Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed
#1541
Posted 2008. October 17. - 15:41

#1542
Posted 2008. October 14. - 14:33

Annyi lenne a gondom hogy 1 agyvásárlás elõtt állok és kicsit spórolni szeretnék rajta mert anyagi forrásaim korlátozottak (10k alá szorítani az agy árát). Néztem is 1et hát fõleg streetre kéne és arra szernintetek megfelel egy 2ipari csapágyas freewheel? vagy naon gáz?
am itt lehet megtalálni: http://bemp.hu/fireeye.html és Excelerant RS10FW a neve
Köszi elõre is!!
#1543
Posted 2008. October 13. - 20:40

zirp
elárulod hol szereztél euro-asia lánckereket?
Sajnos nincs semmi titok,
Ebayen rendeltem, vagyonert :-(
#1544
Posted 2008. October 13. - 17:58

#1545
Posted 2008. October 13. - 15:48

szerintem mindkettõ 3/32x1/2
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1546
Posted 2008. October 13. - 15:41

Would you, Quintus? Would I?
#1547
Posted 2008. October 13. - 15:26

Ha jól értem, akkor a Miche-nek a lánckeréktarója a közdarab a kétféle menet között?
Nem. Van egy jobbos menet, arra tekered rá a lánckeréktartót (ez rendes jobb menetes). Arra rátolod magát a lánckereket, majd az egészet oldalról rögzíted egy kontraanyával (balmenet).
Így:

Nem tudom, mi értelme van. Pályán tudtommal nem használnak kontranyát hagyományos rendszerrel (pl. DA), ott a lánckerék feszül rá. Itt meg kötelezõ kontraanyát használni...
Mindegy, ez úgyis egy másik topic témája

#1548
Posted 2008. October 13. - 10:34

Would you, Quintus? Would I?
#1549
Posted 2008. October 13. - 09:17

Fel, de csak egyszer.
Más a menet.
fixi:
Angol/ISO: 1.29" x 24 TPI
Campa / Phil Wood: 1.32" x 24 TPI
ss:
1.37" x 24 tpi
Persze lehet, hogy én valamit rosszul csinaltam, de a Miche agyon többször cserélgettem Miche gyari lanckerektartot, kulonbozo meretu Dicta (ami nem Shimano, de elvben pont olyan a menete) racsnikat
es most egy Eur-Asia palya lanckerek van rajta,

es meg sosem volt semmi problema...
az igaz, hogy a kontraanya menete nem azonos a shimano es a miche agyon...
#1550
Posted 2008. October 13. - 08:01

A régebbi, menetes Shimano outi agyak is 1,37"-osak?
Bike+-on kívül milyen agyara tudom rátenni ezt a racsnit ami kicsit "minõségibb", és itthon is kapható( és nem bmx agy)?
#1551
Posted 2008. October 12. - 22:14


fixi:
Angol/ISO: 1.29" x 24 TPI
Campa / Phil Wood: 1.32" x 24 TPI
ss:
1.37" x 24 tpi
Would you, Quintus? Would I?
#1552
Posted 2008. October 12. - 20:21



#1553
Posted 2008. October 06. - 22:03


- Bike+ Halifax menetes SS agy (ilyet ma már nem árulnak, csak tárcsás kivitelben) Luongo, 7500Ft,
- Dicta racsni, Luongo, 3200Ft (most nem az van rajta, amit ott vettem, de mindegy),
- Bontrager Big Earl hajtómû, Bike Line at Montgomery, Pennsylvania, 68$ (Eredetileg 110$ lett volna, de errõl már levágták a kistányért rögzítõmenettel együtt, ezért megkaptam olcsóbban. Gyanítom, hogy nem SS-t akartak csinálni belõle, hanem így akarták összehozni egy sima ISIS monoblokal. Legalábbis olyat akart hozzá adni az az American Idiot...)
- Truvativ Howitzer Team monoblokk, Bringa Bt Szfvár, 9500Ft (ebike-on olcsóbb, de ott mást is érdemes rendelni, hogy megérje a postaköltség.) Az 56mm-es láncvonalhoz való verzió, ez illik az agy + racsnihoz. (Q-faktort inkább ne firtassuk.)
- SunRace CN46 lánc, Vitál Klub Szfvár, 1200-valamennyi Ft. Ez viszont nem jött be, mert nemcsak széles, de a csapok is kiállnak belõle oldalra, így hozzáér a rockringhez. Valszeg visszaállok keskeny láncra.
Van Point láncfeszítõm is, az valami 4800 Ft volt, de ehhez a vázhoz már nem kõ...
#1554
Posted 2008. October 06. - 20:03

