még lusta voltam megbontani az egységet, de hátsó tengellyel és nybilinccsel együtt, fejcsapi nélkül 1900g-ot mértem (M-es a váz).
Köszi, ez is hasznos infó, számításaim alapján a váz így M-es méretben ~1810g körül lehet...
még lusta voltam megbontani az egységet, de hátsó tengellyel és nybilinccsel együtt, fejcsapi nélkül 1900g-ot mértem (M-es a váz).
Köszi, ez is hasznos infó, számításaim alapján a váz így M-es méretben ~1810g körül lehet...
még lusta voltam megbontani az egységet, de hátsó tengellyel és nybilinccsel együtt, fejcsapi nélkül 1900g-ot mértem (M-es a váz).
Én is épp ezeket a Niner vázakat nézegettem az r2-bike-on. Ami feltűnt, hogy a gyáriak által megadott tömegadat (1590g) nem igazán vág egybe az r2-esek által készített képeken látható (1943g) tömegadatokkal... Ha esetleg van rá lehetőséged, le tudnád mérni a vázad tömegét fejcsapágy, nyeregcsőbilincs, hátsótengely nélkül?
Nem találtam olyan topicot, hogy "ki milyen bringával nyomul 3 hónap múlva?", szóval most ide.. alamíneum, nem is tudom, hány éve nem volt már, utoljára még 26-osban. Legfőképpen egy villa hiányzik belőle, meg a hajtókar körül dilemmázok, de majd egyszer összeáll.
https://r2-bike.com/...Air-9-Aluminium
(boldog karácsonyt nekem)
Én is épp ezeket a Niner vázakat nézegettem az r2-bike-on. Ami feltűnt, hogy a gyáriak által megadott tömegadat (1590g) nem igazán vág egybe az r2-esek által készített képeken látható (1943g) tömegadatokkal... Ha esetleg van rá lehetőséged, le tudnád mérni a vázad tömegét fejcsapágy, nyeregcsőbilincs, hátsótengely nélkül?
Nem találtam olyan topicot, hogy "ki milyen bringával nyomul 3 hónap múlva?", szóval most ide.. alamíneum, nem is tudom, hány éve nem volt már, utoljára még 26-osban. Legfőképpen egy villa hiányzik belőle, meg a hajtókar körül dilemmázok, de majd egyszer összeáll.
https://r2-bike.com/...Air-9-Aluminium
(boldog karácsonyt nekem)
ZolkoW módosította - 2018. december 27. - 13:22
Nagyon szuper megint a bringa, hát még a villa, no meg a fejlesztések után micsoda kuriózum lesz!
Ugyanakkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy ezeket a merev villákat miért kell ilyenre csinálni? Mármint miért 470 mm a beépítési magasság? Érthetetlen, hiszen egy XC villa 100 mm-s úttal 500-505 mm beépítési magasságú. Ha beül a villa, akkor az 20 mm mínusz, vagyis 480-485 mm. 10-15 mm-el még így is alacsonyabb a merev, ami 0,5-0,75 fok fejcsőszög változást jelent. Ki-ki döntse el, hogy ez jó vagy sem, nekem például nem, de a kérdés, hogy miért kell ez? Miért nem lehet 480-485 mm egy merev villa??
(a ritchey landol az aprón, vagy már kitelt az ideje, azért lett csere?)
Pont ezen gondolkoztam én is. Mondjuk nekem abból szerencsém van hogy 27,5 a bringám, így egy 29es merev villával kb pont jó lenne a magasság. De miért rövidebbek a merev villák annyival, én sem értem.
A Ritchey vella ott figyel az aprón 69ért.
Épp tegnap találtam meg az R2-nél én is. Meg egy ebayes aukció 104 USD-nél tart, de szerintem fel fog menni annyira, hogy túl sok legyen a mostani akciós árához képest.. Amúgy miért void a garancia? mert merevvilla? vagy túl magas abba a vázba?
köszi srácok!
r2-bike.com-on még akcióznak a villából, bár olcsóbban is lehetett kapni kicsit: https://r2-bike.com/...DO-tapered-QR15
van kék ragasztószalagom, pont ugyanilyen kék, mint a villa. Egy pár apró csíkot ha lesz időm pepecselni, a vázra szórok. De csak max 2 grammot
egy ilyen villával Canyonnál igen, warranty void, anno megkérdeztem őket erről.
