Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19054 hozzászólás a témában

#121
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.690 hozzászólás

Az én szívem a 27,5 kerékméret rabolta el kb 6 éve. A 26ról először egy noname (Tabarin) vázzal kezdtem a huszonhétfelezést. Ez nem volt túl sikeres kezdés (ferde hátsó háromszög, így átültem egy ilyen Cube Reaction-ra (27,5ös változatban persze). https://archiv.cube.eu/hu/2017/816101

Nagyon jó kis gép ez...DE!...néhány év után rájöttem, mi is zavar engem. Laposabb fejcsőszögre gondoltam hogy lefelé nyugodtabb legyen, kicsit nagyobb rugóút sem árthat + nagyon izgatott egy kicsit vastagabb gumival járni, mert hiszem, hogy a gumi ez egyik legjobban befolyásoló tényező egy bringán és ebbe csak 2,25 fér el kényelmesen de én a meredekebb részeken sokkal több tapadásra vágytam.

Ám ragaszkodtam a karbon vázhoz is, mivel igazából egy xc gép könnyedségére egy kicsit trailesebb geóval ötvözve vágytam.

Na, ilyen gép nem igazán van - döbbentem rá.

Azaz, ilyen hard-trail bringa ezer van de számomra elképzelhetetlen súlycsoportban, alu v acél vázzal. De valamiért karbon vázzal senki nem akart ilyet legyártani. Kezdem a nagyokkal, Speci, Giant, Merida, Ghost, Cannondale, BMC ...... és még a sok tucat márkát vizsgálva de a vastag, 27,5 x 2,4-2,6 guminál mind elvérzett, egyikbe sem ment be ilyen.

Végül leszűkült a kör 3 gyártóra, akiknek mégis van ilyen gépük. A Yeti ARC (elszálltak az árak, 2200€ volt csak a váz), a Santa Cruz Chameleon (idénre abbahagyták a karbon modell gyártását) és a Rock Machine Blizz CRB széria.

Ez utóbbi mindenben - még árban is - tökéletes lett számomra, így beneveztem a 70es modellre: https://rockmachineb...gloss-red-black

Mint írtam, a 27,5 kerék fontos volt. Ez a Blizz széria néhány éve mindkettő (27,5 v 29) kerékmérettel kapható volt, idén már csak 29esben. De a geó nem változott és a gyárral való levelezés is megerősítette, vehetem, használhatom 27,5 x 2,6 gumival is.

Itthon nem volt kapható kb semmi ami bringa, külföldön se nagyon (más márkákból sem) de néhány nap netezéssel egy csehországi, brno-i sportboltban felleltem egy utolsó darabot. 2600€ volt a bringa. Még jóval 400 alatt járt akkor a Ft. Nem kevés így sem de nézve az árakat ma ez sajnos nem számít soknak.

A 29es kereket eladtam itt a fórumon, most  27,5 (DT 1700) x 2,4 (NobbyNick) gumikkal járok és nagyon imádom, ég és föld az eddigi 2,25 gumikhoz képest. + lazán beleférne a 2,6 gumi is ha később ki szeretném próbálni a vastagabb külsőt.

Minden teljesült rajta amire vágytam, vastag gumi és 120as Rebával álomszerű tapadás és útvasalás, a laposabb fejcsőszög is meglett + mindez 11,4 kilóban, szóval a könnyedség is maradt. (tudom, van akinek ez is elképzelhetetlen nehéz de nekem elég)

Uff, beszéltem!


marton módosította - 2022. december 27. - 01:53

  • karakoram, Kisherceg, donciccio és 1 további fórumtag kedveli ezt
Marci

#122
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

lux1sttestride-sopron-DH.jpg



#123
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

tetszik ez a Triban. Olyan jóféle igáslónak, elpusztíthatatlan mindenesnek tűnik. ;)



#124
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.572 hozzászólás

Meglehetősen, engem is meglepett. Én még 230-ért vettem 1 évvel ezelőtt kizárólag a családi tekerésekre de már edzésekre is elvisz néha biggrin.png. Vakon rendeltem, ha van kedved és időd szívesen megmutatom ha a közelben vagy, neked nem kell így rendelned legalább.    


