Erre gondolok
Edited by talpfa, 2020. January 26. - 16:48.
Én most vele:
Főleg meglévő alkatrészekből legózva, pár új cuccal kiegészítve.A hátsó fék kérdése még megoldásra vár, mert a váz nem fogad tárcsaféket, ellenben a kerék meg csak az3 opcióm van:1. marad így hátsó fék nélkül - ezt szeretném elkerülni2. felnifékkel elhasználom a tárcsás felnit - ettől azért fázok elég rendesen, valószínűleg hamarabb reccsenne el, mint hinném. És a legváratlanabb helyen és időpontban3. át kell fűzetni a kereket, de viszonyleg ritka manapság a 26-os, felnifékes, 28lyukas könnyű felni. Én csak a mavic717-et találtam, esetleg valakinek lehetséges felni ötlete?Amúgy a vártnál könnyebb és kényelmesebb. Nem szakadt le a csuklóm, még
Ez még a 90-es évek végei (1998?) Schwinn Adrenalin LX váz???
Én most vele:
Súlyát nem nézted meg?
Holnap felteszem a grammozós totyikba! Még nem mértem le...
No nekem is 44-es, ugyan az mint neked arn (ügyesen sikerült lemérnem...).
De akkor is kényelmes és jól irányítható az 51 mm-es villával
No nekem is 44-es, ugyan az mint neked arn (ügyesen sikerült lemérnem...).
De akkor is kényelmes és jól irányítható az 51 mm-es villával
Nah az en villam is 44es, boostos.
2017 Performance Series 32 FLOAT 29 FIT4 3POS REM
2017, 32, A, FLOAT SC, 29in, P-S, 100, Remote, FIT4, (7pm CP), Matte Blk, Std/Matte Blk Logo, 15QRx110, 1.5 T, 44mm Rake, OEde volt vmi bringa konfigos adatbazis is... nem tudja vki hol van? keresoben nem talalalom. georol talaltam tobbet.
szerencsére sok minden elérhető az archive.org-on. 2012-es modellek: http://web.archive.o...www.canyon.com/
Remélhetőleg működik minden link, ami neked kell.
Nekem ez a Grand Canyon van: http://web.archive.o...-cf-sl-8-9.html
70°-os fejcsőszöget ír a geometria-táblázat.
Hu, ezert nagyon halas vagyok!!! Koszonom szepen (eszembe se jutott, hogy erre lehet hasznalni a web.archive-ot )
fúú de jó látni a régi webes felületeket az archívban
szerencsére sok minden elérhető az archive.org-on. 2012-es modellek: http://web.archive.o...www.canyon.com/
Remélhetőleg működik minden link, ami neked kell.
Nekem ez a Grand Canyon van: http://web.archive.o...-cf-sl-8-9.html
70°-os fejcsőszöget ír a geometria-táblázat.
Koszi, akkor vszleg. az enyem is 44 (raadasul nem is 46 ). Sajnos az enyem 2012-es modell, azert nem talalom sehol. A 2016-os Grand Canyonodnak mennyi a fejcsoszoge? Egyaltalan regebbi Canyon modellek geojarol van valahol archivum? A felesegem regebbi (alu) GC geojat is megneznem mas miatt, de arrol sem talalok sehol semmit
szerencsére sok minden elérhető az archive.org-on. 2012-es modellek: http://web.archive.o...www.canyon.com/
Remélhetőleg működik minden link, ami neked kell.
Nekem ez a Grand Canyon van: http://web.archive.o...-cf-sl-8-9.html
70°-os fejcsőszöget ír a geometria-táblázat.
No látom, mindenre megtaláltad a választ!
off.
Érdekességképp megnéztem a Fox villáimat kód alapján. A Canyon GC CF-ben a 2016-os Fox 29 Terralogic és a 2018-as Lux CF-ben a Fox 29 Step-Cast FIT4 BOOST villám egyaránt 44mm.
Itt nézheted meg a Fox villád, a villa bal lábán, a porlehúzó alatti 4-jegyű ID-t írd be itt: https://www.ridefox....help.php?m=bike
2013 utáni villákra működik. 2013 előttieknél kicsit böngészni kell ezért az információért.
on.
Koszi, akkor vszleg. az enyem is 44 (raadasul nem is 46 ). Sajnos az enyem 2012-es modell, azert nem talalom sehol. A 2016-os Grand Canyonodnak mennyi a fejcsoszoge? Egyaltalan regebbi Canyon modellek geojarol van valahol archivum? A felesegem regebbi (alu) GC geojat is megneznem mas miatt, de arrol sem talalok sehol semmit
No látom, mindenre megtaláltad a választ!
off.
Érdekességképp megnéztem a Fox villáimat kód alapján. A Canyon GC CF-ben a 2016-os Fox 29 Terralogic és a 2018-as Lux CF-ben a Fox 29 Step-Cast FIT4 BOOST villám egyaránt 44mm.
Itt nézheted meg a Fox villád, a villa bal lábán, a porlehúzó alatti 4-jegyű ID-t írd be itt: https://www.ridefox....help.php?m=bike
2013 utáni villákra működik. 2013 előttieknél kicsit böngészni kell ezért az információért.
on.
Idézet a Bikemag egy korábbi cikkéből, ez elég jól leírja a kérdést, érthetően:
"Minden váz lelke a villa, kezdjük mi is a villa fő adataival. Előrevetítem, hogy jelen esetben merevvilláról beszélünk, hiszen egy váz geometriájának működését így lehet egyszerűen megérteni. A teleszkóp használatával a kerékpár vázának szögadatai állandó változásban vannak a vízszinteshez képest, ám egymáshoz képest nem változnak. (Össztelósok esetén ez ugyan csak az első háromszögre, de ugyanúgy érvényes.) Így montik esetén is létezhet/létezik „ideális” geometria. A villa három alapvető fontosságú mérettel rendelkezik. Az első a villa hossza. Ez az érték az első agy tengelyvonalától a fejcsapágy alsó kónuszának felfekvő felületéig értendő. Egy országúti gép kerekének sugara 335 mm, ennek ismeretében a villa hossza hasznos információ. Egy pályakerékpár villája lehet akár 345 mm rövid is, míg egy ciklokrossz gépben találhatunk 395, sőt 400 mm hosszú villát is. Országúti kerékpárokon az átlagnak a 365-375 mm tekinthető. A villa második fontos adata az előrenyúlás. Ez azt jelenti, hogy a bringa első tengelye milyen távolságra nyúlik előre a villanyak meghosszabbított hossztengelyéhez képest. Míg egy stéherversenyzéshez használt bringának akár negatív értéke is lehet, addig egy átlagos országútinál ez az érték 40-50 mm között változik, de holland túragépeken és régi, egyszerűbb masinákon akár elérheti a 65 millimétert is. A villa harmadik értéke az utánfutás, avagy nemzetközi kifejezéssel élve a trail. Ez egy összefoglalónak tekinthető adat és a kerékpár kezelhetőségét hivatott jelezni. Azért összefoglaló, mert kiszámításához már a váz fejcsőszöge is Szükséges.
A fentiekből látható, hogy nem feltétlenül szerencsés egy vázban nem a saját villáját használni. A villa geometriája határozza meg, hogy a bringa eleje milyen viszonyban lesz az anyaföld vízszintesével. Ha egy rövidebb villát építünk be, a váz szögei meredekebbek lesznek, a kormányzás jobb esetben agilisabbá, rossz esetben kezelhetetlenül idegessé válhat. Ha hosszabbat, éppen ellenkező hatást érhetünk el, azaz elengedett kormánnyal elkerekezhetünk Kamcsatkáig, csak ott aztán ne kelljen befordulni sehová. Talán érzékletes példa elképzelni a Halál Angyalának chopperjét egy MotoGP versenypályán, ahogy a sikánban izzad a bőrbevarrt szakállas. Ha a villa hosszú és nagy az előrenyúlása, nem alkalmas gyors manőverekre. Apropó előrenyúlás (avagy: rake). Ez az érték ugyanúgy befolyásolja a kormányzást, mint a fejcsőszög, vagy a villa hossza. Minél kisebb ez az érték, a villa annál agilisabb és kontra, azaz minél hosszabb, annál jobban tartja az egyenest, de annál nagyobb íven fordul. Ebből is látható, hogy ha gépünkben villát kell cserélnünk, a döntésünket jól gondoljuk át, és lehetőleg próbáljunk egy ugyanolyan geometriájút találni, mint amilyen az eredeti volt." http://bikemag.hu/te...kparvaz-alaktan
Megnéztem az ID alapján a saját 130 mm-s fox 34 villámat (rhythm, Grip4, 15x110, tapered) és 55 mm az offset (rake) és 95 mm a trail
Edited by Mars, 2020. January 16. - 09:09.
No látom, mindenre megtaláltad a választ!
off.
Érdekességképp megnéztem a Fox villáimat kód alapján. A Canyon GC CF-ben a 2016-os Fox 29 Terralogic és a 2018-as Lux CF-ben a Fox 29 Step-Cast FIT4 BOOST villám egyaránt 44mm.
Itt nézheted meg a Fox villád, a villa bal lábán, a porlehúzó alatti 4-jegyű ID-t írd be itt: https://www.ridefox....help.php?m=bike
2013 utáni villákra működik. 2013 előttieknél kicsit böngészni kell ezért az információért.
on.
ok, igy abrarol leesett, hogy miert irod... gyk a stucni hatasat csokkenti (fent). de ugyanakkor a tengelytav megno, ami a stabilabb futasert, es nagyobb fordulokorert felelos.
szvsz a stucni hosszaval van osszefuggesben: ha pl a kormany tengelyen kormanyoznal, akkor a nagyobb offset lassabba teszi a kormanyzast, ha pl 10cm a stucnid, es 5cmrol csokkented 4re, akkor tavolabb kerul a kormany tengelyetol valoban. vagy rosszul fogom?
de akarhogyis, egy jol bevalt geomatriat 5-10mm is jelentosen befolyasolhat, en tuti nem piszkalnam. de abba a bringaba nem keves egy sid? az xc villa nem?
Valoban, a Karakoram altal linkelt abrat is tanulmanyoztam korabban (elsore fura, de logikus a forditott kapcsolat). Ez az XC merevfaruba lenne, most is egy 100mm-es alap, OEM Fox van benne, amugy 90-es stucnival. Az a baj, hogy nem tudom mennyi a Fox offsetje (elmeletileg akar lehet szinten 51mm-es, bar en inkabb 46-osra tippelek). Legrosszabb esetben az 51-esre valtas (ha a Fox 46) szinten 5mm-rel csokkentene a trailt (76>71mm). A meredek fejcsoszog miatt mar a 76 sem olyan sok.
Ez eleg hasznos http://yojimg.net/bi...s/trailcalc.php
Előre elnézést a gondolkodásmódért de szerintem annyira kevesen járunk ide, hogy mindegy SAJNOS az off.
Ez talán segít:
Nincsen csavar nélküli. Ez van még, de nem boost, és más a beépítése: https://r2-bike.com/...DO-tapered-QR15
Boostos és jó (szintén a mondásom: nálad szerintem beszerezhető , én innen nem kezdtem el érte levelezni): https://whiskyparts....o9-MTN-boost-lt
Niner és a Whisky villákról jókat írnak, az ENVE megint nem boost, DE van sárvédője és jó (állítható az offset és alacsonyabb a beépítés): https://r2-bike.com/...00-mm-Thru-Axle
a sarvedo mire jo, ha nincs becsuszo? asszem maradnek a ninernel, az majerul hangzik.
a regi niner villa is jo? tok jo ara van... (ket olajcsere a foxban - igy eleg vicces) lehet egyszerubb lenne a boostos kereket konvertalni (hatha lehet).
Edited by arn, 2020. January 15. - 19:00.
Nem akarom nagyon szetoffolni, de az offset (rake) forditottan aranyos a traillel, szoval nagyob offsettel kisebb lesz a trail, es ezert idegesebb a kormanyzas. Meredek (71 fokos) fejcsovel ez meg jobban ervenyesul. Persze az a kerdes, hogy akkor miert gondolkodom a nagyobb offsetes SID-ben (hat mert felaron van )
ok, igy abrarol leesett, hogy miert irod... gyk a stucni hatasat csokkenti (fent). de ugyanakkor a tengelytav megno, ami a stabilabb futasert, es nagyobb fordulokorert felelos.
szvsz a stucni hosszaval van osszefuggesben: ha pl a kormany tengelyen kormanyoznal, akkor a nagyobb offset lassabba teszi a kormanyzast, ha pl 10cm a stucnid, es 5cmrol csokkented 4re, akkor tavolabb kerul a kormany tengelyetol valoban. vagy rosszul fogom?
de akarhogyis, egy jol bevalt geomatriat 5-10mm is jelentosen befolyasolhat, en tuti nem piszkalnam. de abba a bringaba nem keves egy sid? az xc villa nem?
Edited by arn, 2020. January 15. - 18:10.
Nem akarom nagyon szetoffolni, de az offset (rake) forditottan aranyos a traillel, szoval nagyob offsettel kisebb lesz a trail, es ezert idegesebb a kormanyzas. Meredek (71 fokos) fejcsovel ez meg jobban ervenyesul. Persze az a kerdes, hogy akkor miert gondolkodom a nagyobb offsetes SID-ben (hat mert felaron van )
Előre elnézést a gondolkodásmódért de szerintem annyira kevesen járunk ide, hogy mindegy SAJNOS az off.
Ez talán segít:
majd megnezem a pinceben nincs ennek a villanak olyan verzioja, amin nincs csavar az oldalan?
Nincsen csavar nélküli. Ez van még, de nem boost, és más a beépítése: https://r2-bike.com/...DO-tapered-QR15
Boostos és jó (szintén a mondásom: nálad szerintem beszerezhető , én innen nem kezdtem el érte levelezni): https://whiskyparts....o9-MTN-boost-lt
Niner és a Whisky villákról jókat írnak, az ENVE megint nem boost, DE van sárvédője és jó (állítható az offset és alacsonyabb a beépítés): https://r2-bike.com/...00-mm-Thru-Axle
sose olvastam errol, de ugy gondolnam, hogy az iranyitas staibilitasat novelik:
* szeles kormany
* hosszabb stucni
* laposabb fejcso
* nagyobb offset
38mm-es offsetes volt a régi Merida AM-3000D bringámban a régi Fox. Ez az offset érdekes dolog. Úgy látom, az AM-enduro vonal felé már inkább rövid stucni, laposabb geó és inkább rövid offset a nyerő, úgy kisebb a "trail", játékosabb, jobban kezelhető a bringa. XC vonalon, de lehet, hirtelen rosszul értelmezem, egy nagyobb offset esetén felfelé lesz inkább idegesebb, lefelé inkább laposabb geót kaphatsz kvázi, a hosszabb stucni miatt lefelé kevésbé ideges viselkedéssel, mint mondjuk egy enduro bringa esetén.
Valaki írhatna erről, mi most erre a mondás, mi ajánlott.
Nem akarom nagyon szetoffolni, de az offset (rake) forditottan aranyos a traillel, szoval nagyob offsettel kisebb lesz a trail, es ezert idegesebb a kormanyzas. Meredek (71 fokos) fejcsovel ez meg jobban ervenyesul. Persze az a kerdes, hogy akkor miert gondolkodom a nagyobb offsetes SID-ben (hat mert felaron van )
Simán ráment a csésze, nem volt gond semmivel.
Szerintem ugyan az a bringák van ilyen szempontból, neked más a felszereltséged mivel nekem csak a váz+villa+kerekek kellettek. Exceed CF SL váz még a 142-es hátsó tengellyel de elöl már boost-os villával.
majd megnezem a pinceben nincs ennek a villanak olyan verzioja, amin nincs csavar az oldalan?