Valakinek egy uj 2023 Enduro Expert S4 méretben olcsón?
uj ara 2.8, odaadom 2.4 ert
https://www.speciali...r=349341-200514
sala módosította - 2023. május 07. - 17:46
Valakinek egy uj 2023 Enduro Expert S4 méretben olcsón?
uj ara 2.8, odaadom 2.4 ert
https://www.speciali...r=349341-200514
sala módosította - 2023. május 07. - 17:46
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
köszi, mindig tanulok. nekem nagyon nem hiányzik* a dropper, de persze néha eszembe jut, hogy kipróbálnám. az idejétmúlt vázam 30,9mm csövet fogad, külső bovdennel vagy karos kivitelben. utóbbi szimpatikusabb is. kíváncsi leszek, hogyan válik be.
*egyrészt nincs errefelé túl sok meredély, másrészt kicsit alacsonyabb a nyeregmagasságom, mint ami "elvileg" ideális lenne (ez is egy olkdszúl trükk ), így a technikásabb ösvényeken sem jövök zavarba.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Zscs, jó is ez a cső?
Szokni kell, hogy a nyereg orrához nyúlkál az ember (kívülről nézve, hogy a "t*keit markolássza"), meglátjuk, hosszú távol hogyan válik majd be. 150-160 EUR árért egészen rendben van.
Természetesen vásárlás előtt a service manual videókat megnézegettem, a robbantott ábrát és jó néhány fórumot, ahol voltak bizony panaszok is rá - leginkább az egyetlen nyeregrögzítő csavarra. Kotyogása semmi nincsen oldalirányban, stabil, szép működésű, a visszaútja is kellemesen csillapított. Tömege árához képest nagyon jó, 524 grammot mértem. Nyilván egy Fox SL, Vecnum vagy Bikeyoke a 360-370 grammjával (+ remote kar és bowden) jóval könnyebb, de az 400-500 EUR kategória. És ronda a +1 bowden. Nekem a kormányomról meg most a két fékcső éktelenkedik lefelé (váltás ugye elektromos).
A dropper tömegét tudom még csökkenteni: kemény ~10 grammot tudok spórolni egy kb. 7 EUR árú Ti 6Al 4V Grade 5 csavarral. Ezt lehet, még meglépem, mint tuning.
Hogy jó-e? Idővel kiderül.
zscs módosította - 2023. március 18. - 18:58
Avatott szemek kipécézhetik, egy dropper van a gépben. Nem is akármilyen...
*** - Kind Shock Dropzone 30.9/125mm, egyik legolcsóbb "márkás" dropper a piacon. És non-remote
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Avatott szemek kipécézhetik, egy dropper van a gépben. Nem is akármilyen***!
Átkozottul jó ez a gép. tegnapelőtt mentem vele egy 3.5 órás, ma egy 4.5 órás karikát és nagyon halad! Mai: https://www.strava.c...ties/8729954008
*** - Kind Shock Dropzone 30.9/125mm, egyik legolcsóbb "márkás" dropper a piacon. És non-remote
zscs módosította - 2023. március 17. - 18:50
Nem természetes környezetében, de kivételesen tisztán:
https://drive.google...5OdwiHNKNaZGH5/
https://drive.google...lOlGncRyk1l561P
Ma egy 49 km/1040 m-es körrel másodszor is teszteltem a Bianchin a Redshift kormányszárat, kicsit feljebb fordítottam a kormányt, hogy kompenzáljam a stucni mozgását. Marad ezen a biciklin, a Konán az egyenes kormánnyal nem mozgott így (rövidebb effektív erőkar), illetve ott a gumi + villa + váz elég csillapítást ad. Hamarosan a montiról is teszek be képet, fél-verseny setupban. A gumik még az edzősek, illetve erősen gondolkozom azon, hogy a Zselic Maratonra visszaalakítsam-e egysebességesre.
https://drive.google...lOlGncRyk1l561P
Ma egy 49 km/1040 m-es körrel másodszor is teszteltem a Bianchin a Redshift kormányszárat, kicsit feljebb fordítottam a kormányt, hogy kompenzáljam a stucni mozgását. Marad ezen a biciklin, a Konán az egyenes kormánnyal nem mozgott így (rövidebb effektív erőkar), illetve ott a gumi + villa + váz elég csillapítást ad. Hamarosan a montiról is teszek be képet, fél-verseny setupban. A gumik még az edzősek, illetve erősen gondolkozom azon, hogy a Zselic Maratonra visszaalakítsam-e egysebességesre.
Én vidéki vagyok és a 90-es évek közepén-végén nagyon távol volt tőlem és a kulturális közegemtől a komoly kerékpározás és -kerékpárok. Emlékszem, hogy abból is balhé volt otthon, hogy a ballagási pénzemből egy használt Csepel Apollót vásároltam Akkoriban néha jártam Budapesten és ha jól emlékszem Budán, nem túl messze a Margit-hídtól volt egy kerékpárbolt, amibe betértem és ott láttam egy viszonylag alap Campával szerelt Bianchi országútit, amibe azonnal beleszerettem, de pénztelen főiskolásként ennek nem volt folytatása.
Ha országúti Bianchit választhatnék, akkor az az előző (még patkófékes) Specialissima lenne az....
köszi. sok munka, meg tervezgetés van mögötte.
a váznak van egy kis sztorija egyébként. a tesómnak volt a 90-es években egy kis bringa műhelye, boltja Budán. sokat szereltem ott, de ez nem annyira fontos. betért egy vevő, h szeretne egy jó könnyű országúti bringát. kicsi méret kellett neki. talán 49-es, vagy 51-es az ő váza. (igen neki is megvan egy pont ugyanilyen vázra épített bicaja) aztán akkoriban még a velotrade volt a shimi, és a bianchi forgalmazója. ott meg volt a tesómnak ismerőse (Vargánya) csapattársak voltak régen a fradiban. na mindegy is. volt nekik egy porosodó kicsi bianchi vázuk. egy pont ugyanilyen, csak olyan méret, ami a vevőnek kellett. elhoztuk neki, viszonylag jó áron, mert senkinek nem kellett. talán nagyobb méretben elvitték volna. a viszonylag jó ár is elég húzós volt az akkori fizetésekhez képest. a boltban megtapiztam a vázat, meg a villát. na ott kész voltam. a kisebb méret, a cső szett, és a kivitelezés miatt 1,5 kiló körül volt a váz tömege. (az enyém 1665 gramm) akkoriban egy mali oria tt0.9-es csövekből épült vázat használtam. maga a váz 2 kg felett volt. alig hittem el, h ilyen létezik. összeraktuk a vevő bianchiját. neki egy 7410-es dura ace került rá. akkori viszonylatban nagyon könnyű kis gép lett belőle. a bolt előtt gurultam vele egy picit. fúúú... basszus. egyből érezni lehetett, h mennyire gyors, és jól irányítható gép lett. egy a lényeg: annyira megfogott ez a váz, h mindig ott lebegett a szemem előtt, he 1x lesz egy ilyenem. aztán évekkel később voltam egy ismerősömnél, akinek volt egy ilyen váza. neki is volt egy kis műhelye. ott lógott a plafonról. magának akarta összerakni. na mind1 is. itt csak elraktároztam az infót, h neki van egy ilyen genius váza. teltek megint az évek. közbe jött egy jobb biznyic. ennek az árát forgattam be a bianchi-ba. vettem egy colnago c40-es vázat, eredeti villával. nekem nagy volt egy kicsit, nem is azért vettem, h sokáig nálam legyen. sikerült egy kis haszonnal elpasszolni, aztán jött a szikra, h az ismerősömnél még talán megvan az a váz, villa, ami most az enyém. elmentem hozzá, és rákérdeztem, h megvan e még, és eladja e nekem. 60 ezer ft-ért megvettem tőle. ez volt kb 8 éve. az akkori bringámon már jórészt record cuccok voltak. át is raktam rá. egyedül a középrésszel bajlódtam, mert nekem olasz menetes volt, a bianchi-hoz meg angol kellett. emlékszem, amikor végre talpra tudtam állítani a gépet pont megbetegedtem. ettem a kefét, h végre kész álmaim bicaja, aztán nem tudok menni vele.
a képeken látható állapotban kb 8,6 kg a bringa pedállal, és kulacstartóval. amikor előszőr összeraktam, még 9 kg felett volt. legalább fél kilót fogyott az eredeti felálláshoz képest. habár eléggé túlsúlyos voltam, akkoriban, de a próbakör nagy motivációt adott, h újra jobb formába kerüljek. annyira jó volt, és még most is az tekerni vele, h csak na. vehetnék új, modern gépet, de azok nem ilyenek.
ez volt az eredeti felállás:
Ez gyönyörű!
