Jelentkezz be Regisztrálj
Duna Maraton -- 2006. július 2.
#121
Írta 2006. július 04. - 16:40
értem... csak azért írtam mert a kb 5. féle tárcsafékemben ez évben a Buda maraton alatt elkopott a feles pofa, és mivel egy régi darabról van szó, amihez már nem lehet betétet kapni, szívtam rendesen a felújításával.
csak azért írtam, h más esetleg ne kerüljön ugyanilyen helyzetbe, jó a tárcsa meg minden, de megvannak azért ennek is a korlátai
ez speciel Avid volt, és lett betét is, meg szét tudtam szedni kitisztítani belõle a sarat, de egy HFx9-et kukázni lehetett a móka miatt, meg az egész fórum tele volt a szétkopott pofák képeivel.
#122
Írta 2006. július 04. - 16:27
Mi számít normális tárcsaféknek, Avid, Hayes, stb? Mert akkor simán!
Egy V fék, fõleg egy idõjáráshoz passzoló pofával nem marad le sokkal a fékhatásban és élettartamban, inkább az a baj vele, h az agyagos-leveles sár könnyebben ráül a gépre és nem forognak el a kerekek.
Nem akarok én senkit meggyõzni a fékek milyenségérõl, ki kell próbálni, és döntse el mindenki magának neki melyik a jó! Azért az ilyen "vitáknál" eszembe jut Dave Ericson (aki még túl fiatal és nem ismerné, õ alapította a magyar Bikemagot úgy tizen sok évvel ezelõtt), szóval amikor a teló mánia elkezdõdött õ azt találta írni: magyarországra fölösleges két-három cm-nél nagyobb rugóutu teló mert a terepviszonyok nem teszik szükségessé, valamint az aluváz ilyen-meg olyan rossz mert túl merev és nagyon ráz!!! Ugye milyen jót mosolygunk ma ezen? Hát szerintem tízév mulva így leszünk a felnifékekkel is, valamire való monti nem igen lesz tárcsa nélkül . A technika halad...és mielõtt valaki félre értene, nem vagyok sznob, azt gondolom, egy halál egyszerû bringával is lehet nagyon-nagyon jót bringázni, de ha már a technika lehetõvé teszi miért ne használjuk ki?!
#123
Írta 2006. július 04. - 15:27
#124
Írta 2006. július 04. - 15:24
#125
Írta 2006. július 04. - 15:23
MC Pite
. A tárcsfékbetét meg el tud kopni egy verseny alatt, és akkor nincs fék. Buda maratont nem kevesen adták fel emiatt.
Bocs, de ez egyszerûen nem igaz!!! Egy normális tárcsafék betét nem tud elkopni egy verseny alatt, mert nem éri sár, ellenben a felnifékkel.
Mi számít normális tárcsaféknek, Avid, Hayes, stb? Mert akkor simán!
Egy V fék, fõleg egy idõjáráshoz passzoló pofával nem marad le sokkal a fékhatásban és élettartamban, inkább az a baj vele, h az agyagos-leveles sár könnyebben ráül a gépre és nem forognak el a kerekek.
#126
Írta 2006. július 04. - 15:13
Egyetértek!Szintén egész héten dolgozok,sokszor még szombaton is!!Nem véletlenül tették vasárnapra a versenyeket,gondolom elõtte felmérték az igényeket..Bulizni meg élménybeszámolót tartani sok helyen lehet.Ha szombaton lennének a marartonok jópárat ki kéne hagynom..(De végeredményben mindenki kedvére nem lehet tenni.Szerintem meg de. Én végigmelózom a hetem, 10-12...18 órát / nap. A franc fog szombaton is kialvatlanul versenyezni, nem beszélve arról, hogy egy távoli versenyre így hajnalban (4-f5) kell elindulni, ami azért nem jó dolog. 2 napra meg úgysem mész le úgy, hogy pénteken indulsz, már ha dolgozó ember vagy. Nekem elég nagy szopás az a pár TT is, amin indulok (a szombat miatt), a versenyek elõtt kell a pihenõnap.
#127
Írta 2006. július 04. - 15:05
.
#128
Írta 2006. július 04. - 15:02
Tárcsa nem a sár miatt kell elsõsorban, szeretem az erõs féket ami minden idõben jól fog (sokat tekerek vizes gazos területen, és bizony nem úgy fog a vizes felnin a fék mint ahogy szeretném...), csak kevesebb felületen tapad meg a sár.