Arn, a markolat Ritchey Superlogic lesz majd. Ilyen: https://gewichte.mtb...iffe-superlogic
Nagyon szuper megint a bringa, hát még a villa, no meg a fejlesztések után micsoda kuriózum lesz!
Ugyanakkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy ezeket a merev villákat miért kell ilyenre csinálni? Mármint miért 470 mm a beépítési magasság? Érthetetlen, hiszen egy XC villa 100 mm-s úttal 500-505 mm beépítési magasságú. Ha beül a villa, akkor az 20 mm mínusz, vagyis 480-485 mm. 10-15 mm-el még így is alacsonyabb a merev, ami 0,5-0,75 fok fejcsőszög változást jelent. Ki-ki döntse el, hogy ez jó vagy sem, nekem például nem, de a kérdés, hogy miért kell ez? Miért nem lehet 480-485 mm egy merev villa??
(a ritchey landol az aprón, vagy már kitelt az ideje, azért lett csere?)
köszi srácok!
r2-bike.com-on még akcióznak a villából, bár olcsóbban is lehetett kapni kicsit: https://r2-bike.com/...DO-tapered-QR15
van kék ragasztószalagom, pont ugyanilyen kék, mint a villa. Egy pár apró csíkot ha lesz időm pepecselni, a vázra szórok. De csak max 2 grammot
egy ilyen villával Canyonnál igen, warranty void, anno megkérdeztem őket erről.
Arn, a markolat Ritchey Superlogic lesz majd. Ilyen: https://gewichte.mtb...iffe-superlogic
zscs módosította - 2018. december 04. - 15:59
Tegnap említettem a porn topicban pont, hogy nagyon szemezek a Niner villákkal csak félek, hogy nem tolerálná a Canyon vázam.
Tetszetős célgép nagyon, gratulálok!
picit megújítom a merev bringát, már kapott egy új villát (kifogtam egyet erősen akciózva;)). Ahogy az alábbi képen látható, 7.74 kg-nál tartok.
Ami jön még:
- új kormánycsapágya lesz a 'nehéz' Cane Creek IPU helyére, csak bírjam kiütni a felső félintegrált csapágycsészét! Cane Creek A.E.R. lesz helyette
- új fékszett az MT8-ak helyett: Trickstuff Piccola
- Storm SL tárcsák helyett 160-as KCNC Razor tárcsák
- acél csavarok itt-ott cserélve lesznek Ti-ötvözet csavarokra (jó-jó, tudom, nem sok értelme van;))
- majdnem 50 grammos szivacsmarkolat szett helyett egy műanyag dugókkal együtt is csak ~14 grammos markolat szett lesz
- a külsők relative nehezek. Ikon ~670g, Aspen ~630g, itt lehetne még találni pár grammot biztosan
picit megújítom a merev bringát, már kapott egy új villát (kifogtam egyet erősen akciózva;)). Ahogy az alábbi képen látható, 7.74 kg-nál tartok.
Ami jön még:
Éééééés talán az egyetlen Inbred két kulacstartóval? ;-) (már régi történet, a Hunor kerékpárműhelyben lett cserélve a hátsó háromszög, akkor kapott csavarszemeket, és lekerült a csapágyházról az ISCG konzol. Meg cserélhető váltótartó fület is kapott, hogy többé ne forduljon elő olyan baleset..)
Privát tankom trekkingesítve:
..szerk.: ja, a belülre felhelyezett szarvak még nincsenek tesztelve. Ami feltűnt velük kapcsolatban, hogy mindkét fogás mellett lehet húzni a féket
ZolkoW módosította - 2018. november 25. - 21:18
Vagány, gratulálok!
Majdnem megdupláztam a biciklim értékét a színben hozzáillő kerekekkel (a Google Drive-on levő képet nem engedi beilleszteni, csak linkelni tudom, lent), ma megvolt az első próba, érezhető volt a különbség. Lehet, hogy teszek rá egy "NAGYFESZÜLTSÉG" figyelmeztető matricát, mert a 27.5" pluszos setuphoz képest ráz, mint a fene
Viszont emelkedő vagy éles kanyar után sokkal könnyebben gyorsítható a kerék és kb. 4-5%-kal jobb átlagot mentem a megszokott (nem különösebben technikás) körömön.
