Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:40
#1501
Írta 2009. január 10. - 21:28

#1502
Írta 2009. január 10. - 20:59

köszi szépen a választ és bocsi még 1x a topoicért:S:S:D
Az átalakítást meg lehetséges rábízom egy okosabb emberre! Amúgy kész bicót szeretnék átalakítani! Köszike a választ!és örülök!
Nem muszáj másra bízni, nem rocket science ez... Esetleg a keréképítést igen. (Azt én is másra szoktam, mert fûzni tudok, csak centrírozni nem.)
Általában nem vagyok híve a tárcsaféknek, SS-en meg fõleg nem, de a Mongoose-re én is azt javasolnám. Emellett a váz mellett már nem számít pár deka plusz... Azért is jobb a tárcsa, mert manapság már minden teleszkópon van tárcsafék-rögzítési lehetõség, de V-fék tüske csak némelyiken. (Mivel az én SS kerékszettem eredetileg csak munkábajárás, laza túrázás céljára készült, nem tárcsás. Így kompromisszumot kellett kötnünk a telóval a V-fék tüske miatt. Ugyanannyi pénzért jobbat is kaphattunk volna, ha választhattunk volna a csak tárcsával használhatóak közül is. De egyszer én is veszek bele egy durvulós, tárcsás kerékszettet.)
Sun meg DT kezdetnek nem rossz, azokhoz illene egy méltó agy is... Kétféle SS agy van, a kazettás meg a menetes. A kazettás olyan, mint a (rendesebb) váltós bringáké, csak rövidebb a kazettatest. Cserében szélesebb az agyperem-távolság, így erõsebb kerék építhetõ vele, illetve nem éri aránytalanul nagy terhelés a hajtásoldali küllõket. Az elõnye az, hogy bármilyen láncvonal beállítható vele a lánckerék mellé tett hézagológyûrûkkel, illetve az áttétellel is könnyebben lehet variálni.
A menetes agyak általában olcsóbbak, nekik nincs saját szabadonfutó szerkezetük, hanem racsnis lánckereket kell rájuk felekerni. Ha viszont feltekered, az ott meg is áll egy adott helyen, és meghatározza a láncvonalat, amit az agynál nem tudsz különösképpen befolyásolni, a hajtómûvel kell utánamenni. A láncvonal ilyenkor 55-57mm körül fog alakulni, ami kb. a szokványos monti hajtómûvek nagytányérjának a síkja. Ha ilyen agyat használsz, akkor tehát a nagytányér helyére kell tenned azt a lánckereket, amit elõl használni kívánsz, rock ringet már nem tudsz feltenni. A kifejezetten SS felhasználásúnak szánt egytányéros, integrált tengelyes hajtómûvek ilyen aggyal nem igazán használhatóak, mert azoknak a láncvonala általában 50mm, és nem is nagyon lehet vele variálni... (Nem baj, úgyis drágák.)
A Truvativ Howitzer középcsapágyak viszont elérhetõk többféle tengelyhosszal, van 56mm-es láncvonalhoz való kivitel is, és ha arra felraksz egy Howitzer-es hajtómûvet, akkor annak annyi is lesz a láncvonala, még ha nem is pont Truvativ gyártmányú. Egy ilyen megoldásról láthatsz képet a 1504-es hozzászólásomban. (Láthatod, hogy a váltópapucsos izét levettem, és a bal oldalról áttettem a tengelytartót a jobb oldalra. A bal oldalon simán a papucsban van a tengely, és a csavarja közvetlenül a feszítõcsavarra támaszkodik.)
Nekem egy Bike+ Halifax agyam van, menetes, nem tárcsás. Azóta létezik tárcsás kivitelben is, illetve már csak abban. Talán ez a legolcsób, használható minõségû SS agy, kb 7000 Ft. Mióta ebben a vázban van, kapott már az arcára néhányszor, egyelõre bírja, de igazából nem durvulásra tervezték. Mivel te meglévõ biciklit alakítasz át, a hajtómûved adott, neked inkább a kazettás agyat javaslom, azzal hozzá tudod igazítani a láncvonalat a meglévõ hajtómûhöz, bár drágább (14-15e újonnan), de mindig olcsóbb, mint menetes agy + új hajtómû... Talpas lánckereket tegyél rá, ne csak egy kb 1mm széles részen nyomja a kazettát. (Van is egy 17 fogú a piactéren egy ezresért, elég jól néz ki, bár nem tudom, mennyire kopott. De más fogszámokat is kaphatsz, pl. a Várban. )
Apropó, áttétel. Dirtre, enyhe terepre jó a 32/16 vagy 34/16. Utóbbival akár túrázni is lehet, mert ki lehet tekerni 30-ig, ugyanakkor simán fel lehet vele mászni minden, épített úton elõforduló emelkedõre. 'Rosszkantrizni jó a 34/18 vagy 32/18, bár utóbbival már elég kínszenvedés eltekerni a tett helyszínére. Igazán durva terepi emelkedõn persze ezzel az áttétellel is ki kell állni, ezért fontos a jól tapadó gumi. Ez a Kenda nem tudom, milyen. (Nekem Specialized-et ajánlottak a gumitopicban laza talajra, de aztán Conti Explorert tudtam szerezni jó áron.) A rövid láncvilla is segít a kipörgés elodázásában.
Ezzel a vázzal bármilyen áttétel-kombinációt össze lehet hozni, az epikus hosszúságú papucsok még azt is lehetõvé teszik, hogy mondjuk 32/16-hoz elõször benne hagysz a szükségesnél egy láncszempárral többet, a papucsok végéhez közel állítva a tengelyt. Aztán, ha úgy találod, hogy nem elég haladós, vagy nem elég mászós, válthatsz 34/16-ra vagy 32/18-ra ugyanazzal a lánccal, csak egy kicsit elõrébb téve a tengelyt. Ha meg beválik a 32/16, elõbbre teheted a kereket és kiveheted a plusz szemet, mindenesetre kivenni mindig egyszerûbb, mint betoldani...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!
#1503
Írta 2009. január 10. - 19:02

