Mifelénk nem volt sár! Igaz, ilyen időben igyekszem kerülni a felfedező túrákat. :-D
Nagyon bejön a bringa, fordul, jó vele felfelé menni (lefelé meg úgyis fosok), teccik!
Mifelénk nem volt sár! Igaz, ilyen időben igyekszem kerülni a felfedező túrákat. :-D
Nagyon bejön a bringa, fordul, jó vele felfelé menni (lefelé meg úgyis fosok), teccik!
Finom ! Úgy néz ki, nem vitrinbiciklinek használod.
Mi nyáron jártunk így a Zemplénben. Egy falu előtti utolsó szakasz volt ilyen. Mikor egy másik úton ki akartunk menni a völgyből, ugyan így jártunk. Úgy nézett ki, hogy csak egy 40km-es országúti kerülővel jutunk haza. Szerencsére volt még egy dózerút is, az már nem volt saras.
Hát nem így terveztem, hegyről lefelé félúton változott a talaj, agyagos lett és ragadt a kerékre, semmit nem tudtam csinálni. Kb egy kilómétert kellett vinnem a hátamon amíg kiértem az agyagos részről.
Finom ! Úgy néz ki, nem vitrinbiciklinek használod.
Mi nyáron jártunk így a Zemplénben. Egy falu előtti utolsó szakasz volt ilyen. Mikor egy másik úton ki akartunk menni a völgyből, ugyan így jártunk. Úgy nézett ki, hogy csak egy 40km-es országúti kerülővel jutunk haza. Szerencsére volt még egy dózerút is, az már nem volt saras.
Látod ? Megint oda jutottunk el, hogy mihez képest ? Neked a RR-hoz képest álom a kanyarban a NN. Én meg azt mondtam, a NN-nél kanyarban sokkal jobb az IRC gumi.
A német teszt is érdekes. A néhány napja tárgyalt Continental Black Chili-s összetételű gumi náluk "Tapadás - Szárazon és nedvesen kombinálva" témakörben a 3. legjobb gumi lett ! Pedig arról a hozzászólók nedves körülményekre jót még nem írtak. Most akkor mi van ? Nekik nem csúszott kicsit sem ?
Én írtam, hogy a NN-et nagyon jól gördülőnek éreztem. A tesztben is az egyik legjobb lett, a fórumon meg többen meg írták, hogy szerintük elég rosszul gördül.
Az biztos, nekem drótos SmartSam gumim van hátul és kb. tökéletes gumi. Aszfalton álom, terepen is hibátlan.
Mindenkinek meg kell találnia a számára tökéletes gumit. Kb. mint a nyereg kérdése: mindenkinek más működik jól a feneke alatt.
De mindig az a kérdés: Mihez képest ? ...kanyarodik jól ? .. mihez képest gördül jól ?
Ez is lehet személyes, súlytól, bringától, tereptől, stílustól függően, de pl. a német Bike magazin is (legalábbis 26"-ben) a legjobbnak tesztelte. Biztos nem olyan jól gurul de nem nagyon érzem terepen a Rocket Ron (Evo)-hoz képest, de jelentősen jobban fogja a kanyart terepen/lefelé ami nekem nagyon sokat ér Smart Sam (Performance)-hoz képest pl. életmentő, azzal voltam már kórházban ahol a NN megfogta volna a kanyart. Gurulás szempontjából a Smart Sam persze aszfalton jóval és itt ott terepen is jobb, a Perf. kevésbé kopik, ezért van a másik montimon. Kipróbáltam valamelyik Maxxis-t is, az se nem fogott olyan jól, se nem gurult olyan jól, és aszfalton egyszerűen idegbajt kaptam a hangjától. Nem tartok igényt a teljességre, de azt tudom hogy nagyon jó a Nobby Nic (meg a többi modelljükből ítélve a Schwalbe), másokhoz is képest, legalábbis számomra eddig a legjobb. Nem zárom ki hogy ez változhat, még a NN maga is, akár.
letelt a szerkesztésbe beleeső intervallum, szóval kénytelen vagyok új posztot közzétenni.
Szóval változás, hogy sikerült eladnom régi Monoplanar és Veloce fékszetteket, valamint sikeresen lecsaptam egy pár Centaurra. A gyorszárak még megvannak, de a dizájn kedvéért kék J&L zárakat kapott, amiket 1 dolláros aukcióban sikerült még korábban szereznem (volt egy másik pár is 1 dollárért, azt ma adtam el, hál'égnek).
A nyeregcső sajnos.. Hát, ezt már nem fogom tudni eladni, lévén, hiába volt kimaszkolva a nyeregvázcső, homokszórás közben valami sz.r mélyen letapadt, s sajna nem volt annyi ész nálam, hogy egy régi rozsdás nyeregszárral előbb "kitisztítsam" a nyeregvázcsövet.. Jól összekarcolódott sajna a nyeregcső alsó 2-3 cm-e (33 cm hosszú egyébként).
A bowdenszett szintén kínai fogás, ezres alatt volt a bowdenek-végek-házak-kupakok.
Tajvani webshopból még tavaly tavasszal vásárolt shimano HG50-es lánc is felkerült.
a komplett kép így most.. Campa Athena agyak, hátsó váltó. Record Titanium fékváltókar, Centaur fékek, pezsgő 105 1056 első átdobó, Deore LX kormánycsapágy, Mirage Ultra Torque hajtás, Jagwire bowdenszett, BBB kormány és betekerő, 3ttt kormányszár, BDW X-series nyeregcső, San Marco Concor nyereg, Vittoria Rubino Pro3 Slick gummik. Remélem, a mostani lánc többet bír majd, mint az előző (egy olcsó, 1900 ft-os kmc lánc 2000 km után meghalt, az előző HG40 kb. 4000-et bírt, remélem, ez többet fog.. Pedig pörgetek, gyenge áttéteken hajtok, a láncot le szoktam venni, benzinben mosni, újrakenni, s mégis.. kopik a.. de a lánckeréksornak bírnia kell : ) )
PS: a nyeregbeállítást ne nézzétek, természetesen vízszintesbe lesz hozva
Vejnecske módosította - 2014. február 03. - 19:07
Ehh
http://www.flickr.co...s/97878439@N06/
a történet kezdete, hogy megláttam január elején, hogy néz ki a vázam. Összevetettem a tavaly januárban készült képekkel, és azt láttam, hogy sikerült szépen összeszednem mindenféle csúnyaságot (villavállról lecsiszolt fényezés a bowdenházaknak hála, rengeteg kavicsfelverődésből származó festéklepattogzás, hólyagosodó festésű felsőcső, felváló matricák, sőt, még némi lakatolásból meg szállításból származó sérülés is bejátszott.)
Mivel ebayen fillérekért hullott az ölembe kék bowdenszett, kék patentzár és kék bandázs, így kész volt a koncepció!
Varrjunk gombhoz kabátot. Legyen a váz olyan színű, ami illik a kékhez. A külső gumi mondjuk maradt piroska, mert szép állapotú.
Így kék-fehér-piros, aquafresh beütésű masina lesz, nemsokára..
A szín elvileg "traffic white", gyakorlatilag sajnos nem tudom, mert telefonon néztem a RAL skálát, mikor választottam. A fényezést profi módon a kismacsi Omega Colour végezte, sehol egy megfolyás, sehol púp, a papucsban a basso felirat látszik, a fékhídon a B-betűk élesen látszanak, a menetek gyönyörűen ki lettek maszkolva, a festés egyenletesen vékony és zománcosan csillogó. Váz-villa homokszórás-festés-lakkozás 6k HUF, minden keletinek szeretettel ajánlom.
A matricaszettről Bringadekorék gondoskodtak, nagyon minőségi, vékony matricákat gyártanak, extra védőfóliával, ami felragasztás után lefejthető.
Ezzel biztosítva vagyon a váz kívülről való védelme, s én sem fogom már hekkelős-vágóhídi bicajnak használni, plusz klasszikusan egyszerű és szép színt kapott (magyarul dögunalmas és ronda, de eufemisztikusan akár letisztultan elegánsnak is mondhatjuk).
