzek szakértõket ha nem itt :) ?

#72
issimus

issimus

    vendég

  • fórumtag
  • 63 hozzászólás
Ha mar fully, akkor ne az RC5-öt vedd, hanem rendelj a Radontol. Egeszen jo felszereltsege van, es 1000 euro. Azert megis csak egy Reba van benne... nem egy Dart 3-as olajos. Raadsul a Bike magazin teszteken nagyon jol szerepelnek a Radon bringai!

http://www.bike-disc...e-red-2009.html

#73
vendég_Berger_*

vendég_Berger_*
  • vendég

Ejh, de rég nem jártam itt!
Ismét bringavásárláson töröm a fejem, és bizony nem tudom, mitévõ legyek. Kérdésem hangozhatna mondjuk úgy: legyek-e márkahû. Csak így költõien; mert az ár, ugye az ár mint szûk keresztmetszet, meg a satöbbi. ;) No a lényeg az: Budapesten élek egy éve, és kedvenc útvonalaim például a Normafa - Hûvösvölgy útvonal. Namost, mindezt egy hardtail KTM bringával teljesítgettem már párszor, persze csak finoman. (Hja, 30 fölött már...;)
A tárgyra térek. Nézegetem az össztelós bringákat, mert akárcsak az (párommal egyébként nagyon kedvelt) ausztriai, hegyi túrázgatásokhoz, ide szintén az való. Nem ugrabugrálni akarok ilyen vén fejjel; különbenis, felfelé szívesebben megyek, mert lefelé nem kihívás. Illetve pontosítok: arra a kihívás = magas kockázat, amibõl köszi, de nem.
A 2006-os KTM Ultra Line-omat valószínûleg megtartom, mert karcmentes, soha nem estem vele, szerintem gyönyörû és mert egyáltalán, fantasztikus állapotban van - amiért nem mellesleg meg is tettem mindent. :) Ezért sem akarok hegyre mászkálni vele, de majd edzõbringának szuper lesz.
Visszatérve a márkahûség kérdésére: gyönyörû az RC 3.0 és a 4.0-val is kibékülnék;), csak az ára... Köves, sziklás, meredek terepre ezek már megfelelõek, és bírják is vajon a strapát?


Ez most akciós: http://www.ktmbringapark.hu/?page_id=5
Az Ultra Line-nál komolyabb felszereltségû, ha az bírta Nálad, akkor evvel sem lesz gondod.

#74
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.715 hozzászólás
Ahogy elmondod, úgy mész, hogy alattad bármi bírná, szóval vegyed, és ne aggódj.

#75
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás
Ejh, de rég nem jártam itt!
Ismét bringavásárláson töröm a fejem, és bizony nem tudom, mitévõ legyek. Kérdésem hangozhatna mondjuk úgy: legyek-e márkahû. Csak így költõien; mert az ár, ugye az ár mint szûk keresztmetszet, meg a satöbbi. ;) No a lényeg az: Budapesten élek egy éve, és kedvenc útvonalaim például a Normafa - Hûvösvölgy útvonal. Namost, mindezt egy hardtail KTM bringával teljesítgettem már párszor, persze csak finoman. (Hja, 30 fölött már...;)
A tárgyra térek. Nézegetem az össztelós bringákat, mert akárcsak az (párommal egyébként nagyon kedvelt) ausztriai, hegyi túrázgatásokhoz, ide szintén az való. Nem ugrabugrálni akarok ilyen vén fejjel; különbenis, felfelé szívesebben megyek, mert lefelé nem kihívás. Illetve pontosítok: arra a kihívás = magas kockázat, amibõl köszi, de nem.
A 2006-os KTM Ultra Line-omat valószínûleg megtartom, mert karcmentes, soha nem estem vele, szerintem gyönyörû és mert egyáltalán, fantasztikus állapotban van - amiért nem mellesleg meg is tettem mindent. :) Ezért sem akarok hegyre mászkálni vele, de majd edzõbringának szuper lesz.
Visszatérve a márkahûség kérdésére: gyönyörû az RC 3.0 és a 4.0-val is kibékülnék;), csak az ára... Köves, sziklás, meredek terepre ezek már megfelelõek, és bírják is vajon a strapát?

