Szuper választás, Marci! (...bár lett volna ez 29er-ként, mikor a Giant-et vettem!)
szerintem volt ...mármint létezett, legfeljebb nehéz volt épp beszerezni
Szuper választás, Marci! (...bár lett volna ez 29er-ként, mikor a Giant-et vettem!)
szerintem volt ...mármint létezett, legfeljebb nehéz volt épp beszerezni
Szuper választás, Marci! (...bár lett volna ez 29er-ként, mikor a Giant-et vettem!)
Tömegre magasról tegyél továbbra is, ne légy olyan bolond, mit mi "páran" (értsd: k*** sokan )! Hozzá kell tennem, a 11.4 kg egy trail bringához nagyon is korrekt tömeg, pláne DD külsőkkel.
zscs módosította - 2022. december 28. - 18:55
A súly az új kerékkel és tubeless gumival ennyi. Ez még lehetne jóval könnyebb de nekem mániám ez a Schwalbe féle DD - Double Defense kivitelű gumik, amik nálam évek óta defektmentesek. Csak hát kicsit nehezebbek is, 900gr felett van a súlyuk/db de nekem megér néhány grammot a nyugalmam.
L méret, 623mm felső cső hossz, nem tudtam hogy ez rövidnek számít. Daliás 175cm-emhez kb tökéletesnek érzem. A geó meg...olyan amilyen. Írtam, acél v alu gépből Dunát lehet rekeszteni, karbonból nem nagyon tudtam válogatni de nem is egy kihegyezett trail bringát kerestem, hanem inkább xc gépet trailesebb beütéssel.
A 120as Reba szerintem álomszerű. A másik bringán 100as DT teló van, ahhoz képest mindenképpen. De korábban is 100as Rebám volt, még a SoloAir változat és az is nagyon szépen mozgott.
Az én szívem a 27,5 kerékméret rabolta el kb 6 éve. A 26ról először egy noname (Tabarin) vázzal kezdtem a huszonhétfelezést. Ez nem volt túl sikeres kezdés (ferde hátsó háromszög, így átültem egy ilyen Cube Reaction-ra (27,5ös változatban persze). https://archiv.cube.eu/hu/2017/816101
Nagyon jó kis gép ez...DE!...néhány év után rájöttem, mi is zavar engem. Laposabb fejcsőszögre gondoltam hogy lefelé nyugodtabb legyen, kicsit nagyobb rugóút sem árthat + nagyon izgatott egy kicsit vastagabb gumival járni, mert hiszem, hogy a gumi ez egyik legjobban befolyásoló tényező egy bringán és ebbe csak 2,25 fér el kényelmesen de én a meredekebb részeken sokkal több tapadásra vágytam.
Ám ragaszkodtam a karbon vázhoz is, mivel igazából egy xc gép könnyedségére egy kicsit trailesebb geóval ötvözve vágytam.
Na, ilyen gép nem igazán van - döbbentem rá.
Azaz, ilyen hard-trail bringa ezer van de számomra elképzelhetetlen súlycsoportban, alu v acél vázzal. De valamiért karbon vázzal senki nem akart ilyet legyártani. Kezdem a nagyokkal, Speci, Giant, Merida, Ghost, Cannondale, BMC ...... és még a sok tucat márkát vizsgálva de a vastag, 27,5 x 2,4-2,6 guminál mind elvérzett, egyikbe sem ment be ilyen.
Végül leszűkült a kör 3 gyártóra, akiknek mégis van ilyen gépük. A Yeti ARC (elszálltak az árak, 2200€ volt csak a váz), a Santa Cruz Chameleon (idénre abbahagyták a karbon modell gyártását) és a Rock Machine Blizz CRB széria.
Ez utóbbi mindenben - még árban is - tökéletes lett számomra, így beneveztem a 70es modellre: https://rockmachineb...gloss-red-black
Mint írtam, a 27,5 kerék fontos volt. Ez a Blizz széria néhány éve mindkettő (27,5 v 29) kerékmérettel kapható volt, idén már csak 29esben. De a geó nem változott és a gyárral való levelezés is megerősítette, vehetem, használhatom 27,5 x 2,6 gumival is.
