Jelentkezz be Regisztrálj
Ki milyen bringával nyomul?
#121
Írta 2022. február 10. - 09:10
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#122
Írta 2022. február 09. - 16:15
Sziasztok!
Sok vakarózás után tekerésre alkalmas, de még nincsen kész.
Előtte volt ezer éve egy Magellan Serpens, utána egy VSF T50 trekking. A trekkingnél sportosabb, a serpensnél mindennapokra alkalmasabb gépet szerettem volna. A Deepspce pedig becsipődött ahogy megjelent (Direct PM, acél, "magyar", stb.). Próbáltam nem túl drágán megúszni, nagyjából sikerült is.
Vázszett: Csepel Deepspace 50cm
Első agy: Shutter Precision PD-7 32lyuk, fekete, 6 csavaros
Hátsó agy: Novatec D792sb 142*12, 32lyuk, 6 csavaros
Felnik: WTB ST i23
Külsők: CST Detour 622*38c, drótperem, olcsó könnyú, és nagyon nehezen ment fel a felnire
Küllők: Sapim Leader 2,0
Féktárcsák: Sram Centerline 160mm
Fékek: Shimano MT 200, (még nem sikerült bekoptatni sem, de nagy fékerő javulást nem várok cserébe igazán olcsó volt, egyszer majd lesz helyette SLX)
Váltó+kar: Shimano Deore 10s
Sor: Valami kínai 11-42, alubakos (vázszetthez adta a srác akitől vettem, amennyit tekerek kielégítő +volt hozzá egy ugyancsak kínai lánc is)
Hajtókar: Prowhell DMA 172,5mm, Sram direct mount 36t ugyancsak kínai NW lánckerékkel (ez is volt a vázhoz, jelenleg kicsit keveslem a 36t, úton van egy 38t hozzá)
Középcsapágy: Shimano Dura Ace (vázhoz volt ez is)
Pedál: olcsó gagyi taposó
Nyereg: WTB Rocket Steel Medium
Nyeregcső: Pro LT 27,2 25mm hátrahajlás
Nyeregcső bilincs: Gyári Csepel
Kormány: Ritchey Trail 2x, 9° hátrahajlás, 740 mm (ezt cserélem valami keskenyebb és jobban hátrahajlóra, kényelmetlen nekem)
Kormányszár: noname kína (jött a vázzal), Bontrager Comp 90mm, 7° várja hogy felszereljem
Markolat: MWave szilikon/szivacs (Esi koppintásnak tűnik, meglepően jó ilyen olcsón)
Első lámpa: BM Lumotec IQ XS T
Hátsó Lámpa: BM Toplight Line Small
Sárvédő: SKS Blade AL 46mm
Csomagtartó: XLC
Így ahogy a képen van kerek 13kg lett, keveset lehetne még rajta letornázni de nem érzem szükségét.
Villanyak jó hosszú, azt ha kialakul a kormány setup még rendbe fogom rakni.
Bármilyen észrevételt szívesen fogadok.
Kép beillesztés ha nem sikerült volna: https://kesz-my.shar...abWjAQ?e=31csxJ
- Kisherceg, Rabbit és talpfa kedveli ezt
#123
Írta 2022. január 29. - 10:47
a múlt héten apró darabjaira szedtem a Bianchi-m, majd újra összeépítettem. fejlesztés nem történt, csak újra lett zsírozva, meg kicseréltem néhány kopó alkatrészt. ergopower hüdi, G rugó készlet, UT csapágyak, és tömítés, lánc, bovdenszett, fékgumik, bandázs. ezek lettek cserélve. a tömege sem változott. így, ahogy a képen van a bringa 8670 gramm lett. kb 18-20 munkaóra van benne. a kerekeket, és a pedálokat már hamarabb újra kentem. illetve a másik, Shamal kerékszettet csak ezen a héten szedtem rendbe. ami egy kicsi pluszt adott az egész szereléshez, az a szerszámpark bővülése, de az egy másik poszt lesz. és nem is ebbe a topikba írom sztem.
- blash, Kisherceg és talpfa kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#124
Írta 2022. január 26. - 16:45
Országútim tubeless-ready felnis már 2.5 éve, de nem alakítottam át. Inkább vacakolok a folyton leeresztő latex belsővel, láttam már oútis tubeless defektet, nem szeretnék olyat. Soha.