_____________________________________________
AM rlz


#76
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás

Segítségre lenne szükségem!
Tavaszra szeretnék mountain bike-ot venni.Nem valami atom drágát,olyan 400 eurót szánok rá.Kezdõ vagyok,és tanácstalan.Igazából olyan bringára lenne szükségem amivel túrázhatok,néha kicsit vadulhatok az erdõben,vagy akárhol terepen,de városban is tudom használni.A KTM Chicago pont ebben az árfekvésben van,viszont találtam Kellys Quartz-ot (tárcsafékes)is hasonló áron(a modell nevét nem tudom).Szóval azt szeretném kérdezni a hozzáértõktõl,hogy melyik bringa megvételével csinálnék jobb üzletet a KTM-el,vagy a tárcsfékes Quartz-al?


sztem erdeklodj a Milyen bringat vegyek topikban, de vlszleg a Magellan Polaris Deore-t fogjak ajanlani :)
"keep the rubber side down."
- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain

#77
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
nemsokára teszek be fényképet az elsõ itthoni Lycan 1.0-ról :)

#78
Csi

Csi

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Segítségre lenne szükségem!
Tavaszra szeretnék mountain bike-ot venni.Nem valami atom drágát,olyan 400 eurót szánok rá.Kezdõ vagyok,és tanácstalan.Igazából olyan bringára lenne szükségem amivel túrázhatok,néha kicsit vadulhatok az erdõben,vagy akárhol terepen,de városban is tudom használni.A KTM Chicago pont ebben az árfekvésben van,viszont találtam Kellys Quartz-ot (tárcsafékes)is hasonló áron(a modell nevét nem tudom).Szóval azt szeretném kérdezni a hozzáértõktõl,hogy melyik bringa megvételével csinálnék jobb üzletet a KTM-el,vagy a tárcsfékes Quartz-al?

#79
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.715 hozzászólás
Nem csak én használtam, hanem például Krizsák Janika is ezzel megy évek óta, és hát alázza is a mezõnyt!

A gép nagy elõnye, hogy egyszerû és ezért megbízható: van egy remek fsr rendszer, ami fékezéskor jön jól, hiszen nem keményedik fel a gép feneke. Kellemesen lapos a villaszög, ráadásul a mi méréseink szerint jóval laposabb, mint a gyári adat. Ezt igazán külföldön lehet komoly elõnyként elkönyvelni.

A 220 mm rugóútban megfelelõ adag tartalék van, így nyugodtan lehet ereszteni, nem kell óvatoskodni. Sõt ha kicsit puhább rugóval használod, akkor a középrész is nagyon alacsonyra helyezõdik. Persze ezzel csak kicsit lehet játszani, de érdemes tütymörögni vele.

Ha sokat autózol (kiviszed a pályára a bringát), akkor nagyon jól jön a kézzel bontható hátsó tengely, amivel pikk-pakk kikapható a kerék. Ez defektnél is jó, hiszen nem kell egy nehéz 15-ös villáskulcsot magaddal vinni tekeréskor.

Épp múlt héten kaptam kölcsön egy ilyen gépet Semmeringen, miután a saját könnyû gépemmel mentem már sok kört, és hát drasztikus volt a különbség: a KTM sokkal kevésbé rázott, és a köves szakaszokon egyértelmûen gyorsabb volt, ugyanakkor a fordulékonyságával sem volt probléma, bár egy Boxxerrel érezhetõen könnyebb fordulni, mint a 888-cal.

Itthonra a gyári felszereltsége talán kicsit sok. Érdemesebb könnyû motyóval teleaggatni. Én viszont egyre többet megyek kint, ahova hasznosabb a rombolós cucc.

A váz tömege egyébként nem vészes, hiszen 5200g körül van, ráadásul jár hozzá egy elpusztíthatatlan Syncros FBI kormánycsapágy, ami nehéz mint a dög (260g), de biztos, hogy elõbb fog a váz lebomlani körülötte, minthogy kikotyogósodik. Lcs már egy ideje nagy megelégedéssel használja.

Külön vázként elvileg nem kapható, de érdemes a hazai forgalmazót nyüstölni, hátha.

Én nagyon szerettem, de sajnos az S-es kicsi volt. De talán majd jövõre.:-)

Ja, könnyíteni elvileg lehet egy titánrugóval, de elõtte mindenképpen le kell mérni a külsõ átmérõjét, mert például a Manitou titánja túl széles, és nem fér el a link lapjai közt, azaz nem lehet rátenni. Ebben a méretben egyébként csak bõ 110 g könnyebbséget jelentett volna az acélhoz képest, amit nagyságrendekkel olcsóbban is le lehet szedni, mondjuk a gumikon/kerekeken, ahol eleve fontosabb a könnyebbség.

#80
vendég_Berger_*

vendég_Berger_*
  • vendég
KGÁdám használt ilyet idén, õ tudna róla hiteles véleményt mondani.