Jelentkezz be Regisztrálj
Nyereg, ülés, sámli, fotel etc....
#381
Posted 2012. October 06. - 11:33
imi72: köszönöm, ezt megtaláltam korábban, kb mint az on-one twelfty csöve, olyan lehet. meglátom, ha itthon nem lesz semmi használható, rendelek kintrõl.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#382
Posted 2012. October 06. - 06:04
Havernak ilyen van: BBB ALUSCRAPER NYEREGCSÕ (FEKETE) - 27,2 mm - Bringa Butik Webáruház400 vagy 350 x 27,2 mm <270gr fekete egyenesfejû nyeregcsõbõl mit érdemes venni, ami itthon is kapható? 10-15eFt között (18ért már van thomson)
Ez kb. mindenben teljesíti vágyaid és tutti kapható is kis hazánkban. Azt hiszem, a boltban van is nekik készleten.
#383
Posted 2012. October 05. - 21:31
400 vagy 350 x 27,2 mm <270gr fekete egyenesfejû nyeregcsõbõl mit érdemes venni, ami itthon is kapható? 10-15eFt között (18ért már van thomson)
ezt próbálta már valaki? (ok, itthon nem fogok találni, tudom)
On-One Twelfty MTB Seatpost
Nem hazai, de gyorsan ideér: Superstar Components - High Spec Parts For Peanuts
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#384
Posted 2012. October 05. - 09:07
#385
Posted 2012. October 05. - 08:29
400 vagy 350 x 27,2 mm <270gr fekete egyenesfejû nyeregcsõbõl mit érdemes venni, ami itthon is kapható? 10-15eFt között (18ért már van thomson)
ezt próbálta már valaki? (ok, itthon nem fogok találni, tudom)
On-One Twelfty MTB Seatpost
#386
Posted 2012. October 04. - 22:52
400 vagy 350 x 27,2 mm <270gr fekete egyenesfejû nyeregcsõbõl mit érdemes venni, ami itthon is kapható? 10-15eFt között (18ért már van thomson)
ezt próbálta már valaki? (ok, itthon nem fogok találni, tudom)
On-One Twelfty MTB Seatpost
Aerozin? FIZIK * Aerozine « nyereg « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
#387
Posted 2012. October 04. - 22:42
ezt próbálta már valaki? (ok, itthon nem fogok találni, tudom)
On-One Twelfty MTB Seatpost
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#388
Posted 2012. October 04. - 09:34
De sejtettem is hogy ennyi lesz a max, igazán nincs gond vele, kényelmes, szerintem 3/4 óra után mindegy min ül az ember úgyis elzsibbad...
szerencsére rám ez nem igaz, csúnya volna ha csak 3/4 órát lehetne eltölteni a nyeregben
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#389
Posted 2012. October 03. - 09:46
mondjuk nekem a vízszintes nyereg jön be, mert akkor pont a farcsontomon ülök, ha meg lefelé lejt a nyereg, akkor meg a gáton, mert csúszok le róla
de a középen kivágott nyerget is szeretem, legalábbis a múltkor ültem olyanon, ami nem volt kivágva, és egyértelmûen jobban nyomta a gátat
A témában utánaolvasva a szakemberek azt mondják, hogy erre a problémára a megoldás: minél egyenesebb testhelyzet, minél szélesebb nyereg, kivágott nyereg, kemény nyereg, és helyes nyereg beállítás.
#390
Posted 2012. October 03. - 03:31
de sokszor elülöm a gátam/farpofáim, úgy, hogy elzsibbadnak, néha amúgy is felállok, de hosszabb távoknál már annyira fáradt vagyok, hogy muszáj leülnöm.
Köszönöm a tippeket
A gátfájdalomból egyértelmû, hogy végsõ soron a nyereg és a pedál közti távolságot kell csökkenteni.
A problémát nem az edzettlenség, hanem a rossz beállítás okozza.
Pl. egy _picit_ elõrébb kellene dönteni a nyerget, így kevesebb súly esik hátulra, vagy 1-2 millimétert lejjebb is lehet engedni/vagy ennyit elõrébb húzni a nyerget. Ekkor majd fel kell készülnöd arra, hogy az alacsonyabb nyereg jobban fogja terhelni a combodat, és kevésbé fogsz tudni vádliból tekerni. Ezért kell óvatosan módosítani a nyeregmagasságon, hogy a combodat érõ többletterhelés egyben ne okozzon gyors izomfáradást. Ugyanakkor, a kissé elõrébb döntött/húzott nyereg miatt a lábaddal kifejtett erõ függõlegeses irányvektora nagyobb (az elõre mutató pedig értelemszerûen kisebb lesz, hiszen egy picit közelebb kerülsz a pedálhoz), ami akár kompenzálhatja is a kevésbé kinyújtott lábból – alacsonyabb nyeregbõl - fakadó veszteséget, így a combod hamar hozzá fog szokni az új beállításhoz, vagy meg sem érzi azt. Azt, hogy a nyereg-pedál táv csökkentéséhez melyik beállítási lehetõségbõl (kvázi komponensbõl) mennyit kell venni, azt ki kell sakkozni, mert nem csak a táv csökkenése, - mint egyfajta eredõ - számít, hanem a komponensek aránya is fontos, hiszen az új beállítás más szempontból sem lehet kényelmetlen. (Mivel változni fog az elõrehajlás mértéke, elképzelhetõ, hogy a derekad miatt a kormány beállításához is hozzá kell nyúlni.)