A CX-em ellenben már lassan 1.5 éve tubeless, Schwalbe X-One-ok vannak fent, 35mm szélesség, elől 19mm, hátul ~21-22mm belső szélességű felnin. (Igen, az első kerekem ~6 éves, azért ilyen "keskeny".) 3.5-3.8 baron használom, még majdnem kemény is így. 2-3 hetente 1x kell ráfújnom. Tartottam tőle, hogy nem válik be, de kellemesen csalódtam a rendszerben itt. Ősszel rengeteget "grévölöztem" döngölt földutakon, lájtos terepen és gyakran feledkeztem arra rá, mennyire sokkal jobb a tapadásom, mint bármikor is ilyen keskeny gumiktól vártam volna.
Nem tudom, mennyire hasznos, amit írok, de hátha.
CX. Vicces, hogy az első villám még old-school CX villa, azaz 29er monti kerék simán elmegy benne 2.0-2.1-es szélességű külsővel. Ezt írtam már 1x, mert manapság a CX villák már nem ilyenek, muszáj gravel villát venni, ha ilyen kereket használna valaki. Ha nem lenne első átdobóm, hátul is elmenne ~45-48mm-es külső, ezért foglalkoztatott pár hete a gondolat (részben ezért), hogy 1x11-re jó lenne átépíteni (de túl drága lenne - meg azért a 35-ös külsőkkel sem rossz a gép).
zscs módosította - 2022. január 26. - 16:45
- Kisherceg és Rabbit kedveli ezt
#125
Írta 2022. január 26. - 15:58
Egyébként is van egy olyan elméletem, hogy montin azért érezzük jobbnak a belső nélküliséget a belsősségnél, mert belső nélkülire eleve jobb gumikat használunk (gyártanak).
De aztán vannak tapasztalatok olyannal is, hogy ugyanazt a külsőt próbálta valaki belsővel és anélkül is, pl. én is csináltam ilyet.
Erre annyira nem emlékszem, arra sokkal jobban, hogy volt már külsőm, ami drótos és olcsó, és nem is próbáltam belső nélkül, szóval azt tudom, hogy utáltam. Ha felfújtam se gurult rendesen, defekteket is kaptam vele, aztán lecseréltem jobbra, ugyanolyan nulla mintával, de az TLR változat volt, és sokkal jobban szerettem. Azt hiszem, csak az tántorítana el a TL használattól ebben a ~40mm szélességben, ha sokat cserélgetném a külsőket, vagy .... lehet, hogy más nem is jut eszembe. igazi virslivel nem próbáltam.
Offtopic
Talán ez farag a 30 ezerből egy kicsit: https://tapadas.hu/p...pargumi-632570/
Továbbra sem győzött meg a tubless a CX-en, Látod, Karakoram is maradt a belsőnél, pedig azok igencsak drága gumik, MJanit is kérdezgettem sokat pedig, ő ugye lobbizik mellette.
Rendes hajtogatós gumival tavaly egy defektem volt összesen, azzal is hazaértem, a nyomást pedig így, 35mm-nél nem igazán tudnám lejjebb varázsolni. Ballonosabb gumi nem fér már a vázba.
Mai friss élményem, a mountain king cx (35mm) nagyon "király"!
- Rabbit kedveli ezt
#126
Írta 2022. január 26. - 13:35
Offtopic
Talán ez farag a 30 ezerből egy kicsit: https://tapadas.hu/p...pargumi-632570/
Továbbra sem győzött meg a tubless a CX-en, Látod, Karakoram is maradt a belsőnél, pedig azok igencsak drága gumik, MJanit is kérdezgettem sokat pedig, ő ugye lobbizik mellette.
Rendes hajtogatós gumival tavaly egy defektem volt összesen, azzal is hazaértem, a nyomást pedig így, 35mm-nél nem igazán tudnám lejjebb varázsolni. Ballonosabb gumi nem fér már a vázba.
Mai friss élményem, a mountain king cx (35mm) nagyon "király"!
folytatva az off-topic vonalat: igen, azt észrevettem, hogy a virsligumik belsőnélküliesítésében erősen megoszlanak a vélemények, nem olyan egyöntetű a megítélése, mint montiknál. engem is elgondolkoztattak az előző hsz-emben írottak, hogy ennyire alacsony km mennyiség mellett lenne-e értelme... szerintem maradni fogok a belsőnél a Ronin esetében, de valami finomabb gumit keresenem KELL rá. ez a linkelt terra trail nem tűnik rossznak, bár talán kicsit talán túl "terepes". valszeg hátra inkább Terra Speed lenne (abban egyetértünk, úgy tudom, hogy elöl kapaszkodjon, hátul csúúúússzon )... köszönöm a tippet!