köszi. sok munka, meg tervezgetés van mögötte. a váznak van egy kis sztorija egyébként. a tesómnak volt a 90-es években egy kis bringa műhelye, boltja Budán. sokat szereltem ott, de ez nem annyira fontos. betért egy vevő, h szeretne egy jó könnyű országúti bringát. kicsi méret kellett neki. talán 49-es, vagy 51-es az ő váza. (igen neki is megvan egy pont ugyanilyen vázra épített bicaja) aztán akkoriban még a velotrade volt a shimi, és a bianchi forgalmazója. ott meg volt a tesómnak ismerőse (Vargánya) csapattársak voltak régen a fradiban. na mindegy is. volt nekik egy porosodó kicsi bianchi vázuk. egy pont ugyanilyen, csak olyan méret, ami a vevőnek kellett. elhoztuk neki, viszonylag jó áron, mert senkinek nem kellett. talán nagyobb méretben elvitték volna. a viszonylag jó ár is elég húzós volt az akkori fizetésekhez képest. a boltban megtapiztam a vázat, meg a villát. na ott kész voltam. a kisebb méret, a cső szett, és a kivitelezés miatt 1,5 kiló körül volt a váz tömege. (az enyém 1665 gramm) akkoriban egy mali oria tt0.9-es csövekből épült vázat használtam. maga a váz 2 kg felett volt. alig hittem el, h ilyen létezik. összeraktuk a vevő bianchiját. neki egy 7410-es dura ace került rá. akkori viszonylatban nagyon könnyű kis gép lett belőle. a bolt előtt gurultam vele egy picit. fúúú... basszus. egyből érezni lehetett, h mennyire gyors, és jól irányítható gép lett. egy a lényeg: annyira megfogott ez a váz, h mindig ott lebegett a szemem előtt, he 1x lesz egy ilyenem. aztán évekkel később voltam egy ismerősömnél, akinek volt egy ilyen váza. neki is volt egy kis műhelye. ott lógott a plafonról. magának akarta összerakni. na mind1 is. itt csak elraktároztam az infót, h neki van egy ilyen genius váza. teltek megint az évek. közbe jött egy jobb biznyic. ennek az árát forgattam be a bianchi-ba. vettem egy colnago c40-es vázat, eredeti villával. nekem nagy volt egy kicsit, nem is azért vettem, h sokáig nálam legyen. sikerült egy kis haszonnal elpasszolni, aztán jött a szikra, h az ismerősömnél még talán megvan az a váz, villa, ami most az enyém. elmentem hozzá, és rákérdeztem, h megvan e még, és eladja e nekem. 60 ezer ft-ért megvettem tőle. ez volt kb 8 éve. az akkori bringámon már jórészt record cuccok voltak. át is raktam rá. egyedül a középrésszel bajlódtam, mert nekem olasz menetes volt, a bianchi-hoz meg angol kellett. emlékszem, amikor végre talpra tudtam állítani a gépet pont megbetegedtem. ettem a kefét, h végre kész álmaim bicaja, aztán nem tudok menni vele.
a képeken látható állapotban kb 8,6 kg a bringa pedállal, és kulacstartóval. amikor előszőr összeraktam, még 9 kg felett volt. legalább fél kilót fogyott az eredeti felálláshoz képest. habár eléggé túlsúlyos voltam, akkoriban, de a próbakör nagy motivációt adott, h újra jobb formába kerüljek. annyira jó volt, és még most is az tekerni vele, h csak na. vehetnék új, modern gépet, de azok nem ilyenek.
ez volt az eredeti felállás:
donciccio módosította - 2023. március 03. - 12:00
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Az egy dolog, de láthatóan Don kijutott ma tekerni, ami irigylésre méltó! Én meg a gép elött görnyedtem egész nap...☹️
én soxor ki tudnék jutni tekerni, de az állandó éjszakai meló miatt egyre többszőr győz a fáradtság.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Ez gyönyörű!
Kisherceg módosította - 2023. március 02. - 20:04
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
"Hát... Ez itt a Kadett"
donciccio módosította - 2023. március 02. - 19:07
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Oh, Csepel Adrenalin... mennyire vágytam egy ilyenre ifjú koromban... helyette a kaposvári bicikliboltos eladott nekem egy 21"-os Csepel Woodlands AX-et...
Közben némileg változott a fejlesztési tervem (az ss és a hatékony, könnyű XC-re alkalmas váltós gép felállás marad), hamarosan megosztom a részleteket, jelenleg field teszt folyik.
