Egy "előtte" és egy "utána" kép.
Az úgy kezdődött, hogy a feleségem meglátta, hogy bicikliket nézegetek (mert hogy semmi jót nem ígértek a Van Rysel-re) és amikor meglátta ezt, azt mondta: "Ennek tetszik a színe, megveheted!". A méret (54-es) nem tűnt biztatónak, de a részletes geometria-összehasonlító táblázatom szerint a Reach érték megegyezik a Major One-éval, a Stack kicsit nagyobb. A felsőcső hossza is csak 4 mm-rel nagyobb. Az Ultegra DI2 elég izgalmasnak tűnt, de ha a méret nem jó, nem érdekes a kerékpár.
Mivel a feleségem a fényvillamost és az ország karácsonyfáját is le akarta fotózni (és akkor nincs más választás, Budapestre kell autózni), javasolta, hogy nézzem meg a biciklit. Így is történt, a Bringaland egyik dolgozója (akit korábbról ismertem, mert itt élt Zegen) árulta és a boltban néztem meg, a feleségem közben összeválogatott nekem egy szép celeste színű kerékpáros ruha szettet uszkve kétszázezerért - természetesen lebeszéltem róla. Plusz megjegyezte, hogy mennyire tetszik neki a kiállított Oltre XR4. Mondtam neki, hogy nem kapja meg
A biciklit ráüléssel kipróbálva azt a 4 mm-t éreztem, de kényelmes volt az üléspozíció, ezért megvettem. Egy fotó kedvéért a Dózsa György út túloldalán egy kicsit összekoszoltam a gumijait, aztán ment a csomagtartóba.
Éjszaka természetesen zuhogott, de kora délutánra elállt az eső. Az utak nedvesek maradtak, de nem bírtam tovább, elmentem egy 32 km-es körre - a rövid "gravel" szakaszok miatt kicsit sáros lett, de már megint tiszta
Tapasztalatok:
- Az Ultegra DI2 (mechanikus Shimanoval van tapasztalatom) kesztyűben elsőre nehezen volt kezelhető, sikerült az első lejtő-visszafordító-emelkedő kombináció emelkedős része előtt kisebb lánckerékre váltanom... aztán a bringázás végére már ment rendesen, a sorozatváltással együtt. A fokozatkijelző hasznos dolog.
- A tárcsafék nagyon jó. A montimon is az van, de koskormányos biciklin még nem tapasztaltam ilyen megbízható fékhatást - és az útvonalamon a sok meredek lejtő és beláthatatlan kanyar miatt szükség van a hatékony fékezésre
- A bicikli 3 bar-ra fújt 40 mm-es gumikkal olyan, mint a varázsszőnyeg. Elindulás után majdnem vissza is fordultam, hogy miért ilyen puha a gumi, de aztán tökéletes lett. Jól tapadt a kanyarokban is és minden úthibát elnyelt. A Konához képest (az kifejezetten merev vázú és azon 35-ös gumik vannak, 4 bar-on használom őket) ég és föld...
- Menetkészen (kulacs nélkül) 8.6 kg, indulás előtt 4 mm-rel előretoltam a nyerget és így tökéletes lett az üléspozícióm. Élesen is tudtam kanyarodni, de amikor egyenesen kellett gurulni 70-nel, az is ment. Egy álom ez a bringa...
Üdv,
Tamás