Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
18893 hozzászólás a témában

#261
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

51 mm-es a Fox villa offset, szóval nagyon klappol minden. Off: néztem ám a Stravan merre jársz mostanában léceken, le a kalappal!! Spiltboard-ot néztem magamnak csak mostanában örülök ha csúszni eljutok a párommal, felfelé megint külön lennénk mert nem jön velem az tuti... 

 

 

Bíztam benne, csak lemaradt a " :)".

R2bike nem tudom levágja-e. Kint tuti találsz boltot ahol már láttak ilyet. Budapesten a Probike-ba vittem, nagyon meg vagyok velük elégedve. Amúgy a szerelő azt mondta jól lehet megépítve mert remekül lehetett dolgozni a nyakon. Sok villa elporlad ahogy rövidíteni akarják a nyakat. 

A hosszal gondban voltam, a használati egyértelműen azt írja, a kormányszár felett ne legyen már alátét. Viszont mivel a Canyon váz nyaka 100 mm-es azzal nagyon rövidre szabtam volna (hiszen minden maradt a geo szempontjából így nem emelhettem a kormányszár alatt). Másrészt a szerelő is azt javasolta és a fórumokon is olvastam, hogy kell valamennyi, jobb úgy rászorítani a kupakkal az egészet. Teszteken is van felette bőven mindenhol....

5 mm van a kormányszár alatt és 10 mm felette (a régi 15 mm helyett). Így még legrosszabb esetben is be tudom építeni egy 110 mm-es nyakkal szerelt vázba.    

szvsz, hogy felette van az max esztetikai dolog (meg ne verd bele az arcod), de mostanaban szerencsere mar amugy hagynak felette egy 5mmt, hogy az egesz rafogo kapaszkodjon, ne logjon a levegoben a vege.

 

a regi kormanycsapagy (csesze) siman rament, vagy kellett vmi hozza?

meg neked most melyik villad es exceeded van? A 17es, mint az enyem, az elso stepcasttel? arra nem emlekszem, hogy az enyem boostos e.


arn módosította - 2020. január 14. - 21:00


#262
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.427 hozzászólás

offsetet akartam kérdezni pont, mennyi. Jó tudni, hogy ez már 51mm. Enyém még 45mm.

 

Off is meg nem is, de mint érdekesség és kapcsolódik: az új Canyon-ból a Lux CF-ek például, ha RS telóvel szereltek, 51mm az offset, ha Fox telóval, akkor 44mm. Az Exceedet nem tudom.

A Fox teleszkópot is 51mm-es offsettel kaptad?

 

51 mm-es a Fox villa offset, szóval nagyon klappol minden. Off: néztem ám a Stravan merre jársz mostanában léceken, le a kalappal!! Spiltboard-ot néztem magamnak csak mostanában örülök ha csúszni eljutok a párommal, felfelé megint külön lennénk mert nem jön velem az tuti... 

 

nyilvan, csak poennak szantam :)

 

a nyakat akkorara vagattad, mint a foxe? a forgalmazo nem vagja le (r2bike)?

 

Bíztam benne, csak lemaradt a " :)".

R2bike nem tudom levágja-e. Kint tuti találsz boltot ahol már láttak ilyet. Budapesten a Probike-ba vittem, nagyon meg vagyok velük elégedve. Amúgy a szerelő azt mondta jól lehet megépítve mert remekül lehetett dolgozni a nyakon. Sok villa elporlad ahogy rövidíteni akarják a nyakat. 

A hosszal gondban voltam, a használati egyértelműen azt írja, a kormányszár felett ne legyen már alátét. Viszont mivel a Canyon váz nyaka 100 mm-es azzal nagyon rövidre szabtam volna (hiszen minden maradt a geo szempontjából így nem emelhettem a kormányszár alatt). Másrészt a szerelő is azt javasolta és a fórumokon is olvastam, hogy kell valamennyi, jobb úgy rászorítani a kupakkal az egészet. Teszteken is van felette bőven mindenhol....

5 mm van a kormányszár alatt és 10 mm felette (a régi 15 mm helyett). Így még legrosszabb esetben is be tudom építeni egy 110 mm-es nyakkal szerelt vázba.    


karakoram módosította - 2020. január 14. - 20:38


#263
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Lehetőleg sehova ne álljon semmi. Kényelmes a Thomson csővel is a hátsó traktus, ezért nem gondolkoztam karbon nyeregcsőben. A kormány csere viszont sokat adott a kényelemhez anno. 