Itthon nem volt kapható kb semmi ami bringa, külföldön se nagyon (más márkákból sem) de néhány nap netezéssel egy csehországi, brno-i sportboltban felleltem egy utolsó darabot. 2600€ volt a bringa. Még jóval 400 alatt járt akkor a Ft. Nem kevés így sem de nézve az árakat ma ez sajnos nem számít soknak.
A 29es kereket eladtam itt a fórumon, most 27,5 (DT 1700) x 2,4 (NobbyNick) gumikkal járok és nagyon imádom, ég és föld az eddigi 2,25 gumikhoz képest. + lazán beleférne a 2,6 gumi is ha később ki szeretném próbálni a vastagabb külsőt.
Minden teljesült rajta amire vágytam, vastag gumi és 120as Rebával álomszerű tapadás és útvasalás, a laposabb fejcsőszög is meglett + mindez 11,4 kilóban, szóval a könnyedség is maradt. (tudom, van akinek ez is elképzelhetetlen nehéz de nekem elég)
Uff, beszéltem!
Csak a könnyebb láthatóság kedvéért feltöltöm a bringát:
Gratulálok hozzá, nagyon jó bringa!
A kerék cseréjével szerintem alapból egy magasabb szintre emelted az élményt, már azokkal, és a hozzájuk való gumikkal lett annyi a súlya, mint amit írtál? Milyen gumik kerültek fel - úgy értem, belső vagy belső nélküli megoldás?
A kategóriához képest rövidebb felsőcsőhossz és meredekebb fejcsőszög is a terv része volt?
A felszereltség amúgy nagyon telitalálat, ár/érték arányban nem hiszem, hogy ennél jobbat lehetett volna találni a kategóriában. A villával mennyire vagy elégedett?
Sok, lendületes kilométert kívánok!
Mars módosította - 2022. december 27. - 15:45
Az én szívem a 27,5 kerékméret rabolta el kb 6 éve. A 26ról először egy noname (Tabarin) vázzal kezdtem a huszonhétfelezést. Ez nem volt túl sikeres kezdés (ferde hátsó háromszög, így átültem egy ilyen Cube Reaction-ra (27,5ös változatban persze). https://archiv.cube.eu/hu/2017/816101
Nagyon jó kis gép ez...DE!...néhány év után rájöttem, mi is zavar engem. Laposabb fejcsőszögre gondoltam hogy lefelé nyugodtabb legyen, kicsit nagyobb rugóút sem árthat + nagyon izgatott egy kicsit vastagabb gumival járni, mert hiszem, hogy a gumi ez egyik legjobban befolyásoló tényező egy bringán és ebbe csak 2,25 fér el kényelmesen de én a meredekebb részeken sokkal több tapadásra vágytam.
Ám ragaszkodtam a karbon vázhoz is, mivel igazából egy xc gép könnyedségére egy kicsit trailesebb geóval ötvözve vágytam.
Na, ilyen gép nem igazán van - döbbentem rá.
Azaz, ilyen hard-trail bringa ezer van de számomra elképzelhetetlen súlycsoportban, alu v acél vázzal. De valamiért karbon vázzal senki nem akart ilyet legyártani. Kezdem a nagyokkal, Speci, Giant, Merida, Ghost, Cannondale, BMC ...... és még a sok tucat márkát vizsgálva de a vastag, 27,5 x 2,4-2,6 guminál mind elvérzett, egyikbe sem ment be ilyen.
Végül leszűkült a kör 3 gyártóra, akiknek mégis van ilyen gépük. A Yeti ARC (elszálltak az árak, 2200€ volt csak a váz), a Santa Cruz Chameleon (idénre abbahagyták a karbon modell gyártását) és a Rock Machine Blizz CRB széria.
Ez utóbbi mindenben - még árban is - tökéletes lett számomra, így beneveztem a 70es modellre: https://rockmachineb...gloss-red-black
Mint írtam, a 27,5 kerék fontos volt. Ez a Blizz széria néhány éve mindkettő (27,5 v 29) kerékmérettel kapható volt, idén már csak 29esben. De a geó nem változott és a gyárral való levelezés is megerősítette, vehetem, használhatom 27,5 x 2,6 gumival is.
