Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Please log in to reply
19037 replies to this topic

#541
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts

Nem találtam olyan topicot, hogy "ki milyen bringával nyomul 3 hónap múlva?", szóval most ide.. alamíneum, nem is tudom, hány éve nem volt már, utoljára még 26-osban. Legfőképpen egy villa hiányzik belőle, meg a hajtókar körül dilemmázok, de majd egyszer összeáll. 

https://r2-bike.com/...Air-9-Aluminium

(boldog karácsonyt nekem)

9_.jpg

Én is épp ezeket a Niner vázakat nézegettem az r2-bike-on. Ami feltűnt, hogy a gyáriak által megadott tömegadat (1590g) nem igazán vág egybe az r2-esek által készített képeken látható (1943g) tömegadatokkal... Ha esetleg van rá lehetőséged, le tudnád mérni a vázad tömegét fejcsapágy, nyeregcsőbilincs, hátsótengely nélkül?



#542
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Nem találtam olyan topicot, hogy "ki milyen bringával nyomul 3 hónap múlva?", szóval most ide.. alamíneum, nem is tudom, hány éve nem volt már, utoljára még 26-osban. Legfőképpen egy villa hiányzik belőle, meg a hajtókar körül dilemmázok, de majd egyszer összeáll. 

https://r2-bike.com/...Air-9-Aluminium

(boldog karácsonyt nekem)

9_.jpg


Edited by ZolkoW, 2018. December 27. - 13:22.

  • Kisherceg, Papszi and zscs like this

#543
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Nagyon szuper megint a bringa, hát még a villa, no meg a fejlesztések után micsoda kuriózum lesz!

Ugyanakkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy ezeket a merev villákat miért kell ilyenre csinálni? Mármint miért 470 mm a beépítési magasság? Érthetetlen, hiszen egy XC villa 100 mm-s úttal 500-505 mm beépítési magasságú. Ha beül a villa, akkor az 20 mm mínusz, vagyis 480-485 mm. 10-15 mm-el még így is alacsonyabb a merev, ami 0,5-0,75 fok fejcsőszög változást jelent. Ki-ki döntse el, hogy ez jó vagy sem, nekem például nem, de a kérdés, hogy miért kell ez? Miért nem lehet 480-485 mm egy merev villa?? 

(a ritchey landol az aprón, vagy már kitelt az ideje, azért lett csere?)

Pont ezen gondolkoztam én is. Mondjuk nekem abból szerencsém van hogy 27,5 a bringám, így egy 29es merev villával kb pont jó lenne a magasság. De miért rövidebbek a merev villák annyival, én sem értem.

A Ritchey vella ott figyel az aprón 69ért.


Marci

#544
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Épp tegnap találtam meg az R2-nél én is. Meg egy ebayes aukció 104 USD-nél tart, de szerintem fel fog menni annyira, hogy túl sok legyen a mostani akciós árához képest.. Amúgy miért void a garancia? mert merevvilla? vagy túl magas abba a vázba? 



#545
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

köszi srácok!

 

r2-bike.com-on még akcióznak a villából, bár olcsóbban is lehetett kapni kicsit: https://r2-bike.com/...DO-tapered-QR15

 

van kék ragasztószalagom, pont ugyanilyen kék, mint a villa. Egy pár apró csíkot ha lesz időm pepecselni, a vázra szórok. De csak max 2 grammot :D

 

egy ilyen villával Canyonnál igen, warranty void, anno megkérdeztem őket erről.

 

Arn, a markolat Ritchey Superlogic lesz majd. Ilyen: https://gewichte.mtb...iffe-superlogic

Nagyon szuper megint a bringa, hát még a villa, no meg a fejlesztések után micsoda kuriózum lesz!

Ugyanakkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy ezeket a merev villákat miért kell ilyenre csinálni? Mármint miért 470 mm a beépítési magasság? Érthetetlen, hiszen egy XC villa 100 mm-s úttal 500-505 mm beépítési magasságú. Ha beül a villa, akkor az 20 mm mínusz, vagyis 480-485 mm. 10-15 mm-el még így is alacsonyabb a merev, ami 0,5-0,75 fok fejcsőszög változást jelent. Ki-ki döntse el, hogy ez jó vagy sem, nekem például nem, de a kérdés, hogy miért kell ez? Miért nem lehet 480-485 mm egy merev villa?? 

(a ritchey landol az aprón, vagy már kitelt az ideje, azért lett csere?)



#546
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

köszi srácok!

 

r2-bike.com-on még akcióznak a villából, bár olcsóbban is lehetett kapni kicsit: https://r2-bike.com/...DO-tapered-QR15

 

van kék ragasztószalagom, pont ugyanilyen kék, mint a villa. Egy pár apró csíkot ha lesz időm pepecselni, a vázra szórok. De csak max 2 grammot :D

 

egy ilyen villával Canyonnál igen, warranty void, anno megkérdeztem őket erről.

 

Arn, a markolat Ritchey Superlogic lesz majd. Ilyen: https://gewichte.mtb...iffe-superlogic


Edited by zscs, 2018. December 04. - 15:59.


