Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19026 hozzászólás a témában

#701
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Dogos masina :)
  • Kisherceg kedveli ezt

#702
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.890 hozzászólás

Méreted, teljesen rendben van az. Nekem tetszik, jó lett!

Nem vagyok képben mostanság On-One terén, de látom, ez már tapered kompatibilis fejcsővel készült, jól látom? Milyen váz ez?

 

Ilyen sárvédőt használtam merev villával, jobb volt, mint gondoltam. És jobb, mint a Marshguard, az a kis előrenyúlás sáros körülmények között jóval hatékonyabb.

 

köszi! :) igen, jól látod, 44mm, de hátul még sima gyorszáras kereket fogad. 45650B a típus. acél persze, mi más lenne. :)

 

epp nem latni.

 

nem véletlenül nem látni... :P


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#703
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A váltás/fékezés/hajtás/kapaszkodás és ücsörgés a Unitról jött át. Pár apróság még változni fog (pl, a csodálatos háztáji láncvezető/feszítő helyett kellene valami értelmes megoldás), de a lényeg kb így néz ki. Gondolkozok egy dropper post beszerzésén, de egyelőre nem látom, hogy kiforrott dolog lenne, tesztelni meg tesztelje le más. :D A sárvédővel kapcsolatban, hát-hát, vannak fenntartásaim, de egy próbát megért, egyelőre marad.

 

 

 

...és igen, mielőtt valaki szóvátenné, a méretezés olyan amilyen, benne vagyok az ehhez a mérethez a gyártó által ajánlott tartományban. :)

Méreted, teljesen rendben van az. Nekem tetszik, jó lett!

Nem vagyok képben mostanság On-One terén, de látom, ez már tapered kompatibilis fejcsővel készült, jól látom? Milyen váz ez?

 

Ilyen sárvédőt használtam merev villával, jobb volt, mint gondoltam. És jobb, mint a Marshguard, az a kis előrenyúlás sáros körülmények között jóval hatékonyabb.



#704
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

a csodálatos háztáji láncvezető/feszítő helyett kellene valami értelmes megoldás, de a lényeg kb így néz ki.


epp nem latni.

#705
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.890 hozzászólás

A váltás/fékezés/hajtás/kapaszkodás és ücsörgés a Unitról jött át. Pár apróság még változni fog (pl, a csodálatos háztáji láncvezető/feszítő helyett kellene valami értelmes megoldás), de a lényeg kb így néz ki. Gondolkozok egy dropper post beszerzésén, de egyelőre nem látom, hogy kiforrott dolog lenne, tesztelni meg tesztelje le más. :D A sárvédővel kapcsolatban, hát-hát, vannak fenntartásaim, de egy próbát megért, egyelőre marad.

 

177IMG_20171102_155408.jpg

 

...és igen, mielőtt valaki szóvátenné, a méretezés olyan amilyen, benne vagyok az ehhez a mérethez a gyártó által ajánlott tartományban. :)


Kisherceg módosította - 2017. november 02. - 18:49

  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#706
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://drive.google...ampDQ2JZM3Z3RFE

 

trükkös! Ez majdnem olyan hosszú lesz, mint amennyit pofázni szoktam "oktatás" címszóval naponta..
 

-váz: basso coral cc. 1992-es évjárat, 57cc felsőcső, 158mm fejcső, 58cc nyeregvázcső

-villa: trek oclv karbon cc. 1998 körüli, ahead, 250mm nyak (hegesztett..)

-fejcsapágy: tange seiki technoglide, új

-nyeregcső: ritchey kétcsavaros ezüst

-stucni: syntace f99, 120mm (2006 novemberi?)

