arn módosította - 2017. szeptember 25. - 20:55
Jelentkezz be Regisztrálj
Ki milyen bringával nyomul?
#761
Írta 2017. szeptember 25. - 20:53
#762
Írta 2017. szeptember 25. - 20:09
Hétvégi tapasztalat, az ilyen érdekelni szokta a még ide néha be-bekukkantó fórumtársakat.
XR1501-es kerékszettet tettem vissza az Acros helyére, ami 21mm belső szélességű a 25mm-es Acroshoz képest. Egyik napról a másikra egy kissé bizonytalanabb lett a bringa eleje úgy, hogy az Acroson elég keskeny, 2.25-ös Rocket Ron volt (valóságban inkább 2.1-es) elől, a DT keréken meg az új 2.25-ös, már-már enduro mintás Nobby Nic van fenn. Szóval, nem annyira a marketingesek agymenése ez a "jobb a széles felni"-dolog.
Emellett fenntartom, hogy belsős rendszerrel simán jók és vállalhatóak a keskeny felnik. Tubeless esetén viszont jobb lehet a szélesebb felni.
Neked hiszek, nem kevés tapasztalatot szereztél az utóbbi években különböző felnikkel és gumikkal.
De én azt mondom, hogy először mindenkinek meg kellene tanulnia lejtőzni, az alapvető technikai dolgokat bármikor tudni használni.
Hiába van alattam a csúcs XC gép egyszerűen béna vagyok hozzá lefele..
Amíg a 21mm-es ENVE M50 kerekekkel (tudom jövőre szélesedik) és a virsli gumikkal állva hagynak, vagy amíg Barbinak is elég a RaceKing elől hátul az obertrauni XC pályára addig nem fogok semmit a kerekekre
Sokszor hallani, hogy a mostani XCO pályák alapvetően igénylik az össztelóst 25mm-es felnivel, dropper csővel és természetesen boost agyakkal... hogyne, azért nyert a 45 kilós Yana merevbringával világkupa összetettet dominálva az egész szezont. Persze el lehet adni a sok nagyon jó újítást a tömegnek, akik ugyanúgy nem tudnak bringázni.
Alám rakhatnak bármit, amíg az első komolyabb akadálynál beszarok. Arról ne is beszéljünk, hogy esések után hetekbe telik mire kiheverem az emléket.
A legelső montimmal voltam szerintem a legbátrabb 12 éve, 26-os kerékkel, 1,9"-os alig mintás gumikkal és V-fékkel.
#763
Írta 2017. szeptember 25. - 09:50
#764
Írta 2017. szeptember 25. - 09:07
Hétvégi tapasztalat, az ilyen érdekelni szokta a még ide néha be-bekukkantó fórumtársakat.
XR1501-es kerékszettet tettem vissza az Acros helyére, ami 21mm belső szélességű a 25mm-es Acroshoz képest. Egyik napról a másikra egy kissé bizonytalanabb lett a bringa eleje úgy, hogy az Acroson elég keskeny, 2.25-ös Rocket Ron volt (valóságban inkább 2.1-es) elől, a DT keréken meg az új 2.25-ös, már-már enduro mintás Nobby Nic van fenn. Szóval, nem annyira a marketingesek agymenése ez a "jobb a széles felni"-dolog.
Emellett fenntartom, hogy belsős rendszerrel simán jók és vállalhatóak a keskeny felnik. Tubeless esetén viszont jobb lehet a szélesebb felni.
#765
Írta 2017. szeptember 21. - 17:08
az 1500gos dt kerekszett es a 400gos sor is konnyebb mint a piacon levo 29er kerekek nagy resze, vagy az xt sorok.
#766
Írta 2017. szeptember 21. - 13:22
Nálam anti-grammozás van, nehéz alu Garmin tartóm lett, ha már Kisherceg szóba hozta:), plusz télire nehéz Nobby előre, Maxxis Ikon hátra egy az Acroshoz képest nehéz, 1500 grammos DT XR1501 szettel, rajta 400-grammos SRAM "sor" és ha lesz időm, megy vissza az RS Reverb dropper a jó öreg Fizik nyergemmel.
Training and race mode <<OFF>>
Fun ride mode >>ON<<
- zeezoltano kedveli ezt
#767
Írta 2017. szeptember 21. - 10:57
Az tényleg borzasztó, indokolt a lefelé konyuló smiley!
...ne viccelj már, az k.jó! Fox StepCast villával, abból a Factory vagy a Performance Elite verzióval, mert a sima performance sajnos nehéz, na azokkal nyerhetnél még 200 grammot és akkor a szörnyen nehéz stucnit is szanálhatnád.
Az alu Leftym a stucni+steerer kombinacioval egyutt nagyjabol 2150g. Ehhez kepest egy hagyomanyos villa+stucni legalabb 400g minusz.
Majd tavaszig veszek nehany dolgot, hogy 9 alatt legyen, de most az elso egy uj kerekszett az orszagutiba.
#768
Írta 2017. szeptember 21. - 10:33
9,2 kg körül lett. Nagyon nehéz a Lefty és az OPI stucni
á, te szimuláns vagy nem igazi gramm-b..i. "9,2 kg körül". ha komolyan vennéd, akkor így adtad volna meg: 9.212gramm (órakonzollal, üres kulacstartóval)
Kisherceg módosította - 2017. szeptember 21. - 10:33
- dzsonhee kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#769
Írta 2017. szeptember 21. - 10:02
9,2 kg körül lett. Nagyon nehéz a Lefty és az OPI stucni
Az tényleg borzasztó, indokolt a lefelé konyuló smiley!