A kész bicajról képek nemsoká'. : )
Köszönet mindenkinek, aki fölösleges cuccaimból vásárolt, s köszönet számos ebayes eladónak, aki lehetővé tette a diszkontturkáló árnívójú bevásárlásokat.
Ahhoz képest amit most használok a NN olyan mintha ragasztón mennék. Azt mondjuk furcsállom, hogy kanyarban nem jó, nagyon bedöntöd a bringát?
Addig érzel valamit jónak, míg egyszer csak találkozol valami sokkal jobban működővel. IRC Mythos Front gumimat vettem le a Nobby Nic próbájáért - a legelső kanyarban éreztem, hogy ez a NN nem olyan jó. Ennyi. Elhasználtam, mert ha már megvettem akkor nem dobom ki + úgy éreztem, hogy jól gördül, azt pl. szerettem benne.
De mindig az a kérdés: Mihez képest ? ...kanyarodik jól ? .. mihez képest gördül jól ?
Nekem elöl volt NobbyNic Evo gumim. Én pl. nagyon nem szerettem, szerintem kanyarban nem fogott. Haverom meg ódákat zeng róla, hogy ilyen jó első gumija még soha nem volt.
Tényleg ízlés dolga a gumi, kinek mi jön be. Most már nagyon kíváncsi vagyok erre a Black Chili-s X-Kingre. (de nem ebben a dzsuvás időben kezdem a tesztet :-)) Mondjuk azt én sem hiszem, hogy egyik évről a másikra változtatnának egy gumin pl. a visszajelzések hatására.
Itt is elől Nobby Nic (26/2,25", ~1,6 bar, hardtail), imádom, rendesen gurul, tapad mint az állat, nekem gyakorlatilag nem kopik, egyszer se volt defektem, mióta használom nem is emlékszem hogy elül kicsúsztam volna (de mondjuk a tubeless sokat segít ).
Nekem elöl volt NobbyNic Evo gumim. Én pl. nagyon nem szerettem, szerintem kanyarban nem fogott. Haverom meg ódákat zeng róla, hogy ilyen jó első gumija még soha nem volt.
Tényleg ízlés dolga a gumi, kinek mi jön be. Most már nagyon kíváncsi vagyok erre a Black Chili-s X-Kingre. (de nem ebben a dzsuvás időben kezdem a tesztet :-)) Mondjuk azt én sem hiszem, hogy egyik évről a másikra változtatnának egy gumin pl. a visszajelzések hatására.
M De tényleg csak annyi a lényeg, hogy esélyes, valami korai verzióm van és azért szívtam, szívok vele annyit, nektek pedig nem lesz gondotok vele. (Így legyen!)
esélyesen pont semmit nem változtattak rajta....
xking tipikusan az amit vagy imádnak vagy utálnak. én pl az útóbbi. korábban meséltem volt mikor tettem vele egy próbát (raceking vót a párja hátul) akkorát firkáltam egy notecnika széles sima dózerúton, hogy kockába hajtogattam az első kerekemet.
a nobby nic viszont q. jó
Bikertigger módosította - 2014. január 30. - 00:30
Zscs nagyon irigyellek végre itt a hó és most lettem dögrováson, csak az ablakon át nézem, még melózni sem tudtam menni.
Mielőbbi jobbulást!
zscs: nem hagytam ki a protection és a 2012-es évjáratra vonatkozó infót az idézett véleményednél.
és nem azt írtam, hogy sosem írtál tapasztalatokat, hanem hogy a konkrét, rendelést nem sokkal megelőző kérdésemre senki nem reagált érdemben. neked külön szeretném megköszönni, hogy - bár "késve"
, de erről nem te tehetsz - mégiscsak megosztottad velem a tapasztalataidat. szóval félreértés ne essék, sem veled, sem mással nincs - nem is lehet - bajom emiatt. a gumit meg majd kipróbálom, még akár jó is lehet.
Láttam, hogy nem, csak néha nem árt nyomatékosítani a fontos részleteket. De tényleg csak annyi a lényeg, hogy esélyes, valami korai verzióm van és azért szívtam, szívok vele annyit, nektek pedig nem lesz gondotok vele. (Így legyen!)
off
zscs, hegyről lefelé nem fázol?
