Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Please log in to reply
19037 replies to this topic

#581
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Pontosan ! Az ember a legfőbb dolog itt. A bringa az csak néhány % lesz. Persze, legyen egy jól működő bringád, ha lehet legyen könnyű is. De kb 90% az emberen múlik.

Ha megcsinálnád az összehasonlító tesztet, odaküldeném a 3 gyerekes haverom, aki néha csak havonta megy egy rövid tekerésre, 26os acél váz merev villával, 8 sebesség és felső váltókar. Mi csak mamutkergetőnek hívjuk. A súlyát ne is kérdezzétek. Na most, mi meg a karbon bringáinkkal és az évi 10ezer km tekerésemmel csak a hátát látom a csókának, felfelé is, lefelé meg a 29es full-telósokat is lehagyja...

Én néha rá gondolva nem költök a bringámra, a grammozást is elhagytam. Ha valami újat kell venni persze lehetőleg a könnyebbet keresem de csak úgy a grammokat nem kergetem. Az emberi tényező sokkal fontosabb.

 

Mást sportol? Mert azért az a rendszeres futás meglepő erőt tud adni bicajozáskor is.

Ha nem, akkor induljon versenyeken, mert őstehetség  :) .

Nem gúnyosan írtam, mert vannak ilyen emberek, ha nem is sokan.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#582
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Pontosan ! Az ember a legfőbb dolog itt. A bringa az csak néhány % lesz. Persze, legyen egy jól működő bringád, ha lehet legyen könnyű is. De kb 90% az emberen múlik.

Ha megcsinálnád az összehasonlító tesztet, odaküldeném a 3 gyerekes haverom, aki néha csak havonta megy egy rövid tekerésre, 26os acél váz merev villával, 8 sebesség és felső váltókar. Mi csak mamutkergetőnek hívjuk. A súlyát ne is kérdezzétek. Na most, mi meg a karbon bringáinkkal és az évi 10ezer km tekerésemmel csak a hátát látom a csókának, felfelé is, lefelé meg a 29es full-telósokat is lehagyja...

Én néha rá gondolva nem költök a bringámra, a grammozást is elhagytam. Ha valami újat kell venni persze lehetőleg a könnyebbet keresem de csak úgy a grammokat nem kergetem. Az emberi tényező sokkal fontosabb.


  • ultio likes this
Marci

#583
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Nyilvan a hasonlo koru homogen alkatreszcsaladokrol van szo, gyakran az x evvel kesobb megjeleno alacsonyabb kategoria megkap sokmindent felulrol, plusz a bugfixeket. Az m8000 nem a kedvencem, szvsz az elozo szeria jobb volt.

A perdulet... annyira sokparameteres az egyenlet, hogy nehez megmondani, egy komplett bringan mi mennyit szamit. Csak egy komplex teszterrel lehetne. De szerintem a dragabb bringanal altalaban minden jobb, es a sok apro dolog osszeadodik, ezert erzed jobbnak - konnyebb, hatekonyabb, jobb anyagok, geo, stbstb. De amig bringarol beszelunk, az ember lesz elso parameter.

Edited by arn, 2018. September 30. - 21:56.


#584
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

azért kerekeknél a perdület miatt van az a szorzó (pí? mindegy is), ami miatt a kerületen többet ér ugyanaz a gramm :) de mindegy is, én azt szoktam mondani magamnak, ha már pénzem nincs könnyű bicajra, hogy aki engem lehagy fölfelé egy könnyű bicajjal, az valószínűleg akkor is lehagyna, ha cserélnénk ;-)

 

a draga bringan tuti finomabban mukodnek az alkatreszek, az deore-xt is nagy lepcso, es az xtr is finomabb, mint az xt. a suly viszont szerintem a legnagyobb placebo :) nem tudom, hogy jol szamolok e...

 



#585
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

a draga bringan tuti finomabban mukodnek az alkatreszek, az deore-xt is nagy lepcso, es az xtr is finomabb, mint az xt. a suly viszont szerintem a legnagyobb placebo :) nem tudom, hogy jol szamolok e...

