Sokan 40-esre teszik, és Mavicból volt ugyanilyen árban (mint a 30-as) 35-ös is, de az már a 2 kilós lélektani határ felett volt súlyban
Nem tudom, itt szélesség-arányokat mennyire van értelme nézni (szvsz van), de ez kb ugyanaz az arány, mint amikor 25-ös felnire teszünk 2,25-ös vagy 2,35-ös külsőt, amit épp ideálisnak is tartok.
A váz hivatalosan 29-es, de kerestem előtte a témában, és 2,8-as gummákkal találtam képet ilyne Trekekről. Ehhez az kell, hogy középcsapágynál kellően szélesen induljanak a csövek, ebben meg segít az, hogy boostos tengelyszabvány, és 92-es pressfites a csapágyház. De normál hajtómű kell bele, ez egy 172-es Q-faktorú GX.
Ezekhez egyébként nem kéne igazából sem boost, sem pressfit, de úgy látom, így kevésbé kell trükközni a hajlításokkal, meg speckó elemekkel a vázgyártónak. A Vitusnak menetes középrésze volt, szokásos 73-as. Amikor azt a vázat vettem, hirdettek egy acélt is, ami meg 142-es hátsó tengelyű volt, mégis belefért a 3,0-ás külső is.
Ha már: a villa hivatalosan 650B-s, a gyártó úgy listázza, de ugyanolyan magas, mint a 29-es. Ebben is egész normálisan elfér mindkét kerékméret, ha feljebb lépnék 29-es gumiméretben, akkor először a hídba érne bele (kéne is rá egy normálisabb sárvédő, csak a becsúszók miatt, mert ennek a felfogatásán módosítanom is kellett, hogy ne lógjon bele semmibe)
Kössz, ez hasznos infó, azt hittem, ide már szükséges a 35-40 mm is akár, de ez így nagyon jól hangzik.
A váz mennyire speciális méretezésű a duci gumi miatt? Pl hajtóműből szélesebb kell bele, mint egy szabvány 73mm-s középrészű vázba kéne? A nyeregvázcsőnél az a lapítás őrületes, nagyon szép megoldás, és a férőhely szempontjából is elég előnyös.