Mivel nincs több gumim, egyelõre a sárgumi helyett a nem/rövidebb távon indulást választom ha ilyen út várható . Pedig az agyagos rész kivételével nem volt másutt gond... de ott akkora gond volt, hogy a többszörös dühroham nem véletlen tört rám, alapból türelmes és kötélidegekkel rendelekzõ emberkére...
Tibi, nem én írtam amit idéztél... plánemert nem volt tárcsám, és ez volt az elsõ megmozdulás amire (DM közép)mentem, júliusban kezdtem montizni csak
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#129
Írta 2006. július 04. - 14:59
MC Pite
. A tárcsfékbetét meg el tud kopni egy verseny alatt, és akkor nincs fék. Buda maratont nem kevesen adták fel emiatt.
Bocs, de ez egyszerûen nem igaz!!! Egy normális tárcsafék betét nem tud elkopni egy verseny alatt, mert nem éri sár, ellenben a felnifékkel. Nem tudom neked milyen féked van, de nagyon meglepõdnék ha ez a saját tapasztalatod lenne. Én évekig mentem avid 2.0 V fékkel, három éve meg shimano 555-öt használok, de egy szerûen nem összemérhetõ a két fajta fék használhatósága. A DM elõtt direkt megmértem a fékbetét vastagságát, mert már egy kicsit kopott, szóval 1 mm volt (az új 2.5 mm), és nem látom rajta, hogy elfogyott volna.
#130
Írta 2006. július 04. - 14:31
CMX nem lehet, hogy 15 éve nem nyomtad ilyen komolyan és nem volt még minden ilyen teljesítménycentrikus???:confused:
De igen. Tényleg többet bírtak az alakatrészek. Az elsõ átdobóm még mindig az eredeti...
MC Pite
Sokkal többet ér a tárcsaféknél a keskeny sárgumi, mert nem hordja fel a kerék a dzsuvát mindenhova, így a váltórendszer meg a fék is kevesebbet kap. A tárcsfékbetét meg el tud kopni egy verseny alatt, és akkor nincs fék. Buda maratont nem kevesen adták fel emiatt. Sáros pályán meg inkább a hátsó fék kell...
#131
Írta 2006. július 04. - 14:23
Ami Ádám javaslatát illeti, szerintem sem lenne egy rossz ötlet szombatra tenni a versenyeket.
Szerintem meg de. Én végigmelózom a hetem, 10-12...18 órát / nap. A franc fog szombaton is kialvatlanul versenyezni, nem beszélve arról, hogy egy távoli versenyre így hajnalban (4-f5) kell elindulni, ami azért nem jó dolog. 2 napra meg úgysem mész le úgy, hogy pénteken indulsz, már ha dolgozó ember vagy. Nekem elég nagy szopás az a pár TT is, amin indulok (a szombat miatt), a versenyek elõtt kell a pihenõnap.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#132
Írta 2006. július 04. - 14:15
#133
Írta 2006. július 04. - 14:00
#134
Írta 2006. július 04. - 13:59
Ahogy tudom, egy verseny rendezésének az ideje teljesen a rendezõ döntése, szóval egyenként kellene mindenkit megkeresni ezzel. Viszont Ádám személyesen ismer szinte minden rendezõt, és ha a szombati idõpont tényleg megfelelõ a többségnek, tényleg az õ személye lenne a legalkalmasabb arra, hogy ezt eléjük tálalja. Az indokai -amiket az elõbbi hozzászólásában felhozott- is teljesen meggyõzõek...
#135
Írta 2006. július 04. - 13:50
....phuuu most rendesen elpirultam...mert szerényszörény vagyok....köszönom.
más: javallom valahogyan össze kéne hozni azt ami régen jól müxött és nem is értem most miért nem....tehát: a marcikat szombatra kéne átrakni...miért is???...a szombati versenyt vasárnap a hétfõi meló elõtt ki lehet pihenni...a szombati verseny elõtt nincs hangos buli, így mindenki tud nyugottan aludni...a szombati verseny után mindenki szívesen bulizik és kb 100X annyian lennénk egy-egy ilyen buliban...ha valaki késõbb érkezik be akkor is áll még a sátor és van kaja, nem az üres térbe érkezel, lebontott versenyszínhelyre...és mindenkit be tudnék mondani végre (most kérek elnézést a be nem mondottaktól)...vasárnap mindenki pihenhetne és jómagam sem hullaként kezdenék hétfõn melózni...vasárnap a helyi pihenõhelyeken (dunapart, tópartok...Balcsi,Orfû..stbstbstb) lehetne lábatlógatni...vasárnap reggel együtt nézhetnénk reggeli közben a szünidei matinét...stbstbs...
még valami: a talált tárgyakat kéretik a bemondóbácsinál hagyni, mert Õ bemondja és minden versenyre magával viszi és bemondja..
