Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Please log in to reply
19063 replies to this topic

#561
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,243 posts

és 95-ben létezett már ledes szilikonos villogó? ;)

(jó, a váltód is milyen. mármint nem autentikus)

 

khm, ez '98-99-es Crux.... (csak ebben a két évben volt kapható) :P

 

a fékeken (BR-M600) és a fékkarokon (BL-M739) kívül semmi sem korhű. nem is ez volt a cél mikor összeraktam, ez használós, "téli" bicaj, nem dísztárgy. :)

edit: a sárvédő is azért van rajta, hogy védje, amennyire lehet. nem szeretem a látványát én sem. egyébként végre rendesen ki tudtam próbálni a tavaszi beszerzésű Panaracer Comet gumikat, teljesen jók, meg vagyok elégedve velük.


Edited by Kisherceg, 2019. January 02. - 23:30.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#562
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

és 95-ben létezett már ledes szilikonos villogó? ;)

(jó, a váltód is milyen. mármint nem autentikus)



#563
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,243 posts

:D

 

32698455568_be4827ba36_h.jpg


  • Rabbit and talpfa like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#564
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

(sallangok nélkül kerek 1800g, de a váltótartó fület azért nem szereltem le :) )


  • Papszi likes this

#565
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts

még lusta voltam megbontani az egységet, de hátsó tengellyel és nybilinccsel együtt, fejcsapi nélkül 1900g-ot mértem (M-es a váz).

Köszi, ez is hasznos infó, számításaim alapján a váz így M-es méretben ~1810g körül lehet...



#566
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

még lusta voltam megbontani az egységet, de hátsó tengellyel és nybilinccsel együtt, fejcsapi nélkül 1900g-ot mértem (M-es a váz).

Én is épp ezeket a Niner vázakat nézegettem az r2-bike-on. Ami feltűnt, hogy a gyáriak által megadott tömegadat (1590g) nem igazán vág egybe az r2-esek által készített képeken látható (1943g) tömegadatokkal... Ha esetleg van rá lehetőséged, le tudnád mérni a vázad tömegét fejcsapágy, nyeregcsőbilincs, hátsótengely nélkül?


  • Papszi likes this

#567
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts

Nem találtam olyan topicot, hogy "ki milyen bringával nyomul 3 hónap múlva?", szóval most ide.. alamíneum, nem is tudom, hány éve nem volt már, utoljára még 26-osban. Legfőképpen egy villa hiányzik belőle, meg a hajtókar körül dilemmázok, de majd egyszer összeáll. 

https://r2-bike.com/...Air-9-Aluminium

(boldog karácsonyt nekem)

9_.jpg

Én is épp ezeket a Niner vázakat nézegettem az r2-bike-on. Ami feltűnt, hogy a gyáriak által megadott tömegadat (1590g) nem igazán vág egybe az r2-esek által készített képeken látható (1943g) tömegadatokkal... Ha esetleg van rá lehetőséged, le tudnád mérni a vázad tömegét fejcsapágy, nyeregcsőbilincs, hátsótengely nélkül?



#568
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Nem találtam olyan topicot, hogy "ki milyen bringával nyomul 3 hónap múlva?", szóval most ide.. alamíneum, nem is tudom, hány éve nem volt már, utoljára még 26-osban. Legfőképpen egy villa hiányzik belőle, meg a hajtókar körül dilemmázok, de majd egyszer összeáll. 

https://r2-bike.com/...Air-9-Aluminium

(boldog karácsonyt nekem)

9_.jpg


Edited by ZolkoW, 2018. December 27. - 13:22.

  • Kisherceg, Papszi and zscs like this

#569
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,693 posts

Nagyon szuper megint a bringa, hát még a villa, no meg a fejlesztések után micsoda kuriózum lesz!

Ugyanakkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy ezeket a merev villákat miért kell ilyenre csinálni? Mármint miért 470 mm a beépítési magasság? Érthetetlen, hiszen egy XC villa 100 mm-s úttal 500-505 mm beépítési magasságú. Ha beül a villa, akkor az 20 mm mínusz, vagyis 480-485 mm. 10-15 mm-el még így is alacsonyabb a merev, ami 0,5-0,75 fok fejcsőszög változást jelent. Ki-ki döntse el, hogy ez jó vagy sem, nekem például nem, de a kérdés, hogy miért kell ez? Miért nem lehet 480-485 mm egy merev villa?? 

(a ritchey landol az aprón, vagy már kitelt az ideje, azért lett csere?)

