https://drive.google...ampDQ2JZM3Z3RFE
trükkös! Ez majdnem olyan hosszú lesz, mint amennyit pofázni szoktam "oktatás" címszóval naponta..
-váz: basso coral cc. 1992-es évjárat, 57cc felsőcső, 158mm fejcső, 58cc nyeregvázcső
-villa: trek oclv karbon cc. 1998 körüli, ahead, 250mm nyak (hegesztett..)
-fejcsapágy: tange seiki technoglide, új
-nyeregcső: ritchey kétcsavaros ezüst
-stucni: syntace f99, 120mm (2006 novemberi?)
-kormány: procraft rr pro compact 44cc
-nyereg: selle italia flite titánpálcás-kevlár ülőlapos
-fékváltókar: centaur 10s ergopower, 2004 körüli
-hátsó váltó: daytona 2000-es évjáratú (*-->papíron nem kompatibilis a váltókarral)
-első váltó: fd-5501 shimano 105, new-old-stock, null km-es&sunrace driven konzol (28.6mm)
-hajtókar: campag mirage (véknyított csillag, flexelve a karból)
-tányérok: 39-48 =a 48t új stronglight zicral 7075 eloxkék
-hajtókar-csapágy: tajvani noname 6805N RS, 6 mm vastag
-9s veloce sor 10s sorkezdő 13t-vel, 3.95mmre hézagolva végig (shimano10s) 13-14-15-16-17-18-19-21-23-26 (a 26t extra a végén egy bontott sorból)
-fékszett: Promax RC472 reparto corse, a pille
-Kerékszett: URSUS Hybrida, 20-24 küllő (sapim cx ray) 1580 gramm körüli tömeg, shimano xt gyorszárakkal (csak belső mechanikásat!
-Gumik: cst correre eps 120tpi, 23x622
-bowdenezés: campagnolo ultra low friction
-noname villanyak expander (nem rózsa)
-deda bandázs
-rockbros kulacstartók, sks race day minikonzolka, cateye cordless2 komputer, vintage 1997
Nincs új vázam, ez a régi. Csak azért lett ilyen színű, mert ilyen színre ingyen festettek nekem, egy önzetlen (kissé talán túlságosan is jóindulatú, szinte már-már gyermekien jó lelku) ismerősön keresztül. RAL3003, fél nap átfutással (este elvitték a vázat, másnap reggel 9-re kész volt)
Azért RAL3003, mert egy mezőgazdasági cég ilyenre festteti a vontatókat, boronákat, permetezőket, meg mindent. Így a kismacsi omega colour szinterezőüzemben ebből a színből mindig van dögivel. Azért ők csinálták, mert kb. tucat munkájukat láttam már, és nem cukormáz, vékony festékrétegen lakk, így a papucsgravírok, fékhídgravírok, vázszám is látszik-megmarad.
Az átdobókonzolt elvitte a flex. A probléma ott volt, hogy annyira lágy volt a konzol, hogy terhelés alatti váltást nem tolerált, tkp. kisujjal el tudtad hajlítani. Levágta a szerelő, felkerült helyette egy sunrace driven (KREX) konzol-adapter (1600 pénz ebayen)
Az átdobó lecserélődött FD-5501 105-ösre, ezt ebayen 3500 ft-os áron kapni, postaköltséggel együtt
A sor maradt az eredeti 9s velocse, 13-23 volt gyárilag. Tavaly 14-26-ként használtam, most 13-26 10s, egyetlen alsó lánckereket vettem hozzá (kaptam ingyen), meg 2.2mm vastag hézagolókkal összerakva végig 3.95mm a hézagolása (shimano 10s).
A lánc egy még használható, kb. 0.5-körüli hg-95, ezért 1600 ft-ot fizettem
A fékváltókar egy centaur 10s, abból a szériából (2004) ami végigvált mindent, a balos pedig 12 klikkes szemi-frikciós. Hibátlan állapotú rugók és gumik. (ezt ingyen szereztem, mert élelmes voltam, így ténylegesen nulla forintomba fájt. Megkaptam, nem reteszelt rendesen a jobbos kar, írtam az eladónak h mit gondol, mivel tudnám orvosolni. Ő nem válaszolt, visszafizette az árát, és sajnálkozott-vezekelt. Érdekes, mert én nem kértem refundot, nem is említettem a kifejezést, ő csípőből adta. A kar összerakva szépen mukodik, mint a dobozos gyári..)
A hátsó váltó egy 2000-es évjáratú daytona. Ezért 5ezer ft-ot fizettem, bár maradhatott volna a régi chorus is (ugyanaz az összes 2001 előtti campag váltó mukodése..) de ez szebb állapotban volt. Olyan bika-feszes és kottymentes, mint egy dobozos új.
A bowdenszett gyári campagnolo, ugyanaz a fóliacsomagolt, amit az ergopowerekhez adnak. Ezeket ötezer pénzért venni ebayről tajvani boltokban. Nem a legfrissebb modellek, de tökéletesek. Ennyire jó kábelezésem még nem volt. Negyed annyi erőfeszítéssel lehet húzni-tolni a kart, nagyon finom-lágy a mukodése. Hibátlan, és ne feledjétek! Ötezer ft-ért komplett szett, kábelházak (fék-váltó), kábelek (fék-váltó) minden kábelkupak (házakra és a többi). Ennyiért a saccont nem szeded össze boltból.
