https://postimg.cc/gallery/PJdgY3Q
Jelentkezz be Regisztrálj
Ki milyen bringával nyomul?
#241
Írta 2020. december 30. - 16:56
- Kisherceg kedveli ezt
#242
Írta 2020. december 26. - 18:00
Valamiért nem tudtam szöveget hozzáadni ehhez a linkhez. Itt épp' előkészítettem a kerékpárt a kerítésmászáshoz, amit Szenna határában kellett megtennem - valaki úgy gondolta, jó ötlet lezárni a jelzett turistautat...
#243
Írta 2020. december 26. - 17:52
#244
Írta 2020. december 25. - 22:20
Hozzá nem értőként kérdem, nem e lehetne az egyiket váltósítani? Mondjuk a cx-et. És akkor nem kell egy egész bringát venned.
Mert 2 single speed -ben szerintem a lényeg kb ugyanaz. A gumik, geo persze más de nagy különbség nincs - marad a 20as pedálfordulat. Egy váltóssal már egészen más a helyzet, ott van egy fényévekkel többcélúbb bringa a kezedben, nem vagy úgy behatárolva.
A Unitot lehetne váltósítani (csúszópapucsos és van hozzá váltós verzió is), a Major One-t nem. Van egy Cannondale Supersix Evo HM biciklim kb. 2016-os (használtan vásároltam) 9000-es Dura Ace-szel, úgyhogy ha akarok, tudok váltani és hatékonyan gyorsan haladni, de az a kerékpár a hosszabb, jobb minőségű országúti meneteken élvezetes, azok pedig ebben a hideg, nedves időben kimaradnak, mert magamon kívül a technikát sem akarom idő előtt elnyűni.
Ez már rég nem az észszerűségről szól, legalábbis nem a költséghatékonyságról. Az egysebességesek nyilvánvaló előnye, hogy viszonylag olcsón meg tudtam venni őket, olcsó a fenntartásuk és a zalai dombok között is könnyen találok velük komoly kihívásokat, illetve egy Zselic vagy Balaton Maraton középtávon is kellemesen szét tudom csapni magam. Maratonokon jól esnek a biztatások/gratulációk, amikor váltós/össztelós versenyzőket előzök - ezzel együtt síkon/lejtőn mindig nagy hátrányban vagyok, illetve pulzus alapú edzéshez kell a több sebességfokozat, meg persze szeretek gyorsan suhanni is... az országúti ezt megadja, ott néha besokallok az idióta autósok és a nagy forgalom (lámpák, elsőbbségadás táblák) miatt, ezt orvosolná egy váltós cx/gravel, ami a magyar dombságok/hegységek terepeinek kb. 90%-án használható és szűkebb hazámban, a Dunántúlon a leggyorsabb megoldás vegyes úttípusra.
#245
Írta 2020. december 25. - 18:23
Én megkívántam egy váltós gravel bringát (terepre csak egysebességessel tudok menni: Kona Unit, illetve Major One),
igazából nincs szükségem még egy biciklire, de tudom, hogy bizonyos napokon még jobban élveznék egy ilyen kört úgy, hogy az utolsó emelkedőn nem 20-as pedálfordulattal kínlódom fel magam és az enyhén lejtős szakaszokon még 40 fölött is rá tudok tekerni...
Hozzá nem értőként kérdem, nem e lehetne az egyiket váltósítani? Mondjuk a cx-et. És akkor nem kell egy egész bringát venned.
Mert 2 single speed -ben szerintem a lényeg kb ugyanaz. A gumik, geo persze más de nagy különbség nincs - marad a 20as pedálfordulat. Egy váltóssal már egészen más a helyzet, ott van egy fényévekkel többcélúbb bringa a kezedben, nem vagy úgy behatárolva.
#246
Írta 2020. december 25. - 18:08
Szép gépek, irigyellek benneteket!
igazából nincs szükségem még egy biciklire, de tudom, hogy bizonyos napokon még jobban élveznék egy ilyen kört úgy, hogy az utolsó emelkedőn nem 20-as pedálfordulattal kínlódom fel magam és az enyhén lejtős szakaszokon még 40 fölött is rá tudok tekerni...
Elnézést a szóf*sásért...
Nagyon sajnáljuk, hogy neked csak egy unit és egy major one jutott... 😃 Bedobhatnál róluk egy-két képet. Tudom, hogy láttam már a unitot, de ismételni sosem árt.
Az egyel több bringára vonatkozó gondolat nagyon is ismerős, nekem is elég kettő, mégis mindig egy harmadikon agyalok. Előbb-utobb kitalálom, mi legyen...