Itthon nem volt kapható kb semmi ami bringa, külföldön se nagyon (más márkákból sem) de néhány nap netezéssel egy csehországi, brno-i sportboltban felleltem egy utolsó darabot. 2600€ volt a bringa. Még jóval 400 alatt járt akkor a Ft. Nem kevés így sem de nézve az árakat ma ez sajnos nem számít soknak.
A 29es kereket eladtam itt a fórumon, most 27,5 (DT 1700) x 2,4 (NobbyNick) gumikkal járok és nagyon imádom, ég és föld az eddigi 2,25 gumikhoz képest. + lazán beleférne a 2,6 gumi is ha később ki szeretném próbálni a vastagabb külsőt.
Minden teljesült rajta amire vágytam, vastag gumi és 120as Rebával álomszerű tapadás és útvasalás, a laposabb fejcsőszög is meglett + mindez 11,4 kilóban, szóval a könnyedség is maradt. (tudom, van akinek ez is elképzelhetetlen nehéz de nekem elég)
Uff, beszéltem!
grat.
ja az engem is kis híján beszippantott
emlékeim szerint 2018 as első szériából csináltak még 27+os kerékkel is gyárit, utána már csak 29 volt origin setupként.
még 17-ben próbálgattam, nálam volt pár napig egy tesztdarab (alább ha látható az album)
https://photos.app.g...U4kD0JTUPPTyg12
ha nem akko ilyen :
https://rockmachineb...ve-yellow-black
anno rendeltem is magmnak egy kis tesót :
https://rockmachineb...range-dark-grey
azzal a szándékkal hogy kap majd egy jobb telót meg két keréxettet, ott is állt a borároson a kirakatban, (mindig volt fontosabb amire költeni kellett) míg aztán el nem vitték a lefoglalt árukészlet részeként. sztem kisssé "józanabb" geója volt mint a tobbi hasonló trail merevseggűnek (nem tudok megbarátkozni a csopperes fejcsőszögekkel).
Az én szívem a 27,5 kerékméret rabolta el kb 6 éve. A 26ról először egy noname (Tabarin) vázzal kezdtem a huszonhétfelezést. Ez nem volt túl sikeres kezdés (ferde hátsó háromszög, így átültem egy ilyen Cube Reaction-ra (27,5ös változatban persze). https://archiv.cube.eu/hu/2017/816101
Nagyon jó kis gép ez...DE!...néhány év után rájöttem, mi is zavar engem. Laposabb fejcsőszögre gondoltam hogy lefelé nyugodtabb legyen, kicsit nagyobb rugóút sem árthat + nagyon izgatott egy kicsit vastagabb gumival járni, mert hiszem, hogy a gumi ez egyik legjobban befolyásoló tényező egy bringán és ebbe csak 2,25 fér el kényelmesen de én a meredekebb részeken sokkal több tapadásra vágytam.
Ám ragaszkodtam a karbon vázhoz is, mivel igazából egy xc gép könnyedségére egy kicsit trailesebb geóval ötvözve vágytam.
Na, ilyen gép nem igazán van - döbbentem rá.
Azaz, ilyen hard-trail bringa ezer van de számomra elképzelhetetlen súlycsoportban, alu v acél vázzal. De valamiért karbon vázzal senki nem akart ilyet legyártani. Kezdem a nagyokkal, Speci, Giant, Merida, Ghost, Cannondale, BMC ...... és még a sok tucat márkát vizsgálva de a vastag, 27,5 x 2,4-2,6 guminál mind elvérzett, egyikbe sem ment be ilyen.
Végül leszűkült a kör 3 gyártóra, akiknek mégis van ilyen gépük. A Yeti ARC (elszálltak az árak, 2200€ volt csak a váz), a Santa Cruz Chameleon (idénre abbahagyták a karbon modell gyártását) és a Rock Machine Blizz CRB széria.