 

azért ez sem feltétlenül mindenre. pont itt mondta vki hogy az slx kar finomabban műxik mint az xt, aztán kipróbáltam  3 márka 2-2 azonos vázra épített bringáinál (hogy a bovden/vezetés ne lehessen befolyásoló tényező). és tényleg. a váltó mindig xt volt. de a 7. darab amire xtr hátsó váltó volt ráakasztva  sem volt meggyőzőbb. (tisztán xtr nem próbáltam, de az nem is kéne- nics rajta kijelző :))


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#586
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Én azért kedvelem és preferálom a magasabb kategóriás alkatrészeket mert maga a kerékpározás élménye jobb azokkal. Nem leszek sokkal gyorsabb a kedvenc emelkedőimen a könnyebb keréktől (lehet gyorsabb vagyok de nem érdekel), de mennyivel jobb azokkal gyorsítani, hajtani mint a nehezebbekkel! Váltás ugyan ez, valahogy finomabban jár minden.  

 

a draga bringan tuti finomabban mukodnek az alkatreszek, az deore-xt is nagy lepcso, es az xtr is finomabb, mint az xt. a suly viszont szerintem a legnagyobb placebo :) nem tudom, hogy jol szamolok e...

 

de pl ha tudsz folyamatos 200 wattot, te vagy 80kg, a bringa 10. akkor az 2.22w/kg. most ha minden ugyanaz, csak a bringa +2kg akkor az 2.17w/kg. ez 2.3% visszaeses. az a ket kg min 2x arszorzot jelent a bringanal.

 

ha rosszul valasztasz gumit, es mongy 25w helyett 35w gordulessel, az ket guminal mar -20w. az elobbi logikan 2w/kg, ami 10% minusz, raadasul ha gyengebb vagy, ezt meg jobban erzed. dragak a gumik... de a 10kgs bringa aranak toredeke (talan ha 5%).

 

nyilvan terep es sebessegfuggo, de szerintem ezek mind sokkal fontosabbak:

* legellenallas, foleg outin nagyobb sebessegnel

* gordulesi ellenallas es megfelelo guminyomas alacsonyabb sebessegnel

* hajtasi hatekonysag - ez megint egy bonyolult tema, hogy milyen a terep - merev vagy ossztelos a jobb, milyen a geo, mennyire hajlik a vaz, ez elonyos e vagy sem az adott szituacioban

 

erdemes lenne epiteni egy bringa tesztert, ahol adott sebessegnel es feluleti simasagnal kellene tesztelni a bringakat. meglepo eredmenyek jonnenek ki :)


  • Rabbit likes this

#587
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

én meg pont most határoztam el hogy ezt a bringát már tisztán fogom tartani..

hoztam is haza egy pakk muc-off matériát :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#588
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

ja, mondjuk az én cangáim tisztán (is) q..va jól néznek ki, nem kell hozzá sárpakolás...  B)


  • Rabbit likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#589
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Jó az a sár meg por, kell az a +20-50-100 gramm kosz rá!

1x megzsíroztam a kormánycsapágyat és cseréltem egy láncot, plusz néha kentem Squirt lube-ot a láncra, de semmilyen karbantartást nem végeztem a szegény cajgákon, szerelni már sosem maradt időm. Egészen ma délelőttig: visszakerült a merev villa a merev CF SL-be. 7.96 kg :)



#590
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Hat nalam sem ez volt az elso sarreteg rajta :D egyszer meg kellene merni, mert tok jo, hogy grammozunk, aztan lehet nedvesen a sar nehezebb, mint sok alkatresz. En is ugy vagyok vele, amig szerkezetileg rendesen mukodik, addig nem erdekel.

A teli idoszak igy is kritikus, es ezert tekerek sokkal tobbet akkor aszfalton - a montis idoszak gyk fel ev ezen a kornyeken. Nincs idom a folyamatos tisztitasra, az a bringazas rovasara megy.

Edited by arn, 2018. September 28. - 18:50.


#591
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Az alacsony felszereltség csak egy dolog, ettől még lehet vele jókat bringázni. Tetszik egyébként az egységes felszereltség, és a tényleg xc-s, szerintem jó geometria is. Ezek szerintem fontosabbak, már ha nem nyerni indul az ember, mikor bringára ül. 