double track? mit akarsz csinálni azzal a bringával?
az nem dh felni?
Az általa nyitott topicban írta a srác, hogy egy Mongoose Fireballról van szó. Az a váz szinte könyörög az ütömvágom bánásmódért... Akitõl én vettem a Thunderballt, az is "merev farú DH"-ra használta addig. Szóval itt most nem egy 7 kg-os fixi készül...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!
#1504
Írta 2009. január 10. - 12:05

#1505
Írta 2009. január 09. - 22:25

jah és mégegyet! Ha teljesen új kereket akarok hátulra akkor miylen alkatrészeket ajánlasz felni+küllõ+gumi megvan sun double track+dt küllõk+ ami van egy kenda köpeny! többit mit ajánlasz? jah és hátulra tárcsa és árban legyen ne legyen a csillagos ég
a double track megdobja majd egy kicsit a kiadást!:-S
a double track megdobja majd egy kicsit a kiadást!:-S
#1506
Írta 2009. január 09. - 22:17

köszi szépen a választ és bocsi még 1x a topoicért:S:S:D
Az átalakítást meg lehetséges rábízom egy okosabb emberre! Amúgy kész bicót szeretnék átalakítani! Köszike a választ!és örülök!
Az átalakítást meg lehetséges rábízom egy okosabb emberre! Amúgy kész bicót szeretnék átalakítani! Köszike a választ!és örülök!
#1507
Írta 2009. január 08. - 20:49

Na, ez itt az "authentic" Single Speed topic, sjano, hol vagy?
Szóval, az ötlet jó. Nekünk egy Mongoose Thunderball vázra épített SS-ünk van, és nagyon élvezetesen használható.
Ennek a váznak vízszintes papucsa van, és beépített feszítõje (nem lánc- hanem tengelypozíció-állító), méghozzá igen széles tartományban állítható. Ha jól tudom, a Fireball ugyanilyen, bár olyat még csak képen láttam.
Elsõ kérdés, hogy egy komplett bicót akarsz-e átalakítani, vagy csak a vázad van meg.
Ha az elõbbi, akkor veszel egy single speed átalakító kitet kazettához (egy -két lánckerék, meg pár hézagológyûrû, nincs 2000 Ft), leszeded a váltásrendszert meg a lánckerékcsoportot, felteszed a kit lánckerekét úgy hézagolva a kazettán, hogy egy síkban legyen a hajtó lánckerékkel, kiveszel a láncból annyit, hogy a papucsban valahol be tudd állítani a láncfeszességet (illetve új lánckerékhez esetleg érdemes új láncot is venni, akkor azt szabod le), hozzáállítod a féket a kerék új helyzetéhez, örülsz.
Ha nulláról kezdenéd az építkezést, akkor szólj, addig nem koptatom feleslegesen a billentyûzetet.
Szóval, az ötlet jó. Nekünk egy Mongoose Thunderball vázra épített SS-ünk van, és nagyon élvezetesen használható.
Ennek a váznak vízszintes papucsa van, és beépített feszítõje (nem lánc- hanem tengelypozíció-állító), méghozzá igen széles tartományban állítható. Ha jól tudom, a Fireball ugyanilyen, bár olyat még csak képen láttam.
Elsõ kérdés, hogy egy komplett bicót akarsz-e átalakítani, vagy csak a vázad van meg.
Ha az elõbbi, akkor veszel egy single speed átalakító kitet kazettához (egy -két lánckerék, meg pár hézagológyûrû, nincs 2000 Ft), leszeded a váltásrendszert meg a lánckerékcsoportot, felteszed a kit lánckerekét úgy hézagolva a kazettán, hogy egy síkban legyen a hajtó lánckerékkel, kiveszel a láncból annyit, hogy a papucsban valahol be tudd állítani a láncfeszességet (illetve új lánckerékhez esetleg érdemes új láncot is venni, akkor azt szabod le), hozzáállítod a féket a kerék új helyzetéhez, örülsz.
Ha nulláról kezdenéd az építkezést, akkor szólj, addig nem koptatom feleslegesen a billentyûzetet.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!
#1508
Írta 2008. december 24. - 12:26