Kisherceg módosította - 2022. január 26. - 13:36
- Rabbit kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#127
Írta 2022. január 26. - 00:13
Offtopic
Talán ez farag a 30 ezerből egy kicsit: https://tapadas.hu/p...pargumi-632570/
Továbbra sem győzött meg a tubless a CX-en, Látod, Karakoram is maradt a belsőnél, pedig azok igencsak drága gumik, MJanit is kérdezgettem sokat pedig, ő ugye lobbizik mellette.
Rendes hajtogatós gumival tavaly egy defektem volt összesen, azzal is hazaértem, a nyomást pedig így, 35mm-nél nem igazán tudnám lejjebb varázsolni. Ballonosabb gumi nem fér már a vázba.
Mai friss élményem, a mountain king cx (35 mm) nagyon "király"!
teszel bele insertet vagyminek hivjak azt a draga polifoam hurkat :DD
blash módosította - 2022. január 26. - 00:14
#128
Írta 2022. január 25. - 21:22
A gumikkal én is "szenvedek" a Roninnál. Használat közben nincs bajom a gyári Conti SpeedRide külsőkkel (bár eléggé ütnek), de biztosan lehetne jobbat is választani rá. Viszont egy ilyen upgrade nem nagyon állna meg 30eHUF alatt, akkor meg legyen már inkább tubeless, annyit viszont nem használom... ...és ha bele nem is száradt, de az On-One-nál is pótolnom kellett már a tejet, tavasszal a Unitnál is kell majd utántöltenem, miközben utóbbinál a külsőn nem is nagyon látszik az egy éves használat. (Mert nem is nagyon használtam.) Szóval nem látom indokoltnak a Roninnál is eljátszani ugyanezt. Ja és ötletem sincs, milyen külsőt tennék rá, hiába kérdeztem és rágcsáltam meg a válaszokat.... :/
Offtopic
Talán ez farag a 30 ezerből egy kicsit: https://tapadas.hu/p...pargumi-632570/
Továbbra sem győzött meg a tubless a CX-en, Látod, Karakoram is maradt a belsőnél, pedig azok igencsak drága gumik, MJanit is kérdezgettem sokat pedig, ő ugye lobbizik mellette.
Rendes hajtogatós gumival tavaly egy defektem volt összesen, azzal is hazaértem, a nyomást pedig így, 35mm-nél nem igazán tudnám lejjebb varázsolni. Ballonosabb gumi nem fér már a vázba.
Mai friss élményem, a mountain king cx (35mm) nagyon "király"!
- Kisherceg kedveli ezt
#129
Írta 2022. január 25. - 17:57
.....
A gumikat cseréltem, mást nem, ez a hercegnek nagyon tetsző színvilág totál gyári . A hajtómű is eredeti. Jelenleg belsővel hajtom. Nem fogom szerintem annyira sűrűn használni, hogy belső nélkül legyen, de ez majd még ki fog alakulni. A felnire nagyon nehezen pattantak fel ezek a gumik de ezt mint hátrány máshol is olvastam. Nem tudom belső nélkül mennyire könnyen pattanna a helyére a külső, a kerék tubeless ready viszont.
....
A gumikkal én is "szenvedek" a Roninnál. Használat közben nincs bajom a gyári Conti SpeedRide külsőkkel (bár eléggé ütnek), de biztosan lehetne jobbat is választani rá. Viszont egy ilyen upgrade nem nagyon állna meg 30eHUF alatt, akkor meg legyen már inkább tubeless, annyit viszont nem használom... ...és ha bele nem is száradt, de az On-One-nál is pótolnom kellett már a tejet, tavasszal a Unitnál is kell majd utántöltenem, miközben utóbbinál a külsőn nem is nagyon látszik az egy éves használat. (Mert nem is nagyon használtam.) Szóval nem látom indokoltnak a Roninnál is eljátszani ugyanezt. Ja és ötletem sincs, milyen külsőt tennék rá, hiába kérdeztem és rágcsáltam meg a válaszokat.... :/
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#130
Írta 2022. január 24. - 14:24
Mindenkinek köszönöm a vicces megjegyzéseket, ilyen komolytalan egy bandát még nem láttam
Jól is néz ki,nagyon! A gumikat látom,hogy cserélted, belső nélkül mész,ugye? A hajtómű is eredeti? Kellett mást cserélned ehhez a színvilághoz?