  • Rabbit és donciccio kedveli ezt

#125
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.383 hozzászólás

Budget gravel kapott kicsit ballonosabb - és persze divatosabb - külsőket, nagyon jól állnak rajta. A montira azét sem tettem ilyen barna falú külsőket....

Még mindig jó (Sora szett is tongue.png), és bírja is. A sima tekeréseken felül nyikkanás nélkül tűri, hogy hegyre fel cibálom vele a Thule trélert, benne a gyerekkel, és a tréler csomagtartójában a már 16"-os gyerekbringát (12 + 18 + 5.7 kg). 

 

IMG-20221018-214150.jpg

úgy látom, h akkor megelégedéssel használod ezt a Triban gépet. én is szeretnék majd vlmi terepre is megfelelő bringát, de még nem döntöttem el, h milyen irányba induljak el. én nem sokat terepeznék, de ilyenkor, ősszel tuti lenne. esetleg télen is. régi, 90-es évekből származó ős montikat, és ilyesmi decás gravel bringákat nézegetek. az ős mtb-hez olcsóbb hozzájutni, csak a mérettel vannak gondok. 16-os váz lenne nekem a megfelelő, és abból kevés kerül a piacra. 


  • karakoram, Kisherceg, Rabbit és 1 további fórumtag kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#126
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.572 hozzászólás

Budget gravel kapott kicsit ballonosabb - és persze divatosabb - külsőket, nagyon jól állnak rajta. A montira azét sem tettem ilyen barna falú külsőket....

Még mindig jó (Sora szett is tongue.png), és bírja is. A sima tekeréseken felül nyikkanás nélkül tűri, hogy hegyre fel cibálom vele a Thule trélert, benne a gyerekkel, és a tréler csomagtartójában a már 16"-os gyerekbringát (12 + 18 + 5.7 kg). 

 

IMG-20221018-214150.jpg

 

 

 


  • Kisherceg, Rabbit, donciccio és 2 további fórumtag kedveli ezt

#127
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Canyon Grizl CF SL 6.0 2022, curry powder 

(némi plusz infó a canyon topikban)

 

CBchcJho9O2hDkO3WGB6qP98kH1kvWcFJFzxPB9b


  • karakoram, madgab és zscs kedveli ezt

#128
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.572 hozzászólás

Manapság ez a kedvenc részletem a bringámról, szerencsére tekerés közben is ezt látom smile.png

 

IMG-20220814-162953.jpg


  • Kisherceg, ZolkoW, donciccio és 1 további fórumtag kedveli ezt

#129
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.030 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Tetszik ez a Ronin, nagyon. Jól áll neki az a gumi is, kár lett volna a barna oldalfalért.


  • Kisherceg kedveli ezt

#130
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.178 hozzászólás

tegnap délután belefért egy kisebb tekerés, így előkerült a Ronin is végre. a dolog apropóját az (is) adta, hogy Rabbit kolléga kollégája nagylelkűségéről tanúbizonyságot téve hozzámvágott egy pár alig használt Maxxis Rambler külsőt. (ismételten köszönöm!) így már minden bringám Maxxisba van csomagolva. biggrin.png a tegnapi rövid körön kívül csak pár háztömbkerülés van benne, így sokat nem tudok mondani róluk. talán csak annyit, hogy aszfalton nem érzem rosszabbul gurulni, mint a korábbi conti speed ride külsőket (ettől az előzetesen olvasott tesztek miatt tartottam kicsit). "terepen", azaz földúton, murván és füvön egy fokkal biztosabbnak érződnek, nincs az a tükörjég-fíling mint a contikkal. azt hiszem, alapvetően passzolnak ehhez a bicajhoz. ...és igen, kezd ez a canga is hozzámnőni, nem hibátlan, van rajta olyan, ami nem tetszik, de megvan a saját "egyénisége", összességében klassz bicaj, tetszik. bármilyen gyerekes dolog is, de fog kapni matricát! biggrin.png

 

6241e7176ce4516a963d5d9a.jpg?width=2000&


Kisherceg módosította - 2022. március 29. - 21:11

  • karakoram, koga, ZolkoW és 2 további fórumtag kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#131
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.178 hozzászólás

a unit mostantól multi-unit smile.png kicsit fura volt, de egyáltalán nem rossz így sem. ja, majdnem az egysebis topicba ment biggrin.png

 

végülis a dt hátsó agyat egy SunRinglé Helix TR SL felnibe fűztem, így egyforma az elsővel. (a Hope SS agy is megmaradt befűzve ugyanilyen felnibe)

a fiókból jött egy Saint váltókar, Zee váltó, 10es XT sor (11-34), gumi és tárcsa az egysebis kerékről került át. plusz az apróból lőttem egy egypálcás 34T lánckereket, támogatandó a kínai kisipart és a magyar szürkeimportőröket. 

 

622f564799bd0708c1f62545.jpg?width=2000&

 

622f564641e9d661ab92028d.jpg?width=2000&


Kisherceg módosította - 2022. március 14. - 23:48

  • karakoram, Rabbit és talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#132
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

lassú vagyok, de igazából a vázamba azt hiszem, valami 42 mm -es offszetű villa passzolna jobban :)

 


  • karakoram kedveli ezt

#133
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.178 hozzászólás

Tudom, hogy ilyen nem létezik, de elég régóta készen van (körünkben 12 hónap elég sok smile.png, de a váltórendszer, kerekek 2 év körüliek, váz még régebbi a nyereggel-csővel együtt). Kerekeken, váltórendszeren, villán, vázon sem nagyon akarok változtatni. A kormányszár már legalább 6-8 éves (Syntace), oda keresek valamit. Ok a váltókar kapott egy 13 €-os új kart amit postoltam is, lebuktam... tongue.png  

Ami miatt régóta tartom, hogy nagyon jól szolgál és jó is vele hajtani, nem tudom eldönteni mi lenne jó helyette. 

A: gravel 27.5(+) kerekkel

B: valami Pinion féle MTB Gates hajtással 

Az egészet felrúgta, hogy van most egy "budget" gravel is amit szeretek, azzal is tekergek és ez így most elég jó (tehát maradna a "B").   

 

 

 

 

 

ez nekem is tetszik, hiába műanyag. :D ;) a Thomson nyeregcső full klasszik, már bánom, hogy én eladtam az enyéimet anno... unsure.png

 

szvsz felesleges eladni amíg jó érzéssel ülsz rá és szállsz le róla. mellette persze mindig "kell" keresni valami újat. ;) ajánlanám, hogy most valami acél legyen a következő, így meglenne a teljes sor --> acél, alu, műa..karbon. mindegyik alapanyagból lenne bicajod. :D

 

mondanám, hogy "ha eladó lesz a váz+villa...", de zscs beelőzött. persze azért ha eladnád...rolleyes.gif


  • karakoram és Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#134
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ha a villád eladó lesz, szólj. ;-)


  • karakoram kedveli ezt

#135
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.572 hozzászólás

Tudom, hogy ilyen nem létezik, de elég régóta készen van (körünkben 12 hónap elég sok smile.png, de a váltórendszer, kerekek 2 év körüliek, váz még régebbi a nyereggel-csővel együtt). Kerekeken, váltórendszeren, villán, vázon sem nagyon akarok változtatni. A kormányszár már legalább 6-8 éves (Syntace), oda keresek valamit. Ok a váltókar kapott egy 13 €-os új kart amit postoltam is, lebuktam... tongue.png  

Ami miatt régóta tartom, hogy nagyon jól szolgál és jó is vele hajtani, nem tudom eldönteni mi lenne jó helyette. 

A: gravel 27.5(+) kerekkel

B: valami Pinion féle MTB Gates hajtással 

Az egészet felrúgta, hogy van most egy "budget" gravel is amit szeretek, azzal is tekergek és ez így most elég jó (tehát maradna a "B").   

 

 Exceed1.jpg

Exceed2.jpg

Exceed3.jpg


  • Kisherceg, ZolkoW, Rabbit és 1 további fórumtag kedveli ezt

#136
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.178 hozzászólás
Szerintem ez nagyon klassz lett! 👍 Látszik, hogy ésszel választottad rá az alkatrészeket. Nem mondom, hogy mindennel egyetértek, de írtad, hogy még cserélsz ezt-azt. Szóval nekem bejön, használd egészséggel! És persze, köszi, hogy megosztottad velünk, sajnos kevés deepspace építést látni. Ha lesznek még képek, jöhetnek! ;)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#137
ndre

ndre

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok!

Sok vakarózás után tekerésre alkalmas, de még nincsen kész.

Előtte volt ezer éve egy Magellan Serpens, utána egy VSF T50 trekking. A trekkingnél sportosabb, a serpensnél mindennapokra alkalmasabb gépet szerettem volna. A Deepspce pedig becsipődött ahogy megjelent (Direct PM, acél, "magyar", stb.). Próbáltam nem túl drágán megúszni, nagyjából sikerült is.

 

 

Vázszett: Csepel Deepspace 50cm 

Első agy: Shutter Precision PD-7 32lyuk, fekete, 6 csavaros

Hátsó agy: Novatec D792sb 142*12, 32lyuk, 6 csavaros

Felnik: WTB ST i23

Külsők: CST Detour 622*38c, drótperem, olcsó könnyú, és nagyon nehezen ment fel a felnire

Küllők: Sapim Leader 2,0

Féktárcsák: Sram Centerline 160mm

Fékek: Shimano MT 200, (még nem sikerült bekoptatni sem, de nagy fékerő javulást nem várok cserébe igazán olcsó volt, egyszer majd lesz helyette SLX)

Váltó+kar: Shimano Deore 10s

Sor: Valami kínai 11-42, alubakos (vázszetthez adta a srác akitől vettem, amennyit tekerek kielégítő +volt hozzá egy ugyancsak kínai lánc is)

Hajtókar: Prowhell DMA 172,5mm, Sram direct mount 36t ugyancsak kínai NW lánckerékkel (ez is volt a vázhoz, jelenleg kicsit keveslem a 36t, úton van egy 38t hozzá) 

Középcsapágy: Shimano Dura Ace (vázhoz volt ez is)

Pedál: olcsó gagyi taposó

Nyereg: WTB Rocket Steel Medium

Nyeregcső: Pro LT 27,2 25mm hátrahajlás

Nyeregcső bilincs: Gyári Csepel

Kormány: Ritchey Trail 2x, 9° hátrahajlás, 740 mm (ezt cserélem valami keskenyebb és jobban hátrahajlóra, kényelmetlen nekem)

Kormányszár: noname kína (jött a vázzal), Bontrager Comp 90mm, 7° várja hogy felszereljem

Markolat: MWave szilikon/szivacs (Esi koppintásnak tűnik, meglepően jó ilyen olcsón)

Első lámpa: BM Lumotec IQ XS T 

Hátsó Lámpa: BM Toplight Line Small

Sárvédő: SKS Blade AL 46mm

Csomagtartó: XLC

 

Így ahogy a képen van kerek 13kg lett, keveset lehetne még rajta letornázni de nem érzem szükségét. 

Villanyak jó hosszú, azt ha kialakul a kormány setup még rendbe fogom rakni.

 

Bármilyen észrevételt szívesen fogadok. 

Kép beillesztés ha nem sikerült volna: https://kesz-my.shar...abWjAQ?e=31csxJ


  • Kisherceg, Rabbit és talpfa kedveli ezt

#138
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.383 hozzászólás

a múlt héten apró darabjaira szedtem a Bianchi-m, majd újra összeépítettem. fejlesztés nem történt, csak újra lett zsírozva, meg kicseréltem néhány kopó alkatrészt. ergopower hüdi, G rugó készlet, UT csapágyak, és tömítés, lánc, bovdenszett, fékgumik, bandázs. ezek lettek cserélve. a tömege sem változott. így, ahogy a képen van a bringa 8670 gramm lett. kb 18-20 munkaóra van benne. a kerekeket, és a pedálokat már hamarabb újra kentem. illetve a másik, Shamal kerékszettet csak ezen a héten szedtem rendbe. ami egy kicsi pluszt adott az egész szereléshez, az a szerszámpark bővülése, de az egy másik poszt lesz. :) és nem is ebbe a topikba írom sztem. 

