Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19039 hozzászólás a témában

#701
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Majd írok a 2.8-as WTB tubeless tulajdonságairól. Várhatóan hétfőn érkezik a 2018-as Kona Unitom, ami a szín kivételével (meg a rim [ezt hogy mondják magyarul]

 

Az a kerek izé, amin a külső van, az a felni.
 

 

 

 

 

lh5.googleusercontent.com/TWTRBjN_FSiebU83RSNTgF8pPb3QNmhRtzd05cG6FfGD9FLjjt1kaSzJrVJdz0AYcgwEd48L-Pg5CA

 

Remélem jó a link.

 

Tranzx nyeregcső van benne? Vagyis, hogy vált be, ami benne van? Meg ezek a Maxxis külsők.


  • zeezoltano kedveli ezt

#702
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Nem igazán értem az általános Merdia averziót. Semmi baj nincs velük. Nekem sok Merida bringám, vázam volt az elmúlt 15 évben. Semmi extra, de korrekt iparosmunka. Jelenleg 4 Meridám van. Nem vagyok rajongó, sem gyűjtő, de valahogy mindig legjobb ajánlatok voltak.
  • Kisherceg kedveli ezt

#703
ttamas22

ttamas22

    újonc

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás

Ha az tetszik hát az tetszik. Ízlés dolgában nem lehet vita. Én is 27,5ös bringát vettem, kb senki nem érti meg miért.. "há miko a 29es nagyobb és az MINDIG MINDENBEN jobb sokkal, nem ?"

Hát nekem nem. Ahányszor kipróbálom a haverok bringáit nem érzem magam rajta jól és megnyugodok hogy jobb nekem a 27,5.

Kicsit utólag mondom, hogy a 27,5+ kereket biztosan tubless-esíteni kellett volna. Az nagyon sokat jelent(ett volna) a menettulajdonságokban. Meg két gumi közt eszméletlen különbségek tudnak lenni de ezt te is tudod. A WTB lehet hogy gagyi volt de talán egy Schwalbe, Conti,....valami.. egészen jól viselkedett volna. De most már mindegy.

Amúgy tök igazad van hogy megpróbáltad.

Majd írok a 2.8-as WTB tubeless tulajdonságairól. Várhatóan hétfőn érkezik a 2018-as Kona Unitom, ami a szín kivételével (meg a rim [ezt hogy mondják magyarul] márkájában) megegyezik a 2017-essel, amit Kisherceg használt. Az enyém M-es és miután kiéltem rajta az azonnali tekerési vágyaimat tervezem tubeless-esíteni.

 

Egy Haro Mary SS-t (18-as volt és sajnos nekem nagy, ennek ellenére nyolc évig használgattam, trail ride és évente 2-3 alkalommal monti maraton felhasználással) cserélek le erre. Technikailag nem vagyok túlságosan képzett, a "bolondbiztosságot" várom a 27.5+ mérettől.



#704
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.268 hozzászólás

ez egy Merida? nekem tetszik! :) milyen?

az

 

ízlésekről meg

nálam meg a mostanság legnagyobb találmánya a B+ (pedig azokkal a wtb gumikkal is próbáltam) . és  nekem igazából a sima 27,5 merev létjogsáltusága nem tiszta. de mint kezdtük ugyi, ízlések..... :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#705
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.041 hozzászólás

 

ez egy Merida? nekem tetszik! :) milyen?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#706
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
https://drive.google...U30q66TzRR2YCXv

Remélem jó a link.

sisqo módosította - 2017. november 04. - 17:14


#707
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Ha az tetszik hát az tetszik. Ízlés dolgában nem lehet vita. Én is 27,5ös bringát vettem, kb senki nem érti meg miért.. "há miko a 29es nagyobb és az MINDIG MINDENBEN jobb sokkal, nem ?"

Hát nekem nem. Ahányszor kipróbálom a haverok bringáit nem érzem magam rajta jól és megnyugodok hogy jobb nekem a 27,5.

Kicsit utólag mondom, hogy a 27,5+ kereket biztosan tubless-esíteni kellett volna. Az nagyon sokat jelent(ett volna) a menettulajdonságokban. Meg két gumi közt eszméletlen különbségek tudnak lenni de ezt te is tudod. A WTB lehet hogy gagyi volt de talán egy Schwalbe, Conti,....valami.. egészen jól viselkedett volna. De most már mindegy.

Amúgy tök igazad van hogy megpróbáltad.

 

Én is 27.5-ös bicajt vettem idén, egyáltalán nem bántam meg.

Nem hiszem, hogy a 29-es mindig mindenben jobb lenne, de nem szeretnék erről vitát indítani, mert az a jó, hogy mindenki megtalálja a magának valót, most már van választék.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#708
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.669 hozzászólás

a reggeli kávé közben még annyi merült fel bennem, hogy nincs itt semmiféle "mánia", egyszerűen ezt szeretem. végülis ez egy hobbi, miért kellene racionálisnak lennie? :)

Ha az tetszik hát az tetszik. Ízlés dolgában nem lehet vita. Én is 27,5ös bringát vettem, kb senki nem érti meg miért.. "há miko a 29es nagyobb és az MINDIG MINDENBEN jobb sokkal, nem ?"

Hát nekem nem. Ahányszor kipróbálom a haverok bringáit nem érzem magam rajta jól és megnyugodok hogy jobb nekem a 27,5.

Kicsit utólag mondom, hogy a 27,5+ kereket biztosan tubless-esíteni kellett volna. Az nagyon sokat jelent(ett volna) a menettulajdonságokban. Meg két gumi közt eszméletlen különbségek tudnak lenni de ezt te is tudod. A WTB lehet hogy gagyi volt de talán egy Schwalbe, Conti,....valami.. egészen jól viselkedett volna. De most már mindegy.

Amúgy tök igazad van hogy megpróbáltad.


Marci

#709
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.041 hozzászólás

Kifejezetten jó kis bringa lett ez!

Nézegettem a geo táblát, ez viszonylag rövid váznak számít a mai világban, igaz? A 20-as avagy a 18-as méretet vetted? Egyébként nagyon szimpatikusak a szögek és a kidolgozás, szépen megtanultak vázat építeni, azért az inbred ss-em messze nem volt még ennyire szépen kidolgozva, és pontatlan is volt, de még úgy is imádtam :)

 

Őszintén kíváncsi lennék arra, hogy mi volt a gond a unit-al? 29-er kerekekkel egy igazán klasszikus bringának kellene lennie elméletileg. Túl hosszú volt esetleg? A 27,5+ tapasztalatokról is szívesen olvasnék, azzal mi volt a gond? Esetleg túl pogózós, vagy lomha? A dropper post belső elvezetésének hiánya valóban érthetetlen, de ha amúgy sem tervezted a beszerzést, akkor nem ez volt gondolom a fő érv az eladás mellett. 

 

köszönöm! :) igen, valóban rövidnek számít manapság, főleg a reach érték, ami nagyon észrevehető, főleg a viszonylag hosszú unit után. most 80-as stucni van rajta, de 90-es a terv, mert ekkora volt az inbreden is. a rövidsége nagyon érződik, ami egyrészt előny (lassú, "mókuskerekes" mászókák, technikásabb felfelék, ahol "lépegetsz" felfelé és az általam nagyon kedvelt szűk ösvények), másrészt hátrány is (gyors, tekerős szakaszokon szűkösnek érzem). 18-as, menet közben nagyon hasonlít az inbredre, annyi különbséggel, hogy furcsa mód stabilabbnak, biztonságosabbnak tűnik a rövidsége ellenére. van egy rövid, de nekem mégis kicsit mumus meredek rész itt a közelben, tegnap és ma is simán, para nélkül lejöttem rajta. a kidolgozása tényleg szebb valamivel, mint az inbred, bár nekem azzal sem volt gondom (biztos szerencsém volt, másoktól is hallottam, hogy nem volt hibátlan az inbredjük). de azért ez (is) egy olcsó váz, nem lehet tagadni. örülök, hogy nem csak én vagyok az egyedüli inbred rajongó errefelé. :) nagyon kíváncsian várom, milyen lesz az új változat!

 

a unit: hm-hm... most írjak rosszat róla, miközben éppen árulom? :D hát jó...

-> a 27,5+ kerekekkel nekem nehézkes volt, még úgy is, hogy cseréltem benne belsőket 350->220gr. ha csak egy kevés sár volt, a gumik (WTB  Trailblazer) alig tapadtak, visszajelzés alig volt. kényelmesnek nem volt kényelmes a bumbi gumiktól (ebben benne lehet a váz/villa merevsége is - a régi cruxom szerintem rugalmasabb) ellenben mindig éreztem, hogy meg kell dolgozni érte, hogy azt csinálja, amit akarok.

-> 29er változatban végülis egészen jó volt, főleg tempósabb szakaszokon, a csiki-csukin nem igazán volt elemében, bár elboldogultam vele. felfelé nagyon jól ment (már úgy hozzám képest), de a lassabb, technikás mászásoknál (szerintem) jobb az on-one. viszont kiállva mindig jól éreztem magam a uniton és az üléspozíció is ezen a legjobb az összes eddigi bringám közül (hosszabb reach és 74 fokos üléscső). amit utáltam, hogy nehéz felemelni/átemelni az elejét. szóval gyorsnak gyors, alapvetően kényelmes, de nagyon kell figyelni, hogy minek nem akarom odadörrenteni az orrát, mert a hossza (meg gondolom a nagy kerekek) miatt nem jön fel olyan könnyen mint egy kiskerekű (igazából szerintem kifejezetten nehezen jön fel, de biztosan csak én vagyok satnya). benn van az apróban, nyilván alkuképes, etc., de nem leszek nagyon szomorú, ha megmarad, látok benne fantáziát. :)

 

ami kicsit (nagyon) bosszant, hogy nem a 2016-os unitot vettem, az kicsit rövidebb, jobban tetszett a színe és olcsóbb is volt. franc se gondolta, hogy a pluszos cucc ekkora mellényúlás lesz nekem... 

 

 

 

* a fentiektől függetlenül, senkit nem szeretnék lebeszélni a 27,5+-ról, hiszen mindenkinek más a preferenciarendszere, a fizikai és egyéb adottságai és persze másként érzékelünk/értékelünk dolgokat.

**...és igen, vehettem volna karbont/össztelóst/etc, bármit, ami out-of-box plug-and-play és valószínűleg jobb/gyorsabb/szebb/könnyebb/modernebb, mint a bringáim együttvéve,de mint mondtam, ez egy hobbi és engem így szórakoztat, a magam ide-oda csapongó, mellékvágányról zsákutcába száguldós, majd az ütközőről vérző orral visszapattanós módján. :)

 

 

edit: közben azon derülök, hogy ez a 45650B arányait tekintve mennyire hasonlít egy másik, régi bringámhoz.

216trance_010.jpg


Kisherceg módosította - 2017. november 04. - 00:20

  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#710
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Karbon? Majd egyszer... esetleg. Nem látom az elönyét. :P Amúgy öt éve vettem legutóbb vázat. Jó, idén volt már a unit, de az menni fog előbb-utóbb, nincs értelme olyan bringát használni, ami nem jött be....

Igen, 2,4-es.

 

 

Kifejezetten jó kis bringa lett ez!

Nézegettem a geo táblát, ez viszonylag rövid váznak számít a mai világban, igaz? A 20-as avagy a 18-as méretet vetted? Egyébként nagyon szimpatikusak a szögek és a kidolgozás, szépen megtanultak vázat építeni, azért az inbred ss-em messze nem volt még ennyire szépen kidolgozva, és pontatlan is volt, de még úgy is imádtam :)

 

Őszintén kíváncsi lennék arra, hogy mi volt a gond a unit-al? 29-er kerekekkel egy igazán klasszikus bringának kellene lennie elméletileg. Túl hosszú volt esetleg? A 27,5+ tapasztalatokról is szívesen olvasnék, azzal mi volt a gond? Esetleg túl pogózós, vagy lomha? A dropper post belső elvezetésének hiánya valóban érthetetlen, de ha amúgy sem tervezted a beszerzést, akkor nem ez volt gondolom a fő érv az eladás mellett. 



#711
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.041 hozzászólás

a reggeli kávé közben még annyi merült fel bennem, hogy nincs itt semmiféle "mánia", egyszerűen ezt szeretem. végülis ez egy hobbi, miért kellene racionálisnak lennie? :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#712
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.041 hozzászólás
Karbon? Majd egyszer... esetleg. Nem látom az elönyét. :P Amúgy öt éve vettem legutóbb vázat. Jó, idén volt már a unit, de az menni fog előbb-utóbb, nincs értelme olyan bringát használni, ami nem jött be....

Igen, 2,4-es.

Kisherceg módosította - 2017. november 03. - 08:25

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#713
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.669 hozzászólás

.... 45650B a típus. acél persze, mi más lenne. :)

 

Hát karbon. Mi más. ;)

Amennyit elköltesz néhány havonta vázakra, vehettél volna egy karbont egyből. :P

Nem értem ezt az acél mániát, 2017 van, nem 1992. Egyszerűen nem látom az előnyeit az acélnak

Merem úgy javasolni, hogy volt acél, titán, alu és carbon vázam is. (mindegyik több évig)

Amúgy milyen szélesek a gumik ? 2,4esek ?


Marci

#714
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Dogos masina :)
  • Kisherceg kedveli ezt

#715
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.041 hozzászólás

Méreted, teljesen rendben van az. Nekem tetszik, jó lett!

Nem vagyok képben mostanság On-One terén, de látom, ez már tapered kompatibilis fejcsővel készült, jól látom? Milyen váz ez?

 

Ilyen sárvédőt használtam merev villával, jobb volt, mint gondoltam. És jobb, mint a Marshguard, az a kis előrenyúlás sáros körülmények között jóval hatékonyabb.

 

köszi! :) igen, jól látod, 44mm, de hátul még sima gyorszáras kereket fogad. 45650B a típus. acél persze, mi más lenne. :)

 

epp nem latni.

 

nem véletlenül nem látni... :P


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#716
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A váltás/fékezés/hajtás/kapaszkodás és ücsörgés a Unitról jött át. Pár apróság még változni fog (pl, a csodálatos háztáji láncvezető/feszítő helyett kellene valami értelmes megoldás), de a lényeg kb így néz ki. Gondolkozok egy dropper post beszerzésén, de egyelőre nem látom, hogy kiforrott dolog lenne, tesztelni meg tesztelje le más. :D A sárvédővel kapcsolatban, hát-hát, vannak fenntartásaim, de egy próbát megért, egyelőre marad.

 

 

 

...és igen, mielőtt valaki szóvátenné, a méretezés olyan amilyen, benne vagyok az ehhez a mérethez a gyártó által ajánlott tartományban. :)

Méreted, teljesen rendben van az. Nekem tetszik, jó lett!

Nem vagyok képben mostanság On-One terén, de látom, ez már tapered kompatibilis fejcsővel készült, jól látom? Milyen váz ez?

 

Ilyen sárvédőt használtam merev villával, jobb volt, mint gondoltam. És jobb, mint a Marshguard, az a kis előrenyúlás sáros körülmények között jóval hatékonyabb.



#717
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

a csodálatos háztáji láncvezető/feszítő helyett kellene valami értelmes megoldás, de a lényeg kb így néz ki.


epp nem latni.

#718
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.041 hozzászólás

A váltás/fékezés/hajtás/kapaszkodás és ücsörgés a Unitról jött át. Pár apróság még változni fog (pl, a csodálatos háztáji láncvezető/feszítő helyett kellene valami értelmes megoldás), de a lényeg kb így néz ki. Gondolkozok egy dropper post beszerzésén, de egyelőre nem látom, hogy kiforrott dolog lenne, tesztelni meg tesztelje le más. :D A sárvédővel kapcsolatban, hát-hát, vannak fenntartásaim, de egy próbát megért, egyelőre marad.

 

177IMG_20171102_155408.jpg

 

...és igen, mielőtt valaki szóvátenné, a méretezés olyan amilyen, benne vagyok az ehhez a mérethez a gyártó által ajánlott tartományban. :)


Kisherceg módosította - 2017. november 02. - 18:49

  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#719
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://drive.google...ampDQ2JZM3Z3RFE

 

trükkös! Ez majdnem olyan hosszú lesz, mint amennyit pofázni szoktam "oktatás" címszóval naponta..
 

-váz: basso coral cc. 1992-es évjárat, 57cc felsőcső, 158mm fejcső, 58cc nyeregvázcső

-villa: trek oclv karbon cc. 1998 körüli, ahead, 250mm nyak (hegesztett..)

-fejcsapágy: tange seiki technoglide, új

-nyeregcső: ritchey kétcsavaros ezüst

-stucni: syntace f99, 120mm (2006 novemberi?)

-kormány: procraft rr pro compact 44cc

-nyereg: selle italia flite titánpálcás-kevlár ülőlapos

-fékváltókar: centaur 10s ergopower, 2004 körüli

-hátsó váltó: daytona 2000-es évjáratú (*-->papíron nem kompatibilis a váltókarral)

-első váltó: fd-5501 shimano 105, new-old-stock, null km-es&sunrace driven konzol (28.6mm)

-hajtókar: campag mirage (véknyított csillag, flexelve a karból)

-tányérok: 39-48 =a 48t új stronglight zicral 7075 eloxkék

-hajtókar-csapágy: tajvani noname 6805N RS, 6 mm vastag

-9s veloce sor 10s sorkezdő 13t-vel, 3.95mmre hézagolva végig (shimano10s) 13-14-15-16-17-18-19-21-23-26 (a 26t extra a végén egy bontott sorból)

-fékszett: Promax RC472 reparto corse, a pille

-Kerékszett: URSUS Hybrida, 20-24 küllő (sapim cx ray) 1580 gramm körüli tömeg, shimano xt gyorszárakkal (csak belső mechanikásat!

-Gumik: cst correre eps 120tpi, 23x622

-bowdenezés: campagnolo ultra low friction

-noname villanyak expander (nem rózsa)

-deda bandázs

-rockbros kulacstartók, sks race day minikonzolka, cateye cordless2 komputer, vintage 1997

 

Nincs új vázam, ez a régi. Csak azért lett ilyen színű, mert ilyen színre ingyen festettek nekem, egy önzetlen (kissé talán túlságosan is jóindulatú, szinte már-már gyermekien jó lelku) ismerősön keresztül. RAL3003, fél nap átfutással (este elvitték a vázat, másnap reggel 9-re kész volt)

 

Azért RAL3003, mert egy mezőgazdasági cég ilyenre festteti a vontatókat, boronákat, permetezőket, meg mindent. Így a kismacsi omega colour szinterezőüzemben ebből a színből mindig van dögivel. Azért ők csinálták, mert kb. tucat munkájukat láttam már, és nem cukormáz, vékony festékrétegen lakk, így a papucsgravírok, fékhídgravírok, vázszám is látszik-megmarad.

 

Az átdobókonzolt elvitte a flex. A probléma ott volt, hogy annyira lágy volt a konzol, hogy terhelés alatti váltást nem tolerált, tkp. kisujjal el tudtad hajlítani. Levágta a szerelő, felkerült helyette egy sunrace driven (KREX) konzol-adapter (1600 pénz ebayen)

 

Az átdobó lecserélődött FD-5501 105-ösre, ezt ebayen 3500 ft-os áron kapni, postaköltséggel együtt 

 

A sor maradt az eredeti 9s velocse, 13-23 volt gyárilag. Tavaly 14-26-ként használtam, most 13-26 10s, egyetlen alsó lánckereket vettem hozzá (kaptam ingyen), meg 2.2mm vastag hézagolókkal összerakva végig 3.95mm a hézagolása (shimano 10s).

 

A lánc egy még használható, kb. 0.5-körüli hg-95, ezért 1600 ft-ot fizettem

 

A fékváltókar egy centaur 10s, abból a szériából (2004) ami végigvált mindent, a balos pedig 12 klikkes szemi-frikciós. Hibátlan állapotú rugók és gumik. (ezt ingyen szereztem, mert élelmes voltam, így ténylegesen nulla forintomba fájt. Megkaptam, nem reteszelt rendesen a jobbos kar, írtam az eladónak h mit gondol, mivel tudnám orvosolni. Ő nem válaszolt, visszafizette az árát, és sajnálkozott-vezekelt. Érdekes, mert én nem kértem refundot, nem is említettem a kifejezést, ő csípőből adta. A kar összerakva szépen mukodik, mint a dobozos gyári..)

 

A hátsó váltó egy 2000-es évjáratú daytona. Ezért 5ezer ft-ot fizettem, bár maradhatott volna a régi chorus is (ugyanaz az összes 2001 előtti campag váltó mukodése..) de ez szebb állapotban volt. Olyan bika-feszes és kottymentes, mint egy dobozos új.

 

A bowdenszett gyári campagnolo, ugyanaz a fóliacsomagolt, amit az ergopowerekhez adnak. Ezeket ötezer pénzért venni ebayről tajvani boltokban. Nem a legfrissebb modellek, de tökéletesek. Ennyire jó kábelezésem még nem volt. Negyed annyi erőfeszítéssel lehet húzni-tolni a kart, nagyon finom-lágy a mukodése. Hibátlan, és ne feledjétek! Ötezer ft-ért komplett szett, kábelházak (fék-váltó), kábelek (fék-váltó) minden kábelkupak (házakra és a többi). Ennyiért a saccont nem szeded össze boltból.

 

A kormányszárat cseréltem egy syntace f99-re. Ezt 2.5 euróért ütöttem le tavaly fevruár közepén német ebayen, pajti hazahozta. Miért került ez fel? Tavaly a legnagyobb problémám a bassoval az volt, hogy az eleje-kormányfront iszonyat rázott, merev-rideg volt. A túlépített syntace f139 helyett az f99-cel ez megszunt: van ruganyossága-elaszticitása. Ugyan rövidebb (120mm, nem 135mm, mint az f139 volt) de sokkal ruganyosabb, bár, ez köszönhető a kb. 60 grammal kisebb saját tömegnek is (166 grammra mértem az f139-et, az f99 meg acélcsavarokkal 105..)

 

A bandázs egy mezei deda, 5 euró volt pbk-ról egy rendeléshez. A sötétvörössel a sötétkék nagyon szép kontrasztot ad, pár éve volt sötétkék bandázsom, szerettem. Ami vicc: annyira rövid, hogy normálisan bandázsolva kb. a kormány feléig ér fel.. Kevésbé surure hagyva, nem 8-asban tekerve ér fel rendesen..) Ellopták a hosszát!

 

Nyeregből most a flite került fel, a dale-ről. erről nincs mit mondani, 2014 óta van nálam, jó és kész. Olcsó volt ez is (6ezer körül vettem)

 

A gumikat cseréltem, mert.. A szerelő szólt, hogy "Nem tudom, észrevetted-e, de a hátsó az szövetig van kopva.." És igaza volt. Hátul előzőleg cst cito volt fent, durván 10ezer km v kicsit többet lehetett fent, és most érte el élettartama végét. Nulla defekt, alacsony tömeg, magas szövetsuruség, jó tapadás, relatíve lágy keverék, és turhető élettartam (azért a 15-16ezer km-től messze van, de nem rossz.)

 

CST correre EPS gumik kerültek fel, ezeket használtan vettem, párban 4ezer ft-ért, kb. 1000 futott km-rel (Amikor átvettem, ráírtam az eladóra, hogy sokkal jobb állapotban vannak, mint ő mondta, és, szerintem alulárazta, mert kb. újnak látszanak a gumik. Ő ugyanis 4ezer km-esnek hirdette őket. Mikor jeleztem neki, hogy jobb állapotú, és szerintem kevesebbet futott, utánanézett a gps adataiban, és kiderült, hogy tényleg. Nagyon korrekt arc volt, nem csinált belőle szívbajt. Jól esett dicsérni, hogy ennyire jóindulatúan állt a dolgokhoz)

 

A hajtókar csapágyokat kicserélte a szerelőm, 1450 ft-os tajvani csapágyak kerültek fel. András szerint nagyon jó darabok, a gyári ultratorque csapágyakkal ekvivalens minőséguek, csak kék porvédővel. Nem, nem lehet kapni csapágyboltban. Ne is keress, nem fogsz találni. Ebay v kerékpárbolt.

 

A fejcsapágy egy tange seiki technoglide-ra lett cserélve. 5500 ft, de "iparis", "cartridge csapágyas", vagy "patronenlageres". Nagyon jól forog. Kiváló darab.

 

summázva:

-maradt a váz, lecseréltem a fékváltókart és váltókat.

-A sor maradt, csak visszakapta az alsó 13t-s fokozatot, végig shimano 10re van hézagolva.

-A szín szinte a gyárira lett visszaállítva

-A minőségi bowdenezés, megfelelően közölt sor, kvázi-új állapotú fékváltókar-váltó, a sorhoz tökéletesen passzoló lánc (a sorban kb. 12 ezer km van, így a 0.5-re nyúlt lánccal szépen csendben fut) kiváló váltásminőséget ad.

-A  ráfordított összeg szépen dokumentálva, és a munkadíjak sem voltak magasak (tkp új bringa építése csupasz vázról)

 

Majd használni is fogom.

 

Miért 9s campag sor lett 10s shimire távtartózva? Mert így a legolcsóbb a 13-26. Ugyanis 26-os lánckerekem van, és sosem fog elkopni, ha mégis, Csoltmester bármikor ad 800 ft körüli áron, a 13t sorkezdő szintén Csolttól szerezhető, szinte korlátlan mennyiségben. A többi lánckerék közé tett hézagolókat meg nem dobom ki, ergó, később újra felhasználható korlátlanul. Így, ha a sor cserés állapotúra kopik, elég 32-33 euróért vennem egy 9s veloce sort, és összerakni ezekkel a távtartókkal. A 3.95-ös hézagolás meg századra megegyezik azzal, amit a 10s campag váltókar-2001 előtti geometriájú campag hátsó váltó kér-szeret. 

 

Milyen lett a bringa? Szinte tökéletes! Maximum a nyeregcsövet szeretném kicserélni, mert egy okádék. 

 

Ha idáig eljutottál, gratulálok, alkalmas vagy autós tanoda-suli oktatónak!


Vejne módosította - 2017. október 29. - 11:53

  • blash és donciccio kedveli ezt

#720
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Egy seggel ket bringat? :)