Az agyak mifélék, még sehol sem láttam ezt a típusjelzést, valami deore/alivio szint lehet? (nekem deore van pl, és egy rendes megkenés/beállítás után 2 éve üzemelnek kifogástalanul) 

Gondolom, hátul 11-36-os sor van, ahhoz miért nem jó a 24 elöl? Mondjuk ha erős vagy, akkor értem. :)

A telóval kapcsolatban meg arra lennék kíváncsi, hogy miként számolsz be az állapotáról, mondjuk 200 km-enként hosszútávon. Nyilván terep használatra gondolok, aszfalton szerintem ennek sem lesz semmi baja soha. 

 

Én azért kedvelem és preferálom a magasabb kategóriás alkatrészeket mert maga a kerékpározás élménye jobb azokkal. Nem leszek sokkal gyorsabb a kedvenc emelkedőimen a könnyebb keréktől (lehet gyorsabb vagyok de nem érdekel), de mennyivel jobb azokkal gyorsítani, hajtani mint a nehezebbekkel! Váltás ugyan ez, valahogy finomabban jár minden.  

 

 

a reggeli orom, amikor rajossz, hogy vasarnap este sarasan hagytad ott a bringat, de sietni kell a munkaba :) a nyereg es becsuszok tisztak.

amugy ezzel a szolid sarreteggel nez ki mindig a legjobban.

 

 

 

Nem vagyok rá büszke de 3 hónapig gyűjtöttem a piszkot, port és sárt a bringámra legutóbb (jött a gyerek, ennek a takarítására már nem maradt idő).

A hajtás és a villa mindig rendben volt, 1-1 alkalommal a fékeket is átnéztem. De tűrte, nem recsegett és ropogott (még a nyeregcső sem mióta megfordítottam a bilincset és a varázs Syntace szivacsot használom). És valóban jobban nézett ki mint tisztán   



#592
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Az alacsony felszereltség csak egy dolog, ettől még lehet vele jókat bringázni. Tetszik egyébként az egységes felszereltség, és a tényleg xc-s, szerintem jó geometria is. Ezek szerintem fontosabbak, már ha nem nyerni indul az ember, mikor bringára ül. 

Az agyak mifélék, még sehol sem láttam ezt a típusjelzést, valami deore/alivio szint lehet? (nekem deore van pl, és egy rendes megkenés/beállítás után 2 éve üzemelnek kifogástalanul) 

Gondolom, hátul 11-36-os sor van, ahhoz miért nem jó a 24 elöl? Mondjuk ha erős vagy, akkor értem. :)

A telóval kapcsolatban meg arra lennék kíváncsi, hogy miként számolsz be az állapotáról, mondjuk 200 km-enként hosszútávon. Nyilván terep használatra gondolok, aszfalton szerintem ennek sem lesz semmi baja soha. 

igazából nagyjából slx fölötti igényem alapból nincs is (sőt jobban örültam volna egy slx karnak az xt váltó helyett.) még nem az a zseniális geó mint a nagyobb tesóké

https://superiorbike...u/2019/mtb-race

de a kategória társakat bőven veri.

alap tárcsás agyai a shimanónak tournay család kb. felnik meg neten rákeresve megdöbbentően könnyűek (460g) de tényleg kézzel érezhető volt a különbség 2 ugyanilyen agyas meghámozott első kerék közt (másik felni 600 g körüli, mérleg meg nincs a boltban).

-hajtőmű- 1részt soha nem voltam pörgetős tipus, másik nagy a különbség,  sokat megyek aszfalton, meg dózeren, és pont nincs olyik áttétel ami jó lenne, -már ha nem akoraom a felső 3-4 lánckereket használni elől nagy tálon, ha meg leváltok akkor vissza kéne 2-3 t az meg kis tányéron nem egészséges keresztbe menést eredményeznee. de ahogy látom más is igy van kb el is tünt ez a kiosztás, és a deore-s bringák többséga  is 36/26 (az enyém jövő évi utódja is) .

teló öszintén meglep, mozgásban hozza tán kicsit veri is a kategória rock shoxokat (acél becsúszis judy, xc30, xc32,  recon), súlyban kb ugynott van. Szerelő kolléga szerint 2 havonta szétkap, manitou prep-m zsír és annyi. meglátjuk. ha 1edeül marad tartósan úgy ia kap egy jobb telót.

még komfortosítok egy 27,0-ás csőre szűkítéssel, és kész.


Edited by Bikertigger, 2018. September 28. - 00:52.

