Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Duna Maraton -- 2006. július 2.

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
495 hozzászólás a témában

#121
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
...
értem... csak azért írtam mert a kb 5. féle tárcsafékemben ez évben a Buda maraton alatt elkopott a feles pofa, és mivel egy régi darabról van szó, amihez már nem lehet betétet kapni, szívtam rendesen a felújításával.
csak azért írtam, h más esetleg ne kerüljön ugyanilyen helyzetbe, jó a tárcsa meg minden, de megvannak azért ennek is a korlátai :(
ez speciel Avid volt, és lett betét is, meg szét tudtam szedni kitisztítani belõle a sarat, de egy HFx9-et kukázni lehetett a móka miatt, meg az egész fórum tele volt a szétkopott pofák képeivel.

#122
Nagy Tibor

Nagy Tibor

    vendég

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás

Mi számít normális tárcsaféknek, Avid, Hayes, stb? Mert akkor simán!
Egy V fék, fõleg egy idõjáráshoz passzoló pofával nem marad le sokkal a fékhatásban és élettartamban, inkább az a baj vele, h az agyagos-leveles sár könnyebben ráül a gépre és nem forognak el a kerekek.



Nem akarok én senkit meggyõzni a fékek milyenségérõl, ki kell próbálni, és döntse el mindenki magának neki melyik a jó! Azért az ilyen "vitáknál" eszembe jut Dave Ericson (aki még túl fiatal és nem ismerné, õ alapította a magyar Bikemagot úgy tizen sok évvel ezelõtt), szóval amikor a teló mánia elkezdõdött õ azt találta írni: magyarországra fölösleges két-három cm-nél nagyobb rugóutu teló mert a terepviszonyok nem teszik szükségessé, valamint az aluváz ilyen-meg olyan rossz mert túl merev és nagyon ráz!!! Ugye milyen jót mosolygunk ma ezen? Hát szerintem tízév mulva így leszünk a felnifékekkel is, valamire való monti nem igen lesz tárcsa nélkül . A technika halad...és mielõtt valaki félre értene, nem vagyok sznob, azt gondolom, egy halál egyszerû bringával is lehet nagyon-nagyon jót bringázni, de ha már a technika lehetõvé teszi miért ne használjuk ki?!

#123
bary

bary

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 264 hozzászólás

KÉPEK A VERSENYRÕL:

www.bari02.atw.hu


Rajt+rövidtávosok

#124
vintage52

vintage52

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 350 hozzászólás
..hááát egge pro és kontra...semmi sem lehet tökéletes...természetesen minden talált és át nem vett tárgyat minden versenyre magammal hurcolok...
...työttyenzi smöccc, majd hírtelen frütty, de csak zsöttyelve!!!

#125
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

MC Pite
. A tárcsfékbetét meg el tud kopni egy verseny alatt, és akkor nincs fék. Buda maratont nem kevesen adták fel emiatt.

Bocs, de ez egyszerûen nem igaz!!! Egy normális tárcsafék betét nem tud elkopni egy verseny alatt, mert nem éri sár, ellenben a felnifékkel.


Mi számít normális tárcsaféknek, Avid, Hayes, stb? Mert akkor simán!
Egy V fék, fõleg egy idõjáráshoz passzoló pofával nem marad le sokkal a fékhatásban és élettartamban, inkább az a baj vele, h az agyagos-leveles sár könnyebben ráül a gépre és nem forognak el a kerekek.

#126
Mango

Mango

    vendég

  • fórumtag
  • 126 hozzászólás

Szerintem meg de. Én végigmelózom a hetem, 10-12...18 órát / nap. A franc fog szombaton is kialvatlanul versenyezni, nem beszélve arról, hogy egy távoli versenyre így hajnalban (4-f5) kell elindulni, ami azért nem jó dolog. 2 napra meg úgysem mész le úgy, hogy pénteken indulsz, már ha dolgozó ember vagy. Nekem elég nagy szopás az a pár TT is, amin indulok (a szombat miatt), a versenyek elõtt kell a pihenõnap.

Egyetértek!Szintén egész héten dolgozok,sokszor még szombaton is!!Nem véletlenül tették vasárnapra a versenyeket,gondolom elõtte felmérték az igényeket..Bulizni meg élménybeszámolót tartani sok helyen lehet.Ha szombaton lennének a marartonok jópárat ki kéne hagynom..:((De végeredményben mindenki kedvére nem lehet tenni.

#127
rozoga

rozoga

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás
Már bocsánat hogy beleszólok, de igenis el tud kopni egy verseny alatt egy 50-60%-os tárcsafék-betét 0 azaz nulla miliméterre. Nekem még a távtartó rugókat is megette a Buda Maratonon, így nekem sem volt elsõ fékem a táv felétõl, de a hátsó még használható volt. Úgysem volt nagy száguldozás a "pályán"...

.

#128
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
OK hogy kopik a tárcsa, de a felninél jobb, fékbetét meg fékbetét, az benne van hogy jobban kopik fokozott igénybevételnél - csak azt nem tudtam hogy _ennyivel_ jobban kopik idáig...