3as hardym van de ez tökmindeggy mert az összes alu hardynak ugyan az a váza.ha egy alap váltós hardyt akarsz ss-re csinálni akkor kb8-10ezerbõl(láncfeszítõ + hátra ss kit http://bicishop.hu/d...treszek_row=341 ) kijön, de ha csak ki akarod elõször próbálni akkor azt ajánlom, hogy hagyj mindent úgy ahogy van csak aláncból vegyél ki annyit hogy ne lóbálja annyira a hátsóváltót, és ne nyúlj a váltókarokhoz, és kész is a ss. és ha esetleg tényleg megteccik, akkor váltók, váltókarok le, elad és kb meg is van a láncfeszítõ áraHali !
bocs hogy igy lebombázlak kérdésekkel de :
Hányas hardyd van ? eddig nagyából mennyit kellet rá költened ?
mire használod a biciklid ? street, dirt?
mennyi idõ alatt nyúlt meg a lánc ?
neked mennyire jött be single speed , mik a hátrányai ?
#1555
Posted 2008. October 05. - 11:52

mmm, nice, de kicsit alacsonyabb ktgvetéssel dolgozom, mint egy titán váz;)
A papucs viszont jó, van esetleg ötleted, hol kapni ilyet? Egyáltalán hogy hívják ezt a papucs megoldást?
szerintem ez egy paragon pályapapucs, csak faragtak neki egy támvillavéget, és vágtak bele két menetet. fogalmam sincs hogy mi a neve neki. ha rákeresel arra hogy carbon drive dropout, vagy split dropout, lesz találat bõven. 80$ körül árulják a spot-félét, ami egy kalap xar szerintem. még egy rozsdamentes paragon vagy egy paul is feleannyiba kerül.
#1556
Posted 2008. October 04. - 19:05

A papucs viszont jó, van esetleg ötleted, hol kapni ilyet? Egyáltalán hogy hívják ezt a papucs megoldást?
#1557
Posted 2008. October 04. - 19:02

#1558
Posted 2008. October 04. - 18:44

Ráadásul a nickekbõl úgy tûnik, hogy ö a 21st century schizoid man... Na, mindegy, megválaszolom.
és azt nem is figyeltem.. jááj..

.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#1559
Posted 2008. October 04. - 18:42

Üdv mindenkien !
Van egy UMF Hardy 4-es biciklim .Szertném single speedre átalakítani de a szerelõ szernit nem lehet mivel a váz nem alakamas rá : a kerék nem csúszatható elõre-hátra .:(
Nem tudna mégsi valki valmi megoldást találni a problémámra ?
Egy közepes minõségû single speed rendszer mennyibe kerül?
Több lehetõséged van:
- Keresel egy olyan áttétel-kombinációt, ami új lánncal pont kijön a láncvilla-hosszadhoz. Ebben segít a fixmeup. ( www.eehouse.org/fixin ) Amíg ki nem nyúlik a lánc, kipróbálhatod, hogy bejön-e neked a SS, és kitalálhatod, hogyan tovább.
- Veszel egy láncfeszítõt, amit felraksz a váltó helyére. Ha csak egy kicsit is visszaolvasol, találhatsz rá példákat.
- Lecseréled a Hardy 4-et egy Hardy Steel-re, vagy Team-re. Azok vízszintes papucsosak... (Drága)
- Szerzel excentrikus hátsóagyat, pl. White Industries Eccentric Eno. (Még drágább.)
Hogy mennybe kerül? Nehéz megválaszolni. Sok függ attól, hogy milyen agyat használsz: Menetes SS, kazettás SS, vagy kihézagolt kazettás... Monti alapú SS-en hajtómûnek inkább "lebutított" 3 tányéros CC vagy 2+ rockring hajtómûvet szoktak használni, a kifejezetten SS hajtómûvek (Truvativ Stylo 1.1, Luftalarm, Race Face...), vagy országútira a pályahajtómû még ennél is drágábbak. Hardyra meg nem javasolt valami olcsó négyszöges komfort-hajtómû, az elsõ ugrás után lekonyul...
A SS legnagyobb hátránya, hogy nem tudod kihasználni a hosszú lejtõket.
(Megírtam már az SS faq-ot, csak még kicsit csiszolgatni kell... Pedig, ha most feltettem volna valahova, elég lett volna csak linket adni...)
#1560
Posted 2008. October 04. - 18:41

bocs, lehet, h tévedek, de nem találtam arról infót, h Gates-ék kerékpárokkal, vázakkal, papucsokkal foglalkoznának. Õk csak a hajtás adják, vagy nem?
(már írtam nekik egyébként, de a vázat, papucsot pont nem kérdeztem meg:))
itt pl.: http://www.velonews.com/photo/40730 azt írják hogy árul papucsot, bontószerszámmal. tényleg nem derül ki a honlapjukból, de az semmit nem jelent. érdekelne mire jutottál velük.
ez a papucs mondjuk elég gyanús a fecskefarok-illesztéssel, de láttam már csavarosat is valahol.