-kormány: procraft rr pro compact 44cc

-nyereg: selle italia flite titánpálcás-kevlár ülőlapos

-fékváltókar: centaur 10s ergopower, 2004 körüli

-hátsó váltó: daytona 2000-es évjáratú (*-->papíron nem kompatibilis a váltókarral)

-első váltó: fd-5501 shimano 105, new-old-stock, null km-es&sunrace driven konzol (28.6mm)

-hajtókar: campag mirage (véknyított csillag, flexelve a karból)

-tányérok: 39-48 =a 48t új stronglight zicral 7075 eloxkék

-hajtókar-csapágy: tajvani noname 6805N RS, 6 mm vastag

-9s veloce sor 10s sorkezdő 13t-vel, 3.95mmre hézagolva végig (shimano10s) 13-14-15-16-17-18-19-21-23-26 (a 26t extra a végén egy bontott sorból)

-fékszett: Promax RC472 reparto corse, a pille

-Kerékszett: URSUS Hybrida, 20-24 küllő (sapim cx ray) 1580 gramm körüli tömeg, shimano xt gyorszárakkal (csak belső mechanikásat!

-Gumik: cst correre eps 120tpi, 23x622

-bowdenezés: campagnolo ultra low friction

-noname villanyak expander (nem rózsa)

-deda bandázs

-rockbros kulacstartók, sks race day minikonzolka, cateye cordless2 komputer, vintage 1997

 

Nincs új vázam, ez a régi. Csak azért lett ilyen színű, mert ilyen színre ingyen festettek nekem, egy önzetlen (kissé talán túlságosan is jóindulatú, szinte már-már gyermekien jó lelku) ismerősön keresztül. RAL3003, fél nap átfutással (este elvitték a vázat, másnap reggel 9-re kész volt)

 

Azért RAL3003, mert egy mezőgazdasági cég ilyenre festteti a vontatókat, boronákat, permetezőket, meg mindent. Így a kismacsi omega colour szinterezőüzemben ebből a színből mindig van dögivel. Azért ők csinálták, mert kb. tucat munkájukat láttam már, és nem cukormáz, vékony festékrétegen lakk, így a papucsgravírok, fékhídgravírok, vázszám is látszik-megmarad.

 

Az átdobókonzolt elvitte a flex. A probléma ott volt, hogy annyira lágy volt a konzol, hogy terhelés alatti váltást nem tolerált, tkp. kisujjal el tudtad hajlítani. Levágta a szerelő, felkerült helyette egy sunrace driven (KREX) konzol-adapter (1600 pénz ebayen)

 

Az átdobó lecserélődött FD-5501 105-ösre, ezt ebayen 3500 ft-os áron kapni, postaköltséggel együtt 

 

A sor maradt az eredeti 9s velocse, 13-23 volt gyárilag. Tavaly 14-26-ként használtam, most 13-26 10s, egyetlen alsó lánckereket vettem hozzá (kaptam ingyen), meg 2.2mm vastag hézagolókkal összerakva végig 3.95mm a hézagolása (shimano 10s).

 

A lánc egy még használható, kb. 0.5-körüli hg-95, ezért 1600 ft-ot fizettem

 

A fékváltókar egy centaur 10s, abból a szériából (2004) ami végigvált mindent, a balos pedig 12 klikkes szemi-frikciós. Hibátlan állapotú rugók és gumik. (ezt ingyen szereztem, mert élelmes voltam, így ténylegesen nulla forintomba fájt. Megkaptam, nem reteszelt rendesen a jobbos kar, írtam az eladónak h mit gondol, mivel tudnám orvosolni. Ő nem válaszolt, visszafizette az árát, és sajnálkozott-vezekelt. Érdekes, mert én nem kértem refundot, nem is említettem a kifejezést, ő csípőből adta. A kar összerakva szépen mukodik, mint a dobozos gyári..)

 

A hátsó váltó egy 2000-es évjáratú daytona. Ezért 5ezer ft-ot fizettem, bár maradhatott volna a régi chorus is (ugyanaz az összes 2001 előtti campag váltó mukodése..) de ez szebb állapotban volt. Olyan bika-feszes és kottymentes, mint egy dobozos új.

 

A bowdenszett gyári campagnolo, ugyanaz a fóliacsomagolt, amit az ergopowerekhez adnak. Ezeket ötezer pénzért venni ebayről tajvani boltokban. Nem a legfrissebb modellek, de tökéletesek. Ennyire jó kábelezésem még nem volt. Negyed annyi erőfeszítéssel lehet húzni-tolni a kart, nagyon finom-lágy a mukodése. Hibátlan, és ne feledjétek! Ötezer ft-ért komplett szett, kábelházak (fék-váltó), kábelek (fék-váltó) minden kábelkupak (házakra és a többi). Ennyiért a saccont nem szeded össze boltból.