A kormányszárat cseréltem egy syntace f99-re. Ezt 2.5 euróért ütöttem le tavaly fevruár közepén német ebayen, pajti hazahozta. Miért került ez fel? Tavaly a legnagyobb problémám a bassoval az volt, hogy az eleje-kormányfront iszonyat rázott, merev-rideg volt. A túlépített syntace f139 helyett az f99-cel ez megszunt: van ruganyossága-elaszticitása. Ugyan rövidebb (120mm, nem 135mm, mint az f139 volt) de sokkal ruganyosabb, bár, ez köszönhető a kb. 60 grammal kisebb saját tömegnek is (166 grammra mértem az f139-et, az f99 meg acélcsavarokkal 105..)
A bandázs egy mezei deda, 5 euró volt pbk-ról egy rendeléshez. A sötétvörössel a sötétkék nagyon szép kontrasztot ad, pár éve volt sötétkék bandázsom, szerettem. Ami vicc: annyira rövid, hogy normálisan bandázsolva kb. a kormány feléig ér fel.. Kevésbé surure hagyva, nem 8-asban tekerve ér fel rendesen..) Ellopták a hosszát!
Nyeregből most a flite került fel, a dale-ről. erről nincs mit mondani, 2014 óta van nálam, jó és kész. Olcsó volt ez is (6ezer körül vettem)
A gumikat cseréltem, mert.. A szerelő szólt, hogy "Nem tudom, észrevetted-e, de a hátsó az szövetig van kopva.." És igaza volt. Hátul előzőleg cst cito volt fent, durván 10ezer km v kicsit többet lehetett fent, és most érte el élettartama végét. Nulla defekt, alacsony tömeg, magas szövetsuruség, jó tapadás, relatíve lágy keverék, és turhető élettartam (azért a 15-16ezer km-től messze van, de nem rossz.)
CST correre EPS gumik kerültek fel, ezeket használtan vettem, párban 4ezer ft-ért, kb. 1000 futott km-rel (Amikor átvettem, ráírtam az eladóra, hogy sokkal jobb állapotban vannak, mint ő mondta, és, szerintem alulárazta, mert kb. újnak látszanak a gumik. Ő ugyanis 4ezer km-esnek hirdette őket. Mikor jeleztem neki, hogy jobb állapotú, és szerintem kevesebbet futott, utánanézett a gps adataiban, és kiderült, hogy tényleg. Nagyon korrekt arc volt, nem csinált belőle szívbajt. Jól esett dicsérni, hogy ennyire jóindulatúan állt a dolgokhoz)
A hajtókar csapágyokat kicserélte a szerelőm, 1450 ft-os tajvani csapágyak kerültek fel. András szerint nagyon jó darabok, a gyári ultratorque csapágyakkal ekvivalens minőséguek, csak kék porvédővel. Nem, nem lehet kapni csapágyboltban. Ne is keress, nem fogsz találni. Ebay v kerékpárbolt.
A fejcsapágy egy tange seiki technoglide-ra lett cserélve. 5500 ft, de "iparis", "cartridge csapágyas", vagy "patronenlageres". Nagyon jól forog. Kiváló darab.
summázva:
-maradt a váz, lecseréltem a fékváltókart és váltókat.
-A sor maradt, csak visszakapta az alsó 13t-s fokozatot, végig shimano 10re van hézagolva.
-A szín szinte a gyárira lett visszaállítva
-A minőségi bowdenezés, megfelelően közölt sor, kvázi-új állapotú fékváltókar-váltó, a sorhoz tökéletesen passzoló lánc (a sorban kb. 12 ezer km van, így a 0.5-re nyúlt lánccal szépen csendben fut) kiváló váltásminőséget ad.
-A ráfordított összeg szépen dokumentálva, és a munkadíjak sem voltak magasak (tkp új bringa építése csupasz vázról)
Majd használni is fogom.
Miért 9s campag sor lett 10s shimire távtartózva? Mert így a legolcsóbb a 13-26. Ugyanis 26-os lánckerekem van, és sosem fog elkopni, ha mégis, Csoltmester bármikor ad 800 ft körüli áron, a 13t sorkezdő szintén Csolttól szerezhető, szinte korlátlan mennyiségben. A többi lánckerék közé tett hézagolókat meg nem dobom ki, ergó, később újra felhasználható korlátlanul. Így, ha a sor cserés állapotúra kopik, elég 32-33 euróért vennem egy 9s veloce sort, és összerakni ezekkel a távtartókkal. A 3.95-ös hézagolás meg századra megegyezik azzal, amit a 10s campag váltókar-2001 előtti geometriájú campag hátsó váltó kér-szeret.
Milyen lett a bringa? Szinte tökéletes! Maximum a nyeregcsövet szeretném kicserélni, mert egy okádék.
Ha idáig eljutottál, gratulálok, alkalmas vagy autós tanoda-suli oktatónak!
Vejne módosította - 2017. október 29. - 11:53