Miféle szófos@s? Csak tettél ide content, ami ráfér a fórumra.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#247
Írta 2020. december 25. - 15:44
Szép gépek, irigyellek benneteket!
Én megkívántam egy váltós gravel bringát (terepre csak egysebességessel tudok menni: Kona Unit, illetve Major One), hogy ebben a nyomorult időben a város dombjain és földútjain repeszthessek (külső szemlélő számára ez nyomorult vánszorgás ). A Van Rysel karbon GRX-es kerékpárt néztem ki magamnak, de az beszerezhetetlen (talán február közepén lesz információ, hogy rendelhető lesz-e) és ugyan hirdetnek nyálcsorgatós cyclocross és gravel bicikliket (a bikepacking nem stílusom, ezért a milliónyi felfogatási pont és az extra lapos vázszögek kevésbé fontosak, mint a tömeg/sportosság), az egyik túl kicsi, a másik peddig épp' hogy nagy...
Összeraktam egy 36 km/900 m szintemelkedéses útvonalat 90% aszfalt (főleg zártkerti girbegurba utak) és 10% gravel/fű/földúttal, ami eső után is járható mindkét biciklivel és szűk két óra alatt jól szét tudom csapni magam a rövid, meredek emelkedőkön. A Unitba visszatettem a Mavic Crossmax SL kerekeket... a GCN videóiban mostanában arról értekeznek, hogy nem számít, milyen könnyű a kerék (meg a kerékpár, persze mióta a tárcsafékes országútik nehezebbek a korábbi felnifékeseknél), de ez nálam mind érzés, mind pedig ugyanazon az útvonalon, hasonló hőmérsékleten és azonos átlagpulzussal mért magasabb átlagtempó alapján megbukik. Azt hiszem egy jó darabig nem rakom vissza az eredeti (650B+, 2.8") kerekeket...
Összehasonlítva a montit (12.5 kg, 32x20, 29x2.2-es gumik) és a cx-et (9.5 kg, 42x18, 700x35mm-es gumik) emelkedőn nem volt nagy különbség (azon kívül, hogy sokkal szenvedősebb 10% felett és a 15%-nál meredekebb részeken kb. minden izmom a megpattanás szélén van) a tempóban, síkon és lejtőn persze sokkal gyorsabb - és a legutóbbi V-fékbeállítás óta már nem az "elöl nem lassít-hátul a fékezés gondolatára blokkol" helyzet van, ezért ráérek később megragadni a fékkarokat...
igazából nincs szükségem még egy biciklire, de tudom, hogy bizonyos napokon még jobban élveznék egy ilyen kört úgy, hogy az utolsó emelkedőn nem 20-as pedálfordulattal kínlódom fel magam és az enyhén lejtős szakaszokon még 40 fölött is rá tudok tekerni...
Elnézést a szóf*sásért...
#249
Írta 2020. november 15. - 09:10
Lefelé csúszkáltam inkább, mászni még az agyagos sárban is jól mászott. Számomra eddig ismeretlen volt ez a tapadás-élmény. A leveles, nyálkás sziklás részeken is szépen felmentem, mint a Szépvölgyi vége -> HHH kék jelzés vagy a Q-völgy az Árpád-kilátó mellett. Gondolom a 27.5+ és fat külsők még komolyabbak.
Sima TR EXO a 2 külső, dual compound. Ebből is az igazi valószínűeg a 3C és a 3C MaxxTerra lenne. Mindegy, utoljára Racing Ray 2.25 + Maxxis Aspen 2. TR EXO kombóval terepeztem, ahhoz képest sárban is mintha sínen mennék.
#250
Írta 2020. november 15. - 01:30
Nyálkás idő, levelek, agyagos sár és csúszkálás: élvezeti faktor 10/10!
30mm-es belső szélességű felniken tubeless setuppal Maxxis Minion DHF 2.5 WT és Maxxis Aggressor 2.5 WT. Először próbáltam ilyen külsőket. Hűha...
Tapadt rendesen, ugye? Mi ma tekerünk a budaiban és a Pilisben, néha azt hittük haverral a 2,25ös gumikon, hogy kijöttünk görgőzni. Csak járt néha egy helyben a kerék. Haver a Zöld-szörnyen a 3.0ás gumikon úgy ment át a meredek, sáros, gyökeres részeken, mintha mi nyáron a Margit szigeten gurulnánk. Mi ott kb végig toltuk - ő kb végig nyeregben maradt...Ennyi.