 

A kormányszárat cseréltem egy syntace f99-re. Ezt 2.5 euróért ütöttem le tavaly fevruár közepén német ebayen, pajti hazahozta. Miért került ez fel? Tavaly a legnagyobb problémám a bassoval az volt, hogy az eleje-kormányfront iszonyat rázott, merev-rideg volt. A túlépített syntace f139 helyett az f99-cel ez megszunt: van ruganyossága-elaszticitása. Ugyan rövidebb (120mm, nem 135mm, mint az f139 volt) de sokkal ruganyosabb, bár, ez köszönhető a kb. 60 grammal kisebb saját tömegnek is (166 grammra mértem az f139-et, az f99 meg acélcsavarokkal 105..)

 

A bandázs egy mezei deda, 5 euró volt pbk-ról egy rendeléshez. A sötétvörössel a sötétkék nagyon szép kontrasztot ad, pár éve volt sötétkék bandázsom, szerettem. Ami vicc: annyira rövid, hogy normálisan bandázsolva kb. a kormány feléig ér fel.. Kevésbé surure hagyva, nem 8-asban tekerve ér fel rendesen..) Ellopták a hosszát!

 

Nyeregből most a flite került fel, a dale-ről. erről nincs mit mondani, 2014 óta van nálam, jó és kész. Olcsó volt ez is (6ezer körül vettem)

 

A gumikat cseréltem, mert.. A szerelő szólt, hogy "Nem tudom, észrevetted-e, de a hátsó az szövetig van kopva.." És igaza volt. Hátul előzőleg cst cito volt fent, durván 10ezer km v kicsit többet lehetett fent, és most érte el élettartama végét. Nulla defekt, alacsony tömeg, magas szövetsuruség, jó tapadás, relatíve lágy keverék, és turhető élettartam (azért a 15-16ezer km-től messze van, de nem rossz.)

 

CST correre EPS gumik kerültek fel, ezeket használtan vettem, párban 4ezer ft-ért, kb. 1000 futott km-rel (Amikor átvettem, ráírtam az eladóra, hogy sokkal jobb állapotban vannak, mint ő mondta, és, szerintem alulárazta, mert kb. újnak látszanak a gumik. Ő ugyanis 4ezer km-esnek hirdette őket. Mikor jeleztem neki, hogy jobb állapotú, és szerintem kevesebbet futott, utánanézett a gps adataiban, és kiderült, hogy tényleg. Nagyon korrekt arc volt, nem csinált belőle szívbajt. Jól esett dicsérni, hogy ennyire jóindulatúan állt a dolgokhoz)

 

A hajtókar csapágyokat kicserélte a szerelőm, 1450 ft-os tajvani csapágyak kerültek fel. András szerint nagyon jó darabok, a gyári ultratorque csapágyakkal ekvivalens minőséguek, csak kék porvédővel. Nem, nem lehet kapni csapágyboltban. Ne is keress, nem fogsz találni. Ebay v kerékpárbolt.

 

A fejcsapágy egy tange seiki technoglide-ra lett cserélve. 5500 ft, de "iparis", "cartridge csapágyas", vagy "patronenlageres". Nagyon jól forog. Kiváló darab.

 

summázva:

-maradt a váz, lecseréltem a fékváltókart és váltókat.

-A sor maradt, csak visszakapta az alsó 13t-s fokozatot, végig shimano 10re van hézagolva.

-A szín szinte a gyárira lett visszaállítva

-A minőségi bowdenezés, megfelelően közölt sor, kvázi-új állapotú fékváltókar-váltó, a sorhoz tökéletesen passzoló lánc (a sorban kb. 12 ezer km van, így a 0.5-re nyúlt lánccal szépen csendben fut) kiváló váltásminőséget ad.

-A  ráfordított összeg szépen dokumentálva, és a munkadíjak sem voltak magasak (tkp új bringa építése csupasz vázról)

 

Majd használni is fogom.

