Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#3041
madve

madve

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 537 hozzászólás
Sziasztok!
Tocsa!
nos a nem rugós láncfeszítõ, szerintem házi ekecs ügy.én csináltam.a lényege hogy nem jó a vékony acéllemezbõl készült, mert összevissza hajlik.Alu-ból kell csinálni vagy csináltatni.
de szerintem jobb a rugós, mert a monti lánctányérok is oválisak egy haloványit(én legalább is úgy vettem észre), s ezért néha túlságosan feszít a fix feszítõ.
ennyi.

#3042
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Tisztelt SingleSpeed tapasztalt emberek!

(Sajna a fórum kersõ a "half chain link" kulcsszavakra nem adott találatot, a szavakra egyenként meg nincs értelme keresni. Ezért fordulok ide. Bocs, ha már lett volna.)

Szóval. Adott egy függõleges papucsos MTB váz. A papucs átvariálása kizárva, ezt léci tekintsük adottnak. Ha SingleSpeed rendszeren gondolkozok, akkor kb mekkora az esélye (százalékban kb) annak így látatlanban, hogy láncfeszítõre kényszerülök? Nektek van tapasztalatotok! Mennyire kell feszesnek lenni a láncnak?

Ha tételezzük föl, hogy gond van, akkor van egy ilyen kis okosság:
http://www.spicercyc...t_desc=Mountain

Ezzel van tapasztalata valakinek? Mennyire oldja meg a problémás eseteket? Azaz a láncfeszítõ szükségének esélyét mennyire csökkenti? Van-e valamilyen ellenjavallat?
Ha mégis láncfeszítõre kerülne a sor, akkor tudtok-e fixen beállítható (csavarral rögzítem, nem rugós elven feszítõ) láncfeszítõrõl?

A válaszokat elõre is köszönöm!
--
tocsa

#3043
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
szeretnék megkérni mindenkit, hogy ebben a topikban a továbbiakban technikai jellegû kérdések megvitatása történjen.

a félreértések és az esetleges sértõdések megelõzésére: a csetelõs, priviben is megbeszélhetõs, adok/veszekes (bár ez itt nem jellemzõ) jellegû hozzászólások a továbbiakban törlésre kerülnek. további beszélgetésekre, szervezkedésekre, stb. a megmozdulásban vagy a lokálpatriótákban vagy a szabadonfutóban van lehetõdég (gyk.: szabadon választható)

köszönöm


#3044
compressor

compressor

    vendég

  • fórumtag
  • 173 hozzászólás

ha jol emlekszem 2x en nyertem abban a bizonyos "TANKOS" jatekban! (csak valasz a pancsernek!


te csak egy pacser vagy búvár!:-)
összejöttél már a shakirával?

ez mennyiben kapcsolódik a single speed témához? #2.
"Boldogok a heringek...."

#3045
buvar

buvar

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
ha jol emlekszem 2x en nyertem abban a bizonyos "TANKOS" jatekban! (csak valasz a pancsernek!

ez mennyiben kapcsolódik a single speed témához?
A világon minen 5. ember kínai!!

#3046
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Extra hosszú hajtókarnak szerintem a világon semmi értelme nincs. Ugyanaz, mintha kisebb áttételt raknál föl. Sokkal értelmesebb a lábad hosszához választani hajtókarhosszt, amit te hatékonyan/kényelmesen tudsz tekerni, és utána ahhoz áttételt.

#3047
nexus8

nexus8

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
EBBnek teflonspré meg zsír kell és akkor visszavesz a hangból. Az alugépem is recseg, mint egy varnyú, pedig semmi baja, legalább hallják, ha jövök.

#3048
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás
könnyebben leér a pedál durva terepen, kevésbé tudsz pörgetni.

ezeket szokták említeni, de szerintem az extra nyomatékhoz képest elhanyagolható hátrányok.

#3049
gkulcsar

gkulcsar

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Az EBB csikorgása nem zavar?
Nem láttam még ilyet, csak a neten olvastam sok helyen, hogy elég komoly küzdések vannak ez ügyben...
Részemrõl az újfajta On-One sliding dropout a nyerõ, de vajon lehet hozzá kapni papucsot? Merthogy ha csak a vázt rendeli meg az ember, akkor nem adnak hozzá....
Ja, és ha már olvasgatom a Tinbredes oldalt, kinek mi a véleménye a hajtókar hosszának növelésérõl SS esetén? A pali áradozik róla, de nincs ennek negatív hatása is?

#3050
nexus8

nexus8

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Nekem egyszer nem került vissza ugyanabba a pozícióba a kerék, miután visszaraktam, pár mm és teljesen máshogy fog a fék, a láncot utánfeszítve szintén mászik az egész arrébb. Feszítõm van mindkét oldalt, de gáz állítgatni állandóan a kereket szemre, mikor is van középen. Tárcsás SS vázak vagy EBBsek vagy az egész felfogatás mozog együtt a fékkonzollal, mint a PolarXen, másféle tárcsás csúszósról még nem hallottam.

#3051
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Van nagyon sok csuszopapucsos, ami tarcsafekes es ott sincs gond a fekallitassal. Defekt eseten miert is kell a feket allitgatni? Mas attetelt raksz vissza, vagy mas lancot? Nekem V-fekes csuszopapucsos van, de nagyon konnyu kezelni, foleg, ha van egy olyan kis feszitod, mint ami az avataromban van.

Merida CX500


#3052
nexus8

nexus8

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
SS titán vázban már én is érdekelt vagyok, agyváltót használok fékekkel, de a tuti szerintem az excenteres középcsapágyas a lánchosszállításhoz. A csúszópapucsos megoldás rémálom a v fékhez, defekt esetén hosszú percek a kerékállítgatás fékállítgatással egybekötve, tárcsafékrõl el lehet feledkezni helybõl. Az EBB-s váznál viszont kerékcsere egy klikk, fék és kerékpozíció nem változik és a láncfeszítés is csak egy imbuszkulcshúzás. Nektek van tapasztalatotok ilyen vázzal? Tervezem megvételét..
A Setavento is gyárt rendelésre olcsón.
http://www.setavento...me_Photos.shtml
Más EBB SS titán váz gyártók:
http://www.spicercyc...t_desc=Mountain
http://easywebshop.c...speed_steve.htm
de a király a Pakalolo Baby az alján
http://www.highticyc...m/framesets.htm

#3053
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
itt a folytatás