Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19061 hozzászólás a témában

#261
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.693 hozzászólás

A montikra izgulok de nagyon szép bringát vettél. És nagyon jól választottál, ahogy olvasom mindenben azt kaptad tőle amit kerestél az új bringában. Különösen jó a tárcsafék dolog, főleg a mostani dzsuvás időben. 


Marci

#262
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 hozzászólás
  • LocationZalaegerszeg, Hungary

Csini bringa! Én a magyar országutakra, erdészeti aszfalt utakra is hasonlót választanék.
Volt "rendes" országútim, 23as gumival, szétrázott, kényelmetlen volt. Montihoz vagyok szokva nagyon smile.png de egy ilyet el tudnék képzelni én is!

Jó a profilképed :)

 

Itt Zalában és Somogyban is vannak nagyon rossz minőségű utak, amelyek egyébként jó vonalvezetésűek és gyönyörű erdőségeken vezetnek keresztül. Én hosszabb távokon, jó időben inkább ezeken zötyögök 6 baron (25 mm-es gumi, 75 kg-os kerékpár + kerékpáros össztömeg), a gravel/cx kifejezetten a város környéki aszfalt/kavicsos/földes utak járműve ilyenkor télen: másfél-két óra alatt összejön majd' egy kilométer szint tucatnyi rövid de intenzív mászással, így nem zavar a hideg és a szél. A jó fék és a szélesebb gumik azért is szükségesek (akár az országútit is használhatnám egyébként, mert össze tudok rakni csupa aszfaltos útvonalat is), mert néha egy 10%+-os lejtőn az 1.2 autónyi széles úton a kanyarban szembejön egy kocsi  és akkor gyorsan meg kell tudnom állni vagy a keskeny útpadkára/rézsűre lehúzódni, hogy elkerüljem az ütközést. 



#263
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás
Csini bringa! Én a magyar országutakra, erdészeti aszfalt utakra is hasonlót választanék.
Volt "rendes" országútim, 23as gumival, szétrázott, kényelmetlen volt. Montihoz vagyok szokva nagyon :) de egy ilyet el tudnék képzelni én is!

#264
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 hozzászólás
  • LocationZalaegerszeg, Hungary

Egy "előtte" és egy "utána" kép.

 

Az úgy kezdődött, hogy a feleségem meglátta, hogy bicikliket nézegetek (mert hogy semmi jót nem ígértek a Van Rysel-re) és amikor meglátta ezt, azt mondta: "Ennek tetszik a színe, megveheted!". A méret (54-es) nem tűnt biztatónak, de a részletes geometria-összehasonlító táblázatom szerint a Reach érték megegyezik a Major One-éval, a Stack kicsit nagyobb. A felsőcső hossza is csak 4 mm-rel nagyobb. Az Ultegra DI2 elég izgalmasnak tűnt, de ha a méret nem jó, nem érdekes a kerékpár.

Mivel a feleségem a fényvillamost és az ország karácsonyfáját is le akarta fotózni (és akkor nincs más választás, Budapestre kell autózni), javasolta, hogy nézzem meg a biciklit. Így is történt, a Bringaland egyik dolgozója (akit korábbról ismertem, mert itt élt Zegen) árulta és a boltban néztem meg, a feleségem közben összeválogatott nekem egy szép celeste színű kerékpáros ruha szettet uszkve kétszázezerért - természetesen lebeszéltem róla. Plusz megjegyezte, hogy mennyire tetszik neki a kiállított Oltre XR4. Mondtam neki, hogy nem kapja meg :)

A biciklit ráüléssel kipróbálva azt a 4 mm-t éreztem, de kényelmes volt az üléspozíció, ezért megvettem. Egy fotó kedvéért a Dózsa György út túloldalán egy kicsit összekoszoltam a gumijait, aztán ment a csomagtartóba.

 

Éjszaka természetesen zuhogott, de kora délutánra elállt az eső. Az utak nedvesek maradtak, de nem bírtam tovább, elmentem egy 32 km-es körre - a rövid "gravel" szakaszok miatt kicsit sáros lett, de már megint tiszta :)

 

Tapasztalatok:

- Az Ultegra DI2 (mechanikus Shimanoval van tapasztalatom) kesztyűben elsőre nehezen volt kezelhető, sikerült az első lejtő-visszafordító-emelkedő kombináció emelkedős része előtt kisebb lánckerékre váltanom... aztán a bringázás végére már ment rendesen, a sorozatváltással együtt. A fokozatkijelző hasznos dolog.