 

Miért 9s campag sor lett 10s shimire távtartózva? Mert így a legolcsóbb a 13-26. Ugyanis 26-os lánckerekem van, és sosem fog elkopni, ha mégis, Csoltmester bármikor ad 800 ft körüli áron, a 13t sorkezdő szintén Csolttól szerezhető, szinte korlátlan mennyiségben. A többi lánckerék közé tett hézagolókat meg nem dobom ki, ergó, később újra felhasználható korlátlanul. Így, ha a sor cserés állapotúra kopik, elég 32-33 euróért vennem egy 9s veloce sort, és összerakni ezekkel a távtartókkal. A 3.95-ös hézagolás meg századra megegyezik azzal, amit a 10s campag váltókar-2001 előtti geometriájú campag hátsó váltó kér-szeret. 

 

Milyen lett a bringa? Szinte tökéletes! Maximum a nyeregcsövet szeretném kicserélni, mert egy okádék. 

 

Ha idáig eljutottál, gratulálok, alkalmas vagy autós tanoda-suli oktatónak!


Vejne módosította - 2017. október 29. - 11:53

  • blash és donciccio kedveli ezt

#707
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Egy seggel ket bringat? :)

#708
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás
  • LocationBP

.

 

 

bici.jpg

 

 

.


end.re: módosította - 2017. október 18. - 18:57

  • Vejne kedveli ezt

#709
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Hat a schwarzi sulyahoz nem is art :)

#710
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.890 hozzászólás

hehe.. :)

 

the_riddle_of_steel_by_urban_barbarian.j


  • Sandman kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#711
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.638 hozzászólás

milyen sarvedot tudtal feltenni erre a dt villara?

Kb bármilyet felrakhatsz csak te fúrod ki a hídnál a lyukat a rögzítőnek


marton módosította - 2017. október 16. - 23:38

  • Vejne kedveli ezt
Marci

#712
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

milyen sarvedot tudtal feltenni erre a dt villara?

https://www.riesel-b...koloss-dt-swiss



#713
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

90_6874.jpg


milyen sarvedot tudtal feltenni erre a dt villara?
  • Vejne kedveli ezt

#714
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.544 hozzászólás

Én is csatlakoznék :)

Végre levetettem az RaceKingeket, maradok Schwalbe felhasználó, nem variálok. 

Egy darabig így fog maradni, egy 25 mm széles felnikkel szerelt kerékszett még tervben van de szerintem 1 szezont így fogok futni ahogy most van. Na jó még a spéci Canyon nyeregcsőn töröm a fejem. 

 

DSC_0506_zpseiwwhbbb.jpg


  • dzsonhee kedveli ezt

#715
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

90_6874.jpg


  • karakoram, dzsonhee és Vejne kedveli ezt

#716
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Az Addix az csak a gumi összetételének a neve. A gumi fala szerintem nem változott.
Melyik gumira gondolsz, ami nagyon ereszti a folyadékot ?


Teljesen mas keverek... tapintasra is gumis, a korabbi muanyagossal ellentetben. Menet kozben is rugalmasnak tunik, es gordulesben is erezheto - elozo roro-raceking-xkingek kozott en nem nagyon veltem felfedezni elterest, itt volt erzesre is (meresekre kivancsi leszek), igaz hatul thunder burt van. Eddig a legjobb gumikombom osszessegeben.

#717
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Az Addix az csak a gumi összetételének a neve. A gumi fala szerintem nem változott.
Melyik gumira gondolsz, ami nagyon ereszti a folyadékot ?


SnakeSkin RoRo peldaul. Eleg hamar megdoglottek itt a murvan. Idozitett bombakent viselkedtek. A futofeluletuk volt gyalazatos. A Conti RaceKing 1000 km utan alig ereszt nehany helyen. Kivancsi lennek, higy az uj keverek javit e a Schwalbenal a probleman.

#718
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

Az Addix gumik is nagyon eresztik magukból a folyadékot? 

Az Addix az csak a gumi összetételének a neve. A gumi fala szerintem nem változott.

Melyik gumira gondolsz, ami nagyon ereszti a folyadékot ?



#719
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Eddig nem lattam rajta foltokat.

#720
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

gySsM5x.jpg

 

1x11el, telotav nelkul. 9.5kg (pedal nelkul).

Az Addix gumik is nagyon eresztik magukból a folyadékot?