Kisherceg, on 21 Jan 2019 - 17:33, said:
egy lappal arrébb a keresett topic:
http://forum.bikemag...ennyiért-miért/
egyébként jópofa bringa.
Köszi az útbaigazítást

Kisherceg, on 21 Jan 2019 - 17:33, said:
egy lappal arrébb a keresett topic:
http://forum.bikemag...ennyiért-miért/
egyébként jópofa bringa.
Sziasztok!
Lehet nem itt kéne kérdeznem, de sajnos nem találtam megfelelő topicot hozzá. Segítséget szeretnék kérni, szerintetek mennyit érhet az alábbi konfig, ha meg szeretnék válni tőle (hogy jobban kapcsolódjon a témához, jelenleg még ezzel nyomulok ):
Váz: Trek 8500 (2009) méret: 18" (élettartam garancia, papírjai megvannak)
Teleszkóp: Rock Shox Duke SL 76mm + Pop Lock
Felni: WTB LaserBeam XC 32H szegecselt / Mavic
Elsô agy : WTB Laser disc Lite 32H
Hátsó agy : Bike Positive
Kormánycsapágy : Ritchey WCS 1 1/8" alu
Váltókar : Shimano XT dual control
Fék: Shimano XT hidraulikus tárcsafék
Nyereg: Fi'zi:k Aliante Sport Mg
Hajtómû: Truvativ Stylo XR 175mm ISIS Drive
Elsô váltó: Shimano XT
Hátsó váltó: Shimano XTR
Váltó bowdenezés: Nokon
Hibátlan állapotban, nagyon keveset és csak hobbi bringázásra használt, két láncszett jár hozzá, amiket időnként cserélgettem rajta.
Kép: https://kepkuldes.com/image/sMnDf
fapuma módosította - 2019. január 21. - 10:53
A lexikális tudásom abban kimerül, hogy Zee akkor még biztos nem volt, csak betippeltem az évszámot
Ránézésre egy ilyen nyeregcsövet alakítottam át offset nélkülire, átfúrt pálcás megoldással, nem tudom (szintén..) hogy annak van-e külön neve. majd egyszer lefotózom, valahol a dobozban megvan még. Így utólag belegondolva elég bátor dolognak tűnik, de használtam is.
ZolkoW, on 02 Jan 2019 - 20:52, said:
és 95-ben létezett már ledes szilikonos villogó?
(jó, a váltód is milyen. mármint nem autentikus)
khm, ez '98-99-es Crux.... (csak ebben a két évben volt kapható)
a fékeken (BR-M600) és a fékkarokon (BL-M739) kívül semmi sem korhű. nem is ez volt a cél mikor összeraktam, ez használós, "téli" bicaj, nem dísztárgy.
edit: a sárvédő is azért van rajta, hogy védje, amennyire lehet. nem szeretem a látványát én sem. egyébként végre rendesen ki tudtam próbálni a tavaszi beszerzésű Panaracer Comet gumikat, teljesen jók, meg vagyok elégedve velük.
Kisherceg módosította - 2019. január 02. - 23:30
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
és 95-ben létezett már ledes szilikonos villogó?
(jó, a váltód is milyen. mármint nem autentikus)
(sallangok nélkül kerek 1800g, de a váltótartó fület azért nem szereltem le )
még lusta voltam megbontani az egységet, de hátsó tengellyel és nybilinccsel együtt, fejcsapi nélkül 1900g-ot mértem (M-es a váz).
Papszi, on 27 Dec 2018 - 16:48, said:
Én is épp ezeket a Niner vázakat nézegettem az r2-bike-on. Ami feltűnt, hogy a gyáriak által megadott tömegadat (1590g) nem igazán vág egybe az r2-esek által készített képeken látható (1943g) tömegadatokkal... Ha esetleg van rá lehetőséged, le tudnád mérni a vázad tömegét fejcsapágy, nyeregcsőbilincs, hátsótengely nélkül?
ZolkoW, on 27 Dec 2018 - 11:22, said:
Nem találtam olyan topicot, hogy "ki milyen bringával nyomul 3 hónap múlva?", szóval most ide.. alamíneum, nem is tudom, hány éve nem volt már, utoljára még 26-osban. Legfőképpen egy villa hiányzik belőle, meg a hajtókar körül dilemmázok, de majd egyszer összeáll.
https://r2-bike.com/...Air-9-Aluminium
(boldog karácsonyt nekem)
Én is épp ezeket a Niner vázakat nézegettem az r2-bike-on. Ami feltűnt, hogy a gyáriak által megadott tömegadat (1590g) nem igazán vág egybe az r2-esek által készített képeken látható (1943g) tömegadatokkal... Ha esetleg van rá lehetőséged, le tudnád mérni a vázad tömegét fejcsapágy, nyeregcsőbilincs, hátsótengely nélkül?
Nem találtam olyan topicot, hogy "ki milyen bringával nyomul 3 hónap múlva?", szóval most ide.. alamíneum, nem is tudom, hány éve nem volt már, utoljára még 26-osban. Legfőképpen egy villa hiányzik belőle, meg a hajtókar körül dilemmázok, de majd egyszer összeáll.
https://r2-bike.com/...Air-9-Aluminium
(boldog karácsonyt nekem)
ZolkoW módosította - 2018. december 27. - 13:22
Mars, on 04 Dec 2018 - 14:20, said:
Nagyon szuper megint a bringa, hát még a villa, no meg a fejlesztések után micsoda kuriózum lesz!
Ugyanakkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy ezeket a merev villákat miért kell ilyenre csinálni? Mármint miért 470 mm a beépítési magasság? Érthetetlen, hiszen egy XC villa 100 mm-s úttal 500-505 mm beépítési magasságú. Ha beül a villa, akkor az 20 mm mínusz, vagyis 480-485 mm. 10-15 mm-el még így is alacsonyabb a merev, ami 0,5-0,75 fok fejcsőszög változást jelent. Ki-ki döntse el, hogy ez jó vagy sem, nekem például nem, de a kérdés, hogy miért kell ez? Miért nem lehet 480-485 mm egy merev villa??
(a ritchey landol az aprón, vagy már kitelt az ideje, azért lett csere?)
Pont ezen gondolkoztam én is. Mondjuk nekem abból szerencsém van hogy 27,5 a bringám, így egy 29es merev villával kb pont jó lenne a magasság. De miért rövidebbek a merev villák annyival, én sem értem.
A Ritchey vella ott figyel az aprón 69ért.
Épp tegnap találtam meg az R2-nél én is. Meg egy ebayes aukció 104 USD-nél tart, de szerintem fel fog menni annyira, hogy túl sok legyen a mostani akciós árához képest.. Amúgy miért void a garancia? mert merevvilla? vagy túl magas abba a vázba?
zscs, on 04 Dec 2018 - 13:57, said:
köszi srácok!
r2-bike.com-on még akcióznak a villából, bár olcsóbban is lehetett kapni kicsit: https://r2-bike.com/...DO-tapered-QR15
van kék ragasztószalagom, pont ugyanilyen kék, mint a villa. Egy pár apró csíkot ha lesz időm pepecselni, a vázra szórok. De csak max 2 grammot
egy ilyen villával Canyonnál igen, warranty void, anno megkérdeztem őket erről.
Arn, a markolat Ritchey Superlogic lesz majd. Ilyen: https://gewichte.mtb...iffe-superlogic
Nagyon szuper megint a bringa, hát még a villa, no meg a fejlesztések után micsoda kuriózum lesz!
Ugyanakkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy ezeket a merev villákat miért kell ilyenre csinálni? Mármint miért 470 mm a beépítési magasság? Érthetetlen, hiszen egy XC villa 100 mm-s úttal 500-505 mm beépítési magasságú. Ha beül a villa, akkor az 20 mm mínusz, vagyis 480-485 mm. 10-15 mm-el még így is alacsonyabb a merev, ami 0,5-0,75 fok fejcsőszög változást jelent. Ki-ki döntse el, hogy ez jó vagy sem, nekem például nem, de a kérdés, hogy miért kell ez? Miért nem lehet 480-485 mm egy merev villa??
(a ritchey landol az aprón, vagy már kitelt az ideje, azért lett csere?)
köszi srácok!
r2-bike.com-on még akcióznak a villából, bár olcsóbban is lehetett kapni kicsit: https://r2-bike.com/...DO-tapered-QR15
van kék ragasztószalagom, pont ugyanilyen kék, mint a villa. Egy pár apró csíkot ha lesz időm pepecselni, a vázra szórok. De csak max 2 grammot
egy ilyen villával Canyonnál igen, warranty void, anno megkérdeztem őket erről.
Arn, a markolat Ritchey Superlogic lesz majd. Ilyen: https://gewichte.mtb...iffe-superlogic
zscs módosította - 2018. december 04. - 15:59
Tegnap említettem a porn topicban pont, hogy nagyon szemezek a Niner villákkal csak félek, hogy nem tolerálná a Canyon vázam.
Tetszetős célgép nagyon, gratulálok!
zscs, on 04 Dec 2018 - 08:46, said:
picit megújítom a merev bringát, már kapott egy új villát (kifogtam egyet erősen akciózva;)). Ahogy az alábbi képen látható, 7.74 kg-nál tartok.
Ami jön még:
- új kormánycsapágya lesz a 'nehéz' Cane Creek IPU helyére, csak bírjam kiütni a felső félintegrált csapágycsészét! Cane Creek A.E.R. lesz helyette
- új fékszett az MT8-ak helyett: Trickstuff Piccola
- Storm SL tárcsák helyett 160-as KCNC Razor tárcsák
- acél csavarok itt-ott cserélve lesznek Ti-ötvözet csavarokra (jó-jó, tudom, nem sok értelme van;))
- majdnem 50 grammos szivacsmarkolat szett helyett egy műanyag dugókkal együtt is csak ~14 grammos markolat szett lesz
- a külsők relative nehezek. Ikon ~670g, Aspen ~630g, itt lehetne még találni pár grammot biztosan
picit megújítom a merev bringát, már kapott egy új villát (kifogtam egyet erősen akciózva;)). Ahogy az alábbi képen látható, 7.74 kg-nál tartok.
Ami jön még:
Éééééés talán az egyetlen Inbred két kulacstartóval? ;-) (már régi történet, a Hunor kerékpárműhelyben lett cserélve a hátsó háromszög, akkor kapott csavarszemeket, és lekerült a csapágyházról az ISCG konzol. Meg cserélhető váltótartó fület is kapott, hogy többé ne forduljon elő olyan baleset..)