Ami nagyon különös, hogy egy tankhajó agilitású 29-es SS-t (Haro Mary SS) cseréltem le a 27.5-es Kona Unitra, ami a 29-esre konvertálás után is megtartotta a játékosságát.
Majdnem megdupláztam a biciklim értékét a színben hozzáillő kerekekkel (a Google Drive-on levő képet nem engedi beilleszteni, csak linkelni tudom, lent), ma megvolt az első próba, érezhető volt a különbség. Lehet, hogy teszek rá egy "NAGYFESZÜLTSÉG" figyelmeztető matricát, mert a 27.5" pluszos setuphoz képest ráz, mint a fene
Viszont emelkedő vagy éles kanyar után sokkal könnyebben gyorsítható a kerék és kb. 4-5%-kal jobb átlagot mentem a megszokott (nem különösebben technikás) körömön.
Ami nagyon különös, hogy egy tankhajó agilitású 29-es SS-t (Haro Mary SS) cseréltem le a 27.5-es Kona Unitra, ami a 29-esre konvertálás után is megtartotta a játékosságát.
2 baron nem is csoda hogy ráz.
klassz lett a bicaj!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Majdnem megdupláztam a biciklim értékét a színben hozzáillő kerekekkel (a Google Drive-on levő képet nem engedi beilleszteni, csak linkelni tudom, lent), ma megvolt az első próba, érezhető volt a különbség. Lehet, hogy teszek rá egy "NAGYFESZÜLTSÉG" figyelmeztető matricát, mert a 27.5" pluszos setuphoz képest ráz, mint a fene
Viszont emelkedő vagy éles kanyar után sokkal könnyebben gyorsítható a kerék és kb. 4-5%-kal jobb átlagot mentem a megszokott (nem különösebben technikás) körömön.
Ami nagyon különös, hogy egy tankhajó agilitású 29-es SS-t (Haro Mary SS) cseréltem le a 27.5-es Kona Unitra, ami a 29-esre konvertálás után is megtartotta a játékosságát.
Ha SS, akkor csak jó lehet. Koszosan meg pláne jól néz ki. :-)
Majdnem megdupláztam a biciklim értékét a színben hozzáillő kerekekkel (a Google Drive-on levő képet nem engedi beilleszteni, csak linkelni tudom, lent), ma megvolt az első próba, érezhető volt a különbség. Lehet, hogy teszek rá egy "NAGYFESZÜLTSÉG" figyelmeztető matricát, mert a 27.5" pluszos setuphoz képest ráz, mint a fene
Viszont emelkedő vagy éles kanyar után sokkal könnyebben gyorsítható a kerék és kb. 4-5%-kal jobb átlagot mentem a megszokott (nem különösebben technikás) körömön.
Ami nagyon különös, hogy egy tankhajó agilitású 29-es SS-t (Haro Mary SS) cseréltem le a 27.5-es Kona Unitra, ami a 29-esre konvertálás után is megtartotta a játékosságát.
és még néhány dolog,ami változott idén: a nyereg is le lett cserélve,meg új kerekeket is építettem. a legutolsó mérésem szerint 8840 gramm a bringa a könnyebb kerekeimmel,és 9150 gramm a magas peremes shamal-okkal. pumpa,óra,és nyeregtáska nélkül. a kormányzás,és a nyereg cserével lefaragtam kb 130 grammot az össztömegből. az új kerekek nem lettek könnyebbek,csak érdekesebbek,könnyebben szerelhetőek,merevebbek,és talán egy picit gyorsabbak. régen is mavic open pro felniket használtam. most is azok lettek befűzve. viszont a dt húzott küllők helyett sapim cx ray-t használtam. természetesen alu niplikkel.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
ez pedig az a formáció,amit évekig használtam. az evol stucni,és egy 3ttt formula sl kormány. ez is szürke. ezt a kormányt még 2000-ben vettem újonnan a Mali-ban. jó kormány,de elég mély sajnos. 145 mm. meg volt még egy 3ttt tiramisu mini könyöklő is őszig a bringán.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
ez egy köztes állapot,a kormányzást tekintve. az eredeti 3ttt evol stucni,és egy 3ttt competizione kormány. szürke eloxos mind a kettő. ez a kormány azért nem maradt,mert egy kicsit keskeny nekem. ez csak 42 cm széltől-szélig. a stucnit nagyon szeretem. elől lenyithatós. igaz kicsit nehéz. 300 gramm fölött van.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A