A gumikat cseréltem, mást nem, ez a hercegnek nagyon tetsző színvilág totál gyári . A hajtómű is eredeti. Jelenleg belsővel hajtom. Nem fogom szerintem annyira sűrűn használni, hogy belső nélkül legyen, de ez majd még ki fog alakulni. A felnire nagyon nehezen pattantak fel ezek a gumik de ezt mint hátrány máshol is olvastam. Nem tudom belső nélkül mennyire könnyen pattanna a helyére a külső, a kerék tubeless ready viszont.
@karakoram: látom, annyira meglepett, hogy kevés pénzből is lehet jót bringázni, hogy nem figyeltél és rögtön betévedtél az erdőbe az ORSZÁGÚTI BICAJjal.
viccet félretéve: örülök, hogy bevált!
...és asszem pont ideillik kedvenc zenekarom egyik dalának egy sora: "...nem a lé a lényeg, hanem a sok szép pillanat..."
Annyira betaláltál, hogy először litániát írtam a posthoz pont erről. Az mtb-n a váltó+váltókar kerül ennyibe, és igen, eszembe sem jutna hasonló értékben fő kerékpárhoz nyúlni (ami nálam az mtb) ha megtehetem. Aztán ott kerültem magammal ellentmondásba, hogy lehet a szett a kulcs és akkor nem akartam Sram vs Shimano témát feszegetni. A Canyon Exceed bringát a váz és villa miatt rendeltem akciósan mert ugye az előző elrepedt, GX szettel (4 éve biztosan). Az nem rossz árban, adtam neki egy kevés lehetőséget, hogy nem vacakolok az akkor már nem is fiatal XT szettemmel ami itthon volt a repedt bringán. Hát a GX egy hulladék volt akkor. 1 dolgon spóroltam a AXS szetten, a sor és a lánc, mondván az a pár gramm elfér mivel a villám is merev karbon. Ezt anno is írtam, hogy a a váltás soha nem volt ilyen jó, szerintem nem is lehet jobb (XX1 AXS) de a lánc futás nem tetszett. Kiderült, hogy a sor a ludas, cseréltem X01-re, a láncot meg XX1-re. Így fut már pár éve, totál hibátlan, no de mennyi pénz..... Közben régen nálam csak a Shimano jöhetett szóba pont a fentiek miatt, de ugye nekik 2-3 éve sem volt AXS féle megoldásuk és nekem az nagyon tetszett már akkor is. És akkor itt a Sora ami tetszik, és ugye az tény, hogy a 105 egy nagyon-nagyon jó szett (évek óta hallani), no meg az SLX-ról is hasonlókat.
Ennek a gravel féle szerzetnek a kereke sem könnyű de ez így mégis suhan. Közben meg nálam alap, hogy a kerék könnyű legyen (nem a másodpercek miatt, hanem a kerékpározás élvezete miatt). A fentiek után senki nem fog hinni nekem semmiben annyi ellentmondásba keveredtem .
karakoram módosította - 2022. január 24. - 14:27
- Kisherceg és Rabbit kedveli ezt
#131
Írta 2022. január 21. - 21:37
Ez borzasztó! Országútival terepen!? Istenkáromlás!
- Kisherceg kedveli ezt
#132
Írta 2022. január 21. - 21:15
@karakoram: látom, annyira meglepett, hogy kevés pénzből is lehet jót bringázni, hogy nem figyeltél és rögtön betévedtél az erdőbe az ORSZÁGÚTI BICAJjal.
viccet félretéve: örülök, hogy bevált!
...és asszem pont ideillik kedvenc zenekarom egyik dalának egy sora: "...nem a lé a lényeg, hanem a sok szép pillanat..."
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#133
Írta 2022. január 21. - 18:17
Nem mondom, hogy 100 alkalommal, de mentem vele rendesen HHH kört, illetve többször játékból 1-1 órákat amit valamiért nem is mértem (hegyen). Még mindig nem tudom hova tenni ennyi pénzért, de legalább pozitív oldalról nézve és nem a másikról.
És még mindig de jó ez a gravel dolog
,
Jól is néz ki,nagyon! A gumikat látom,hogy cserélted, belső nélkül mész,ugye? A hajtómű is eredeti? Kellett mást cserélned ehhez a színvilághoz?
#134
Írta 2022. január 21. - 17:12
Nem mondom, hogy 100 alkalommal, de mentem vele rendesen HHH kört, illetve többször játékból 1-1 órákat amit valamiért nem is mértem (hegyen). Még mindig nem tudom hova tenni ennyi pénzért, de legalább pozitív oldalról nézve és nem a másikról.