Gyarapítsuk a merevvillások táborát
Nálam fut egy SS, fém gép, erről régebben már tettem be képet:
És fut egy 1x11, műanyag csoda:
Gyarapítsuk a merevvillások táborát
Nálam fut egy SS, fém gép, erről régebben már tettem be képet:
És fut egy 1x11, műanyag csoda:
Mindkettőtöknek köszönöm a megerősítést! Akkor indul a vadászat egy megfelelő Shimano-s montiért, plusz utána egy megfelelő karbon merevvilláért... A Kona Unit addig sem fog unatkozni
Egy friss képet is mellékelek, mai. Árpád Kilátó DH ösvényeinek indulópontjánál. Log: https://www.strava.c...ties/8620634725
Alkatrészlista, ahogy a fotón szerepel - ha érdekel:
Váz: 2016 Grand Canyon CF SL, ~1280g
Villa: Niner RDO 15x100, ~680g Niner dióval együtt
Kormánycsapágy: Cane Creek A.E.R., ~55g (?)
Kormány: PRC 720mm, 122g
Stucni: PRC 90mm/17°, 101g
Váltó: SRAM XX1 Eagle AXS, 360g
Váltókar: SRAM GX AXS, 69g (eredeti XX1 tönkre ment )
Első kerék: Acros 29 XC Carbon, 15x100, 600g
Hátsó kerék: DT Swiss X1700, 12x142, ~910g
Féktárcsák: Magura SL.2, 2x~101g
Fékek: Trickstuff Piccola, E+H ~160+~170g
Sor: XX1 / XG1299 rainbow 10-50t
Középcsapágy: SRAM GXP PressFit, 91g
Hajtókar: Quarq XX1 DZero, 518g
Tányér: SRAM Eagle 34t, 46g
Tányércsavarok: Reverse Components
Markolat: Ritchey superlogic, 15g dugókkal együtt
Nyeregcsőbilincs: Vecnum, 15g
Nyeregcső Vecnum moveLOC XC (10mm drop), ~455g bowdennel, karral együtt
Nyereg: Selle Italia SLR Kit Carbonio, 135g
Tubeless szalag + szelepek: 3M (~7-8g/kerék), Duke 2x ~5.5g
Első gumi: Continental Race King 2.2 ProTection blackchili
Hátsó gumi: Schwalbe Thunder Burt 2.25 snakeskin addix
Pedál: Shimano XTR, 306g
Kulacstartó: Topeak carbon, 21g
--
össztömeg így ~8.3-8.4 kg körül.
Mindkettőtöknek köszönöm a megerősítést! Akkor indul a vadászat egy megfelelő Shimano-s montiért, plusz utána egy megfelelő karbon merevvilláért... A Kona Unit addig sem fog unatkozni
Ez a link elvileg szabadon hozzáférhető: https://drive.google...b_ggx3p_qPxaxw/
Nehéz szavakba öntenem a tegnapi 32 km-es terepes próbaút élményét... mintha e-bike-on ültem volna
Ugyanazt az útvonalat megtettem már a Kona Unittal egysebességesen (32/18) és a Bianchi Zolderrel, az idők 1:48 és 1:41 voltak. Most a váltós Konával 1:42 alatt ment és sehol sem kellett kiállnom a megfelelően könnyű fokozat hiánya miatt.
Váltási teljesítményben rosszabbra számítottam egy mechanikus Deore szettől (amit youtube videó alapján állítottam be) - meglepő, hogy már ez a kategória is milyen jó.
Ezzel együtt már hiányzik az egysebességezés (vonz benne az önszívatás és egyszerűség) és alapvetően azért tettem rá a váltót, hogy kipróbáljam, mennyire jön be a hatékonyabb terepezés. (magányos farkas típus vagyok, nincs helyben olyan ismerősöm, akinek a montiját szívesen elkértem volna egy rendes sározós edzésre)
A hosszabb távú tervem a következő: Kona Unit egysebességesen téli/játszós/specifikus edzőbiciklinek PLUSZ egy könnyű, karbonvázas, merevvillás monti váltóval maratonokra, versenyekre. Koncepcionálisan tetszik a Decathlon ajánlata (Rockrider MTB Race 900 GX Eagle szettel, Mavic Crossmax alumínium kerékkel) vagy egy használt modern merevfarú és abba vennék egy merev karbon villát.
Milyen a SRAM GX a Shimanokkal összehasonlítva? (SRAM-om még sohasem volt) Van egyéb olyan pro/kontra/egyéb tényező, amire érdemes odafigyelnem vagy megfontolnom?
Kösz,
Nálam is karbon és full merev az MTB (is ), imádom, +1.
