Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3055 hozzászólás a témában

#3041
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Tocsa, elõször rakd össze a bicajt, ki fog derülni, hogy kell-e egyáltalán feszítõ. Legfeljebb 2-800 km-enként (hasból mondtam) cseréled újra a láncod, mert a régi annyira megnyúlt, hogy ugrik a fogakon.
Vagy láncfeszítõt (rögzített, de állítható, ill. rugós) építesz a gépre. Csavarjának megvan a hely. Én régi rossz hátsó váltó kanalát hajlítgattam be, egyik görgõ a végén, másikat felfúrtam. Munkába nem állt, de nagyon pengén néz ki. :) Kábelkötegelõvel még jól fel is tudod kötniVagy még vehetsz Pointot is.
Félláncszemmel is csak idõlegesen lesz jó a lánchosszod, a lánc kopásától úgyis belazul.

És olvasd a fórumot.

Madve írtad
"de szerintem jobb a rugós, mert a monti lánctányérok is oválisak egy haloványit"
Nem a racsnik, khm.. tökéletlen koncentrikussága okozza a lánc feszülést-lazulást?

#3042
gkulcsar

gkulcsar

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Hm, szóval kontraféket szeretnél. Szerintem inkább ne :-) Elõnyét nem látom, hátrányát annál többet. Annál még a cantilever is jobb :-)

#3043
gkulcsar

gkulcsar

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Hihi, százalékban egészen pontosan 50% az esélye, hogy láncfeszítõre van szükséged: vagy kell, vagy nem :-)
Ha nem fixit akarsz, hanem csak SS-t, akkor mi kifogásod a láncfeszítõ ellen?
Egyébként a half-chain nagyon hasznos dolog, és tekintve, hogy a lánc feszessége azért nincs nagyon precízen meghatározva (tehát lóghat is egy kicsit), van rá esély, hogy megúszod feszítõ nélkül. Ha ráadásul a racsnis lánckereket és a hajtókaron lévõ lánckereket is szabadon tudod különbözõ fogszámúra cserélgetni, akkor gyakorlatilag biztos, hogy elõ tudsz állítani olyan áttételt, ami jó lesz. Ha jól emlékszem, 2 fogszám összesen az elsõ és hátsó lánckereken jelent egy láncszemet. Vagyis mondjuk egy 32-16-hoz pont egy szemmel kell több, mint a 34-16-hoz, vagy a 32-18-hoz. Asszem Sheldon Brown-nál lehet ilyenekrõl olvasni. Ha nincs ilyen "fél láncszemed", akkor a 2-bõl 4 lesz, ezzel már melósabb sakkozni.
Apró problémát jelent a lánc kopása miatti nyúlás, de ahogy fent is írtam, egy kis lógás belefér, meg azért egy új lánc sem olyan drága, és nem valószínû, hogy havonta kellene cserélgetni... Szóval szerintem hajrá! :-)

#3044
madve

madve

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 537 hozzászólás
Sziasztok!
Tocsa!
nos a nem rugós láncfeszítõ, szerintem házi ekecs ügy.én csináltam.a lényege hogy nem jó a vékony acéllemezbõl készült, mert összevissza hajlik.Alu-ból kell csinálni vagy csináltatni.
de szerintem jobb a rugós, mert a monti lánctányérok is oválisak egy haloványit(én legalább is úgy vettem észre), s ezért néha túlságosan feszít a fix feszítõ.
ennyi.

#3045
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Tisztelt SingleSpeed tapasztalt emberek!

(Sajna a fórum kersõ a "half chain link" kulcsszavakra nem adott találatot, a szavakra egyenként meg nincs értelme keresni. Ezért fordulok ide. Bocs, ha már lett volna.)

Szóval. Adott egy függõleges papucsos MTB váz. A papucs átvariálása kizárva, ezt léci tekintsük adottnak. Ha SingleSpeed rendszeren gondolkozok, akkor kb mekkora az esélye (százalékban kb) annak így látatlanban, hogy láncfeszítõre kényszerülök? Nektek van tapasztalatotok! Mennyire kell feszesnek lenni a láncnak?

Ha tételezzük föl, hogy gond van, akkor van egy ilyen kis okosság:
http://www.spicercyc...t_desc=Mountain

Ezzel van tapasztalata valakinek? Mennyire oldja meg a problémás eseteket? Azaz a láncfeszítõ szükségének esélyét mennyire csökkenti? Van-e valamilyen ellenjavallat?
Ha mégis láncfeszítõre kerülne a sor, akkor tudtok-e fixen beállítható (csavarral rögzítem, nem rugós elven feszítõ) láncfeszítõrõl?