Ádám még nevezéskor szombaton ottfelejtettem egy kopott piros-fekete ujjatlan Atrix kesztyût, ha mevan akkor bükkmaratonon tudna érdekelni:))
:bananadanén oldalam:bananadan
#136
Írta 2006. július 04. - 13:34
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#137
Írta 2006. július 04. - 13:31
de egy e-h tárcsafékre váltás alap hangon is úgy 40-50k. sokan nem engedhetik meg maguknak sajna...
Most elmondom amit én gondolok, aztán majd jól megcáfolják másnem
Hátsó keréken max 30% fékhatás, 70% elsõ keréken múlik. Soxor 30% sem jut a hátsóra, mert nem tapad rendesen, pláne mert emelkedik el a talajtól...
Így egy elsõ tárcsa beszerzésén gondolkodtam. Hidrósat ajánlottak a srácok, de hát nem egészen olyan költségvetésbõl tudok mozogni, így utána jártam, hogy normális bowdennel a mechanikus is tökéletes (hobby szinten pláne).
Shimano Aliviot 8-10K körül kapsz, de sokkal inkább megéri (állítólag) az Avid BB5, ami alapból 16cmes tárcsával jön, (~13K)én spec 185mm-essel veszem meg rögtön (tárcsa+felfogatást eredetit beszámolják), bowdenezés 1000-4000Ft környékén mozog (elm. Jagwire lesz, köszörült bowden, normális ház meg rendes kupakok), és így kompatibilis a jelenlegi fékkarommal/fékkaroddal, nem kell azt is cserélni, pláne ha az egyben van a váltókarral...
Jah, ne felejtsük ki a tárcsás agyat sem, egy normálisabb Bikepositive lesz az áldozat (Country Discnél egyel nagyobb/masszívabb, nem tudom a típusát), ez nekem 4K-ba fáj, 5,x a katalógusára.
Szal tárcsássá alakulás kb 20asból megvan, ami a kb 60at érõ bicómra reális (egy össztárcsásítás,ne adj isten olajosból megduplázná a bicóm értékét) szerintem, és innentõl kisebb felületen tapadhat meg a sár és verseny végére is marad még fékerõm akármilyen részen jöttem is át, fogni fog rendesen - és a felnim sem lesz sárral esztergálva. (Halkan megjegyzem, hogy a felnim kapott követ elõzõ tulajnál, így fékezéskor rángat, ettõl is megszabadulok, nekem ez is elõny a tárcsánál. )
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#138
Írta 2006. július 04. - 13:14
Nekem sincs sárgumim, 2.1-es continentál explorerrel nyomulok, mivel csak ez az egy garnitúra gumim van, viszont tárcsféket használok, amiben nem kopik szét a betét egy maraton alatt, és nem fogja meg a sarat.
de egy e-h tárcsafékre váltás alap hangon is úgy 40-50k. sokan nem engedhetik meg maguknak sajna...
#139
Írta 2006. július 04. - 13:13
Szoliver: http://forum.bikemag...7&postcount=340
én rövidtávon indultam, szal egy másik pumpát keresek
amúgy a srác azt mondta a cseke rt sátránál megtalálom, de mikor én visszaértem, még nem ért be...
#140
Írta 2006. július 04. - 13:04
Nekem sincs sárgumim, 2.1-es continentál explorerrel nyomulok, mivel csak ez az egy garnitúra gumim van, viszont tárcsféket használok, amiben nem kopik szét a betét egy maraton alatt, és nem fogja meg a sarat.
A tárcsás topicban már fárasztom is a népeket a kérdéseimmel, mert egyszer a sarat is iszonyat fogta, másodszor a verseny végére fékhatás mint olyan szinte teljesen megszûnt, rengetegett kopott, és még a felnit is esztergálta a mocsok sár (fékezéskor)...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám