Köszönöm mindannyiótok válaszát és ötletét! Első körben a stp1 által ajánlott satus megoldást próbálom meg.
Jelentkezz be Regisztrálj
Nyereg, ülés, sámli, fotel etc....
#81
Írta 2016. február 18. - 14:39
#82
Írta 2016. február 18. - 09:34
sok értelme nincs visszakeresgetni, stp1 leírta a lényeget.
de ha már, akkor itt egy rövidéletű topic egy sikeres próbálkozásról:
http://forum.bikemag...gcsõ-kiszedése/
Kisherceg módosította - 2016. február 18. - 09:36
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#83
Írta 2016. február 18. - 03:02
Sziasztok,
előre is elnézést kérek, lehet, hogy már volt téma itt a következő probléma (nem böngésztem át minden hozzászólást).
Van egy 15 éves tracking bringám (Mongoose Crossway 250), aminek a nyeregcsöve teljesen beleoxidálódott a (króm-molibdén) vázba, vagyis se ki se be nem mozdítható egyetlen millimétert sem. Mindez persze alapból probléma, de most vált időszerűvé a nyeregcsere, és az új nyereghez feljebb kellene húzni a csövet. Kérdeztem már bringaszervizest: ajánlottak csőfogót, óvatos melegítést, kitartó olajozást (majd csak leszivárog és megindul), de semmi sem hatott. Többek véleménye, hogy ez már így marad... Szerintetek is?
Köszi, ha van valakinek egyéb ötlete.
Keress vissza ! Vagy gúgli ! Már volt róla szó. A nevemre keress vagy a hozzászólásaimra a topcban, én ajánlottam egy címet. (Most késő van,nincs erőm visszanézni)
Egy haveromnak volt ilyen gondja több bringával és egy szerviz rá van állva az ilyen beszorult csövek kioperálására. Valahol kelet-Pesten vannak.
marton módosította - 2016. február 18. - 03:05
#84
Írta 2016. február 17. - 21:20
Megpróbálhatod befogni a nyeregcsövet satuba és a vázat használva erőkarnak letekerni róla. Ennek a fordítottja, hogy megfúrod a nyeregcsövet keresztben szükséges átmérőre, aztán egy tetszőlegesen választott méretes betonvassal megtekered.
Vagy hosszában befűrészelni a csövet és összeroppantani.
A kitartó WD40-ezés sose árt.
stp1 módosította - 2016. február 17. - 21:22
- Kisherceg és Rabbit kedveli ezt
#85
Írta 2016. február 17. - 21:03
Sziasztok,
előre is elnézést kérek, lehet, hogy már volt téma itt a következő probléma (nem böngésztem át minden hozzászólást).
Van egy 15 éves tracking bringám (Mongoose Crossway 250), aminek a nyeregcsöve teljesen beleoxidálódott a (króm-molibdén) vázba, vagyis se ki se be nem mozdítható egyetlen millimétert sem. Mindez persze alapból probléma, de most vált időszerűvé a nyeregcsere, és az új nyereghez feljebb kellene húzni a csövet. Kérdeztem már bringaszervizest: ajánlottak csőfogót, óvatos melegítést, kitartó olajozást (majd csak leszivárog és megindul), de semmi sem hatott. Többek véleménye, hogy ez már így marad... Szerintetek is?
Köszi, ha van valakinek egyéb ötlete.
#86
Írta 2016. január 17. - 10:09
Superflow nyergen ülve olyan érzése van az embernek, mintha nem is lenne alatta nyereg.
Csak a nyeregcső? Kinek a pap, kinek a papné...
- Kisherceg és Vejne kedveli ezt
#87
Írta 2016. január 16. - 22:59
max flite tesztnyergünk van (jó nyilván betétdíjas), meg főváros (ha jól értelmezem az neked nem esik űtba) de lehet még mindig kisebb bukás mint egy -nem is olcsó nyereg-.ami nem jó.
amúgy pl kivágott nyergek nekem is kényelmetlenek
márkában meg wtb és speci jött be eddig.
Superflow nyergen ülve olyan érzése van az embernek, mintha nem is lenne alatta nyereg.
#88
Írta 2016. január 14. - 15:18
Pestre feljutni, próbálni (bicóval együtt, ami még csak egy csupasz váz) visszavinni,- tényleg meddig lehet teszteni? 1 nap, 1 hét? Minimálisan kerülne kevesebb pénzbe, mint most megvenni, ha pedig vállalhatatlanul rossz, akkor van visszaküldési garancia. Én ebben bízom és a megérzéseimben (amik a legutóbb persze cserbenhagytak, de hát ilyen ez).
#89
Írta 2016. január 14. - 15:00
Köszönöm a segítséget! Próbáltam a lehető legtöbb hasznos infót összegezni, végül két nyeregre maradt, amiket szívesen megrendelnék akár látatlanba is: Selle Italia Max flite gel flow és a Diva Gel flow. Nincs köztük markáns különbség, kivéve utóbbi "női" nyereg, 152 mm széles, míg a másik "csak" 145 mm.
A saját tapasztalásról annyit, hogy nem szívesen cserélgetném félévente vagy évente a nyergeket, ha nem muszáj (szakad el pl. esésnél). Két nyereg két különböző bicón elég volt, most jön a 3. és remélem az utolsó nyergestül-mindenestül.
max flite tesztnyergünk van (jó nyilván betétdíjas), meg főváros (ha jól értelmezem az neked nem esik űtba) de lehet még mindig kisebb bukás mint egy -nem is olcsó nyereg-.ami nem jó.
amúgy pl kivágott nyergek nekem is kényelmetlenek
márkában meg wtb és speci jött be eddig.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#90
Írta 2016. január 14. - 14:59
Nincs benne nagy bonyodalom, a legelső nyergem egy Speci Lithia Comp gel volt és nagyon szerettem, viszont a bicóval együtt eladtam. Miért nem veszek másik ugyanolyat? Jó kérdés, keresem az igazit.
#91
Írta 2016. január 14. - 14:26
Köszönöm a segítséget! Próbáltam a lehető legtöbb hasznos infót összegezni, végül két nyeregre maradt, amiket szívesen megrendelnék akár látatlanba is: Selle Italia Max flite gel flow és a Diva Gel flow. Nincs köztük markáns különbség, kivéve utóbbi "női" nyereg, 152 mm széles, míg a másik "csak" 145 mm.
A saját tapasztalásról annyit, hogy nem szívesen cserélgetném félévente vagy évente a nyergeket, ha nem muszáj (szakad el pl. esésnél). Két nyereg két különböző bicón elég volt, most jön a 3. és remélem az utolsó nyergestül-mindenestül.
Mert genyó vagyok és bonyolítom a helyzetedet! Speci is odafigyel a nyergeire, nem tudom forgalmazó, hogyan áll készletel.
Országúti:
http://www.specializ...iathlon-saddles
Montis:
http://www.specializ...ens-mtb-saddles
Webshop:
http://shop.hauser.e...y/040000_040200
#92
Írta 2016. január 14. - 13:16
Köszönöm a segítséget! Próbáltam a lehető legtöbb hasznos infót összegezni, végül két nyeregre maradt, amiket szívesen megrendelnék akár látatlanba is: Selle Italia Max flite gel flow és a Diva Gel flow. Nincs köztük markáns különbség, kivéve utóbbi "női" nyereg, 152 mm széles, míg a másik "csak" 145 mm.
A saját tapasztalásról annyit, hogy nem szívesen cserélgetném félévente vagy évente a nyergeket, ha nem muszáj (szakad el pl. esésnél). Két nyereg két különböző bicón elég volt, most jön a 3. és remélem az utolsó nyergestül-mindenestül.
#93
Írta 2016. január 14. - 07:38
Te addig, én meg evvel Vlagyivosztokig.
http://apro.bikemag....um-l324565.html
Onnan csak azért nem mennék tovább alaszkán át tűzföldig, mert utálom a hideget, és amúgy is föl van mostan olvadva az átjáró
#94
Írta 2016. január 14. - 01:21
Nem ragaszkodom a Selle Italiahoz, de ez a Turbomatic egy formás darab, szívesen kipróbálnám, akkor lehet az ára is meggyőzőbb lenne. Amúgy nem csípőm szélességével szokott a probléma lenni, inkább a a középső lágyabb részek vannak kitéve az agyonnyomásnak és a dörzsölésnek, pedig mindig lyukas nyergeket használtam!
Bikertigger sporttárs jól mondja ! Egy neked szimpi nadrágbetét sem fog téged megmenteni ha nem jó a nyereg a popódhoz. Nekem van betét nélküli nacim is, szerintem Moszkváig eltekernék abban is olyan jó a nyergem a fenekemhez.
Ne várd, hogy bármilyen márkát ajánljunk ! Azt neked kell megtalálnod. Ami nekem jó másnak lehet, hogy egy kínzóeszköz lesz.
A "lyukas nyereg" egy parasztvakítás. Nekem is volt kivágott meg hosszanti vágásos nyergem a keresési időszakban de nem ezen múlik. A mostani nyergemen semmiféle csatorna vagy kivágás, lyuk nincsen de mégis tökéletes. Nekem.