(találkoztam a bringaúton haverral, meséltem neki ezt a duci gumis havert..erre azt mondja, hogy szerinte a 29x2,25 gumikkal már elérték a gumik a határaikat, szerinte a fullijával jobban tapadna mint mi. A saras, gyökeres részeken ma egész nap rajta röhögtem)
marton módosította - 2020. november 15. - 01:34
#251
Írta 2020. november 14. - 22:04
2021-es Giant Fathom 29. Alkatrészlista gyári, kivéve nyereg, amit egy kopottas, régi, de bevált és kényelmes Selle Italia SLR-re cseréltem, valamint a gyári DUB-os hajtómű helyére egy XX1 DUB került Quarq DZero boost spiderrel.
Villa nem a Crest 34-es, valamiért nekem egy 35 Silver TK-val jött. Amit nem bánok. Van alkatrész hozzá és egyszerű, mint a faék, tudom szervizelni magam is. Nem utolsó szempont!
#252
Írta 2020. november 14. - 19:34
Nyálkás idő, levelek, agyagos sár és csúszkálás: élvezeti faktor 10/10!
30mm-es belső szélességű felniken tubeless setuppal Maxxis Minion DHF 2.5 WT és Maxxis Aggressor 2.5 WT. Először próbáltam ilyen külsőket. Hűha...
Szuper bicaj! Nekem kifejezetten tetszik a minimáldizájn, és még a szürke szín is.
Ez nem a Giant végül, jól látom? Specire tippelek, illetve mintha RS lenne a teló.
Van hozzá teljes alkatrészlistád? Sok mindenre kíváncsi vagyok, mint pl a villa pontos típusa, vagy a kerekek, nyeregcső, nyereg, stucni, kormány.
A papucs alapján nem tudom eldönteni, hogy feszíthető a lánc, vagy mindenképpen váltóval kell használni a vázat?
- zscs kedveli ezt
#253
Írta 2020. november 14. - 14:44
Nyálkás idő, levelek, agyagos sár és csúszkálás: élvezeti faktor 10/10!
30mm-es belső szélességű felniken tubeless setuppal Maxxis Minion DHF 2.5 WT és Maxxis Aggressor 2.5 WT. Először próbáltam ilyen külsőket. Hűha...
- karakoram, marton, Kisherceg és 1 további fórumtag kedveli ezt
#254
Írta 2020. november 13. - 15:33
jaja talaltam egy kidobasra valo dobozban par szett Nokon-t
- Rabbit kedveli ezt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#255
Írta 2020. november 13. - 12:17
meg is van meg, megatower, ez bikepackingre meg turazni van. ingye volt
Hallottam most egy olyan érvet is az ilyen "régi" bicajok feltámasztására és használatára, hogy ez is a környezettudatosság része. Persze nem árt hozzá olyan szakmai felkészültség, mint ami Neked megvan. A hajtás trendeknek megfelelővé alakítása nem nagyobb érvágás, mint régi rendszerből újat venni, a gumikat, fékbetétet meg amúgy is vennéd. Ilyen szemszögből is becsülendő dolog ez, emellett tök jókat tudsz majd bringázni vele.
Belsővel raktad össze, vagy löttyel? A kereket is te fűzted? Gondolom nem gyári a 11-es 26"-os felnifékes kerék... Jól látom a nokon bowdenszettet?
#256
Írta 2020. november 13. - 01:59
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#257
Írta 2020. november 13. - 01:38
kesz, 11.4kg
https://imagizer.ima...5286/LNV1kj.jpg
De itt mi volt a terv? Neked van/volt? egy nagykerekű Sánta Crúzod is, ugye?
- sala kedveli ezt
#258
Írta 2020. november 13. - 00:20
- Rabbit kedveli ezt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#259
Írta 2020. október 20. - 08:17
Hátul igen, elöl meg egy használtan vett, kicsit kopottas 2,8-as Hans Dampf.
Végülis ilyesmi volt a célom, hogy egy bringával letudjam a 29-est és a teltkarcsút. Én ennyi értelmét látom ennek a boost dolognak A gyári 29-es kerekek elég nehezek (nem szedtem szét, csak egyben tudom, hogy az első pl. negyed kilóval több, mint ami a másik bicómba volt fűzetve), szóval jövőre megint futhatom a köröket,de nyilván használhatóak azért. És úgy érzem, 29-esre nem tudok olyan gumit rakni, amivel ugyanott ugyanúgy felmásznék, mint ezekkel. Vízmosásos-lépcsős taknyos-sáros részeken például. Meg várom a havat
Most akkor milyen gumi van a bringán? 27,5 x 2,6 -os?