Én legalább is így képzelem el a várható hatásokat, ugyanis ezeket a trükköket alkalmaztam az ágyékomon lévõ apró hámsérülés kivédésére (amely pont a kiindulási nyeregbeállítás miatt keletkezett, (A nyereg túl magasan volt és vízszintesre volt belõve. Most egy picit alacsonyabban van, és egy leheletnyit elõre van döntve.
Jó kísérletezést!
#391
Posted 2012. September 05. - 07:24
sziasztok!
fizik antares nyeregrõl van vkinek véleménye? leginkább a tartósság érdekel, a kényelem úgyis egyénfüggõ. látok egyet 13ezer pénzért az apróban és erõsen gondolkodom rajta.
már nem látom
#392
Posted 2012. September 04. - 08:33
fizik antares nyeregrõl van vkinek véleménye? leginkább a tartósság érdekel, a kényelem úgyis egyénfüggõ. látok egyet 13ezer pénzért az apróban és erõsen gondolkodom rajta.
#393
Posted 2012. September 04. - 07:44
Szóval szerinted a fõbb gond az edzetlenség, és terhelhetõbbé kéne tenni a lábamat.
De sejtettem is hogy ennyi lesz a max, igazán nincs gond vele, kényelmes, szerintem 3/4 óra után mindegy min ül az ember úgyis elzsibbad...
Szerintem akkor rövidesen nekikezdek hátizsákos guggolásoknak/lábvastagításnak.
#394
Posted 2012. September 03. - 15:22
#395
Posted 2012. September 03. - 12:42
Ridley Noah Fast
#396
Posted 2012. September 03. - 11:04
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#397
Posted 2012. September 03. - 11:02
Egyet érek, alapvetõen rossz a felfogás, ha a nyeregtõl vársz megváltást. Én mentem már nagy hátizsákkal SLR (kõkemény) nyereggel terepen 100-at, s semmi bajom nem lett. A nyergen nem ülünk, hanem támaszkodunk, ezért is nyereg. Az ülésen kell ülni, ez pedig a Csepel Camping-eken van. (többek között)
bezony. slr k. jó nyereg, nehéz volt megszokni, de azóta imádom.
#398
Posted 2012. September 03. - 10:47
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#399
Posted 2012. September 03. - 10:14
Van itt valaki, aki változó terepen nagy távokat tesz meg nagy súllyal?
Nektek milyen ülések váltak be?
Pl 50kmnél többet 10kilónál nagyobb +súllyal, vagy 80-100 kiló összsúllyal (nem tudom ettõl mennyire függ a farcsontok terhelése) aszfalton-emelkedõn-lejtõn-földúton 5-10 centis döccenõkkel tarkítva...
Létezik olyan megoldás hogy ekkora igénybevétel mellett is kényelmesen lehessen bringázni? Állítható nyeregcsõ és teleszkópok vannak, de sokszor elülöm a gátam/farpofáim, úgy, hogy elzsibbadnak, néha amúgy is felállok, de hosszabb távoknál már annyira fáradt vagyok, hogy muszáj leülnöm.
Köszönöm a tippeket
50km-nél több a 60 és a 300 is. Kicsit pontosíthatnád mekkora az átlag táv amire azt mondod, hogy hosszú. Egyrészt edzeni kellene, akkor kevésbé lennél fáradt, több teher lenne a lábadon mert nagyobb erõvel nyomnád a pedált és kevesebb terhelné a nyerget. Másrészt lehet rosszul van beállítva a nyereg, rossz a helyzete vagy a nyereg-kormány helyzet együttesen rossz.
#400
Posted 2012. September 03. - 10:00
Nektek milyen ülések váltak be?
Pl 50kmnél többet 10kilónál nagyobb +súllyal, vagy 80-100 kiló összsúllyal (nem tudom ettõl mennyire függ a farcsontok terhelése) aszfalton-emelkedõn-lejtõn-földúton 5-10 centis döccenõkkel tarkítva...
Létezik olyan megoldás hogy ekkora igénybevétel mellett is kényelmesen lehessen bringázni? Állítható nyeregcsõ és teleszkópok vannak, de sokszor elülöm a gátam/farpofáim, úgy, hogy elzsibbadnak, néha amúgy is felállok, de hosszabb távoknál már annyira fáradt vagyok, hogy muszáj leülnöm.
Köszönöm a tippeket