Alu fékkaron az ujjaim fáztak ma. Meg a lábaim, hiába a vastagabb zokni és téli cipő, a ma reggeli -6 fok határeset volt.
Zscs nagyon irigyellek végre itt a hó és most lettem dögrováson, csak az ablakon át nézem, még melózni sem tudtam menni.
zscs: nem hagytam ki a protection és a 2012-es évjáratra vonatkozó infót az idézett véleményednél. és nem azt írtam, hogy sosem írtál tapasztalatokat, hanem hogy a konkrét, rendelést nem sokkal megelőző kérdésemre senki nem reagált érdemben. neked külön szeretném megköszönni, hogy - bár "késve"
, de erről nem te tehetsz - mégiscsak megosztottad velem a tapasztalataidat. szóval félreértés ne essék, sem veled, sem mással nincs - nem is lehet - bajom emiatt. a gumit meg majd kipróbálom, még akár jó is lehet.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Mindenképp pozitívan közelíteném meg a dolgot.
Kisherceg által idézett véleményemhez hozzá tartozik, hogy nekem egy pár 2012-es, 2.2-es X-King Protection-öm van, ami igaz, szintén BlackChilis, de legjobb esetben 2012. kora nyári, de inkább tavaszi gyártás, szóval majd' 2 éves technika! Feltételezem, azóta kicsit finomíthatott már rajta a Conti.
Az pedig nem igaz, hogy nem írtam róla. Beszámoltam tapasztalataimról a gumis topikban és a tubeless topikban, emlékeim szerint nem is egyszer. Dantével is volt egy kis vitánk erről, a tubeless topikban írogattunk, azt hiszem.
Szóval, legyetek szívesek tesztelni és írni róla, mert előfordulhat, hogy ráncba szedték már ezeket a gumikat!
Ma korán reggel voltam fenn terepen, a Testvérhegyin mentem fel Virágos-nyereg felé, a kút után nem sokkal a kék kereszten másztam azokkal "borzasztó" Schwalbe Nobby Nic gumikkal, az 1-2 centis friss hóban, alatta a sok gyökeres, helyenként jeges talajjal. Lábletétel nélkül felmentem. Eszembe is jutott, tavaly télen az X-Kinggel nem bírtam felmenni még az kék+ ösvénnyel párhuzamos, széles úton sem és nyáron, pár csepp eső után, felfelé csak úgy csúszkált a bicaj hátulja! De mondom, ez 2012-es Protection.
Márton biztosan emlékszik, mikor egyszer Dobogókőn voltunk fenn (talán október vége felé lehetett) és a Zsivány-sziklák után, Két-bükkfa-nyereg alatt a zöld+ felé mentünk, át az aszfaltos úton és el a sorompó mellett, majd le, ha jól emlékezem a Vaskapu felé. Elég köves, levelekkel borított volt az a köves út, a levelek mind nedvesek, csak úgy dobált engem jobbra-balra, míg a többiek egész lazán tudtak menni lefelé; én meg ott szentségeltem, hogy 120mm-t mozgó fully-val nem bírok menni, mert úgy csúszik a két X-King, mintha jeget terítenék a kerekek alá...
De hogy ontopic is legyek, pár ma reggeli fotó az idei - hihetetlen, de - ELSŐ bp.-i hóról:
Azért én csak adok egy kis esélyt neki. Elöl tervezem használni, a szélessége nem zavar. Ez a csúszásos dolog viszont elég bénán hangzik. Rohadt marketing, benyeli az ember mindig a meséjüket.
De Kisherceg ! Ki tudtad már próbálni vagy semennyit sem mentél még vele ?
még nem mentem vele, most nem azt a bicajt használom, amire felkerült ez a gumi. de ki fogom próbálni, pont amiatt, amit te is írsz, "ízlések és pofonok".
a sokszor emlegetett régi supesonic MK külsőm is black chiis, azt imádom, nagyon tapad és sosem hagyott cserben. pedig arra nem sokan írták a neten, hogy jó gumi. a NN meg sz@r - szerintem is.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"