Tárcsa nem a sár miatt kell elsõsorban, szeretem az erõs féket ami minden idõben jól fog (sokat tekerek vizes gazos területen, és bizony nem úgy fog a vizes felnin a fék mint ahogy szeretném...), csak kevesebb felületen tapad meg a sár.

Mivel nincs több gumim, egyelõre a sárgumi helyett a nem/rövidebb távon indulást választom ha ilyen út várható :( . Pedig az agyagos rész kivételével nem volt másutt gond... de ott akkora gond volt, hogy a többszörös dühroham nem véletlen tört rám, alapból türelmes és kötélidegekkel rendelekzõ emberkére...

Tibi, nem én írtam amit idéztél... plánemert nem volt tárcsám, és ez volt az elsõ megmozdulás amire (DM közép)mentem, júliusban kezdtem montizni csak :)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#129
Nagy Tibor

Nagy Tibor

    vendég

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás
[
MC Pite
. A tárcsfékbetét meg el tud kopni egy verseny alatt, és akkor nincs fék. Buda maratont nem kevesen adták fel emiatt.

Bocs, de ez egyszerûen nem igaz!!! Egy normális tárcsafék betét nem tud elkopni egy verseny alatt, mert nem éri sár, ellenben a felnifékkel. Nem tudom neked milyen féked van, de nagyon meglepõdnék ha ez a saját tapasztalatod lenne. Én évekig mentem avid 2.0 V fékkel, három éve meg shimano 555-öt használok, de egy szerûen nem összemérhetõ a két fajta fék használhatósága. A DM elõtt direkt megmértem a fékbetét vastagságát, mert már egy kicsit kopott, szóval 1 mm volt (az új 2.5 mm), és nem látom rajta, hogy elfogyott volna.

#130
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

CMX nem lehet, hogy 15 éve nem nyomtad ilyen komolyan és nem volt még minden ilyen teljesítménycentrikus???:confused:


De igen. Tényleg többet bírtak az alakatrészek. Az elsõ átdobóm még mindig az eredeti...

MC Pite
Sokkal többet ér a tárcsaféknél a keskeny sárgumi, mert nem hordja fel a kerék a dzsuvát mindenhova, így a váltórendszer meg a fék is kevesebbet kap. A tárcsfékbetét meg el tud kopni egy verseny alatt, és akkor nincs fék. Buda maratont nem kevesen adták fel emiatt. Sáros pályán meg inkább a hátsó fék kell...

#131
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Ami Ádám javaslatát illeti, szerintem sem lenne egy rossz ötlet szombatra tenni a versenyeket.


Szerintem meg de. Én végigmelózom a hetem, 10-12...18 órát / nap. A franc fog szombaton is kialvatlanul versenyezni, nem beszélve arról, hogy egy távoli versenyre így hajnalban (4-f5) kell elindulni, ami azért nem jó dolog. 2 napra meg úgysem mész le úgy, hogy pénteken indulsz, már ha dolgozó ember vagy. Nekem elég nagy szopás az a pár TT is, amin indulok (a szombat miatt), a versenyek elõtt kell a pihenõnap.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#132
szoliver

szoliver

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
egyszerû rávenni az embereket, hogy maradjanak a verseny végéig: meg kell hírdetni, egy sorsolást az utolsó versenyzõ célbaérkezése után. rögtön maradna még jópár ember valami szaftos kis ajándékért... :)
Egy jó nõt meghódítani, és nem elmesélni olyan, mint titokban átúszni a Csendes-óceánt.

#133
Spiltyu

Spiltyu

    vendég

  • fórumtag
  • 217 hozzászólás
...szerintem.

#134
Spiltyu

Spiltyu

    vendég

  • fórumtag
  • 217 hozzászólás
McPite, látod sokba kerül egy sáros maraton, én megmondtam elõre, legközelebb hallgass rám :))) Ami Ádám javaslatát illeti, szerintem sem lenne egy rossz ötlet szombatra tenni a versenyeket. Az emberek nagy része biztosan szívesen maradna ott a helyszínen szombat este, elfogyna egy rakás sör, szólna a muzsika és mégiscsak élvezetesebb személyesen megtárgyalni a versenyen történteket (mint pl. hogyan csúsztattam keresztbe a bringát 50km/h-nál az egyik lejtõs kanyarba, meg hasonló meg sem történt dolgokat) mint beirogatni ide a fórumra.
Ahogy tudom, egy verseny rendezésének az ideje teljesen a rendezõ döntése, szóval egyenként kellene mindenkit megkeresni ezzel. Viszont Ádám személyesen ismer szinte minden rendezõt, és ha a szombati idõpont tényleg megfelelõ a többségnek, tényleg az õ személye lenne a legalkalmasabb arra, hogy ezt eléjük tálalja. Az indokai -amiket az elõbbi hozzászólásában felhozott- is teljesen meggyõzõek...

