Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19054 hozzászólás a témában

#7981
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
az agyváltónak valóban hosszabb az élettartama, ha nem kap túl nagy nyomatékot mint ahogy kifejtettem az elõbbi pár postomban. olvass a gyártó honlapján. valszeg meg fogod találni. de ha bármilyen garanciális problémád lenne az aggyal akkor arra számíts hogy ugrik, mert nem megfelelõ konfigurációban használtad.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#7982
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Váltója és használója válogatja.
Tény viszont, hogy egy jól tömített rendszerben a külsõ szennyezõdés miatti kopás minimális, vagy nincs is. A régiek meg az idõnek készültek, hiszen az x évenkénti/kilóméterenkénti olajozáshoz ált. külön nyílásuk is van. A lánc sem szól bele a dolgába.

#7983
Spoti

Spoti

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
én úgy tudom h az agyváltónak sokkal hosszabb az élettartalma mint a sima váltónak.

#7984
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
kérdem én minek ide ennyi fokozat meg ilyen széles áttételezés? aki meg tudja hajtani a sala által említett legnagyobb fokozat akár felét is (persze tartósan) annak megemelem a kalapom. sõt annak igazából már nem is kell a legkisebb fokozat ugyanezen felállás mellett, mert az már van olyan erõs hogy a függõleges falon is felmásszon.... egyszerûen nincs értelme.
az agyváltó hátrányai: viszonylag nagy belsõ ellenállás (a nem használt fokozatokat is forgatod, így azok súrlódását is le kell küzdened), nagy tömeg, szívás beállítani.
a láncváltó hátrányai: nagy kopás (keresztbe váltáskor), érzékeny a szennyezõdésekre (pl sár).

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#7985
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Hát remélem erre rácáfolok majd:D
Nem vagyok grammhuszár szóval tõlem 20kg is lehet:D
Mi a fene tud benne elálítódni?


nem kell grammhuszarnak lenni ahhoz hogy eszrevegyel par kilo kulonbseget. nem valtokar-furkalasrol meg titan csavarokrol beszelek, hanem masfel kilos agyvaltokrol.

a fokozatok allitodnak el, tul gyakran fordul elo, hogy a 7 vagy 8 fokozatbol csak az also 3-4 marad meg par het hasznalat utan. es rohadek melo a bovden feszesseget allitani a nexuson.

en nem kivanok neked semmi rosszat, es ne legyen igazam. oromteli bringazast kivanok inkabb, ugy is az a lenyeg, nem az hogy mivel mesz!
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7986
Kosina Szilárd

Kosina Szilárd

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.603 hozzászólás

Nem vagyok grammhuszár szóval tõlem 20kg is lehet:D

én sem volt, sõt nem is vagyok, csak egyik napról a másikra leugrott 1,5 kiló a bicóról. éreztem a különbséget, azóta próbálok odafigyelni :)
"...nem kurva Õ, csak megadatott neki minden pasi...":)

#7987
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás

mondjuk az hogy feleslegesen cipeled ket rendszer sulyat ha egy rendszer magaban is betoltene a funkciot amit kell

es hogy igy tobb dolog tud elromlani.

az agyvaltok szeretnek csak ugy hasznalat kozben elallitodni. [dolgoztam szervizben, nem a levegobe beszelek] a normal valto meg ledobhatja a lancot. na most nalad ez mindketto elofordulhat.

es mi pontosan az elonye ennyi fokozatnak? mert nekem a 27 is sok tud lenni neha.


Hát remélem erre rácáfolok majd:D
Nem vagyok grammhuszár szóval tõlem 20kg is lehet:D
Mi a fene tud benne elálítódni?

#7988
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
mondjuk az hogy feleslegesen cipeled ket rendszer sulyat ha egy rendszer magaban is betoltene a funkciot amit kell

es hogy igy tobb dolog tud elromlani.

az agyvaltok szeretnek csak ugy hasznalat kozben elallitodni. [dolgoztam szervizben, nem a levegobe beszelek] a normal valto meg ledobhatja a lancot. na most nalad ez mindketto elofordulhat.

es mi pontosan az elonye ennyi fokozatnak? mert nekem a 27 is sok tud lenni neha.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7989
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás

...vagy kilences sorral a dualdrive-on? :-)

Nexus 8 + 3-as sor: jómagam azért tettem le ilyen keverékrõl, mert ez - amellett, hogy áttételben tán túlzás - a két rendszer hátrányait is egyesíti.
Egyébként ez egy jó kis mindenes gép lett, a várostól, az országúton át az Alpokig!
Gratulálok a merészségedhez és várom a tapasztalatokat! :-)