...ne viccelj már, az k.jó! Fox StepCast villával, abból a Factory vagy a Performance Elite verzióval, mert a sima performance sajnos nehéz, na azokkal nyerhetnél még 200 grammot és akkor a szörnyen nehéz stucnit is szanálhatnád.
#770
Írta 2017. szeptember 20. - 19:33
Szep! Sulyra mennyi lett? Eleg jol belelendultel a grammozasba
9,2 kg körül lett. Nagyon nehéz a Lefty és az OPI stucni
#771
Írta 2017. szeptember 16. - 22:19
Át bizony. Egy "sima" stucnicsere: Minimum egy fékkart és a markolatot leveszed. Aztán rájössz, hogy a másik oldali cuccok vezetékei rövidek és bonthatod le azokat is.... Nem véletlen, hogy kitalálták a levehető előlapot.
Tul gyakran nem cserelgetem, de akkor meg tudnam oldani (felfuzod azt is, meg eleve sok bilincs kioldhato) biztos nem ez a legkenyelmesebb megoldas, de pl a rejtett kabelezes es a bandazsolas, etc sem, megis hasznaljak.
arn módosította - 2017. szeptember 16. - 22:20
#772
Írta 2017. szeptember 16. - 21:39
A dobozos bringatarolast, kormanyleszerlessel nem segiti az tuti amugy mi a gond vele? Athuzod rajta.
Van elolapos verzioja is, az olcsobb.
Át bizony. Egy "sima" stucnicsere: Minimum egy fékkart és a markolatot leveszed. Aztán rájössz, hogy a másik oldali cuccok vezetékei rövidek és bonthatod le azokat is.... Nem véletlen, hogy kitalálták a levehető előlapot.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#773
Írta 2017. szeptember 16. - 21:22
A dobozos bringatarolast, kormanyleszerlessel nem segiti az tuti amugy mi a gond vele? Athuzod rajta.ja, cserélj benne kormányt...
Van elolapos verzioja is, az olcsobb.
arn módosította - 2017. szeptember 16. - 21:26
#774
Írta 2017. szeptember 16. - 20:38
Nah ez okos design, szeles felfogatassal...
https://www.bike-com...-2-Stem-p52756/
ja, cserélj benne kormányt...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#775
Írta 2017. szeptember 16. - 19:37
https://www.bike-com...-2-Stem-p52756/
arn módosította - 2017. szeptember 16. - 19:39
#776
Írta 2017. szeptember 15. - 09:46
itt eleg jol leirjak, hogy mit miert fejlesztettek rajta, meggyozoen hangzik
https://www.canyon.c...nts_2015_EN.PDF
a canyon stucni marad, egy iridiumot cserelnek.
#777
Írta 2017. szeptember 15. - 09:37
Storm SL tarcsak? Nem rezonal tole az egesz bringa?
AZ első Storm SL, a hátsó valami kikönnyített Hayes. Nem rezonál egyáltalán, egyik sem
#778
Írta 2017. szeptember 15. - 09:26
erdekes amugy, hogy az prc 6061es alu, es ti csavarokkal jon.
General Mechanical Properties of 6061 Aluminum (T651 Bare)
Tensile Strength – 45,000 psi
Yield Point – 40,000 psi
Brinell Hardness – 95
Elongation at Break – 12%
Shear Strength – 31,000 psi
Thermal Conductivity – 170 W/m-K
Strength to Weight Ratio: 115 kN-m/kg
General Mechanical Properties of 7075 Aluminum (T651)
Tensile Strength – 83,000 psi
Yield Point – 74,000 psi
Brinell Hardness – 150
Elongation at Break – 10%
Shear Strength – 48,000 psi
Thermal Conductivity – 130 W/m-K
Strength to Weight Ratio: 196 kN-m/kg
We use 2014 T6 over 7075 because 7075 is such a "hard" aluminum that if it will go, it tends to snap instead of bend (6061 T6 will also bend before it snaps). In the end, 2014 T6 is superior in every possible way to 6061 T6 with the exception of raw material costs as 6061 T6 is substantially cheaper.
arn módosította - 2017. szeptember 15. - 09:40
#779
Írta 2017. szeptember 15. - 09:04
szvsz nincs vele semmi baj, az araert meg biztos kituno nekem egyedul azzal vannak fenntartasaim, hogy a mai 72cmes kormanyokat hogy tartja. lehet nem ez a pont az, ahol sulyt kellene csokkenteni a bringan.
csinalnak ilyet is, csak ez semmivel sem konnyebb, mint a mostani:
http://www.ebay.co.u...PQAAOSw9N1VzeVA
arn módosította - 2017. szeptember 15. - 09:13
#780
Írta 2017. szeptember 15. - 08:26
jól néz ki? Egy ismerős szerint "gcronda" meg "hogynézmáki". És "sz.r". Miért? Mert olcsó, azért. Mert, ami olcsó, az alapból sz.r, és nem is lehet jó. Nem tenné fel bringára, max. valami low-end 50ezer ft-osra.
Érdekes.
Nekem nincs bajom a kialakításával. Szinterezve-fújva meg látványos.