Sosem szerettem a fizikát, de 800C-on a vas már vörösen izzik nem?
Én nem lángolnék... na majd eldönti a gazdi!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:40
#1461
Írta 2009. február 11. - 16:57
#1462
Írta 2009. február 11. - 16:49
Sziasztok!
Gondolom ezek a tartok rezzel vannak felforrasztva, igy 1100 oC-re kell heviteni.
Ez nem bantja a csovet? Kilagyulas vagy ilyesmi?
Koszonom:
Mandruc
nem kell oda 1100 oC! tiszta rézzel szinte sosem forrasztanak, a keményforrasztáshoz használt ötvözetek 600-900 oC körül szoktak megfolyni. vannak persze kivételek, de szerintem a muffolt vázakat 700-800 oC körül forrasztják. ha ragaszkodsz a lánghoz, úgy csináld hogy megfogod a szemet/konzolt egy fogóval, melegítsd, aztán egyszer csak elválik a váztól. én pb-gázzal csinálnám, biztonságosabb. és nehogy lelocsold utána, hagyd lassan kihûlni!
reszelni nyilván még biztonságosabb, de azért nem kell félni a tûztõl. ha nem szarakodsz, nem fog kilágyulni.
#1463
Írta 2009. február 11. - 14:50
hagyd a p*csába a melegítést, nem kell egy képzõmûvész kézügyessége ahhoz, hogy az említett csiszoló eszközökkel ne lehetne szépen megcsinálni. Gyorsabb, egyszerûbb és a felesleges hõkezelés is elmarad...de kigyulladni azért nem fog, ha mégis így döntesz
#1464
Írta 2009. február 11. - 14:05
Sziasztok!
Koszonom a valaszokat. A bowdenhazat valahogy csak at lehet huzni-vonni.
Azon a biciklin, ahol ezt a megoldast lattam, ott volt egy erre a celra kialakitot
gumi szigetelo a vazba furt lyukban. Nem tudom, ilyet lehet-e kapni.
Igazabol a tobbi resz eltavolitasa volt szamomra kerdeses. Gondolom
ezek a tartok rezzel vannak felforrasztva, igy 1100 oC-re kell heviteni.
Ez nem bantja a csovet? Kilagyulas vagy ilyesmi?
Koszonom:
Mandruc
Koszonom a valaszokat. A bowdenhazat valahogy csak at lehet huzni-vonni.
Azon a biciklin, ahol ezt a megoldast lattam, ott volt egy erre a celra kialakitot
gumi szigetelo a vazba furt lyukban. Nem tudom, ilyet lehet-e kapni.
Igazabol a tobbi resz eltavolitasa volt szamomra kerdeses. Gondolom
ezek a tartok rezzel vannak felforrasztva, igy 1100 oC-re kell heviteni.
Ez nem bantja a csovet? Kilagyulas vagy ilyesmi?
Koszonom:
Mandruc
#1465
Írta 2009. február 10. - 18:22
sarokcsiszolóra flex, valamint csiszolókorong igény szerint, a legfinomabb alakításhoz reszelõ, csiszolópapír.
#1466
Írta 2009. február 10. - 16:42
#1467
Írta 2009. február 10. - 15:03
egy ilyen régi acélváz kibírja a lyukat, a kulacstartó szemtõl sincs semmi baja. bár szerintem is fölösleges furkálni.
#1468
Írta 2009. február 10. - 13:38
megfúrod a vázat => lesz két luk... ok.
de a bowdenházat hogy fûzöd át rajta? nekem van olyan gépem (pont a fixi) aminek ilyen a felsõcsöve, de annak belül fut egy másik csõ, mert simán áttolom rajta a bowdenházat.
én amúgy nem mernék megfúrni egy orszgúti felsõcsövet: szerintem gyengíti az anyagot, belemegy a víz (gyári luknál ugye nem!) stb.
én is levágtam a fölösleges dolgokat a vázról: óvatosan sarokcsiszolóval (aka. flex) majd csiszolás. Szerintem nem gáz vágni, bár tény hogy kemény volt az anyag, szép fehér volt a szikrája...
de a bowdenházat hogy fûzöd át rajta? nekem van olyan gépem (pont a fixi) aminek ilyen a felsõcsöve, de annak belül fut egy másik csõ, mert simán áttolom rajta a bowdenházat.
én amúgy nem mernék megfúrni egy orszgúti felsõcsövet: szerintem gyengíti az anyagot, belemegy a víz (gyári luknál ugye nem!) stb.
én is levágtam a fölösleges dolgokat a vázról: óvatosan sarokcsiszolóval (aka. flex) majd csiszolás. Szerintem nem gáz vágni, bár tény hogy kemény volt az anyag, szép fehér volt a szikrája...