A válaszokat elõre is köszönöm!
--
tocsa

#3046
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
szeretnék megkérni mindenkit, hogy ebben a topikban a továbbiakban technikai jellegû kérdések megvitatása történjen.

a félreértések és az esetleges sértõdések megelõzésére: a csetelõs, priviben is megbeszélhetõs, adok/veszekes (bár ez itt nem jellemzõ) jellegû hozzászólások a továbbiakban törlésre kerülnek. további beszélgetésekre, szervezkedésekre, stb. a megmozdulásban vagy a lokálpatriótákban vagy a szabadonfutóban van lehetõdég (gyk.: szabadon választható)

köszönöm


#3047
compressor

compressor

    vendég

  • fórumtag
  • 173 hozzászólás

ha jol emlekszem 2x en nyertem abban a bizonyos "TANKOS" jatekban! (csak valasz a pancsernek!


te csak egy pacser vagy búvár!:-)
összejöttél már a shakirával?

ez mennyiben kapcsolódik a single speed témához? #2.
"Boldogok a heringek...."

#3048
buvar

buvar

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
ha jol emlekszem 2x en nyertem abban a bizonyos "TANKOS" jatekban! (csak valasz a pancsernek!

ez mennyiben kapcsolódik a single speed témához?
A világon minen 5. ember kínai!!

#3049
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Extra hosszú hajtókarnak szerintem a világon semmi értelme nincs. Ugyanaz, mintha kisebb áttételt raknál föl. Sokkal értelmesebb a lábad hosszához választani hajtókarhosszt, amit te hatékonyan/kényelmesen tudsz tekerni, és utána ahhoz áttételt.

#3050
nexus8

nexus8

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
EBBnek teflonspré meg zsír kell és akkor visszavesz a hangból. Az alugépem is recseg, mint egy varnyú, pedig semmi baja, legalább hallják, ha jövök.

#3051
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás
könnyebben leér a pedál durva terepen, kevésbé tudsz pörgetni.

ezeket szokták említeni, de szerintem az extra nyomatékhoz képest elhanyagolható hátrányok.

#3052
gkulcsar

gkulcsar

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Az EBB csikorgása nem zavar?
Nem láttam még ilyet, csak a neten olvastam sok helyen, hogy elég komoly küzdések vannak ez ügyben...
Részemrõl az újfajta On-One sliding dropout a nyerõ, de vajon lehet hozzá kapni papucsot? Merthogy ha csak a vázt rendeli meg az ember, akkor nem adnak hozzá....
Ja, és ha már olvasgatom a Tinbredes oldalt, kinek mi a véleménye a hajtókar hosszának növelésérõl SS esetén? A pali áradozik róla, de nincs ennek negatív hatása is?

#3053
nexus8

nexus8

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Nekem egyszer nem került vissza ugyanabba a pozícióba a kerék, miután visszaraktam, pár mm és teljesen máshogy fog a fék, a láncot utánfeszítve szintén mászik az egész arrébb. Feszítõm van mindkét oldalt, de gáz állítgatni állandóan a kereket szemre, mikor is van középen. Tárcsás SS vázak vagy EBBsek vagy az egész felfogatás mozog együtt a fékkonzollal, mint a PolarXen, másféle tárcsás csúszósról még nem hallottam.

#3054
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Van nagyon sok csuszopapucsos, ami tarcsafekes es ott sincs gond a fekallitassal. Defekt eseten miert is kell a feket allitgatni? Mas attetelt raksz vissza, vagy mas lancot? Nekem V-fekes csuszopapucsos van, de nagyon konnyu kezelni, foleg, ha van egy olyan kis feszitod, mint ami az avataromban van.

Merida CX500


#3055
nexus8

nexus8

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
SS titán vázban már én is érdekelt vagyok, agyváltót használok fékekkel, de a tuti szerintem az excenteres középcsapágyas a lánchosszállításhoz. A csúszópapucsos megoldás rémálom a v fékhez, defekt esetén hosszú percek a kerékállítgatás fékállítgatással egybekötve, tárcsafékrõl el lehet feledkezni helybõl. Az EBB-s váznál viszont kerékcsere egy klikk, fék és kerékpozíció nem változik és a láncfeszítés is csak egy imbuszkulcshúzás. Nektek van tapasztalatotok ilyen vázzal? Tervezem megvételét..
A Setavento is gyárt rendelésre olcsón.
http://www.setavento...me_Photos.shtml
Más EBB SS titán váz gyártók:
http://www.spicercyc...t_desc=Mountain
http://easywebshop.c...speed_steve.htm
de a király a Pakalolo Baby az alján
http://www.highticyc...m/framesets.htm

#3056
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
itt a folytatás