Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Please log in to reply
19084 replies to this topic

#221
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Nem tűnik rossznak, és gondolom 11-esben is létezik.. Sramból még nézegettem is annó, ilyen fékkarjaim -fekete karral- vannak, szerintem teljesen rendben vannak.

 



#222
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,041 posts
  • LocationKelenföld

Köszönöm a tippet, észben tartom, de egyelőre jó lesz ez az 50T. Nem mondom, hogy nem kell a kistányér, mert volt hogy le kellett tegyem rá a láncot, de az 50T is egészen "élhető". Anno pár éve a canyon országútin (talán) 54T volt, azt még arrébbtolni se mindig sikerült nagytányéron... Nem titok, azon is filózok, hogy legyen inkább 1xvalami, de azért azt eléggé meg kellene tudni indokolni...



A Treket volt szerencsém élőben is megtapizni (és menni vele). Tényleg szenzációs, zavarbaejtőn sokat lehet nézegetni, annyi érdekesség van rajta. Pedig ugye egy rendes biciGli acélból készül...

Egyszeres témakörben is tudom borzolni a kedélyeket, a minap beszéltem le magam ezekről (talán nem untalak velük):

 

https://www.microshi...ls/bs-sr-m12-r/

https://trpcycling.c...duct/rrl-alloy/

 

És ugye az XD kazetta sem kötelező ebben az esetben, és mivel a sor mehet 50-ig, így a 40-es lánckerék is tutti (lehet venni kínaít még olcsón nyárig).

A TRP fék hogy tetszik, harap eléggé?


  • ZolkoW likes this

#223
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,259 posts

Az én gravelemről már volt kép, és nagyon utálom az első váltókat, de totál meg tudom érteni, hogy ha már van, akkor maradjon... volt, amikor úgy képzeltem, hogy ha valahol, akkor a gravelen lenne létjogosultsága a szélesebb tartománynak, de főleg azért, mert akkor többet próbálkoztam vele terepen. Oda egy igazán csörlőzős áttétel talán hiányozna, de a mostani állapottal már frankón elközlekedek, ezt is "véglegesnek" tekintem: 38T + 10-42 sor..

 

így nagyjából, ránézésre (számolás nélkül és azt sem tudva (elfelejtettem), hogy ez 11-es rendszer-e (gondolom igen)) ez a tartomány kb nekem is megfelelne, talán csak a 38T helyett lenne 40T. mert nagyon erős vagyok nincsenek itt nagy meredélyek.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#224
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 548 posts

Köszönöm a tippet, észben tartom, de egyelőre jó lesz ez az 50T. Nem mondom, hogy nem kell a kistányér, mert volt hogy le kellett tegyem rá a láncot, de az 50T is egészen "élhető". Anno pár éve a canyon országútin (talán) 54T volt, azt még arrébbtolni se mindig sikerült nagytányéron... Nem titok, azon is filózok, hogy legyen inkább 1xvalami, de azért azt eléggé meg kellene tudni indokolni...



A Treket volt szerencsém élőben is megtapizni (és menni vele). Tényleg szenzációs, zavarbaejtőn sokat lehet nézegetni, annyi érdekesség van rajta. Pedig ugye egy rendes biciGli acélból készül...

"Pedig ugye egy rendes biciGli acélból készül... " - Ez nekem tetszik, tudok vele valamiért azonosulni. biggrin.png



 


  • Rabbit likes this

#225
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Az én gravelemről már volt kép, és nagyon utálom az első váltókat, de totál meg tudom érteni, hogy ha már van, akkor maradjon... volt, amikor úgy képzeltem, hogy ha valahol, akkor a gravelen lenne létjogosultsága a szélesebb tartománynak, de főleg azért, mert akkor többet próbálkoztam vele terepen. Oda egy igazán csörlőzős áttétel talán hiányozna, de a mostani állapottal már frankón elközlekedek, ezt is "véglegesnek" tekintem: 38T + 10-42 sor..

 

Köszönöm a tippet, észben tartom, de egyelőre jó lesz ez az 50T. Nem mondom, hogy nem kell a kistányér, mert volt hogy le kellett tegyem rá a láncot, de az 50T is egészen "élhető". Anno pár éve a canyon országútin (talán) 54T volt, azt még arrébbtolni se mindig sikerült nagytányéron... Nem titok, azon is filózok, hogy legyen inkább 1xvalami, de azért azt eléggé meg kellene tudni indokolni...



A Treket volt szerencsém élőben is megtapizni (és menni vele). Tényleg szenzációs, zavarbaejtőn sokat lehet nézegetni, annyi érdekesség van rajta. Pedig ugye egy rendes biciGli acélból készül...



#226
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Sokan 40-esre teszik, és Mavicból volt ugyanilyen árban (mint a 30-as) 35-ös is, de az már a 2 kilós lélektani határ felett volt súlyban :P

Nem tudom, itt szélesség-arányokat mennyire van értelme nézni (szvsz van), de ez kb ugyanaz az arány, mint amikor 25-ös felnire teszünk 2,25-ös vagy 2,35-ös külsőt, amit épp ideálisnak is tartok.

A váz hivatalosan 29-es, de kerestem előtte a témában, és 2,8-as gummákkal találtam képet ilyne Trekekről. Ehhez az kell, hogy középcsapágynál kellően szélesen induljanak a csövek, ebben meg segít az, hogy boostos tengelyszabvány, és 92-es pressfites a csapágyház. De normál hajtómű kell bele, ez egy 172-es Q-faktorú GX.

Ezekhez egyébként nem kéne igazából sem boost, sem pressfit, de úgy látom, így kevésbé kell trükközni a hajlításokkal, meg speckó elemekkel a vázgyártónak. A Vitusnak menetes középrésze volt, szokásos 73-as. Amikor azt a vázat vettem, hirdettek egy acélt is, ami meg 142-es hátsó tengelyű volt, mégis belefért a 3,0-ás külső is.

Ha már: a villa hivatalosan 650B-s, a gyártó úgy listázza, de ugyanolyan magas, mint a 29-es. Ebben is egész normálisan elfér mindkét kerékméret, ha feljebb lépnék 29-es gumiméretben, akkor először a hídba érne bele (kéne is rá egy normálisabb sárvédő, csak a becsúszók miatt, mert ennek a felfogatásán módosítanom is kellett, hogy ne lógjon bele semmibe)

Kössz, ez hasznos infó, azt hittem, ide már szükséges a 35-40 mm is akár, de ez így nagyon jól hangzik. 

 

A váz mennyire speciális méretezésű a duci gumi miatt? Pl hajtóműből szélesebb kell bele, mint egy szabvány 73mm-s középrészű vázba kéne? A nyeregvázcsőnél az a lapítás őrületes, nagyon szép megoldás, és a férőhely szempontjából is elég előnyös. 


  • Kisherceg likes this

#227
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,259 posts

Ha marad az első váltó, akkor a 46-os lánckereket jó szívvel ajánlom.



Mindkét bemutatott kerékpárral szívesen járnék én is. Gratulálok a tulajoknak. smile.png


Köszönöm a tippet, észben tartom, de egyelőre jó lesz ez az 50T. Nem mondom, hogy nem kell a kistányér, mert volt hogy le kellett tegyem rá a láncot, de az 50T is egészen "élhető". Anno pár éve a canyon országútin (talán) 54T volt, azt még arrébbtolni se mindig sikerült nagytányéron... 😁 Nem titok, azon is filózok, hogy legyen inkább 1xvalami, de azért azt eléggé meg kellene tudni indokolni... 😕



A Treket volt szerencsém élőben is megtapizni (és menni vele). Tényleg szenzációs, zavarbaejtőn sokat lehet nézegetni, annyi érdekesség van rajta. Pedig ugye egy rendes biciGli acélból készül... 😋

Edited by Kisherceg, 2021. May 04. - 23:01.

  • Rabbit likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#228
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,259 posts

Mindig is nagyon tetszett ez a konkrét ronin generáció, gratulálok hozzá! Ez a kapható legnagyobb (tán 58-as?) vázméretű verzió? Gyönyörűen megmunkált ez a váz+villa szett, milyen csőszettből van pontosan?

Köszi! Úgy tűnik, újabban valahogy megtaláljuk egymást ezekkel a "gazdátlan" szamurájokkal, a Unitom is sokat várt, mire lett gazdija. :)

54-es, csak valahogy nagynak látszik, le is mértem mielőtt elhoztam. Menet közben már szépen kiadja.

A gyártó honlapjáról nem derül ki, illetve nincs név megadva, szóval semmi extra csőszett. Viszont tényleg szép és az összeszerelés is egészen szép, nem tudtam belekötni. Kerek egész a csomag, bár egy jobb kerék szettet el tudnék képzelni.
https://en.author.eu...ua42882901-4757

Edited by Kisherceg, 2021. May 04. - 15:53.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#229
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

felavattam smile.png

 

608d7ebce75111797f1534bd.jpg?width=2000&

 

Mindig is nagyon tetszett ez a konkrét ronin generáció, gratulálok hozzá! Ez a kapható legnagyobb (tán 58-as?) vázméretű verzió? Gyönyörűen megmunkált ez a váz+villa szett, milyen csőszettből van pontosan? 



#230
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

30-ason.

Kössz, ez hasznos infó, azt hittem, ide már szükséges a 35-40 mm is akár, de ez így nagyon jól hangzik. 

 

A váz mennyire speciális méretezésű a duci gumi miatt? Pl hajtóműből szélesebb kell bele, mint egy szabvány 73mm-s középrészű vázba kéne? A nyeregvázcsőnél az a lapítás őrületes, nagyon szép megoldás, és a férőhely szempontjából is elég előnyös. 



#231
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

30-ason.

 

Milyen belső szélességű felnin vannak ezek a 2,8-as gumik? 



#232
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,041 posts
  • LocationKelenföld

*Na jó, az ing nyilván nem. Persze azon már pörgök, mit lehetne még "tuningolni", de egyelőre próbálom türtőztetni magam. smile.png

Ha marad az első váltó, akkor a 46-os lánckereket jó szívvel ajánlom.

 

 

 

Mindkét bemutatott kerékpárral szívesen járnék én is. Gratulálok a tulajoknak. smile.png


  • Kisherceg and ZolkoW like this

#233
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Én szeretem, ha valami fenntartható, szóval zavar, ha úgy kell vadászni még készleten ragadt példányokat a korábbi NN-ből, inkább váltottam most. Pedig azt bírtam, bár nekem inkább overkill már az is, legalábbis hátul biztos. Ez szerintem jó váltás volt, talán minden téren jobbnak is érzem, ahelyett, hogy kompromisszum lenne. Rendes száraz időre van jobb, de ez egész évben jó lehet.

NN egyébként van 2,6-osban egy pár, de egyetértek azzal, hogy 2,8 körül kezd megjönni a duci érzés, a 2,6 arra volt jó, hogy rájöjjek, hogy ez tetszene smile.png Tudom, mások szerint meg a 2,6 az arany középút..

Milyen belső szélességű felnin vannak ezek a 2,8-as gumik? 



#234
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Én szeretem, ha valami fenntartható, szóval zavar, ha úgy kell vadászni még készleten ragadt példányokat a korábbi NN-ből, inkább váltottam most. Pedig azt bírtam, bár nekem inkább overkill már az is, legalábbis hátul biztos. Ez szerintem jó váltás volt, talán minden téren jobbnak is érzem, ahelyett, hogy kompromisszum lenne. Rendes száraz időre van jobb, de ez egész évben jó lehet.

NN egyébként van 2,6-osban egy pár, de egyetértek azzal, hogy 2,8 körül kezd megjönni a duci érzés, a 2,6 arra volt jó, hogy rájöjjek, hogy ez tetszene :) Tudom, mások szerint meg a 2,6 az arany középút..



#235
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,259 posts

27,5x2,8.
És az új kedvenc gumijaim, eddig a Nobby volt a sarasabb időkre félretéve, ez univerzálisabb, de mégis tapadós. Ekkora méretben meg olyan helyeken sem kapar el felfelé, ahol az erőm már elfogy..



Mondjuk én előre simán feltenném a nobby nic-et, szeretem, ha elől harapós, hátul meg könnyen csúszik.:-)

Edited by Kisherceg, 2021. May 03. - 21:17.

  • Rabbit likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#236
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,259 posts

@Kisherceg: na de taposópedál!?!?tongue.pngrolleyes.gifsmile.pngbiggrin.png
@ZolkoW: ezek mekkora gumik?

Szép gépek, gratulálok mindkettőtöknek!

Köszi, nyilván taposó pedál, hiszen szakál is van, a favágó ing pedig megrendelve*.... 😁

*Na jó, az ing nyilván nem. Persze azon már pörgök, mit lehetne még "tuningolni", de egyelőre próbálom türtőztetni magam. :)

Edited by Kisherceg, 2021. May 03. - 21:14.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#237
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

27,5x2,8.

És az új kedvenc gumijaim, eddig a Nobby volt a sarasabb időkre félretéve, ez univerzálisabb, de mégis tapadós. Ekkora méretben meg olyan helyeken sem kapar el felfelé, ahol az erőm már elfogy..



#238
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,576 posts

@Kisherceg: na de taposópedál!?!?tongue.png rolleyes.gif smile.png biggrin.png

@ZolkoW: ezek mekkora gumik?

 

Szép gépek, gratulálok mindkettőtöknek!

 

 



#239
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

"Véglegesedünk", bár ez a télinek szánt szetap, most a kerék variálás miatt vannak a ducigumis kerekek a helyükön.

A vádakat, miszerint tulajdonképpen egy vázat vettem, cáfolom, ugyanis a váz mellett eredeti még a nyeregcsőbilincs, és a kormánycsapágy is.

Hogy az apróságokról, mint az A-HEAD kupak, vagy a váltótartó fül, ne is beszéljek.

Ha hozzáveszem a hátsó tengelyt, akkor itt véget is ér a lista..

ducitrek.jpg


Edited by ZolkoW, 2021. May 03. - 08:53.

  • karakoram, zsbacsi, Kisherceg and 2 others like this

#240
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,259 posts

felavattam smile.png

 

608d7ebce75111797f1534bd.jpg?width=2000&

 

igen taposópedál és igen, marad is rajta. tongue.png   viszont a nyereg helyett kelleni fog másik, ez a Uniton még elment, de itt nagyon kényelmetlen. mondjuk a gyári még kényelmetlenebb volt, szóval nem is értem mit panaszkodok... amúgy ez az 50/34 nem rossz, bár szokatlan, hogy megint van első váltóm.


Edited by Kisherceg, 2021. May 01. - 19:07.

  • karakoram, ZolkoW, Rabbit and 2 others like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"