
Jelentkezz be Regisztrálj

Ki milyen bringával nyomul?
#162
Posted 2021. November 12. - 16:25

Addig túrtam a Decathlon oldalát (és persze minden más oldalt is) míg nem lett egy ilyenem.
Kellett valami amit kevésbé sajnálok (így utólag nem fogom), minden családos kerékpár forgalmat le tudok vele bonyolítani (utánfutó, gyerekülés, stb), sörözésre is ok, fekete , kicsit kielégíti a magunkfajta kerékpárbuzéria lényét, mindenre jó amire a rendes kerékpárom nem. Legutolsó teljes Sora szett (modern hajtókar, rendes fék/váltókar), 2x9, tesztek szerint a 38-40-es külsőt is elviseli (35-ös került bele), kényelmes geo, 540-es pedálok (utólagos), Promax fékek, JagWire midenhol, váz és festés igényes, karbon villa, millió csomagtartó szem (még a villán is).
Amikor rendeltem 230 000 Ft volt, most 250 000 Ft. Tegnap éjjel épült össze, tettem pár kört (hazai viszonylatban hegyen lakom) és meglepően hangtalan, minden flottul teszi a dolgát, fékek is jók. Meg fogtok verni, de komolyan mondom ennél nem volt sokkal jobb a kb. 8 éve tulajdonolt Ultegra szettem. Kerekek lehetnének könnyebbek, a felnire rátenni egy gumit kínlódás, az egész kb. 11 kg. Mérete M. Járt hozzá használható lámpaszett és egy csengő is.
Edited by karakoram, 2021. November 12. - 16:26.
- koga, Kisherceg, ZolkoW and 1 other like this
#163
Posted 2021. November 06. - 10:43

Fékszett nem sokkal volt drágább, mint egy 4-dugattyús SLX szett.
2 napja volt 2x fél órám bohóckodni a szülői házban az udvaron a Fathommal és 25 év után gondoltam megnézem, tudok-e 1kerekezni még. 10 perc után már ment 5 méter, vége felé már az udvaron végig mentem úgy, hogy gyökkettővel, "határon" balanszírozva.
Anno kontrafékes kempingen tanultam az egykerekezést, ott ugye nem tudtad a hátsó féket csak úgy behúzni, vagy leugrottál, vagy hanyatt estél. (-:
Edited by zscs, 2021. November 06. - 10:44.
- Kisherceg likes this
#164
Posted 2021. November 05. - 21:49

meg kell mondjam, tetszik ez az Óriás, el is tudnám képzelni magamnak. persze a sznob felsőpolcos cuccok (váltás, hajtás, fékezés) helyett beérném kb slx szinttel, a különbözetet pedig eltapsolnám még valami szórakoztató dologra. mondjuk még egy bicaj...
- zscs likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#165
Posted 2021. November 05. - 12:03

Ez igen! Látva, miket mész ezzel a géppel, már rég elhatároztam, csak valami hasonló szörnyet fogok én is hajtani, ha nagykerekűre váltok. Mi ennek a kategóriának a neve a modern szakirodalomban? Long travel/ trail hardtail?
Kettőt kérdeznék:
Mi az az világoskék a felsőcsövön?
A hátsófék vezetékét vezetted kint, hogy ne kelljen megbontani?
Talán trail hardtail lehet a kategória.
A világoskék már nincsen ott, egyszerű szigetelőszalag volt, mert beforduló kormánynál a Shimano MT200/400 fékkarok pont hozzáértek a felsőcsőhöz és megkarcolta volna a fékkar. A Magurákkal már nem kell, pont 2-3 mm-re fölötte fordulnak el.
Hátsó fékcsövet méretre kellett vágnom, sőt, be is toltam a fékcsövet próbaképp a vázba (gond nélkül fel tudtam tolni a középcsapágyháztól a felső kivezető lyukig), de úgy voltam vele, bármikor ha le szeretném venni, nehogy már mindig meg kelljen bontani az egész rendszert!
Csak a dropper bowdene fut a vázban egyedül.
Érdekesség: a dropper bowdenháza szivacsban vezetett, a gyári Shimano fékcső viszont nem volt szivacsban. Sejtettem, hogy ez lehet, rázós terepen néha zörgött valami a vázban. Ez lehetett. Mostantól kívül fog zörögni.
- Rabbit likes this
#166
Posted 2021. November 05. - 09:19

Ez igen! Látva, miket mész ezzel a géppel, már rég elhatároztam, csak valami hasonló szörnyet fogok én is hajtani, ha nagykerekűre váltok. Mi ennek a kategóriának a neve a modern szakirodalomban? Long travel/ trail hardtail?
Kettőt kérdeznék:
Mi az az világoskék a felsőcsövön?
A hátsófék vezetékét vezetted kint, hogy ne kelljen megbontani?
- zscs likes this
#167
Posted 2021. November 04. - 15:47

Ha lehet véglegesnek tekinteni egy bringát, akkor ez most eléggé közel van. Minden úgy jó rajta, ahogy van - immáron feltettem a hónapok óta fiókban porosodó Magura MT7 fékszettemet. Továbbá, a belső bowdenvezetést megtuningoltam: cseréltem külsősre: Jagwire stick-on guides.
Nem sok minden maradt rajta gyári. Ha számít, a tömege 12.18-12.22 közt volt ma, a fotón látható formában. Pedálok + kulacstartó + Garmin tartó + Lezyne minipumpa + pumpatartó.
Gyárihoz képest cserélt alkatrészek - és igen, kb. megérte volna 0-ról építeni ennyi erővel egy jó vázra:
- stucni: Race Face Turbine 0° 50mm (35mm kormányhoz)
- DT Swiss EXC1501 kerékszett
- 10-50t XX1 hátsó sor (sajnos arany színű - csak ez volt raktáron még februárban, fekete jobb lett volna...)
- SRAM GX Eagle AXS elektromos váltó
- SRAM Eagle AXS rainbow lánc
- Magura MT7 HC fékszett
- Selle Italia SLR nyereg (~3 éves, használt, XC fully-n volt régen)
- Quarq DZero XX1 hajtókar + erőmérős spider (az XC fully-n volt régen)
- markolat: "noname" Radon szivacs, de a vastag, nagyobb átmérőjű (nagyon kényelmes és a gyári Gianttel ellentétben nem csúszkál!)
- Rock Shox Pike Select RC 35mm/130mm villa (közepes szint). Gyári grammozós tengelyt cseréltem RS gyorszárasra, mert gyakran kell kiszednem az első kereket kocsiban szállításnál.
- nyeregcső bilincs egy ~10 éves, jóféle 34.9mm-es Thomson
- pedálok: Shimano XTR
Edited by zscs, 2021. November 04. - 15:48.
- karakoram, zsbacsi and Rabbit like this
#168
Posted 2021. October 10. - 09:33

Az milyen nyeregcső? Milyen szélesek a felnik? És hány tonna most a gép?
nyeregcső egy Vecnum MoveLOC XC, 3 fix állás, 0mm, 40mm, 100mm drop. Tönkre ment patronnal is működik, sőt, egy gombbal külön működtethető, ha tönkre menne a remote lockout. Egyszerű, mint a faék, könnyen szervizelhető, szerintem jóféle.
Első kerék egy régi DT Swiss XRC1200, 25mm belső felniszélesség, a 240s-es agy TorqueCap tuninggal. Hátul a Duke Lucky Jack carbon az 25.6mm belső felniszélesség. Kíváncsiságból megmértem, így, ahogy a fotón látható, 0,0094 tonna.
Edited by zscs, 2021. October 10. - 09:34.
- blash, karakoram, Kisherceg and 1 other like this
#169
Posted 2021. October 09. - 21:12

Az XC bringám kapott egy kis frissítést, egy régebbi, jól bevált, olcsóbb Magura MT8 fékszett dolgozik rajta HC fékkarokkal. A villa is "új", egy 2017-es Canyon Exceed villája volt 51mm rake-kel (27.5"+ / 29" kerékhez is jó), remote lockoutos MCD (MotionControl) egységgel. Különlegessége, hogy már támogatja a TorqueCap-es első kerekeket - nos, merevségben nincs is vele gond így, sőt! Az MCD egység helyett egy tartalékba megtartott, 2020-as Charger RLC csillapítást építettem a villába.
A hátsó kerék is részben új: az Acros NineTeen XC hátsó agyra egy új Duke Lucky Jack carbon felnit fűzött egy ismerősöm.
A tubeless install egy rémálom volt rá most, valószínűleg olaj került a felnire és nem bírtam rendesen megpucolni, így nem tapadt meg a tubeless szalag. 5x futottam neki nulláról...
Szóval, jó kis gép lett, a Sopron Downhill freeride line-on is lementem vele 3x, hasít nagyon!
Az milyen nyeregcső? Milyen szélesek a felnik? És hány tonna most a gép?
Edited by marton, 2021. October 09. - 21:20.
#170
Posted 2021. October 09. - 18:56

egész pofás kis telekrejárós canga lett, mondjuk egy kiskosár nem ártana rá, a kulacsba kevés must fog elférni. ...és milyen ötletes, hogy a hátsó agyon vitted ki a tarcsi lapot a körfűrészhez!
egyszer kipróbálnék egy ilyen műanyagbicajt, persze csak miután meg volt igazítva (pluszba fordítva) a stucni. zolkowéval mentem egyszer-kétszer, azon is egy folyamatos fekvőtámaszozás a tekerés, annyira lenn van a kormány...
Edited by Kisherceg, 2021. October 09. - 18:56.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#171
Posted 2021. October 09. - 18:19

Az XC bringám kapott egy kis frissítést, egy régebbi, jól bevált, olcsóbb Magura MT8 fékszett dolgozik rajta HC fékkarokkal. A villa is "új", egy 2017-es Canyon Exceed villája volt 51mm rake-kel (27.5"+ / 29" kerékhez is jó), remote lockoutos MCD (MotionControl) egységgel. Különlegessége, hogy már támogatja a TorqueCap-es első kerekeket - nos, merevségben nincs is vele gond így, sőt! Az MCD egység helyett egy tartalékba megtartott, 2020-as Charger RLC csillapítást építettem a villába.
A hátsó kerék is részben új: az Acros NineTeen XC hátsó agyra egy új Duke Lucky Jack carbon felnit fűzött egy ismerősöm.
A tubeless install egy rémálom volt rá most, valószínűleg olaj került a felnire és nem bírtam rendesen megpucolni, így nem tapadt meg a tubeless szalag. 5x futottam neki nulláról...
Szóval, jó kis gép lett, a Sopron Downhill freeride line-on is lementem vele 3x, hasít nagyon!
- karakoram and Kisherceg like this
#173
Posted 2021. September 10. - 13:40

Kívánatos darab!
Friss beszerzés, vagy régebb óta megvan? Merre jártál vele, milyenek az első tapasztalatok?
nem, február közepe....akor raktam fel de csak szobai képeket...
egyébként minden teszt bicajt beleszámítva is (na jó a "nagy tesója " (ua év XF 979, felszereltségben tér el)) az eddigi legjobb amivel dolgom volt.
qrva jó geó, -Brentjens és csapata valószínűleg jókat súgott -, még nem a manapság mindent leuraló csopper szögek, amit kell kimozogja de nem hintaló. egyéb okok miatt nem volt még agyon használva, 500 km körül tartunk a melóból haza utakat is beleszámolva. amúgy főleg a szokott visegrádi hg.
fejlelsztgetés meg majd folyamatosan...ami az asztalomon van egy ilyen lánc :
https://bikelogistic...ebesseges-lanc/
meg próbaképp egy 32 es tányér , egy 11-46-os deore sor, meg tubeless upgrade (ja maxxis külsők is megjöttek)
jövöre egy sid vagy reba , slx fékek, aztán kerekek és hajtás.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#174
Posted 2021. September 08. - 23:21

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#175
Posted 2021. September 08. - 00:02

áhhh, mehetett volna a retro topicba is!
na jó, csak viccelek!
tetszik, hogy megtartottad, fejlesztetted és használod! kérhetünk egy közelebbi, több részletet is láttató képet? ...és persze a Ricsiről is jöhet, ha van.
Tudom, tudom. Gondoltam, a Ritchey árnyékában megfér itt, illetve tényleg ez mountain bike-om. Közeli fotókat még nem készítettem róla, igyekszem mihamarabb pótolni.
@ Sala: A Santa Cruz-t végül nem adtad el?
Edited by Rabbit, 2021. September 08. - 00:06.
- Kisherceg likes this
#176
Posted 2021. September 07. - 22:36

Nekem is van a SC Megatower mellet egy 2003as SC Superlight 11es Deore tuningal
jó néha a nosztalgia
- Rabbit likes this
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#177
Posted 2021. September 07. - 22:28

áhhh, mehetett volna a retro topicba is!
na jó, csak viccelek! tetszik, hogy megtartottad, fejlesztetted és használod! kérhetünk egy közelebbi, több részletet is láttató képet? ...és persze a Ricsiről is jöhet, ha van.
Edited by Kisherceg, 2021. September 07. - 22:29.
- Rabbit likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#178
Posted 2021. September 07. - 11:06

#179
Posted 2021. August 24. - 09:20

Asszem igazi "méltó" környezetben még nem volt, csak szobai fotó ...
(remélem jó a link,elvileg public)
Kívánatos darab!
Friss beszerzés, vagy régebb óta megvan? Merre jártál vele, milyenek az első tapasztalatok?
#180
Posted 2021. August 23. - 23:37

Túl tiszta... :-))
ennek két oka van
1,sarat messze elkerülöm
2,életem második járműve amit igyexem tisztán tartani
- Sandman likes this
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való