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#593
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Blackburn Mars 4.0 hátsó pislogó !

Régi darab de ütős fényű. (nekem is olyan van)


Marci

#594
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

a reggeli orom, amikor rajossz, hogy vasarnap este sarasan hagytad ott a bringat, de sietni kell a munkaba :) a nyereg es becsuszok tisztak.

amugy ezzel a szolid sarreteggel nez ki mindig a legjobban.

 

27-Good-Morning-My-Precious-Meme.jpg

KBSpxaL.jpg


  • karakoram likes this

#595
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

na mostantól ő lesz az itthon lakó :)   (ok kicsit szerényebb szerelvény mint ami itt szokik, de én szeretem)

spec :

https://superiorbike...rey-neon-yellow

 

majd barkácsolok rá egy 28-as kis tányért előre, a 38/24 még mindig értelmezhetetlen számomra.

 

5ba79d39b99d966153a48820.jpg?width=2000&

 

Az alacsony felszereltség csak egy dolog, ettől még lehet vele jókat bringázni. Tetszik egyébként az egységes felszereltség, és a tényleg xc-s, szerintem jó geometria is. Ezek szerintem fontosabbak, már ha nem nyerni indul az ember, mikor bringára ül. 

Az agyak mifélék, még sehol sem láttam ezt a típusjelzést, valami deore/alivio szint lehet? (nekem deore van pl, és egy rendes megkenés/beállítás után 2 éve üzemelnek kifogástalanul) 

Gondolom, hátul 11-36-os sor van, ahhoz miért nem jó a 24 elöl? Mondjuk ha erős vagy, akkor értem. :) 

A telóval kapcsolatban meg arra lennék kíváncsi, hogy miként számolsz be az állapotáról, mondjuk 200 km-enként hosszútávon. Nyilván terep használatra gondolok, aszfalton szerintem ennek sem lesz semmi baja soha. 



#596
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

na mostantól ő lesz az itthon lakó :)   (ok kicsit szerényebb szerelvény mint ami itt szokik, de én szeretem)

spec :

https://superiorbike...rey-neon-yellow

 

majd barkácsolok rá egy 28-as kis tányért előre, a 38/24 még mindig értelmezhetetlen számomra.

 

5ba79d39b99d966153a48820.jpg?width=2000&


Edited by Bikertigger, 2018. September 23. - 23:54.

  • karakoram and Rabbit like this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#597
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

a 17 fok az jó! nekem pl. így 20mm távtartóval még mindig lentebb van a kormány, mint 6 fokosnál volt távtartó nélkül, kb. 7mm-rel lentebb került a kormány, a hézagoló ellenére is. Csak kár, hogy a reachben is elvett majd' 1 cm-t. Lehet, hosszabb kormánnyal (Deda Zero100 RHM?) kompenzálnám majd.

a szalag cserés, ott fekete v sötétszürke (a villa színe miatt..) lehet a befutó. Nyeregcsőből lehet, 25.4-esre kellene átállni, az legalább "futureproof". Külsőből meg tarcsiba fehér falú bontrager r3 hajtogatós van, a calibra plusokat egy ismerősnek adtam. Bár a sárga falú Michelinek mennének a váz-feliratok kombihoz

a sor jelenleg 13-26-os sh10 közölésű, de, van itthon sh rotorom is, szóval lehet, hogy 12-28-as pg1050-est vásárolok majd... azt meg át sem kell távtartózni :)

 

41040911490_5226719781558.jpg

 

60740912829_2535610320314.jpg


Edited by Vejne, 2018. September 06. - 19:22.

  • eddie1978 likes this

#598
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Ezek alapján azt hihetné az ember, egy on-one-t vettél. :)

Amúgy kb. igen. :) Ennek van viszont egy olyan pozitív tulajdonsága, hogy mindene mindenhol vonalban, meg derékszög-párhuzamban áll/van. Imádtam az on-one-t, nagy dolgokat tudtam vele véghez vinni, de hosszasan tudom sorolni az elfogadhatatlan hibalistát amivel (gyaníthatóan csak az én példányom) küzdött. 