 

Még tekerek így egy párat, ha azok után is ennyire tetszeni fog akkor majd biztatlak tovább, hogy vegyél egyet. Amúgy 2.25-ös külsővel és 1.7 baron mentem. 

Ballonosabb külsővel még lehetne tuningolni a csillapításon.  

 

A Fox villát nem mértem, majd a grammozós topikba felteszem.

A geora figyeltem. 510 mm körül van a Fox villák (általában a 100 mm-es villák) beépítési magassága. Ebből lejön a 20 mm-es beülés, a Niner villa meg 490 mm-es. Az offset is stimmel, 51 mm. 

nyilvan, csak poennak szantam :)

 

a nyakat akkorara vagattad, mint a foxe? a forgalmazo nem vagja le (r2bike)?



#264
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.094 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

offsetet akartam kérdezni pont, mennyi. Jó tudni, hogy ez már 51mm. Enyém még 45mm.

 

Off is meg nem is, de mint érdekesség és kapcsolódik: az új Canyon-ból a Lux CF-ek például, ha RS telóvel szereltek, 51mm az offset, ha Fox telóval, akkor 44mm. Az Exceedet nem tudom.

A Fox teleszkópot is 51mm-es offsettel kaptad?


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#265
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.427 hozzászólás

Lehetőleg sehova ne álljon semmi. Kényelmes a Thomson csővel is a hátsó traktus, ezért nem gondolkoztam karbon nyeregcsőben. A kormány csere viszont sokat adott a kényelemhez anno. 

 

Még tekerek így egy párat, ha azok után is ennyire tetszeni fog akkor majd biztatlak tovább, hogy vegyél egyet. Amúgy 2.25-ös külsővel és 1.7 baron mentem. 

Ballonosabb külsővel még lehetne tuningolni a csillapításon.  

 

A Fox villát nem mértem, majd a grammozós topikba felteszem.

A geora figyeltem. 510 mm körül van a Fox villák (általában a 100 mm-es villák) beépítési magassága. Ebből lejön a 20 mm-es beülés, a Niner villa meg 490 mm-es. Az offset is stimmel, 51 mm. 

 

 

az egesz karbon :D  inkabb az ember seggebe alljon bele vmi, mint a fejebe (a kormanynal).

nem kellett volna megvenned ezt a villat... most nekem is ezen kattog az agyam. tudom, hogy ide nem kene, de sose volt ilyenem, regen meg mindig ilyesmit akartam.

 

a fox telot nem merted mennyi sulyra?

a masik... a geonal hogy kalkulaltal? mekkora beepitesi magassag, illetve az offset a villahoz kepest?



#266
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

 

 

Én is ezt az egyszerűbb vonalat szeretem.

Azért egész más mint a szintén merev gravel vagy cx, nagyon élveztem. 

 

Fékezés: határozottabbnak érzem. 

Nem akarom cserélgetni, de egyelőre nem adom el a telot.

Thomson: bevált nagyon, meg kicsit tartok a karbon cuccoktól :P  :D  :blink:  :wacko:

az egesz karbon :D  inkabb az ember seggebe alljon bele vmi, mint a fejebe (a kormanynal).

nem kellett volna megvenned ezt a villat... most nekem is ezen kattog az agyam. tudom, hogy ide nem kene, de sose volt ilyenem, regen meg mindig ilyesmit akartam.

 

a fox telot nem merted mennyi sulyra?

a masik... a geonal hogy kalkulaltal? mekkora beepitesi magassag, illetve az offset a villahoz kepest?


arn módosította - 2020. január 14. - 12:39


#267
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.094 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Szuper gép lett! Valódi marcona MTB,.Igaz, a színe, pontosabban a színek hiánya miatt számomra kissé komor, de hát nem nézegetni, hanem hajtani kell ezeket, nemdebár? :D

 

A múlt héten magam is ültem párszor a merev villás MTB setupomon, bár csak munkába és vissza. Lassan ideje lesz ismét felnézni a Hármasra vele, szinte csak görgőn ültem az utóbbi 2 hónapban. Bár hegy az volt, csak eltűntek alólam a kerekek! :D

CDD40745-D9-C5-4-A2-B-8571-146-A01-E13-B


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#268
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.427 hozzászólás

Köszönöm mindenkinek!