GX Eagle volt fent bringámon nem ajánlom, ezt a bringámat is első körben XX1 AXS váltással de GX sorral/lánccal hajtottam és nem volt tökéletes. X01-XX1 nagyon jó de drágább. Szerintem ha nem top Sram (csak MTB vonal, mást nem ismerek) akkor a Shimano Deore.
Ez a link elvileg szabadon hozzáférhető: https://drive.google...b_ggx3p_qPxaxw/
Nehéz szavakba öntenem a tegnapi 32 km-es terepes próbaút élményét... mintha e-bike-on ültem volna
Ugyanazt az útvonalat megtettem már a Kona Unittal egysebességesen (32/18) és a Bianchi Zolderrel, az idők 1:48 és 1:41 voltak. Most a váltós Konával 1:42 alatt ment és sehol sem kellett kiállnom a megfelelően könnyű fokozat hiánya miatt.
Váltási teljesítményben rosszabbra számítottam egy mechanikus Deore szettől (amit youtube videó alapján állítottam be) - meglepő, hogy már ez a kategória is milyen jó.
Ezzel együtt már hiányzik az egysebességezés (vonz benne az önszívatás és egyszerűség) és alapvetően azért tettem rá a váltót, hogy kipróbáljam, mennyire jön be a hatékonyabb terepezés. (magányos farkas típus vagyok, nincs helyben olyan ismerősöm, akinek a montiját szívesen elkértem volna egy rendes sározós edzésre)
A hosszabb távú tervem a következő: Kona Unit egysebességesen téli/játszós/specifikus edzőbiciklinek PLUSZ egy könnyű, karbonvázas, merevvillás monti váltóval maratonokra, versenyekre. Koncepcionálisan tetszik a Decathlon ajánlata (Rockrider MTB Race 900 GX Eagle szettel, Mavic Crossmax alumínium kerékkel) vagy egy használt modern merevfarú és abba vennék egy merev karbon villát.
Milyen a SRAM GX a Shimanokkal összehasonlítva? (SRAM-om még sohasem volt) Van egyéb olyan pro/kontra/egyéb tényező, amire érdemes odafigyelnem vagy megfontolnom?
Kösz,
+1 a merev villás tervekre. A 2015-ös Top Maraton hosszú távokon mentem merev villás setuppal, az talán 2x10-es rendszer volt, úgy rémlik. Azóta is volt pár maraton, amit bevállaltam ilyennel.
2019-ben építettem egy egészen grammozós setupot, ez 1x11-es vátlással szerelt volt (XTR). 7.36 kg volt a legkönnyebb verzió pedállal, kulacstartóval. Egy fotó 2019-ből:
Ez a link elvileg szabadon hozzáférhető: https://drive.google...b_ggx3p_qPxaxw/
Nehéz szavakba öntenem a tegnapi 32 km-es terepes próbaút élményét... mintha e-bike-on ültem volna Ugyanazt az útvonalat megtettem már a Kona Unittal egysebességesen (32/18) és a Bianchi Zolderrel, az idők 1:48 és 1:41 voltak. Most a váltós Konával 1:42 alatt ment és sehol sem kellett kiállnom a megfelelően könnyű fokozat hiánya miatt.
Váltási teljesítményben rosszabbra számítottam egy mechanikus Deore szettől (amit youtube videó alapján állítottam be) - meglepő, hogy már ez a kategória is milyen jó.
Ezzel együtt már hiányzik az egysebességezés (vonz benne az önszívatás és egyszerűség) és alapvetően azért tettem rá a váltót, hogy kipróbáljam, mennyire jön be a hatékonyabb terepezés. (magányos farkas típus vagyok, nincs helyben olyan ismerősöm, akinek a montiját szívesen elkértem volna egy rendes sározós edzésre)
A hosszabb távú tervem a következő: Kona Unit egysebességesen téli/játszós/specifikus edzőbiciklinek PLUSZ egy könnyű, karbonvázas, merevvillás monti váltóval maratonokra, versenyekre. Koncepcionálisan tetszik a Decathlon ajánlata (Rockrider MTB Race 900 GX Eagle szettel, Mavic Crossmax alumínium kerékkel) vagy egy használt modern merevfarú és abba vennék egy merev karbon villát.
Milyen a SRAM GX a Shimanokkal összehasonlítva? (SRAM-om még sohasem volt) Van egyéb olyan pro/kontra/egyéb tényező, amire érdemes odafigyelnem vagy megfontolnom?
Kösz,
Várjuk a képet!