 

Húú, jó magas lehetsz. :) Több nyeregcső látszik ki, mint amennyi az enyémnek a teljes hossza :)

 

A felni milyen? Mert, ha keskeny, szerintem érdemes 18-19mm belső szélességű modellre váltani. Tapasztalatom szerint széles felni-23-as gumi kombi klasszisokkal jobb, mint a keskeny (15) felnin ballonosabb külső. Sőt, én pl. 17mm-es belső szélességű felnire már túlságosan ballonosnak tartom a 25-öst is, ki nem állhatom a piriformát. Bár a városi trekkingen 28-as van hátul... de szódával elmegy

 

A geometria egész korrekt. Nagyon magas a homlokcső, ennélfogva még az XL méret reach értéke is nagyon kevéske, azonban nagyon tetszik a hosszú láncvilla (415) és tengelytáv. Úgymond, vasal és nyugtat

 

A 14-25-ös sorért pacsi! 9-es rendszerben nekem is az volt ám : )

195 cm vagyok, és pont ehhez aránylik a kezeim és lábaim hossza is. A nyeregcső kintlét az valóban nagyon trekkinges/montis, nem értem, mért nem húztak vízszintesebb vonalat, biztos sokkal drágább lett volna egy 10 centivel hosszabb nyeregvázcső :D Amúgy a geometria nagyon hasonlít a canyon endurance méreteihez, sőt, ott még hosszabb a fejcső a nekem való méretben (2-3XL), ugyanakkor pl a láncvilla ugyan ekkora, de abba tuti nem fér ekkora gumi se előre, se hátra. A reach is hasonló, ha beleszámolom, hogy ott meredekebb a villaszög, ha ugyan úgy 73 fokos lenne mint a BW, akkor nem lenne nagy különbség.

 

Amúgy valamiért, nyilván, hogy komfortosabb legyen a váz, a fejcső túl lóg a felső csövön. De az csak egy totálisan egyszerű, egyenes cső, beleütve egy félintegrál kormánycsapágy csészével. Így, hogy feltettem a -17 fokos stucnit, már kellően lent fogok, csak kissé bután/rondán néz ki, hogy égig érő cső, aztán meg masszív kompenzálás negatívba. 

Ha nagyon barbár/alapos lennék, akkor simán meg lehetne tenni, hogy rendes géppel, szerszámba fogva síkba vágnám a fejcsövet a felső cső vonalában.  Egyrészt sokkal szebb lenne, másrészt nyernék két centit, így mehetne még 2 cm a villanyakból is, valamint elég lenne a 0 fokos 120-as stucni, amivel azért jóval esztétikusabban festene.

 

Kerékből ez van benne, ha minden igaz: https://www.decathlo...id_8379881.html Első kerék 971 g gyz-al együtt, hátsó 1205 g gyz nélkül. 

Mérve is 15 mm a belső szélesség, szóval keskeny. De most nem nyúlok hozzájuk, mert akkor megint elindul a lavina és emészti csak a pénzt. Szerintem ezek brutál tartósak lesznek, de ha elfogynak, akkor mindenképpen mehet be majd valami szélesebb, hely és kedv az van hozzá. :) 


  • Vejne likes this

#599
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Húú, jó magas lehetsz. :) Több nyeregcső látszik ki, mint amennyi az enyémnek a teljes hossza :)

 

A felni milyen? Mert, ha keskeny, szerintem érdemes 18-19mm belső szélességű modellre váltani. Tapasztalatom szerint széles felni-23-as gumi kombi klasszisokkal jobb, mint a keskeny (15) felnin ballonosabb külső. Sőt, én pl. 17mm-es belső szélességű felnire már túlságosan ballonosnak tartom a 25-öst is, ki nem állhatom a piriformát. Bár a városi trekkingen 28-as van hátul... de szódával elmegy

 

A geometria egész korrekt. Nagyon magas a homlokcső, ennélfogva még az XL méret reach értéke is nagyon kevéske, azonban nagyon tetszik a hosszú láncvilla (415) és tengelytáv. Úgymond, vasal és nyugtat

 

A 14-25-ös sorért pacsi! 9-es rendszerben nekem is az volt ám : )


Edited by Vejne, 2018. September 05. - 20:38.


#600
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Ronda, de egész finom :)


....nagy gumiférőhely mindenhol, kényelmesnek érződő váz, ronda, de jó geometria, filléres ár. Több sem kell a boldogságomhoz.


Ezek alapján azt hihetné az ember, egy on-one-t vettél. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"