 

Elég komor gép, de célszerű :)

Én egyebek mellett azt vettem észre, hogy nem szabad elaludni egy sima avaros erdei úton sem, mert jön a megbújó 5 centis faág, és kitekeri a kezemből, ha nem fogom rendesen a kormányt :P

De bírom, a kifejezetten köves, meg rázós részeket kivéve szerintem csak előnye van, az biztos, hogy télre marad a merev.

 

Egyszer már itt írtam valahol, ami lehet az nálam fekete vagy sötét. A kupak a tetején az a Niner féle amibe söröskupakot lehet nyomni, majd valami színeset aplikálok fel  :D.

Ezt a mindig figyelni kell dolgot még a cx bringán megtanultam egy életre az biztos  :D.  

 

nagyon allat gep lett :) az ilyen puritan bringak, mindig megdobogtatjak a szivemet, nincs teli mindenfele bigyoval es kallantyuval.

 

a fekezes is hatarozottabb?

cserelgetni akarod a teloval, vagy mindig igy marad?

a thomson nyeregcsohoz miert ragaszkodsz annyira?

 

Én is ezt az egyszerűbb vonalat szeretem.

Azért egész más mint a szintén merev gravel vagy cx, nagyon élveztem. 

 

Fékezés: határozottabbnak érzem. 

Nem akarom cserélgetni, de egyelőre nem adom el a telot.

Thomson: bevált nagyon, meg kicsit tartok a karbon cuccoktól :P  :D  :blink:  :wacko:



#269
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

nagyon allat gep lett :) az ilyen puritan bringak, mindig megdobogtatjak a szivemet, nincs teli mindenfele bigyoval es kallantyuval.

 

a fekezes is hatarozottabb?

cserelgetni akarod a teloval, vagy mindig igy marad?

a thomson nyeregcsohoz miert ragaszkodsz annyira?


arn módosította - 2020. január 13. - 17:59


#270
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.657 hozzászólás

Elég komor gép, de célszerű :)

Én egyebek mellett azt vettem észre, hogy nem szabad elaludni egy sima avaros erdei úton sem, mert jön a megbújó 5 centis faág, és kitekeri a kezemből, ha nem fogom rendesen a kormányt :P 

De bírom, a kifejezetten köves, meg rázós részeket kivéve szerintem csak előnye van, az biztos, hogy télre marad a merev.



#271
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.427 hozzászólás

Merev projekt Niner boost RDO villával...

A budai hegyekben mentem vele egy gyorsabb teszt kört ami 850 méter szintet jelentett.

A hely adottságainak megfelelő kövesebb, gyökeresebb helyeket direkt felkerestem lefelé. 

Azt kell mondjam, hogy egyszerre örömteli és egyben ijesztő mennyire simítja a villa az út egyenetlenségeit. Ezt az én lefelé sebességemmel kell érteni, óvatos vagyok. Az irányítás nagyon közvetlen. Persze van előttem pl. Bp-Pilis vonalon olyan út amitől tartok visszafelé (Pilisszentkereszt - Csobánka között vissza Bp felé, az erdőben a köves szakasz), majd elválik ott mit fogok érezni.

De az első teszt után nagyon tetszik.

 

IMG-20200111-133156.jpg

IMG-20200111-133214.jpg


karakoram módosította - 2020. január 12. - 14:03

  • rob, dzsonhee, ZolkoW és 3 további fórumtag kedveli ezt

#272
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 878 hozzászólás

Bemutatom Serteperte Főnököt, a rézbőrű Óriást:
 

MED_0015904085.jpg


  • Kisherceg és arn kedveli ezt
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#273
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 154 hozzászólás
  • LocationBP

...alakul...

C5-A3-F11-C-0106-45-D8-BED0-79-A048-BB0-
 

 


  • Jorus, karakoram, Rabbit és 1 további fórumtag kedveli ezt

#274
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.094 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

...én meg a deviáns setupot! :D

IMG-2758-1200px.jpg

 

Régi Elite Turbo Muin görgő, nem tud semmit azon kívül, hogy csendes. Ez pont elég.

Ezzel vészelem át már harmadik éve a téli szezont, sokszor megmentette a felkészülésemet. A gyári SRAM Red eTap hajtóművet kiszereltem, most egy SRAM Force 22 hajtókaron egy Power2Max NGeco spider található, az adja a Watt-mérést.


  • karakoram kedveli ezt

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#275
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.657 hozzászólás

a görbekormányos trekkingem is megmutatom:

antifire.jpg


  • Jorus, karakoram, Kisherceg és 1 további fórumtag kedveli ezt

#276
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Az a 85.5 magas a nyereg felsoresze es kozepresz tengelye kozott ertendo?