Hallani akarom a hátrányait:DDDDDD

#7990
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
...vagy kilences sorral a dualdrive-on? :-)

Nexus 8 + 3-as sor: jómagam azért tettem le ilyen keverékrõl, mert ez - amellett, hogy áttételben tán túlzás - a két rendszer hátrányait is egyesíti.
Egyébként ez egy jó kis mindenes gép lett, a várostól, az országúton át az Alpokig!
Gratulálok a merészségedhez és várom a tapasztalatokat! :-)

#7991
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
namost elõre egy monti hajtómû, hátul egy 8-as sram dual drive és máris van 72 fokozatod

elsõ hajtómû 22/32/42
hátul mondjuk 11/32
agyválto 1:1/3, 1:1; 1/3:1

legkisebb áttétel:
22-32 azaz 0,68 lassító ez osztva 1,3 al :D azaz 0.52

legnagyobb
42-11 azaz 3,81 szorozva 1,3 azaz 4,96

majdnem 1000% os átfedés

lehet rosszul számoltam, sorry :D

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#7992
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
az agyváltóknál meg szoktak adni egy minimum áttételi arányt (az elsõ lánckerék és a hátsó lánckerék fogszámainak arányát), mert ha túl nagy nyomatékot kap (túl kicsi az áttétel) a váltó, akkor hamar tönkre is mehet. ezért érdemes egy fogaskereket használni elöl. a sramnak van még hasonló rendszere, csak ott az agyváltóra lehet ráhúzni egy 8 vagy 9-es kazettás sort. ott gondolom megoldották a nyomaték kérdését egy erõsebb belsõ mechanikával. annak sincs értelme sok, mert ott meg sûrûm fog keresztben futni a lánc. de van akinek biztos bejön. egészségére. amúgy a sram féle "hibrid" rendszernél is meg van adva egy maximális hátsó, és minimális elsõ fogszám. bõvebben az agyváltók topicban érdeklõdj hogy mi micsoda.
on.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#7993
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás

a 8-as agyváltó 20-as lánckerékkel 1,3-2,7 áttételtartományt tud, ha jól emlékszem séróból.


Az jó?:D

#7994
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
a 8-as agyváltó 20-as lánckerékkel 1,3-2,7 áttételtartományt tud, ha jól emlékszem séróból.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7995
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás
OK.Nem lesz cserélve:DDDDDDDD

#7996
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Áttétel-spektrum= a tartomány a legpörgetõsebb és a legcombosabb fokozatod közt.

A hátsó váltó így is betölt egy funkciót, de szebb (ízlésesebb), ha felteszel egy ilyet:
Feltöltött kép



#7997
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
A színvilága nekem sem az esetem, de ez egy tökéletes városi gép :) Váltóról annyit, hogy én is láncfeszítõt tennék fel rá és eltenném a váltót, mert sose lehet tudni (építesz másik bringát, vagy csak simán eladod)! Ha a szegélykõnél, vagy bárhol odavered a sima láncfeszítõt, akkor az kevésbé esik rosszul, mintha mindezt egy mûködõ, csak épp kihasználatlan hátsó váltóval tennéd! :)

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#7998
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás

Tegyél fel egy láncfeszítõt a hátsó váltó helyére ;)
Nekem személy szerint nem jön be az összekép (nem az én ízlésvilágom), de a hajtásrendszer szerintem ötletes. Engem is érdekel, milyen fogszámú tányérok vannak elõl. Iszonyatos áttétel-spektrumot lefedhet, lehet elég lett volna a dupla hajtómû is.
Jó sok km-t vele!


Hát a váltó maga a láncfeszítõ így marad a helyén:D
Amúgy nem tudom de sztem a hátsó váltó és a láncfeszítõ között semmi különbség nincs.
Amúgy azért nem kettõ van elöl mert feleslegesnek érzem csak azért cserélni mert "úgy se használnád ki!".Így "szép",jó és egyedi:)

De mondjatok ellen érveket és ha sikerül meggyõznötök akkor eseteleg lehet még apró váltózások rajta.........majd
Azt se tudom mi az az áttételi spektrum:D

#7999
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás

Hány fogas tányérok vannak a hajtõmûvön és miért?


Fogalmam sincs.Még nem számoltam meg de nagyon nem érdekel:D
Majd megszámolom nektek:)
Azért mert kellenek és nem akartam lecserélni öket:)

#8000
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás

Ezt meg,hogy értsem?



csak jártatom a számat. remélem nem bántottalak meg vagy ilyesmi!

konkrétan a bicajról ugyanazt mondhatom, mint retizotyo