És még mindig de jó ez a gravel dolog
- Kisherceg és zscs kedveli ezt
#135
Írta 2021. november 24. - 11:01
Off: ma dobta fel reggel a Google mint emlék a a Crux bringámat egy fotóval, egész pontosan 9.5 éve építettem. Ennyi idő alatt csak lekúszott a Sora szintre az Ultegra technika nagyobb része.
7-8 éves szetthez hasonlítottam! és írtam is, hogy meg fogtok verni . Nekem az beégett, hiszen életem egyetlen tartósan használt road csoportja volt pont a számodra érthetetlen Speci Crux CX gépen. 3 hétig volt egy Sora szettes Speci Allez modellem szintén hasonló korból, szegény Andrást (Berguson) a világból kergettem ki mire kicserélte egy másik szettre nekem az akkor annyira hulladék volt. Ezzel semmi bajom. Próbáltam mostani Ultegrát, attól persze fényévekre van.
Nálam a pontosság a viszonylagos határozottsággal párosul . Pár km alatt könnyen váltott és gond nélkül ment. A tartósságnak örülök. Azzal együtt tessék kezelni amit írtam, hogy ez csak egy Sora szett.
#136
Írta 2021. november 12. - 23:55
Mondjuk ez azért fájt. Mert vagy naaaagyon sz@r lehetett az a pár éves ultegra, vagy országúti vonalon nagyon béna a Shimano, amit kétlek. Én nem próbáltam sosem ultegrat, de nem hiszem, hogy ne lenne akkora eltérés sora/tiagra és dura-ace/ultegra szintek között, mint a deore/slx és xt/Saint között tapasztalható. (A váltásérzetre gondolok elsősorban.)
7-8 éves szetthez hasonlítottam! és írtam is, hogy meg fogtok verni . Nekem az beégett, hiszen életem egyetlen tartósan használt road csoportja volt pont a számodra érthetetlen Speci Crux CX gépen. 3 hétig volt egy Sora szettes Speci Allez modellem szintén hasonló korból, szegény Andrást (Berguson) a világból kergettem ki mire kicserélte egy másik szettre nekem az akkor annyira hulladék volt. Ezzel semmi bajom. Próbáltam mostani Ultegrát, attól persze fényévekre van.
Az enyémen is ugyanez a sora szett van, és a váltásérzet szerintem egy határozatlan, érezhetetlen hulladék. Viszont pontosan, és megbízhatóan működik, és meglehetősen tartós is
Nálam a pontosság a viszonylagos határozottsággal párosul . Pár km alatt könnyen váltott és gond nélkül ment. A tartósságnak örülök. Azzal együtt tessék kezelni amit írtam, hogy ez csak egy Sora szett.
- Kisherceg kedveli ezt
#137
Írta 2021. november 12. - 23:14
Az enyémen is ugyanez a sora szett van, és a váltásérzet szerintem egy határozatlan, érezhetetlen hulladék. Viszont pontosan, és megbízhatóan működik, és meglehetősen tartós is.
Ezt mondom. 😃 Nekem 4700 tiagra van, végülis működik, de néha kihagy egyet-egyet és érzetre nagyon messze van bármi felsőkategóriás motyótól.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#138
Írta 2021. november 12. - 22:00
Az enyémen is ugyanez a sora szett van, és a váltásérzet szerintem egy határozatlan, érezhetetlen hulladék. Viszont pontosan, és megbízhatóan működik, és meglehetősen tartós is.Mondjuk ez azért fájt. Mert vagy naaaagyon sz@r lehetett az a pár éves ultegra, vagy országúti vonalon nagyon béna a Shimano, amit kétlek. Én nem próbáltam sosem ultegrat, de nem hiszem, hogy ne lenne akkora eltérés sora/tiagra és dura-ace/ultegra szintek között, mint a deore/slx és xt/Saint között tapasztalható. (A váltásérzetre gondolok elsősorban.)
#139
Írta 2021. november 12. - 18:14
Mondjuk ez azért fájt. Mert vagy naaaagyon sz@r lehetett az a pár éves ultegra, vagy országúti vonalon nagyon béna a Shimano, amit kétlek. Én nem próbáltam sosem ultegrat, de nem hiszem, hogy ne lenne akkora eltérés sora/tiagra és dura-ace/ultegra szintek között, mint a deore/slx és xt/Saint között tapasztalható. (A váltásérzetre gondolok elsősorban.)Meg fogtok verni, de komolyan mondom ennél nem volt sokkal jobb a kb. 8 éve tulajdonolt Ultegra szettem.
[
Kisherceg módosította - 2021. november 12. - 18:15
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"