Igen, pontosan. Középrész tengelye, és a nyereg teteje (nyereg orrától 13 cm-t bemérve) közti távolság. 

 

És nincs túl hátul az a nyereg? Főleg ilyen hosszú nyeregcsővel, ami még hátrahajló is. Feltölthetnél ilyen képet is, amin rajta vagy ezen a bringán különböző kormányfogásokkal (:

 

Nemtom már melyik (monti?) váznál láttam, de a nagyobb méretűeknél meredekebb volt a nyeregcső szöge. Egy ilyennel nem kéne annyira előre tolnom a nyerget.

Nincs túl hátul, mert  így nagyjából középre tolt nyereggel adja ki megfelelően a térdem helyzetét. Hosszú a lábam, és 73 fokos a nyeregvázcső is. 



#277
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Az a 85.5 magas a nyereg felsoresze es kozepresz tengelye kozott ertendo?



#278
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 848 hozzászólás

195 cm, 85,5 cm-n ülök, szóval ezért az xl-es bringa, a 400-as cső meg azért kell mert ennek a váznak még ebben a méretben is csak 51 cm a nyeregvázcsöve.

 

És nincs túl hátul az a nyereg? Főleg ilyen hosszú nyeregcsővel, ami még hátrahajló is. Feltölthetnél ilyen képet is, amin rajta vagy ezen a bringán különböző kormányfogásokkal (:

 

Nemtom már melyik (monti?) váznál láttam, de a nagyobb méretűeknél meredekebb volt a nyeregcső szöge. Egy ilyennel nem kéne annyira előre tolnom a nyerget.


blash módosította - 2019. december 02. - 14:29


#279
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.657 hozzászólás

Felkerült még egy fullkarbon 400 mm-es nyeregcső, mert a gyári csak 350 mm-es volt, és mivel nagyon ejtett a felső cső, így nem volt elég hosszú. 

 

Durva, hogy még ilyen magas fejcsővel is szemre van van -15cm a kormány és a nyereg között :)

Persze 15 centivel magasabb vagy nálam, úgyhogy nem nehéz összehozni.



#280
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.657 hozzászólás

Egy utam volt vele eddig, az is se nem hosszú, se nem köves :) Egy pár km-es részen volt zavaróan gödrös a terep, meg a szép sima, letaposott avaron, az erdőben emlékeztettek a megbújó ágak, hogy ezzel nem szabad olyan lazán fogni a kormányt, mert még kitekeri a kezemből, de amúgy én főként azt vettem észre az előző merevvilláimhoz képest, hogy sokkal könnyebb :)

A kidolgozása is olyan, hogy megbízhatónak néz ki, nem azon gondolkodik az ember, hogy be merje-e építeni.

(persze ezt is vártam)

A kistárcsa amúgy nem direkt volt, de így alakult (a 180-as adapterét nem tudtam feltenni, mert túl hosszúak voltak a csavarok, és nem akartam köszörülgetni), viszont akkor már cseréltem fékbetétet J04C-re, ha már ott volt a dobozban, és szerintem ez a kis tárcsával fog úgy, mint a gyári betét 180-assal (vagy az már össze volt kenve).

 

Gumi: Én egyből hívő lettem, és természetesen elöl próbáltam ki először, de ez a performance rohadt nehéz, tévedésből rendeltem, nem vette meg senki, inkább elhasználom :) Viszont előre ilyen saras időkben szerintem kevés (lehet), és hátul ugyanolyan zseniálisnak tartom, mint elöl (néhány túra már van benne, tehát több, mint a villában), valamint így megmaradt a szerintem ideális arány a bütykösségben az első/hátsó külső között. Tehát nálam úgy szól a képlet, hogy Racing Ray / Racing Ralph ~= Nobby Nic / Racing Ray  :ph34r:

 

Ja, alap, hogy hátul fordítva van felrakva. És nem tudom nem észrevenni, hogy nagyjából ugyanaz a minta, mint a X-Kingé, csak ezen kerekítettek a bütykök. De állítólag ugye az is jól működik :)

Nekem pozitív az a külső (elöl használom). 

A boostos Niner villát néztem ki, mennyire kemény a használata köves lejtőkön? A teszteket olvastam, gravel bringám is volt mostanában, de azért érdekelne a véleményed!


ZolkoW módosította - 2019. december 02. - 10:10