#547
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Tegnap említettem a porn topicban pont, hogy nagyon szemezek a Niner villákkal csak félek, hogy nem tolerálná a Canyon vázam. 

Tetszetős célgép nagyon, gratulálok! 

picit megújítom a merev bringát, már kapott egy új villát (kifogtam egyet erősen akciózva;)). Ahogy az alábbi képen látható, 7.74 kg-nál tartok. :)

Ami jön még:

  • új kormánycsapágya lesz a 'nehéz' Cane Creek IPU helyére, csak bírjam kiütni a felső félintegrált csapágycsészét! Cane Creek A.E.R. lesz helyette
  • új fékszett az MT8-ak helyett: Trickstuff Piccola
  • Storm SL tárcsák helyett 160-as KCNC Razor tárcsák
  • acél csavarok itt-ott cserélve lesznek Ti-ötvözet csavarokra (jó-jó, tudom, nem sok értelme van;))
  • majdnem 50 grammos szivacsmarkolat szett helyett egy műanyag dugókkal együtt is csak ~14 grammos markolat szett lesz
  • a külsők relative nehezek. Ikon ~670g, Aspen ~630g, itt lehetne még találni pár grammot biztosan

 



#548
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

lassan a vazat is cserelned kellene :) milyen markolatok azok?



#549
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

picit megújítom a merev bringát, már kapott egy új villát (kifogtam egyet erősen akciózva;)). Ahogy az alábbi képen látható, 7.74 kg-nál tartok. :)

Ami jön még:

  • új kormánycsapágya lesz a 'nehéz' Cane Creek IPU helyére, csak bírjam kiütni a felső félintegrált csapágycsészét! Cane Creek A.E.R. lesz helyette
  • új fékszett az MT8-ak helyett: Trickstuff Piccola
  • Storm SL tárcsák helyett 160-as KCNC Razor tárcsák
  • acél csavarok itt-ott cserélve lesznek Ti-ötvözet csavarokra (jó-jó, tudom, nem sok értelme van;))
  • majdnem 50 grammos szivacsmarkolat szett helyett egy műanyag dugókkal együtt is csak ~14 grammos markolat szett lesz
  • a külsők relative nehezek. Ikon ~670g, Aspen ~630g, itt lehetne még találni pár grammot biztosan

niner-canyon-cf-sl-7-74kg.jpg


  • karakoram and Rabbit like this

#550
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Éééééés talán az egyetlen Inbred két kulacstartóval? ;-) (már régi történet, a Hunor kerékpárműhelyben lett cserélve a hátsó háromszög, akkor kapott csavarszemeket, és lekerült a csapágyházról az ISCG konzol. Meg cserélhető váltótartó fület is kapott, hogy többé ne forduljon elő olyan baleset..)inbred_.jpg


  • karakoram and Kisherceg like this

#551
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Privát tankom trekkingesítve:

tank_.jpg

..szerk.: ja, a belülre felhelyezett szarvak még nincsenek tesztelve. Ami feltűnt velük kapcsolatban, hogy mindkét fogás mellett lehet húzni a féket :)


Edited by ZolkoW, 2018. November 25. - 21:18.

  • Kisherceg likes this

#552
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Vagány, gratulálok!

 

 

Majdnem megdupláztam a biciklim értékét a színben hozzáillő kerekekkel (a Google Drive-on levő képet nem engedi beilleszteni, csak linkelni tudom, lent), ma megvolt az első próba, érezhető volt a különbség. Lehet, hogy teszek rá egy "NAGYFESZÜLTSÉG" figyelmeztető matricát, mert a 27.5" pluszos setuphoz képest ráz, mint a fene :)

 

Viszont emelkedő vagy éles kanyar után sokkal könnyebben gyorsítható a kerék és kb. 4-5%-kal jobb átlagot mentem a megszokott (nem különösebben technikás) körömön.

 

Kona Unit

 

Ami nagyon különös, hogy egy tankhajó agilitású 29-es SS-t (Haro Mary SS) cseréltem le a 27.5-es Kona Unitra, ami a 29-esre konvertálás után is megtartotta a játékosságát.



#553
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Majdnem megdupláztam a biciklim értékét a színben hozzáillő kerekekkel (a Google Drive-on levő képet nem engedi beilleszteni, csak linkelni tudom, lent), ma megvolt az első próba, érezhető volt a különbség. Lehet, hogy teszek rá egy "NAGYFESZÜLTSÉG" figyelmeztető matricát, mert a 27.5" pluszos setuphoz képest ráz, mint a fene :)

 

Viszont emelkedő vagy éles kanyar után sokkal könnyebben gyorsítható a kerék és kb. 4-5%-kal jobb átlagot mentem a megszokott (nem különösebben technikás) körömön.

 

Kona Unit

 

Ami nagyon különös, hogy egy tankhajó agilitású 29-es SS-t (Haro Mary SS) cseréltem le a 27.5-es Kona Unitra, ami a 29-esre konvertálás után is megtartotta a játékosságát.

 

2 baron nem is csoda hogy ráz. :)

 

klassz lett a bicaj! ;)

 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#554
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 posts
  • LocationNyíregyháza

Majdnem megdupláztam a biciklim értékét a színben hozzáillő kerekekkel (a Google Drive-on levő képet nem engedi beilleszteni, csak linkelni tudom, lent), ma megvolt az első próba, érezhető volt a különbség. Lehet, hogy teszek rá egy "NAGYFESZÜLTSÉG" figyelmeztető matricát, mert a 27.5" pluszos setuphoz képest ráz, mint a fene :)

 

Viszont emelkedő vagy éles kanyar után sokkal könnyebben gyorsítható a kerék és kb. 4-5%-kal jobb átlagot mentem a megszokott (nem különösebben technikás) körömön.

 

Kona Unit

 

Ami nagyon különös, hogy egy tankhajó agilitású 29-es SS-t (Haro Mary SS) cseréltem le a 27.5-es Kona Unitra, ami a 29-esre konvertálás után is megtartotta a játékosságát.

Ha SS, akkor csak jó lehet. Koszosan meg pláne jól néz ki. :-)



#555
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 posts
  • LocationZalaegerszeg, Hungary

Majdnem megdupláztam a biciklim értékét a színben hozzáillő kerekekkel (a Google Drive-on levő képet nem engedi beilleszteni, csak linkelni tudom, lent), ma megvolt az első próba, érezhető volt a különbség. Lehet, hogy teszek rá egy "NAGYFESZÜLTSÉG" figyelmeztető matricát, mert a 27.5" pluszos setuphoz képest ráz, mint a fene :)

 

Viszont emelkedő vagy éles kanyar után sokkal könnyebben gyorsítható a kerék és kb. 4-5%-kal jobb átlagot mentem a megszokott (nem különösebben technikás) körömön.

 

Kona Unit

 

Ami nagyon különös, hogy egy tankhajó agilitású 29-es SS-t (Haro Mary SS) cseréltem le a 27.5-es Kona Unitra, ami a 29-esre konvertálás után is megtartotta a játékosságát.


  • karakoram likes this

#556
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

és még néhány dolog,ami változott idén: a nyereg is le lett cserélve,meg új kerekeket is építettem. a legutolsó mérésem szerint 8840 gramm a bringa a könnyebb kerekeimmel,és 9150 gramm a magas peremes shamal-okkal. pumpa,óra,és nyeregtáska nélkül. a kormányzás,és a nyereg cserével lefaragtam kb 130 grammot az össztömegből. az új kerekek nem lettek könnyebbek,csak érdekesebbek,könnyebben szerelhetőek,merevebbek,és talán egy picit gyorsabbak. régen is mavic open pro felniket használtam. most is azok lettek befűzve. viszont a dt húzott küllők helyett sapim cx ray-t használtam. természetesen alu niplikkel.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#557
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

648_1538.jpg

 

ez pedig az a formáció,amit évekig használtam. az evol stucni,és egy 3ttt formula sl kormány. ez is szürke. ezt a kormányt még 2000-ben vettem újonnan a Mali-ban. jó kormány,de elég mély sajnos. 145 mm. meg volt még egy 3ttt tiramisu mini könyöklő is őszig a bringán.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#558
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

661_5436.jpg

 

ez egy köztes állapot,a kormányzást tekintve. az eredeti 3ttt evol stucni,és egy 3ttt competizione kormány. szürke eloxos mind a kettő. ez a kormány azért nem maradt,mert egy kicsit keskeny nekem. ez csak 42 cm széltől-szélig. a stucnit nagyon szeretem. elől lenyithatós. igaz kicsit nehéz. 300 gramm fölött van. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#559
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

680_1139.jpg

 

cserélődött néhány alkatrész a bringámon. sok apróság,ami alig,vagy egyáltalán nem látszik,és néhány látványosabb is. leginkább a kormány,stucni páros ami észrevehető. rakok majd még föl képeket. ez a kép az utolsó állapot. sikerült hozzá jutnom egy nagyon szép,barna eloxos 3ttt status,és egy ugyanilyen színű 3ttt ergopower due kormányhoz. ilyen kormányt szerettem volna már régen. igaz,nem ilyen stucnival,de végül ez lett,és nagyon tetszik. néhány érdekesség,és adat a cserélt cuccokról.

3ttt status: 115 mm hosszú,alu dió,és behúzó csavar. kb 260 gramm

3ttt ergopower due: 44 cm széles széltől-szélig. ezeket így mérték. kicsi hajlítású. ez a 3ttt-nél a tour de france hajlítás. 75 mm előre nyúlás,és 135 mm mély. 

még hiányzik egy porvédő kupak a stucniról,de ez már beszerzés alatt van. :) 


  • vittore30 likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#560
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Pedig ilyen NINCS a mai világban ! Hogy ugyan az a termék több néven is kapható lenne ? Áááá, ez nem lehet.... :P


Marci