#135
doormano

doormano

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás

....phuuu most rendesen elpirultam...mert szerényszörény vagyok....köszönom.


más: javallom valahogyan össze kéne hozni azt ami régen jól müxött és nem is értem most miért nem....tehát: a marcikat szombatra kéne átrakni...miért is???...a szombati versenyt vasárnap a hétfõi meló elõtt ki lehet pihenni...a szombati verseny elõtt nincs hangos buli, így mindenki tud nyugottan aludni...a szombati verseny után mindenki szívesen bulizik és kb 100X annyian lennénk egy-egy ilyen buliban...ha valaki késõbb érkezik be akkor is áll még a sátor és van kaja, nem az üres térbe érkezel, lebontott versenyszínhelyre...és mindenkit be tudnék mondani végre (most kérek elnézést a be nem mondottaktól)...vasárnap mindenki pihenhetne és jómagam sem hullaként kezdenék hétfõn melózni...vasárnap a helyi pihenõhelyeken (dunapart, tópartok...Balcsi,Orfû..stbstbstb) lehetne lábatlógatni...vasárnap reggel együtt nézhetnénk reggeli közben a szünidei matinét...stbstbs...

még valami: a talált tárgyakat kéretik a bemondóbácsinál hagyni, mert Õ bemondja és minden versenyre magával viszi és bemondja..


Ádám még nevezéskor szombaton ottfelejtettem egy kopott piros-fekete ujjatlan Atrix kesztyût, ha mevan akkor bükkmaratonon tudna érdekelni:))

:bananadanén oldalam:bananadan


#136
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Azért a Szilvás hosszún a tárcsák is halódtak (elkoptak), szóval ez nem érv. Sárgumi olcsóbb tuning szvsz.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#137
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

de egy e-h tárcsafékre váltás alap hangon is úgy 40-50k. sokan nem engedhetik meg maguknak sajna... :(


Most elmondom amit én gondolok, aztán majd jól megcáfolják másnem :)

Hátsó keréken max 30% fékhatás, 70% elsõ keréken múlik. Soxor 30% sem jut a hátsóra, mert nem tapad rendesen, pláne mert emelkedik el a talajtól...
Így egy elsõ tárcsa beszerzésén gondolkodtam. Hidrósat ajánlottak a srácok, de hát nem egészen olyan költségvetésbõl tudok mozogni, így utána jártam, hogy normális bowdennel a mechanikus is tökéletes (hobby szinten pláne).

Shimano Aliviot 8-10K körül kapsz, de sokkal inkább megéri (állítólag) az Avid BB5, ami alapból 16cmes tárcsával jön, (~13K)én spec 185mm-essel veszem meg rögtön (tárcsa+felfogatást eredetit beszámolják), bowdenezés 1000-4000Ft környékén mozog (elm. Jagwire lesz, köszörült bowden, normális ház meg rendes kupakok), és így kompatibilis a jelenlegi fékkarommal/fékkaroddal, nem kell azt is cserélni, pláne ha az egyben van a váltókarral...
Jah, ne felejtsük ki a tárcsás agyat sem, egy normálisabb Bikepositive lesz az áldozat (Country Discnél egyel nagyobb/masszívabb, nem tudom a típusát), ez nekem 4K-ba fáj, 5,x a katalógusára.

Szal tárcsássá alakulás kb 20asból megvan, ami a kb 60at érõ bicómra reális (egy össztárcsásítás,ne adj isten olajosból megduplázná a bicóm értékét) szerintem, és innentõl kisebb felületen tapadhat meg a sár és verseny végére is marad még fékerõm akármilyen részen jöttem is át, fogni fog rendesen - és a felnim sem lesz sárral esztergálva. (Halkan megjegyzem, hogy a felnim kapott követ elõzõ tulajnál, így fékezéskor rángat, ettõl is megszabadulok, nekem ez is elõny a tárcsánál. )

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#138
szoliver

szoliver

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás

Nekem sincs sárgumim, 2.1-es continentál explorerrel nyomulok, mivel csak ez az egy garnitúra gumim van, viszont tárcsféket használok, amiben nem kopik szét a betét egy maraton alatt, és nem fogja meg a sarat.


de egy e-h tárcsafékre váltás alap hangon is úgy 40-50k. sokan nem engedhetik meg maguknak sajna... :(
Egy jó nõt meghódítani, és nem elmesélni olyan, mint titokban átúszni a Csendes-óceánt.

#139
szoliver

szoliver

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás

Szoliver: http://forum.bikemag...7&postcount=340


én rövidtávon indultam, szal egy másik pumpát keresek :D

amúgy a srác azt mondta a cseke rt sátránál megtalálom, de mikor én visszaértem, még nem ért be...
Egy jó nõt meghódítani, és nem elmesélni olyan, mint titokban átúszni a Csendes-óceánt.

#140
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Nekem sincs sárgumim, 2.1-es continentál explorerrel nyomulok, mivel csak ez az egy garnitúra gumim van, viszont tárcsféket használok, amiben nem kopik szét a betét egy maraton alatt, és nem fogja meg a sarat.


A tárcsás topicban már fárasztom is a népeket a kérdéseimmel, mert egyszer a sarat is iszonyat fogta, másodszor a verseny végére fékhatás mint olyan szinte teljesen megszûnt, rengetegett kopott, és még a felnit is esztergálta a mocsok sár (fékezéskor)...

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám