Nem is buszkelkedtel, mikor beszeltunk ☺
Jo gep lehet!
120/120mm volt az elozo?
Edited by Paul Vitti, 2018. October 02. - 23:20.
Nem is buszkelkedtel, mikor beszeltunk ☺
Edited by Paul Vitti, 2018. October 02. - 23:20.
a centrifugalis ero miatt szet fog terulni a tomloben. max akkor szempont, ha alig forog a kerek. tubelessnel is megfigyelheto a jelenseg
engem ez az egész annyira azért nem érdekel, de ha már látszólag tudományosan vizsgálnak valamit... könyörgöm... beletöltök VIZET a tömlőbe, ami meglehetősen szabadon áramlik ide-oda, tehát pont nem hozza azt a hatást, ami miatt egy merev súly ott többet jelent? most ez komoly?
A "mérés" eredményétől teljesen függetlenül... ennyire f*szok nem lehetnek.
13km-es emelkedon 1070 szinttel (Alpe d'Huez) nem egesz 2 perc hatranyt jelent egy 1.8kg-al nehezebb kerekszett. Kemeny 4%...
http://www.training4...-on-alpe-dhuez/
13km-es emelkedon 1070 szinttel (Alpe d'Huez) nem egesz 2 perc hatranyt jelent egy 1.8kg-al nehezebb kerekszett. Kemeny 4%...azért kerekeknél a perdület miatt van az a szorzó (pí? mindegy is), ami miatt a kerületen többet ér ugyanaz a gramm...
Pontosan ! Az ember a legfőbb dolog itt. A bringa az csak néhány % lesz. Persze, legyen egy jól működő bringád, ha lehet legyen könnyű is. De kb 90% az emberen múlik.
Ha megcsinálnád az összehasonlító tesztet, odaküldeném a 3 gyerekes haverom, aki néha csak havonta megy egy rövid tekerésre, 26os acél váz merev villával, 8 sebesség és felső váltókar. Mi csak mamutkergetőnek hívjuk. A súlyát ne is kérdezzétek. Na most, mi meg a karbon bringáinkkal és az évi 10ezer km tekerésemmel csak a hátát látom a csókának, felfelé is, lefelé meg a 29es full-telósokat is lehagyja...
Én néha rá gondolva nem költök a bringámra, a grammozást is elhagytam. Ha valami újat kell venni persze lehetőleg a könnyebbet keresem de csak úgy a grammokat nem kergetem. Az emberi tényező sokkal fontosabb.
azert gondolom nem egesz nap csak a gep elott ul, es ez az osszes mozgasi tevekenysege
Pontosan ! Az ember a legfőbb dolog itt. A bringa az csak néhány % lesz. Persze, legyen egy jól működő bringád, ha lehet legyen könnyű is. De kb 90% az emberen múlik.
Ha megcsinálnád az összehasonlító tesztet, odaküldeném a 3 gyerekes haverom, aki néha csak havonta megy egy rövid tekerésre, 26os acél váz merev villával, 8 sebesség és felső váltókar. Mi csak mamutkergetőnek hívjuk. A súlyát ne is kérdezzétek. Na most, mi meg a karbon bringáinkkal és az évi 10ezer km tekerésemmel csak a hátát látom a csókának, felfelé is, lefelé meg a 29es full-telósokat is lehagyja...
Én néha rá gondolva nem költök a bringámra, a grammozást is elhagytam. Ha valami újat kell venni persze lehetőleg a könnyebbet keresem de csak úgy a grammokat nem kergetem. Az emberi tényező sokkal fontosabb.
Mást sportol? Mert azért az a rendszeres futás meglepő erőt tud adni bicajozáskor is.
Ha nem, akkor induljon versenyeken, mert őstehetség .
Nem gúnyosan írtam, mert vannak ilyen emberek, ha nem is sokan.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
Pontosan ! Az ember a legfőbb dolog itt. A bringa az csak néhány % lesz. Persze, legyen egy jól működő bringád, ha lehet legyen könnyű is. De kb 90% az emberen múlik.
Ha megcsinálnád az összehasonlító tesztet, odaküldeném a 3 gyerekes haverom, aki néha csak havonta megy egy rövid tekerésre, 26os acél váz merev villával, 8 sebesség és felső váltókar. Mi csak mamutkergetőnek hívjuk. A súlyát ne is kérdezzétek. Na most, mi meg a karbon bringáinkkal és az évi 10ezer km tekerésemmel csak a hátát látom a csókának, felfelé is, lefelé meg a 29es full-telósokat is lehagyja...
Én néha rá gondolva nem költök a bringámra, a grammozást is elhagytam. Ha valami újat kell venni persze lehetőleg a könnyebbet keresem de csak úgy a grammokat nem kergetem. Az emberi tényező sokkal fontosabb.
Edited by arn, 2018. September 30. - 21:56.
azért kerekeknél a perdület miatt van az a szorzó (pí? mindegy is), ami miatt a kerületen többet ér ugyanaz a gramm de mindegy is, én azt szoktam mondani magamnak, ha már pénzem nincs könnyű bicajra, hogy aki engem lehagy fölfelé egy könnyű bicajjal, az valószínűleg akkor is lehagyna, ha cserélnénk ;-)
a draga bringan tuti finomabban mukodnek az alkatreszek, az deore-xt is nagy lepcso, es az xtr is finomabb, mint az xt. a suly viszont szerintem a legnagyobb placebo
nem tudom, hogy jol szamolok e...
a draga bringan tuti finomabban mukodnek az alkatreszek, az deore-xt is nagy lepcso, es az xtr is finomabb, mint az xt. a suly viszont szerintem a legnagyobb placebo
nem tudom, hogy jol szamolok e...
azért ez sem feltétlenül mindenre. pont itt mondta vki hogy az slx kar finomabban műxik mint az xt, aztán kipróbáltam 3 márka 2-2 azonos vázra épített bringáinál (hogy a bovden/vezetés ne lehessen befolyásoló tényező). és tényleg. a váltó mindig xt volt. de a 7. darab amire xtr hátsó váltó volt ráakasztva sem volt meggyőzőbb. (tisztán xtr nem próbáltam, de az nem is kéne- nics rajta kijelző )
Én azért kedvelem és preferálom a magasabb kategóriás alkatrészeket mert maga a kerékpározás élménye jobb azokkal. Nem leszek sokkal gyorsabb a kedvenc emelkedőimen a könnyebb keréktől (lehet gyorsabb vagyok de nem érdekel), de mennyivel jobb azokkal gyorsítani, hajtani mint a nehezebbekkel! Váltás ugyan ez, valahogy finomabban jár minden.
a draga bringan tuti finomabban mukodnek az alkatreszek, az deore-xt is nagy lepcso, es az xtr is finomabb, mint az xt. a suly viszont szerintem a legnagyobb placebo nem tudom, hogy jol szamolok e...
de pl ha tudsz folyamatos 200 wattot, te vagy 80kg, a bringa 10. akkor az 2.22w/kg. most ha minden ugyanaz, csak a bringa +2kg akkor az 2.17w/kg. ez 2.3% visszaeses. az a ket kg min 2x arszorzot jelent a bringanal.
ha rosszul valasztasz gumit, es mongy 25w helyett 35w gordulessel, az ket guminal mar -20w. az elobbi logikan 2w/kg, ami 10% minusz, raadasul ha gyengebb vagy, ezt meg jobban erzed. dragak a gumik... de a 10kgs bringa aranak toredeke (talan ha 5%).
nyilvan terep es sebessegfuggo, de szerintem ezek mind sokkal fontosabbak:
* legellenallas, foleg outin nagyobb sebessegnel
* gordulesi ellenallas es megfelelo guminyomas alacsonyabb sebessegnel
* hajtasi hatekonysag - ez megint egy bonyolult tema, hogy milyen a terep - merev vagy ossztelos a jobb, milyen a geo, mennyire hajlik a vaz, ez elonyos e vagy sem az adott szituacioban
erdemes lenne epiteni egy bringa tesztert, ahol adott sebessegnel es feluleti simasagnal kellene tesztelni a bringakat. meglepo eredmenyek jonnenek ki
én meg pont most határoztam el hogy ezt a bringát már tisztán fogom tartani..
hoztam is haza egy pakk muc-off matériát
Jó az a sár meg por, kell az a +20-50-100 gramm kosz rá!
1x megzsíroztam a kormánycsapágyat és cseréltem egy láncot, plusz néha kentem Squirt lube-ot a láncra, de semmilyen karbantartást nem végeztem a szegény cajgákon, szerelni már sosem maradt időm. Egészen ma délelőttig: visszakerült a merev villa a merev CF SL-be. 7.96 kg
Edited by arn, 2018. September 28. - 18:50.
Az alacsony felszereltség csak egy dolog, ettől még lehet vele jókat bringázni. Tetszik egyébként az egységes felszereltség, és a tényleg xc-s, szerintem jó geometria is. Ezek szerintem fontosabbak, már ha nem nyerni indul az ember, mikor bringára ül.
Az agyak mifélék, még sehol sem láttam ezt a típusjelzést, valami deore/alivio szint lehet? (nekem deore van pl, és egy rendes megkenés/beállítás után 2 éve üzemelnek kifogástalanul)
Gondolom, hátul 11-36-os sor van, ahhoz miért nem jó a 24 elöl? Mondjuk ha erős vagy, akkor értem.
A telóval kapcsolatban meg arra lennék kíváncsi, hogy miként számolsz be az állapotáról, mondjuk 200 km-enként hosszútávon. Nyilván terep használatra gondolok, aszfalton szerintem ennek sem lesz semmi baja soha.
Én azért kedvelem és preferálom a magasabb kategóriás alkatrészeket mert maga a kerékpározás élménye jobb azokkal. Nem leszek sokkal gyorsabb a kedvenc emelkedőimen a könnyebb keréktől (lehet gyorsabb vagyok de nem érdekel), de mennyivel jobb azokkal gyorsítani, hajtani mint a nehezebbekkel! Váltás ugyan ez, valahogy finomabban jár minden.
a reggeli orom, amikor rajossz, hogy vasarnap este sarasan hagytad ott a bringat, de sietni kell a munkaba
a nyereg es becsuszok tisztak.
amugy ezzel a szolid sarreteggel nez ki mindig a legjobban.
Nem vagyok rá büszke de 3 hónapig gyűjtöttem a piszkot, port és sárt a bringámra legutóbb (jött a gyerek, ennek a takarítására már nem maradt idő).
A hajtás és a villa mindig rendben volt, 1-1 alkalommal a fékeket is átnéztem. De tűrte, nem recsegett és ropogott (még a nyeregcső sem mióta megfordítottam a bilincset és a varázs Syntace szivacsot használom). És valóban jobban nézett ki mint tisztán
Az alacsony felszereltség csak egy dolog, ettől még lehet vele jókat bringázni. Tetszik egyébként az egységes felszereltség, és a tényleg xc-s, szerintem jó geometria is. Ezek szerintem fontosabbak, már ha nem nyerni indul az ember, mikor bringára ül.
Az agyak mifélék, még sehol sem láttam ezt a típusjelzést, valami deore/alivio szint lehet? (nekem deore van pl, és egy rendes megkenés/beállítás után 2 éve üzemelnek kifogástalanul)
Gondolom, hátul 11-36-os sor van, ahhoz miért nem jó a 24 elöl? Mondjuk ha erős vagy, akkor értem.
A telóval kapcsolatban meg arra lennék kíváncsi, hogy miként számolsz be az állapotáról, mondjuk 200 km-enként hosszútávon. Nyilván terep használatra gondolok, aszfalton szerintem ennek sem lesz semmi baja soha.
igazából nagyjából slx fölötti igényem alapból nincs is (sőt jobban örültam volna egy slx karnak az xt váltó helyett.) még nem az a zseniális geó mint a nagyobb tesóké
https://superiorbike...u/2019/mtb-race
de a kategória társakat bőven veri.
alap tárcsás agyai a shimanónak tournay család kb. felnik meg neten rákeresve megdöbbentően könnyűek (460g) de tényleg kézzel érezhető volt a különbség 2 ugyanilyen agyas meghámozott első kerék közt (másik felni 600 g körüli, mérleg meg nincs a boltban).
-hajtőmű- 1részt soha nem voltam pörgetős tipus, másik nagy a különbség, sokat megyek aszfalton, meg dózeren, és pont nincs olyik áttétel ami jó lenne, -már ha nem akoraom a felső 3-4 lánckereket használni elől nagy tálon, ha meg leváltok akkor vissza kéne 2-3 t az meg kis tányéron nem egészséges keresztbe menést eredményeznee. de ahogy látom más is igy van kb el is tünt ez a kiosztás, és a deore-s bringák többséga is 36/26 (az enyém jövő évi utódja is) .
teló öszintén meglep, mozgásban hozza tán kicsit veri is a kategória rock shoxokat (acél becsúszis judy, xc30, xc32, recon), súlyban kb ugynott van. Szerelő kolléga szerint 2 havonta szétkap, manitou prep-m zsír és annyi. meglátjuk. ha 1edeül marad tartósan úgy ia kap egy jobb telót.
még komfortosítok egy 27,0-ás csőre szűkítéssel, és kész.
Edited by Bikertigger, 2018. September 28. - 00:52.
a reggeli orom, amikor rajossz, hogy vasarnap este sarasan hagytad ott a bringat, de sietni kell a munkaba a nyereg es becsuszok tisztak.
amugy ezzel a szolid sarreteggel nez ki mindig a legjobban.