- A tárcsafék nagyon jó. A montimon is az van, de koskormányos biciklin még nem tapasztaltam ilyen megbízható fékhatást - és az útvonalamon a sok meredek lejtő és beláthatatlan kanyar miatt szükség van a hatékony fékezésre

- A bicikli 3 bar-ra fújt 40 mm-es gumikkal olyan, mint a varázsszőnyeg. Elindulás után majdnem vissza is fordultam, hogy miért ilyen puha a gumi, de aztán tökéletes lett. Jól tapadt a kanyarokban is és minden úthibát elnyelt. A Konához képest (az kifejezetten merev vázú és azon 35-ös gumik vannak, 4 bar-on használom őket) ég és föld...

- Menetkészen (kulacs nélkül) 8.6 kg, indulás előtt 4 mm-rel előretoltam a nyerget és így tökéletes lett az üléspozícióm. Élesen is tudtam kanyarodni, de amikor egyenesen kellett gurulni 70-nel, az is ment. Egy álom ez a bringa...

 

Üdv,

 

Tamás 


  • marton, Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#265
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 hozzászólás
  • LocationZalaegerszeg, Hungary

https://postimg.cc/gallery/PJdgY3Q


  • Kisherceg kedveli ezt

#266
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 hozzászólás
  • LocationZalaegerszeg, Hungary

Valamiért nem tudtam szöveget hozzáadni ehhez a linkhez. Itt épp' előkészítettem a kerékpárt a kerítésmászáshoz, amit Szenna határában kellett megtennem - valaki úgy gondolta, jó ötlet lezárni a jelzett turistautat...



#267
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 hozzászólás
  • LocationZalaegerszeg, Hungary

https://postimg.cc/JsvRKS78


  • Kisherceg kedveli ezt

#268
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 hozzászólás
  • LocationZalaegerszeg, Hungary

Hozzá nem értőként kérdem, nem e lehetne az egyiket váltósítani? Mondjuk a cx-et. És akkor nem kell egy egész bringát venned.

Mert 2 single speed -ben szerintem a lényeg kb ugyanaz. A gumik, geo persze más de nagy különbség nincs - marad a 20as pedálfordulat. Egy váltóssal már egészen más a helyzet, ott van egy fényévekkel többcélúbb bringa a kezedben, nem vagy úgy behatárolva.
 

A Unitot lehetne váltósítani (csúszópapucsos és van hozzá váltós verzió is), a Major One-t nem. Van egy Cannondale Supersix Evo HM biciklim kb. 2016-os (használtan vásároltam) 9000-es Dura Ace-szel, úgyhogy ha akarok, tudok váltani és hatékonyan gyorsan haladni, de az a kerékpár a hosszabb, jobb minőségű országúti meneteken élvezetes, azok pedig ebben a hideg, nedves időben kimaradnak, mert magamon kívül a technikát sem akarom idő előtt elnyűni.

 

Ez már rég nem az észszerűségről szól, legalábbis nem a költséghatékonyságról. Az egysebességesek nyilvánvaló előnye, hogy viszonylag olcsón meg tudtam venni őket, olcsó a fenntartásuk és a zalai dombok között is könnyen találok velük komoly kihívásokat, illetve egy Zselic vagy Balaton Maraton középtávon is kellemesen szét tudom csapni magam. Maratonokon jól esnek a biztatások/gratulációk, amikor váltós/össztelós versenyzőket előzök - ezzel együtt síkon/lejtőn mindig nagy hátrányban vagyok, illetve pulzus alapú edzéshez kell a több sebességfokozat, meg persze szeretek gyorsan suhanni is... az országúti ezt megadja, ott néha besokallok az idióta autósok és a nagy forgalom (lámpák, elsőbbségadás táblák) miatt, ezt orvosolná egy váltós cx/gravel, ami a magyar dombságok/hegységek terepeinek kb. 90%-án használható és szűkebb hazámban, a Dunántúlon a leggyorsabb megoldás vegyes úttípusra.



#269
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.693 hozzászólás

Én megkívántam egy váltós gravel bringát (terepre csak egysebességessel tudok menni: Kona Unit, illetve Major One),


igazából nincs szükségem még egy biciklire, de tudom, hogy bizonyos napokon még jobban élveznék egy ilyen kört úgy, hogy az utolsó emelkedőn nem 20-as pedálfordulattal kínlódom fel magam és az enyhén lejtős szakaszokon még 40 fölött is rá tudok tekerni...

Hozzá nem értőként kérdem, nem e lehetne az egyiket váltósítani? Mondjuk a cx-et. És akkor nem kell egy egész bringát venned.

Mert 2 single speed -ben szerintem a lényeg kb ugyanaz. A gumik, geo persze más de nagy különbség nincs - marad a 20as pedálfordulat. Egy váltóssal már egészen más a helyzet, ott van egy fényévekkel többcélúbb bringa a kezedben, nem vagy úgy behatárolva.
 


Marci

#270
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.241 hozzászólás

Szép gépek, irigyellek benneteket!


igazából nincs szükségem még egy biciklire, de tudom, hogy bizonyos napokon még jobban élveznék egy ilyen kört úgy, hogy az utolsó emelkedőn nem 20-as pedálfordulattal kínlódom fel magam és az enyhén lejtős szakaszokon még 40 fölött is rá tudok tekerni...

Elnézést a szóf*sásért...


Nagyon sajnáljuk, hogy neked csak egy unit és egy major one jutott... 😃 Bedobhatnál róluk egy-két képet. Tudom, hogy láttam már a unitot, de ismételni sosem árt. ;)

Az egyel több bringára vonatkozó gondolat nagyon is ismerős, nekem is elég kettő, mégis mindig egy harmadikon agyalok. ;) Előbb-utobb kitalálom, mi legyen...

Miféle szófos@s? Csak tettél ide content, ami ráfér a fórumra. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#271
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 hozzászólás
  • LocationZalaegerszeg, Hungary

Szép gépek, irigyellek benneteket!

 

Én megkívántam egy váltós gravel bringát (terepre csak egysebességessel tudok menni: Kona Unit, illetve Major One), hogy ebben a nyomorult időben a város dombjain és földútjain repeszthessek (külső szemlélő számára ez nyomorult vánszorgás :)). A Van Rysel karbon GRX-es kerékpárt néztem ki magamnak, de az beszerezhetetlen (talán február közepén lesz információ, hogy rendelhető lesz-e) és ugyan hirdetnek nyálcsorgatós cyclocross és gravel bicikliket (a bikepacking nem stílusom, ezért a milliónyi felfogatási pont és az extra lapos vázszögek kevésbé fontosak, mint a tömeg/sportosság), az egyik túl kicsi, a másik peddig épp' hogy nagy...

 

Összeraktam egy 36 km/900 m szintemelkedéses útvonalat 90% aszfalt (főleg zártkerti girbegurba utak) és 10% gravel/fű/földúttal, ami eső után is járható mindkét biciklivel és szűk két óra alatt jól szét tudom csapni magam a rövid, meredek emelkedőkön. A Unitba visszatettem a Mavic Crossmax SL kerekeket... a GCN videóiban mostanában arról értekeznek, hogy nem számít, milyen könnyű a kerék (meg a kerékpár, persze mióta a tárcsafékes országútik nehezebbek a korábbi felnifékeseknél), de ez nálam mind érzés, mind pedig ugyanazon az útvonalon, hasonló hőmérsékleten és azonos átlagpulzussal mért magasabb átlagtempó alapján megbukik. Azt hiszem egy jó darabig nem rakom vissza az eredeti (650B+, 2.8") kerekeket...

 

Összehasonlítva a montit (12.5 kg, 32x20, 29x2.2-es gumik) és a cx-et (9.5 kg, 42x18, 700x35mm-es gumik) emelkedőn nem volt nagy különbség (azon kívül, hogy sokkal szenvedősebb 10% felett és a 15%-nál meredekebb részeken kb. minden izmom a megpattanás szélén van) a tempóban, síkon és lejtőn persze sokkal gyorsabb - és a legutóbbi V-fékbeállítás óta már nem az "elöl nem lassít-hátul a fékezés gondolatára blokkol" helyzet van, ezért ráérek később megragadni a fékkarokat...

 

igazából nincs szükségem még egy biciklire, de tudom, hogy bizonyos napokon még jobban élveznék egy ilyen kört úgy, hogy az utolsó emelkedőn nem 20-as pedálfordulattal kínlódom fel magam és az enyhén lejtős szakaszokon még 40 fölött is rá tudok tekerni...

 

Elnézést a szóf*sásért...



#272
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.241 hozzászólás

ezen az oldalon még nem szerepelt a dzsippem biggrin.png

 

5fc393c2a013764bf215f71b.jpg?width=2000&

 

5fc393c415a84f226f2cb76a.jpg?width=2000&


Kisherceg módosította - 2020. november 29. - 16:28

  • ZolkoW, Rabbit és tolli kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#273
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.326 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Lefelé csúszkáltam inkább, mászni még az agyagos sárban is jól mászott. Számomra eddig ismeretlen volt ez a tapadás-élmény. A leveles, nyálkás sziklás részeken is szépen felmentem, mint a Szépvölgyi vége -> HHH kék jelzés vagy a Q-völgy az Árpád-kilátó mellett. Gondolom a 27.5+ és fat külsők még komolyabbak.

Sima TR EXO a 2 külső, dual compound. Ebből is az igazi valószínűeg a 3C és a 3C MaxxTerra lenne. Mindegy, utoljára Racing Ray 2.25 + Maxxis Aspen 2. TR EXO kombóval terepeztem, ahhoz képest sárban is mintha sínen mennék. :)



#274
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.693 hozzászólás

Nyálkás idő, levelek, agyagos sár és csúszkálás: élvezeti faktor 10/10! smile.png

30mm-es belső szélességű felniken tubeless setuppal Maxxis Minion DHF 2.5 WT és Maxxis Aggressor 2.5 WT. Először próbáltam ilyen külsőket. Hűha... biggrin.pngtongue.png

Tapadt rendesen, ugye? Mi ma tekerünk a budaiban és a Pilisben, néha azt hittük haverral a 2,25ös gumikon, hogy kijöttünk görgőzni. Csak járt néha egy helyben a kerék. Haver a Zöld-szörnyen a 3.0ás gumikon úgy ment át a meredek, sáros, gyökeres részeken, mintha mi nyáron a Margit szigeten gurulnánk. Mi ott kb végig toltuk - ő kb végig nyeregben maradt...Ennyi.

(találkoztam a bringaúton haverral, meséltem neki ezt a duci gumis havert..erre azt mondja, hogy szerinte a 29x2,25 gumikkal már elérték a gumik a határaikat, szerinte a fullijával jobban tapadna mint mi. A saras, gyökeres részeken ma egész nap rajta röhögtem)
 


marton módosította - 2020. november 15. - 01:34

Marci

#275
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.326 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

2021-es Giant Fathom 29. Alkatrészlista gyári, kivéve nyereg, amit egy kopottas, régi, de bevált és kényelmes Selle Italia SLR-re cseréltem, valamint a gyári DUB-os hajtómű helyére egy XX1 DUB került Quarq DZero boost spiderrel.

Villa nem a Crest 34-es, valamiért nekem egy 35 Silver TK-val jött. Amit nem bánok. Van alkatrész hozzá és egyszerű, mint a faék, tudom szervizelni magam is. Nem utolsó szempont! ;)



#276
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Nyálkás idő, levelek, agyagos sár és csúszkálás: élvezeti faktor 10/10! smile.png

 

IMG-4600.jpg

 

30mm-es belső szélességű felniken tubeless setuppal Maxxis Minion DHF 2.5 WT és Maxxis Aggressor 2.5 WT. Először próbáltam ilyen külsőket. Hűha... biggrin.pngtongue.png

Szuper bicaj! Nekem kifejezetten tetszik a minimáldizájn, és még a szürke szín is. 

Ez nem a Giant végül, jól látom? Specire tippelek, illetve mintha RS lenne a teló. 

Van hozzá teljes alkatrészlistád? Sok mindenre kíváncsi vagyok, mint pl a villa pontos típusa, vagy a kerekek, nyeregcső, nyereg, stucni, kormány. 

A papucs alapján nem tudom eldönteni, hogy feszíthető a lánc, vagy mindenképpen váltóval kell használni a vázat? 


  • zscs kedveli ezt

#277
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.326 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nyálkás idő, levelek, agyagos sár és csúszkálás: élvezeti faktor 10/10! :)

 

IMG-4600.jpg

 

30mm-es belső szélességű felniken tubeless setuppal Maxxis Minion DHF 2.5 WT és Maxxis Aggressor 2.5 WT. Először próbáltam ilyen külsőket. Hűha... biggrin.pngtongue.png


  • karakoram, marton, Kisherceg és 1 további fórumtag kedveli ezt

#278
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
Belsovel, raadasul a legolcsobbal. Kerekszett egyel ujabb fajta Xt agyas, mar 11es.

jaja talaltam egy kidobasra valo dobozban par szett Nokon-t
  • Rabbit kedveli ezt

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#279
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.040 hozzászólás
  • LocationKelenföld

meg is van meg, megatower, ez bikepackingre meg turazni van. ingye volt

Hallottam most egy olyan érvet is az ilyen "régi" bicajok feltámasztására és használatára, hogy ez is a környezettudatosság része. Persze nem árt hozzá olyan szakmai felkészültség, mint ami Neked megvan. A hajtás trendeknek megfelelővé alakítása nem nagyobb érvágás, mint régi rendszerből újat venni, a gumikat, fékbetétet meg amúgy is vennéd. Ilyen szemszögből is becsülendő dolog ez, emellett tök jókat tudsz majd bringázni vele.

 

Belsővel raktad össze, vagy löttyel? A kereket is te fűzted? Gondolom nem gyári a 11-es 26"-os  felnifékes kerék... Jól látom a nokon bowdenszettet?



#280
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
meg is van meg, megatower, ez bikepackingre meg turazni van. ingye volt

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/