(amúgy ilyen https://www.google.h...bih=796&dpr=0.8)
marton módosította - 2016. január 14. - 01:21
#95
Írta 2016. január 13. - 14:39
Más módszer nem létezik, amivel valahogy meg lehet határozni mi lehetne az optimális forma? Most fogom átépíteni a bicómat, és ez a váz teljesen más geometriájú, mint az eddigiek-sloping (volt egy klasszikus trek és egy Cinelli ami meg hát... a jó isten se tudja mi is volt az igazából, fitness, trekking), bízom abban, hogy talán ez az új/más üléspozíció majd javít a helyzeten. Rendszerint extra kicsi 49-es vázakat használok, de mégis úgy érzem, nagyon előre kell dőlnöm ahhoz, hogy normálisan eléjem a kormányt és itt van a kutya elásva (pedig 162 cm vagyok). Lehet az egész vázat kellene majd úgy beállítani, hogy ne a lágy részekre nehezedjen nyomás... Vagy a fene se tudja.
Próbálok ötleteni, az elmúlt néhány évben már jó pár beállításon, nyereg cserén vagyok túl, de két évente cserélek kerékpárt, azért a mostanit már szeretném hosszabb távra megtartani, ha beválik.
#96
Írta 2016. január 13. - 14:22
Kíváncsiságból megkerestem, Pestnél közelebb nekem nincs lehetőségem ezt az ID match dolgot kipróbálni. Nem tartom kizártnak egyébként, nem szoktam sok mindent bánni, utólag már nincs értelme, de ez az utolsó nyereg tényleg borzalmas volt. Sajnos elszalasztottam még egy remek lehetőséget, volt szerencsém egy KTM factory nadrágot próbálni, amiben valami elképeszető betét volt, sajnos akkor is úgy voltam vele, ennyi pénzért minek..? Most nem győzöm keresni (anno a Hervisben lehetett kapni, ott már elfogyott).
egy alapvetően nem neked való nyerget a legjobb nadrág betét sem fogja kompenzálni. mint ahogy egy jó nyergen el lehet cirkálni betét nélküli nadrágban is, az csak egy extra plusz.
ps ...most megtapiztam egy ilyen ktm nacit, ennél szerintem a northwave betétje pl sokkal jobb.
Bikertigger módosította - 2016. január 13. - 14:27
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#97
Írta 2016. január 13. - 14:17
Kíváncsiságból megkerestem, Pestnél közelebb nekem nincs lehetőségem ezt az ID match dolgot kipróbálni. Nem tartom kizártnak egyébként, nem szoktam sok mindent bánni, utólag már nincs értelme, de ez az utolsó nyereg tényleg borzalmas volt. Sajnos elszalasztottam még egy remek lehetőséget, volt szerencsém egy KTM factory nadrágot próbálni, amiben valami elképeszető betét volt, sajnos akkor is úgy voltam vele, ennyi pénzért minek..? Most nem győzöm keresni (anno a Hervisben lehetett kapni, ott már elfogyott).
#98
Írta 2016. január 13. - 14:06
Nekem a selle italia mérő módszere pont bejött. Korábban használtam Selle X1 nyerget, ami egy kínpad volt számomra. A mérés az SL XC-t ajánlotta, ami főbb paramétereiben nagyon hasonló a X1-hez, de ennek ellenére teljesem jó lett nekem, csak 5-6 óra után jelentkezik vele a kényelmetlenség.
selle italianak egyébként pont van "tudományos" mérőrendszere, meg tesztnyergek is ....
#99
Írta 2016. január 13. - 13:49
Nem ragaszkodom a Selle Italiahoz, de ez a Turbomatic egy formás darab, szívesen kipróbálnám, akkor lehet az ára is meggyőzőbb lenne. Amúgy nem csípőm szélességével szokott a probléma lenni, inkább a a középső lágyabb részek vannak kitéve az agyonnyomásnak és a dörzsölésnek, pedig mindig lyukas nyergeket használtam!
selle italianak egyébként pont van "tudományos" mérőrendszere, meg tesztnyergek is ....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#100
Írta 2016. január 13. - 13:18
Nem ragaszkodom a Selle Italiahoz, de ez a Turbomatic egy formás darab, szívesen kipróbálnám, akkor lehet az ára is meggyőzőbb lenne. Amúgy nem csípőm szélességével szokott a probléma lenni, inkább a a középső lágyabb részek vannak kitéve az agyonnyomásnak és a dörzsölésnek, pedig mindig lyukas nyergeket használtam!