Ez utóbbi mindenben - még árban is - tökéletes lett számomra, így beneveztem a 70es modellre: https://rockmachineb...gloss-red-black
Mint írtam, a 27,5 kerék fontos volt. Ez a Blizz széria néhány éve mindkettő (27,5 v 29) kerékmérettel kapható volt, idén már csak 29esben. De a geó nem változott és a gyárral való levelezés is megerősítette, vehetem, használhatom 27,5 x 2,6 gumival is.
Itthon nem volt kapható kb semmi ami bringa, külföldön se nagyon (más márkákból sem) de néhány nap netezéssel egy csehországi, brno-i sportboltban felleltem egy utolsó darabot. 2600€ volt a bringa. Még jóval 400 alatt járt akkor a Ft. Nem kevés így sem de nézve az árakat ma ez sajnos nem számít soknak.
A 29es kereket eladtam itt a fórumon, most 27,5 (DT 1700) x 2,4 (NobbyNick) gumikkal járok és nagyon imádom, ég és föld az eddigi 2,25 gumikhoz képest. + lazán beleférne a 2,6 gumi is ha később ki szeretném próbálni a vastagabb külsőt.
Minden teljesült rajta amire vágytam, vastag gumi és 120as Rebával álomszerű tapadás és útvasalás, a laposabb fejcsőszög is meglett + mindez 11,4 kilóban, szóval a könnyedség is maradt. (tudom, van akinek ez is elképzelhetetlen nehéz de nekem elég)
Uff, beszéltem!
marton módosította - 2022. december 27. - 01:53
tetszik ez a Triban. Olyan jóféle igáslónak, elpusztíthatatlan mindenesnek tűnik.
Meglehetősen, engem is meglepett. Én még 230-ért vettem 1 évvel ezelőtt kizárólag a családi tekerésekre de már edzésekre is elvisz néha . Vakon rendeltem, ha van kedved és időd szívesen megmutatom ha a közelben vagy, neked nem kell így rendelned legalább.
Budget gravel kapott kicsit ballonosabb - és persze divatosabb - külsőket, nagyon jól állnak rajta. A montira azét sem tettem ilyen barna falú külsőket....
Még mindig jó (Sora szett is ), és bírja is. A sima tekeréseken felül nyikkanás nélkül tűri, hogy hegyre fel cibálom vele a Thule trélert, benne a gyerekkel, és a tréler csomagtartójában a már 16"-os gyerekbringát (12 + 18 + 5.7 kg).
úgy látom, h akkor megelégedéssel használod ezt a Triban gépet. én is szeretnék majd vlmi terepre is megfelelő bringát, de még nem döntöttem el, h milyen irányba induljak el. én nem sokat terepeznék, de ilyenkor, ősszel tuti lenne. esetleg télen is. régi, 90-es évekből származó ős montikat, és ilyesmi decás gravel bringákat nézegetek. az ős mtb-hez olcsóbb hozzájutni, csak a mérettel vannak gondok. 16-os váz lenne nekem a megfelelő, és abból kevés kerül a piacra.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Budget gravel kapott kicsit ballonosabb - és persze divatosabb - külsőket, nagyon jól állnak rajta. A montira azét sem tettem ilyen barna falú külsőket....
Még mindig jó (Sora szett is ), és bírja is. A sima tekeréseken felül nyikkanás nélkül tűri, hogy hegyre fel cibálom vele a Thule trélert, benne a gyerekkel, és a tréler csomagtartójában a már 16"-os gyerekbringát (12 + 18 + 5.7 kg).