 

 

 

 

 

 

823_6602.jpg


  • blash, Kisherceg és talpfa kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#139
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Országútim tubeless-ready felnis már 2.5 éve, de nem alakítottam át. Inkább vacakolok a folyton leeresztő latex belsővel, láttam már oútis tubeless defektet, nem szeretnék olyat. Soha. smile.png

 

A CX-em ellenben már lassan 1.5 éve tubeless, Schwalbe X-One-ok vannak fent, 35mm szélesség, elől 19mm, hátul ~21-22mm belső szélességű felnin. (Igen, az első kerekem ~6 éves, azért ilyen "keskeny".) 3.5-3.8 baron használom, még majdnem kemény is így. 2-3 hetente 1x kell ráfújnom. Tartottam tőle, hogy nem válik be, de kellemesen csalódtam a rendszerben itt. Ősszel rengeteget "grévölöztem" döngölt földutakon, lájtos terepen és gyakran feledkeztem arra rá, mennyire sokkal jobb a tapadásom, mint bármikor is ilyen keskeny gumiktól vártam volna.

 

Nem tudom, mennyire hasznos, amit írok, de hátha. smile.png

 

CX. Vicces, hogy az első villám még old-school CX villa, azaz 29er monti kerék simán elmegy benne 2.0-2.1-es szélességű külsővel. Ezt írtam már 1x, mert manapság a CX villák már nem ilyenek, muszáj gravel villát venni, ha ilyen kereket használna valaki. Ha nem lenne első átdobóm, hátul is elmenne ~45-48mm-es külső, ezért foglalkoztatott pár hete a gondolat (részben ezért), hogy 1x11-re jó lenne átépíteni (de túl drága lenne - meg azért a 35-ös külsőkkel sem rossz a gép).


zscs módosította - 2022. január 26. - 16:45

  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#140
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Egyébként is van egy olyan elméletem, hogy montin azért érezzük jobbnak a belső nélküliséget a belsősségnél, mert belső nélkülire eleve jobb gumikat használunk (gyártanak).

De aztán vannak tapasztalatok olyannal is, hogy ugyanazt a külsőt próbálta valaki belsővel és anélkül is, pl. én is csináltam ilyet. 

Erre annyira nem emlékszem, arra sokkal jobban, hogy volt már külsőm, ami drótos és olcsó, és nem is próbáltam belső nélkül, szóval azt tudom, hogy utáltam. Ha felfújtam se gurult rendesen, defekteket is kaptam vele, aztán lecseréltem jobbra, ugyanolyan nulla mintával, de az TLR változat volt, és sokkal jobban szerettem. Azt hiszem, csak az tántorítana el a TL használattól ebben a ~40mm szélességben, ha sokat cserélgetném a külsőket, vagy .... lehet, hogy más nem is jut eszembe. igazi virslivel nem próbáltam. 

Offtopic

Talán ez farag a 30 ezerből egy kicsit: https://tapadas.hu/p...pargumi-632570/

 

Továbbra sem győzött meg a tubless a CX-en, Látod, Karakoram is maradt a belsőnél, pedig azok igencsak drága gumik, MJanit is kérdezgettem sokat pedig, ő ugye lobbizik mellette.

Rendes hajtogatós gumival tavaly egy defektem volt összesen, azzal is hazaértem, a nyomást pedig így, 35mm-nél nem igazán tudnám lejjebb varázsolni. Ballonosabb gumi nem fér már a vázba.

Mai friss élményem, a mountain king cx (35mm) nagyon "király"!


  • Rabbit kedveli ezt