Pont ezen gondolkoztam én is. Mondjuk nekem abból szerencsém van hogy 27,5 a bringám, így egy 29es merev villával kb pont jó lenne a magasság. De miért rövidebbek a merev villák annyival, én sem értem.

A Ritchey vella ott figyel az aprón 69ért.


Marci

#570
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Épp tegnap találtam meg az R2-nél én is. Meg egy ebayes aukció 104 USD-nél tart, de szerintem fel fog menni annyira, hogy túl sok legyen a mostani akciós árához képest.. Amúgy miért void a garancia? mert merevvilla? vagy túl magas abba a vázba? 



#571
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

köszi srácok!

 

r2-bike.com-on még akcióznak a villából, bár olcsóbban is lehetett kapni kicsit: https://r2-bike.com/...DO-tapered-QR15

 

van kék ragasztószalagom, pont ugyanilyen kék, mint a villa. Egy pár apró csíkot ha lesz időm pepecselni, a vázra szórok. De csak max 2 grammot :D

 

egy ilyen villával Canyonnál igen, warranty void, anno megkérdeztem őket erről.

 

Arn, a markolat Ritchey Superlogic lesz majd. Ilyen: https://gewichte.mtb...iffe-superlogic

Nagyon szuper megint a bringa, hát még a villa, no meg a fejlesztések után micsoda kuriózum lesz!

Ugyanakkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy ezeket a merev villákat miért kell ilyenre csinálni? Mármint miért 470 mm a beépítési magasság? Érthetetlen, hiszen egy XC villa 100 mm-s úttal 500-505 mm beépítési magasságú. Ha beül a villa, akkor az 20 mm mínusz, vagyis 480-485 mm. 10-15 mm-el még így is alacsonyabb a merev, ami 0,5-0,75 fok fejcsőszög változást jelent. Ki-ki döntse el, hogy ez jó vagy sem, nekem például nem, de a kérdés, hogy miért kell ez? Miért nem lehet 480-485 mm egy merev villa?? 

(a ritchey landol az aprón, vagy már kitelt az ideje, azért lett csere?)



#572
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

köszi srácok!

 

r2-bike.com-on még akcióznak a villából, bár olcsóbban is lehetett kapni kicsit: https://r2-bike.com/...DO-tapered-QR15

 

van kék ragasztószalagom, pont ugyanilyen kék, mint a villa. Egy pár apró csíkot ha lesz időm pepecselni, a vázra szórok. De csak max 2 grammot :D

 

egy ilyen villával Canyonnál igen, warranty void, anno megkérdeztem őket erről.

 

Arn, a markolat Ritchey Superlogic lesz majd. Ilyen: https://gewichte.mtb...iffe-superlogic


Edited by zscs, 2018. December 04. - 15:59.


#573
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,576 posts

Tegnap említettem a porn topicban pont, hogy nagyon szemezek a Niner villákkal csak félek, hogy nem tolerálná a Canyon vázam. 

Tetszetős célgép nagyon, gratulálok! 

picit megújítom a merev bringát, már kapott egy új villát (kifogtam egyet erősen akciózva;)). Ahogy az alábbi képen látható, 7.74 kg-nál tartok. :)

Ami jön még:

  • új kormánycsapágya lesz a 'nehéz' Cane Creek IPU helyére, csak bírjam kiütni a felső félintegrált csapágycsészét! Cane Creek A.E.R. lesz helyette
  • új fékszett az MT8-ak helyett: Trickstuff Piccola
  • Storm SL tárcsák helyett 160-as KCNC Razor tárcsák
  • acél csavarok itt-ott cserélve lesznek Ti-ötvözet csavarokra (jó-jó, tudom, nem sok értelme van;))
  • majdnem 50 grammos szivacsmarkolat szett helyett egy műanyag dugókkal együtt is csak ~14 grammos markolat szett lesz
  • a külsők relative nehezek. Ikon ~670g, Aspen ~630g, itt lehetne még találni pár grammot biztosan

 



#574
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

lassan a vazat is cserelned kellene :) milyen markolatok azok?



#575
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

picit megújítom a merev bringát, már kapott egy új villát (kifogtam egyet erősen akciózva;)). Ahogy az alábbi képen látható, 7.74 kg-nál tartok. :)

Ami jön még:

  • új kormánycsapágya lesz a 'nehéz' Cane Creek IPU helyére, csak bírjam kiütni a felső félintegrált csapágycsészét! Cane Creek A.E.R. lesz helyette
  • új fékszett az MT8-ak helyett: Trickstuff Piccola
  • Storm SL tárcsák helyett 160-as KCNC Razor tárcsák
  • acél csavarok itt-ott cserélve lesznek Ti-ötvözet csavarokra (jó-jó, tudom, nem sok értelme van;))
  • majdnem 50 grammos szivacsmarkolat szett helyett egy műanyag dugókkal együtt is csak ~14 grammos markolat szett lesz
  • a külsők relative nehezek. Ikon ~670g, Aspen ~630g, itt lehetne még találni pár grammot biztosan

niner-canyon-cf-sl-7-74kg.jpg


  • karakoram and Rabbit like this

#576
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Éééééés talán az egyetlen Inbred két kulacstartóval? ;-) (már régi történet, a Hunor kerékpárműhelyben lett cserélve a hátsó háromszög, akkor kapott csavarszemeket, és lekerült a csapágyházról az ISCG konzol. Meg cserélhető váltótartó fület is kapott, hogy többé ne forduljon elő olyan baleset..)inbred_.jpg


  • karakoram and Kisherceg like this

#577
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Privát tankom trekkingesítve:

tank_.jpg

..szerk.: ja, a belülre felhelyezett szarvak még nincsenek tesztelve. Ami feltűnt velük kapcsolatban, hogy mindkét fogás mellett lehet húzni a féket :)


Edited by ZolkoW, 2018. November 25. - 21:18.

  • Kisherceg likes this

#578
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,576 posts

Vagány, gratulálok!

 

 

Majdnem megdupláztam a biciklim értékét a színben hozzáillő kerekekkel (a Google Drive-on levő képet nem engedi beilleszteni, csak linkelni tudom, lent), ma megvolt az első próba, érezhető volt a különbség. Lehet, hogy teszek rá egy "NAGYFESZÜLTSÉG" figyelmeztető matricát, mert a 27.5" pluszos setuphoz képest ráz, mint a fene :)

 

Viszont emelkedő vagy éles kanyar után sokkal könnyebben gyorsítható a kerék és kb. 4-5%-kal jobb átlagot mentem a megszokott (nem különösebben technikás) körömön.

 

Kona Unit

 

Ami nagyon különös, hogy egy tankhajó agilitású 29-es SS-t (Haro Mary SS) cseréltem le a 27.5-es Kona Unitra, ami a 29-esre konvertálás után is megtartotta a játékosságát.



#579
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,243 posts

Majdnem megdupláztam a biciklim értékét a színben hozzáillő kerekekkel (a Google Drive-on levő képet nem engedi beilleszteni, csak linkelni tudom, lent), ma megvolt az első próba, érezhető volt a különbség. Lehet, hogy teszek rá egy "NAGYFESZÜLTSÉG" figyelmeztető matricát, mert a 27.5" pluszos setuphoz képest ráz, mint a fene :)

 

Viszont emelkedő vagy éles kanyar után sokkal könnyebben gyorsítható a kerék és kb. 4-5%-kal jobb átlagot mentem a megszokott (nem különösebben technikás) körömön.

 

Kona Unit

 

Ami nagyon különös, hogy egy tankhajó agilitású 29-es SS-t (Haro Mary SS) cseréltem le a 27.5-es Kona Unitra, ami a 29-esre konvertálás után is megtartotta a játékosságát.

 

2 baron nem is csoda hogy ráz. :)

 

klassz lett a bicaj! ;)

 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#580
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 posts
  • LocationNyíregyháza

Majdnem megdupláztam a biciklim értékét a színben hozzáillő kerekekkel (a Google Drive-on levő képet nem engedi beilleszteni, csak linkelni tudom, lent), ma megvolt az első próba, érezhető volt a különbség. Lehet, hogy teszek rá egy "NAGYFESZÜLTSÉG" figyelmeztető matricát, mert a 27.5" pluszos setuphoz képest ráz, mint a fene :)

 

Viszont emelkedő vagy éles kanyar után sokkal könnyebben gyorsítható a kerék és kb. 4-5%-kal jobb átlagot mentem a megszokott (nem különösebben technikás) körömön.

 

Kona Unit

 

Ami nagyon különös, hogy egy tankhajó agilitású 29-es SS-t (Haro Mary SS) cseréltem le a 27.5-es Kona Unitra, ami a 29-esre konvertálás után is megtartotta a játékosságát.

Ha SS, akkor csak jó lehet. Koszosan meg pláne jól néz ki. :-)