Canyon Grizl CF SL 6.0 2022, curry powder
(némi plusz infó a canyon topikban)
Tetszik ez a Ronin, nagyon. Jól áll neki az a gumi is, kár lett volna a barna oldalfalért.
tegnap délután belefért egy kisebb tekerés, így előkerült a Ronin is végre. a dolog apropóját az (is) adta, hogy Rabbit kolléga kollégája nagylelkűségéről tanúbizonyságot téve hozzámvágott egy pár alig használt Maxxis Rambler külsőt. (ismételten köszönöm!) így már minden bringám Maxxisba van csomagolva. a tegnapi rövid körön kívül csak pár háztömbkerülés van benne, így sokat nem tudok mondani róluk. talán csak annyit, hogy aszfalton nem érzem rosszabbul gurulni, mint a korábbi conti speed ride külsőket (ettől az előzetesen olvasott tesztek miatt tartottam kicsit). "terepen", azaz földúton, murván és füvön egy fokkal biztosabbnak érződnek, nincs az a tükörjég-fíling mint a contikkal. azt hiszem, alapvetően passzolnak ehhez a bicajhoz. ...és igen, kezd ez a canga is hozzámnőni, nem hibátlan, van rajta olyan, ami nem tetszik, de megvan a saját "egyénisége", összességében klassz bicaj, tetszik. bármilyen gyerekes dolog is, de fog kapni matricát!
Kisherceg módosította - 2022. március 29. - 21:11
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
a unit mostantól multi-unit kicsit fura volt, de egyáltalán nem rossz így sem. ja, majdnem az egysebis topicba ment
végülis a dt hátsó agyat egy SunRinglé Helix TR SL felnibe fűztem, így egyforma az elsővel. (a Hope SS agy is megmaradt befűzve ugyanilyen felnibe)
a fiókból jött egy Saint váltókar, Zee váltó, 10es XT sor (11-34), gumi és tárcsa az egysebis kerékről került át. plusz az apróból lőttem egy egypálcás 34T lánckereket, támogatandó a kínai kisipart és a magyar szürkeimportőröket.
Kisherceg módosította - 2022. március 14. - 23:48
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
lassú vagyok, de igazából a vázamba azt hiszem, valami 42 mm -es offszetű villa passzolna jobban
Tudom, hogy ilyen nem létezik, de elég régóta készen van (körünkben 12 hónap elég sok , de a váltórendszer, kerekek 2 év körüliek, váz még régebbi a nyereggel-csővel együtt). Kerekeken, váltórendszeren, villán, vázon sem nagyon akarok változtatni. A kormányszár már legalább 6-8 éves (Syntace), oda keresek valamit. Ok a váltókar kapott egy 13 €-os új kart amit postoltam is, lebuktam...
Ami miatt régóta tartom, hogy nagyon jól szolgál és jó is vele hajtani, nem tudom eldönteni mi lenne jó helyette.
A: gravel 27.5(+) kerekkel
B: valami Pinion féle MTB Gates hajtással
Az egészet felrúgta, hogy van most egy "budget" gravel is amit szeretek, azzal is tekergek és ez így most elég jó (tehát maradna a "B").
ez nekem is tetszik, hiába műanyag. a Thomson nyeregcső full klasszik, már bánom, hogy én eladtam az enyéimet anno...
szvsz felesleges eladni amíg jó érzéssel ülsz rá és szállsz le róla. mellette persze mindig "kell" keresni valami újat. ajánlanám, hogy most valami acél legyen a következő, így meglenne a teljes sor --> acél, alu, műa..karbon. mindegyik alapanyagból lenne bicajod.
mondanám, hogy "ha eladó lesz a váz+villa...", de zscs beelőzött. persze azért ha eladnád...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Ha a villád eladó lesz, szólj. ;-)
Tudom, hogy ilyen nem létezik, de elég régóta készen van (körünkben 12 hónap elég sok , de a váltórendszer, kerekek 2 év körüliek, váz még régebbi a nyereggel-csővel együtt). Kerekeken, váltórendszeren, villán, vázon sem nagyon akarok változtatni. A kormányszár már legalább 6-8 éves (Syntace), oda keresek valamit. Ok a váltókar kapott egy 13 €-os új kart amit postoltam is, lebuktam...
Ami miatt régóta tartom, hogy nagyon jól szolgál és jó is vele hajtani, nem tudom eldönteni mi lenne jó helyette.
A: gravel 27.5(+) kerekkel
B: valami Pinion féle MTB Gates hajtással
Az egészet felrúgta, hogy van most egy "budget" gravel is amit szeretek, azzal is tekergek és ez így most elég jó (tehát maradna a "B").