jo traktor, de a hatso se kutya
Jelentkezz be Regisztrálj
Ki milyen bringával nyomul?
#281
Posted 2020. July 21. - 16:01
#284
Posted 2020. July 15. - 17:09
oltás on...
mongy azt nem is ertem, hogy vizionalta bele, hogy KIZAROLAG 1-2 oras tekeresekre hasznalhatoak ezek a bringak. en hasznalom oket ennyire, mert ennyire van idom, es ennyit birok. egy ebikeal valszeg tobbet birnek.
#285
Posted 2020. July 15. - 16:52
Egy karbon, teljes xt-s, és egyébként is felső kategóriás alkatrészekkel szerelt, minőségi telós bringa milyen elv mentén jó kizárólag 1-2 órás tekerésekre?
Ugyanezt kérdezhetném az országútiddal kapcsolatban is.
A konkrét bringáiddal egy rendes 4-8 órás maraton (akár verseny) vagy ultratáv (12-24 óra) sem lenne probléma a bringa oldaláról. Ha az outival nem is, de a montival indulnak világkupákon is szerényebb költségvetésű versenyzők. Sőt, MVP ilyen vázzal (is) nyert már világkupát, meg számtalan nehéz és/vagy hosszú versenyt.
Szóval hol van a bringák szűk keresztmetszete 2 óra felett? (szerintem sehol, de kíváncsi vagyok az okfejtésre.)
bocsanat, felreertheto voltam - tipikusan 1-2 oram van tekeresre, es ahhoz kell bringa, amilyen helyeket ezen az idon belul el tudok erni. tehat most hiaba van x oranyira franko sziklas single track, ahol tok jo lenne egy ossztelos, ha a kornyekunkon levo 1-2 oras tekeresekkel elerheto terepekhez egy ht bringa elvezetesebb. a sajat lehetosegeimhez valasztom meg a megfelelo bringat.
Edited by arn, 2020. July 15. - 17:04.
#287
Posted 2020. July 15. - 15:40
- a mostani ket bringa 1-2 oras tekeresekhez ok.
Egy karbon, teljes xt-s, és egyébként is felső kategóriás alkatrészekkel szerelt, minőségi telós bringa milyen elv mentén jó kizárólag 1-2 órás tekerésekre?
Ugyanezt kérdezhetném az országútiddal kapcsolatban is.
A konkrét bringáiddal egy rendes 4-8 órás maraton (akár verseny) vagy ultratáv (12-24 óra) sem lenne probléma a bringa oldaláról. Ha az outival nem is, de a montival indulnak világkupákon is szerényebb költségvetésű versenyzők. Sőt, MVP ilyen vázzal (is) nyert már világkupát, meg számtalan nehéz és/vagy hosszú versenyt.
Szóval hol van a bringák szűk keresztmetszete 2 óra felett? (szerintem sehol, de kíváncsi vagyok az okfejtésre.)
- Kisherceg and zscs like this
#288
Posted 2020. July 15. - 15:01
Nézz el az Anninger környékére 1x, menj pár kört valakivel, aki megmutatja a jó traileket és azon kapod magad, keresed a sziklakerteket és fully-t akarsz. Mindez pár km-re van tőled, lehet, nincs fél óra sem bringával.
ha ebikera szallok, akkor lesz ossztelos, ha mar mas vegzi a munka nagy reszet addig maradnak azok a bringak, amiket konnyu hajtani. persze megint kerdes, hogy mennyire lesz unalmas vele a kornyek, mert amit irsz, azert kicsit arrebb van - a mostani ket bringa 1-2 oras tekeresekhez ok.
khm, mikor itt feszegettem kb ugyanezt a témát, akkor le lettem hurrogva, hogy "deazerróziómegahatalmasesőkkimossákazutakatkellafullymegadropperésatöbbi". nem (csak) te voltál, csak szólok...
ezt most sem gondolom maskent... az errozioval itt nehany hely az ossztelo fele billenti a merleget, ezert is voltam meglodulva erte. de jozanul vegiggondolva meg mindig tobb a hatrany szamomra, mint amennyit nyernek (ar, karbantartas, milyen tekerni, a tobbi terep). oszinten szolva elferne meg egy monti (vmi ebike lenne 140-160mmel), es akkor is biztos lesz, amikor hianyzani fog egy kozvetlenebb terepezos, de ezek egyedi igenyek.
az egesz a szelesebb valasztasi spektrumrol szol, nem arrol, hogy nekem mire van aktualisan szuksegem, nem kellene kinyirni a "pure" mtb kategoriat.
A CX-gépem mellé, ami tárcsafékes és amit már 2014 február óta hajtok télen-nyáron, tavaly tavasszal vásároltam felnifékes országútit. Utóbbit télen nem szívesen használtam, esőben is csak 1x, ami útközben kapott el. A fékezés adagolhatóságában, kiszámíthatóságában nagy a különbség. A felnifékeim SRAM fékpofák, SRAM Red fékek. Húzásra azonnal reagál és erősen, az első 1-2 tekerésen majd' fejre álltam velük. De ez csak pár mp-ig tart, utána hirtelen nyúlósan egyre haloványabb fékhatásba úszik át, 20-30 méter után, meredek szerpentinen ijesztő leginkább. Mindez meleg, ideális időben és körülmények között. A CX-en a tárcsafékeim már 2 éve TRP Spyre-ok. Sima bowdenes, nem különösebben erősek, de kiszámíthatóak. Konzisztens, egyenletesen adagolható, hosszú lejtmenetben a fékhatás észrevehetően, zavaróan semmiképp sem változik.
Na ez a nem mindegy.
Különben jól elvagyok a felnifékes országútimmal, azzal megyek a legtöbbet mostanság, szóval nem panaszkodni akartam.
pedig a hosszu, nagysebessegu ereszkedos fekezesekhez elvileg a felnifekek jobb fekezesi karakterrel rendelkeznek. a tarcsafek szvsz meg mindig montis felhasznalasra optimalis (rovid, erosebb burstok). en ket dolog miatt vettem tarcsafekeset: 32es gumi, eladhatosag.
#289
Posted 2020. July 14. - 13:51
...béna kép, de legalább topik-releváns. Exceed CF SL, női. Egy "kicsit" megtuningolva.
#290
Posted 2020. July 14. - 13:37
Kevés a kép!
Tudom, volt már, de hogy kapcsolódjak, most ez az, ami túrázáshoz sok nekem, de elvagyunk. Szerintem is van fantázia a 2,6-os gumikban (elöl most 2,8), tekerős gépen is, vagy valahol a 2,4 környékén, szóval valahol eközött, és a skinny 2,25 között félúton. De csirke 2,4-es gumihoz mindenképpen 29"
- zscs likes this
#291
Posted 2020. July 14. - 13:21
A CX-gépem mellé, ami tárcsafékes és amit már 2014 február óta hajtok télen-nyáron, tavaly tavasszal vásároltam felnifékes országútit. Utóbbit télen nem szívesen használtam, esőben is csak 1x, ami útközben kapott el. A fékezés adagolhatóságában, kiszámíthatóságában nagy a különbség. A felnifékeim SRAM fékpofák, SRAM Red fékek. Húzásra azonnal reagál és erősen, az első 1-2 tekerésen majd' fejre álltam velük. De ez csak pár mp-ig tart, utána hirtelen nyúlósan egyre haloványabb fékhatásba úszik át, 20-30 méter után, meredek szerpentinen ijesztő leginkább. Mindez meleg, ideális időben és körülmények között. A CX-en a tárcsafékeim már 2 éve TRP Spyre-ok. Sima bowdenes, nem különösebben erősek, de kiszámíthatóak. Konzisztens, egyenletesen adagolható, hosszú lejtmenetben a fékhatás észrevehetően, zavaróan semmiképp sem változik.
Na ez a nem mindegy.
Különben jól elvagyok a felnifékes országútimmal, azzal megyek a legtöbbet mostanság, szóval nem panaszkodni akartam.
#292
Posted 2020. July 14. - 13:02
Sracok nekem amugy semmi bajom a tfekkel csak mint jelenseg irtam, azert lassuk be sokkal inkabb marketincg es kereskedelempolitika mint valos igeny. A specit meg a kancsot tudom en is de momentan elegge terjedo trendnek latszik hogy az xc bringak is inkabb lejtozo iranyban fejlodnek tan a hegyirany rovasara. Aztan persze lehet 67 fokos csoszoggel is kivaloan lehet maszni csak meg nem probaltam. ☺️Havernak régi Fulcrum Zero, korának egyik csúcs kerékszettje volt. Elkopott a felni, tök speciális az egész kerék, 30-50ezer Ft körül talált külön felniket. Inkább vett új kerékszettet.
Egy tárcsás keréken nincs ilyen gondod, lehet karbon felnid is. Kicseréled néha a tárcsád, kb filléres tétel. A fékerőről, esőben fékezésről már nem is beszélek. Talán ezért (is) lett ennyi tárcsás országúti.
- dzsonhee likes this
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#293
Posted 2020. July 14. - 02:25
1et ertunk. De egy mondatban osszegezve orszaguton szukseg volt a tarcsafekre?
Havernak régi Fulcrum Zero, korának egyik csúcs kerékszettje volt. Elkopott a felni, tök speciális az egész kerék, 30-50ezer Ft körül talált külön felniket. Inkább vett új kerékszettet.
Egy tárcsás keréken nincs ilyen gondod, lehet karbon felnid is. Kicseréled néha a tárcsád, kb filléres tétel. A fékerőről, esőben fékezésről már nem is beszélek. Talán ezért (is) lett ennyi tárcsás országúti.
#294
Posted 2020. July 14. - 00:27
1et ertunk. De egy mondatban osszegezve orszaguton szukseg volt a tarcsafekre?
Karbon felni nem jól fékezhető, esőben meg hatványozottan nem, alut is zabálja esőben a felszedett finom por és víz elegye, gondolom ezért.
Amúgy sima epicnek más a geója, az evo örömbringának készült, Cannondalenél ugyan így van.
#295
Posted 2020. July 13. - 21:08
de ettol miert kell megszuntetni az olyan montikat, amivel lehet tekerni elvezetesen felfele egy atlagos erdei osvenyen, es nem vasalja ki az egeszet lefele?
eddig is lehetett durvabb bringat venni - az en problemam az, hogy a spektrum aljat egyre feljebb toljak - akinek tobb kell, vegyen durvabb bringat (egy trailcangat).
nem tudom, de en nem valtoztatom par evente a bringazasi szokasaimat es a terepeket, ahol tekerek. nem kezdek el hirtelen sziklakerteken bringazni, ha eddig se tettem.
az atlagos erdoben tekero - nem lejtozos - user sose jut el egy xc palya szintjeig.
khm, mikor itt feszegettem kb ugyanezt a témát, akkor le lettem hurrogva, hogy "deazerróziómegahatalmasesőkkimossákazutakatkellafullymegadropperésatöbbi". nem (csak) te voltál, csak szólok...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#296
Posted 2020. July 13. - 20:28
engem pl nem kell meggyozni a fullirol, de sztem Arn ak is az a baja hogy egy 120 at mozgo xctrail bicajnak lassan laposabb fejszoge lesz mint egy occ choppernek tomege meg 14 kilo kozekpesnel kicsit jobb setuppal. Monjuk sziklakertre mar nem vagyom, fel kell nevelni a gyereket ☺️Nézz el az Anninger környékére 1x, menj pár kört valakivel, aki megmutatja a jó traileket és azon kapod magad, keresed a sziklakerteket és fully-t akarsz. Mindez pár km-re van tőled, lehet, nincs fél óra sem bringával.
- Kisherceg likes this
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#297
Posted 2020. July 13. - 19:46
Nézz el az Anninger környékére 1x, menj pár kört valakivel, aki megmutatja a jó traileket és azon kapod magad, keresed a sziklakerteket és fully-t akarsz. Mindez pár km-re van tőled, lehet, nincs fél óra sem bringával.
#298
Posted 2020. July 13. - 19:44
1et ertunk. De egy mondatban osszegezve orszaguton szukseg volt a tarcsafekre?de ettol miert kell megszuntetni az olyan montikat, amivel lehet tekerni elvezetesen felfele egy atlagos erdei osvenyen, es nem vasalja ki az egeszet lefele?
eddig is lehetett durvabb bringat venni - az en problemam az, hogy a spektrum aljat egyre feljebb toljak - akinek tobb kell, vegyen durvabb bringat (egy trailcangat).
nem tudom, de en nem valtoztatom par evente a bringazasi szokasaimat es a terepeket, ahol tekerek. nem kezdek el hirtelen sziklakerteken bringazni, ha eddig se tettem.
az atlagos erdoben tekero - nem lejtozos - user sose jut el egy xc palya szintjeig.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#299
Posted 2020. July 13. - 19:01
Hat persze mert nezz meg egy xc palyat. Epitett sziklakert. Joenak meg az kell amivel le tud menni de meg sportosnak erzi magat. Anno a sarga sup es testverei meg tok jo mindenes volt a 120 rugouttal es a jobb szereltseguek konnyuek is voltak relativ. Igaz nem bikeparkra volt tervezve. Ha engedne a budzse vennek belole egy tavalyi karbont (a supbol} meg 2 kerexettet es mindenre azt hasznalnam.
de ettol miert kell megszuntetni az olyan montikat, amivel lehet tekerni elvezetesen felfele egy atlagos erdei osvenyen, es nem vasalja ki az egeszet lefele?
eddig is lehetett durvabb bringat venni - az en problemam az, hogy a spektrum aljat egyre feljebb toljak - akinek tobb kell, vegyen durvabb bringat (egy trailcangat).
nem tudom, de en nem valtoztatom par evente a bringazasi szokasaimat es a terepeket, ahol tekerek. nem kezdek el hirtelen sziklakerteken bringazni, ha eddig se tettem.
az atlagos erdoben tekero - nem lejtozos - user sose jut el egy xc palya szintjeig.
Edited by arn, 2020. July 13. - 19:01.
- dzsonhee likes this
#300
Posted 2020. July 13. - 18:48
Hat persze mert nezz meg egy xc palyat. Epitett sziklakert. Joenak meg az kell amivel le tud menni de meg sportosnak erzi magat. Anno a sarga sup es testverei meg tok jo mindenes volt a 120 rugouttal es a jobb szereltseguek konnyuek is voltak relativ. Igaz nem bikeparkra volt tervezve. Ha engedne a budzse vennek belole egy tavalyi karbont (a supbol} meg 2 kerexettet es mindenre azt hasznalnam.
Joe meglátja felülről a sziklakertet, összeszarja magát és lemegy az XC pályáról, én is tettem már így amikor még az össztelós 29-esem volt meg. Nem hiányzott egy kulcscsonttörés. Profi meg lemegy a 26-os merevvel is. Agyatlan irányba megy már a kényszerfejlesztés.