#1469
Írta 2009. február 10. - 13:02
nekem egyszer elég volt fûrésszel/reszelõvel ilyen váltókar konzolt lemûteni, rohadt kemény anyagból van. szerintem melegítsd le, szinte semmi nem fog maradni alatta. a váltótartót nyilván vágni kell.
a fúrást ki kell bírnia. ha nagyon vékonyfalú a csõ, a fejcsõhöz közel farigcsálj.
néhány vázon a lyuk elõtt kicsit be van horpasztva a csõ, így nem kell nagy oválist reszelni, hogy szépen be lehessen vezetni a bowdenházat. ha már a kezemben lenne a láng, így csinálnám.
a fúrást ki kell bírnia. ha nagyon vékonyfalú a csõ, a fejcsõhöz közel farigcsálj.
néhány vázon a lyuk elõtt kicsit be van horpasztva a csõ, így nem kell nagy oválist reszelni, hogy szépen be lehessen vezetni a bowdenházat. ha már a kezemben lenne a láng, így csinálnám.
#1470
Írta 2009. február 10. - 11:44
Sziasztok!
Szeretnek epiteni egy egysebesseges kerekpart (flip-flop). A vazrol a kepen lathato reszeket szeretnem eltavolitani (valtokartarto, bowdenvezeto, valtotarto szem a papucsrol).
1. A kerdesem az, hogy ezt melegitessel celszeru megtenni, vagy
vagassal, reszelessel, csiszolassal?
A hatso fek bowdent bevezetnem a felsocsobe elol, majd ki hatul ugy, hogy lyukat furok a felsocsobe.
2. Kifurhatom a felsocsovet ugy, hogy ne menjen a vaz hasznalhatosaganak rovasara? (a holgynek, akinek a gep keszul van egy ilyen megoldasu orszagutija, ahol utolag furtak a lyukat ra.)
Koszonom a segitseget elore is.
Szeretnek epiteni egy egysebesseges kerekpart (flip-flop). A vazrol a kepen lathato reszeket szeretnem eltavolitani (valtokartarto, bowdenvezeto, valtotarto szem a papucsrol).
1. A kerdesem az, hogy ezt melegitessel celszeru megtenni, vagy
vagassal, reszelessel, csiszolassal?
A hatso fek bowdent bevezetnem a felsocsobe elol, majd ki hatul ugy, hogy lyukat furok a felsocsobe.
2. Kifurhatom a felsocsovet ugy, hogy ne menjen a vaz hasznalhatosaganak rovasara? (a holgynek, akinek a gep keszul van egy ilyen megoldasu orszagutija, ahol utolag furtak a lyukat ra.)
Koszonom a segitseget elore is.
#1471
Írta 2009. február 09. - 18:29
Shimano Tiagra BL-R550
Erre való, és nem egy összeg ~2800Ft/pár. Én is sima v fékkarral raktam össze, de felejtõs.
Erre való, és nem egy összeg ~2800Ft/pár. Én is sima v fékkarral raktam össze, de felejtõs.
#1472
Írta 2009. február 09. - 15:00
Shimano exage (régi) egyforgáspontos fék, 1000ft-os avid V-fékkar...picit kemény érzésre, de tökéletesen használható nekem...
#1473
Írta 2009. február 09. - 12:58
elvileg lehet, gyakorlatban szokott mûködni, vagy legalábbis jobb mint egy fix v-fékkar
#1474
Írta 2009. február 09. - 12:55
az sem lesz jó
canti kar kb 12-15mm-t húz
állitható karok 18-25mm ig
canti kar kb 12-15mm-t húz
állitható karok 18-25mm ig
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1475
Írta 2009. február 08. - 22:07
#1476
Írta 2009. február 08. - 18:05
igen de nagyon "kemény" lesz az érzés
szerezz canti kart hozzá
Shimanonak van
szerezz canti kart hozzá
Shimanonak van
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1477
Írta 2009. február 08. - 18:00
#1478
Írta 2009. február 05. - 20:11
Hö, király. Akkor elég egy hézagolós középcsapágy egyik hézagolóját a bal helyett a jobb oldalra tenni, hogy egy szokványos, 50mm-es láncvonalú hajtómû jó legyen hozzá. (Vagy 113 mm-es tengely helyett 118-as, és akor szimmetrikus is.)
Kõcsirke:
Az olyan, mint a kis zöld fakocka. Ami nagy piros vasgolyónak indult, csak elb...ták.
Kõcsirke:
Az olyan, mint a kis zöld fakocka. Ami nagy piros vasgolyónak indult, csak elb...ták.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!
#1479
Írta 2009. február 04. - 22:10
nem tudja valaki "véletlenül" a B+ Denver láncvonalát
akkor megvalaszolom a sajat kerdesem, itt talaltam egy regi hozzaszolasban:
Bike+ Denver agy hátul, Dicta racsnival, 52 mm láncvonal
http://forum.bikemag...p?t=2593&page=5
2StUpId2ShIfT