#1509
Írta 2008. december 24. - 09:58

Single speed, single speed, single all he way,
Oh what fun is to ride on a one gear driven "bejk"... :-))
(Egyébként nekem a kedvenc karácsonyi dalom az, ami az elsõ szám azon a lemezen, aminek a borítója Bikertigger avatarja. "Six o'clock on a christmas morning...")
Oh what fun is to ride on a one gear driven "bejk"... :-))
(Egyébként nekem a kedvenc karácsonyi dalom az, ami az elsõ szám azon a lemezen, aminek a borítója Bikertigger avatarja. "Six o'clock on a christmas morning...")
#1510
Írta 2008. december 06. - 23:30

az ezüstnél nagyobb hõfokon olvad a réz (2-30 fokkal, ötvözettõl függõen), ezért ad erõsebb kötést a réz.
ezek szerint én elmondom pl Pajtibának hogy milyen papucsot szeretnék (pl hogy nézzen ki és viszek neki egy képet róla vagy lerajzolom valahogy gusztusosan) és cakkpakk meg is csinálja? az jó lenne (vagy lehet hogy én értem félre?)
ezek szerint én elmondom pl Pajtibának hogy milyen papucsot szeretnék (pl hogy nézzen ki és viszek neki egy képet róla vagy lerajzolom valahogy gusztusosan) és cakkpakk meg is csinálja? az jó lenne (vagy lehet hogy én értem félre?)
#1511
Írta 2008. december 05. - 23:24

1: a keményforrasztás nem egyenlõ az ezüstforrasztással.
2: papucsot csak nagyritkán raknak fel ezüsttel, az nem arra való. ott majdnem mindig rézötvözetet használnak. mondjuk abban tényleg van ezüst, olyan két-három százalék.
2: papucsot csak nagyritkán raknak fel ezüsttel, az nem arra való. ott majdnem mindig rézötvözetet használnak. mondjuk abban tényleg van ezüst, olyan két-három százalék.
#1512
Írta 2008. december 05. - 20:22

Szerintem inkább forrasztót keress, mert ezek a papucsok hivatalosan kemény (ezüst) forrasztással kerülnek a helyükre.
De keresd Pajti bát-t, abban nem lehet hiba.
De keresd Pajti bát-t, abban nem lehet hiba.
#1513
Írta 2008. december 05. - 18:00

Mindketten megteszik ezt helyetted.
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?
Would you, Quintus? Would I?
#1514
Írta 2008. december 05. - 17:23

köszi szépen
akkor már csak azt kell megálmodnom hogy milyen papucs legyen (na meg megcsinálni is).
akkor már csak azt kell megálmodnom hogy milyen papucs legyen (na meg megcsinálni is).
#1515
Írta 2008. december 05. - 17:16

SzabóZé - sala tudja
Pajti bá - www.bajnokszerviz.hu
Az enyémet Zé csinálta: http://www.kz.hu/ezm...apucs_kicsi.jpg
Pajti bá - www.bajnokszerviz.hu
Az enyémet Zé csinálta: http://www.kz.hu/ezm...apucs_kicsi.jpg
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?
Would you, Quintus? Would I?
#1516
Írta 2008. december 05. - 17:03

tud valaki egy jó hegesztõt pesten? acélt kéne csúsztatópapucsosra varázsolni.
köszi
köszi
#1517
Írta 2008. november 30. - 23:29

Köszi srácok!
Kisherceg:Aha!Most rm65 de fekete.Az XTR meg jó lesz.
Sisqo: Az áttételem majdnem3:1 (32:11) elég combos szerintem ráadásul a városba elég. Normális ez a Continental Grand prix külsõ a maga 195grammjával.
A fék meg olcsó volt és most már tudom miért is panaszkodnak a sid hurkaságára.
Remélem a jövõ évig kibírja úgyis csak egy versenyen akarok indulni.
Akkorra meg rakok fel külsõt normálisat
Vredestein killer bee lesz vagy mi.
Mégyszegyszer kösz.
Kisherceg:Aha!Most rm65 de fekete.Az XTR meg jó lesz.
Sisqo: Az áttételem majdnem3:1 (32:11) elég combos szerintem ráadásul a városba elég. Normális ez a Continental Grand prix külsõ a maga 195grammjával.
A fék meg olcsó volt és most már tudom miért is panaszkodnak a sid hurkaságára.
Remélem a jövõ évig kibírja úgyis csak egy versenyen akarok indulni.
Akkorra meg rakok fel külsõt normálisat

Mégyszegyszer kösz.

#1519
Írta 2008. november 30. - 21:23

szép dög de ehhez az áttételhez meg szerinem egy normális gumi dukál (a fék meg jó a sid-re)
#1520
Írta 2008. november 30. - 15:45

Szép a crux, de ehhez a hátsó agyhoz (DT 240?) meg a villához azért egy kicsivel jobb fék dukál.