Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3055 hozzászólás a témában

#341
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 hozzászólás
Olyanok segítségét kérném, akik jók a matekban. Adott egy áttétel 42-16 amihez tartozik egy lánchossz. Az a kérdésem, hogy ha hátra 15-ös vagy 17-es lánckereket teszek, akkor az ugyanannyival változtatja az ideális hosszt +-?
Tehát ha most hosszú a lánc, akkor egyel nagyobb lánckerék esetén hány mm-vel kellene hosszabb lánc? Az eltérés megegyezik egy láncszem hosszával, vagy esetleg lehet olyan áttétel aminél kiadhat jó lánchosszt?
Ejtõpapucsos bringáról van szó, azért megy a matek.

#342
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás
Akkor legalább nem veszünk össze a cserén :)
Nagyon tetszik a cockpit letisztultsága, suhanás, egyszerûség, csendesség (az elsõ single speed bringám). Elég meredek helyen lakom, haza nem jutok viszont ezzel az áttétellel.

Feltöltött kép
További képek: http://forum.bikemag...tml#post1195562

#343
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

Azt elfelejtettem írni, hogy nem is excenteres. 45 fokos csúszópapucs van rajta. Elég meredek utcában lakom, fel tudtam tekerni a 48/18 áttétellel, de ezert sok 1000-es szinteket nem ezzel fogok lenyomni :)


Ja, akkor az egy agyváltós S-presso, amibõl kispórolták az agyváltót...
Az olyan papucs általában nem bír kihúzni két fognyi különbséget, inkább csak arra való, hogy egy adott áttételnél utána tudj feszíteni a láncnak. Akkor nem is cserélném el rá a Maurice-t...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#344
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
szíved joga, én biztos megbánnám.. Pl. hideg kráz, amikor arra gondolok, hogy voltam képes elcsúfítani SS-é egy gyönyörû túrabringát. De hát, aki hülye, vállalja a következményeit. :-(

jajj, egy másik topikban Ridelife linkelt egy ss püzsót.. na, AZT nem szabad megvenni, eleve megépíteni se lett volna szabad. :) Túravázra SS-t, városi cirkálót nem jó kreálni, szerintem lomha, valamint egy püzsónál gond lehet 3 helyen is (fejcsõ, nyeregvázcsõ, középrész) :-|

#345
MaRee

MaRee

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Mert zavar ez a sok tyúkbél meg stb a bicajon, a letisztultabb formát szeretem. Szerintem el fogom adni, csak nem tudom, mennyi lenne a reális értéke.

#346
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Elbizonytalanítottatok. Lehet eladom akkor, és veszek valamit helyette.

Ilyen egyébként a bicaj teljesen
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg


tulajdonképpen miért akarod ezt a bringát ss-é átalakítani? Simán csak tedd be egy fokozatba, hagyd úgy és ne gondolj rá :) ha eladod, ha átalakítod, de mindenképpen drágábban és bonyolultabban fogsz egy kevésbé használható bringát kapni, mint ha kicseréled a bovdent, vagy simán csak fixálod a váltót egy fokozatban

#347
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás

az excentrikus középcsapágyat forgatgatni a vázban


Azt elfelejtettem írni, hogy nem is excenteres. 45 fokos csúszópapucs van rajta. Elég meredek utcában lakom, fel tudtam tekerni a 48/18 áttétellel, de ezert sok 1000-es szinteket nem ezzel fogok lenyomni :)

#348
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Miért, ilyen drága ez a váltó, vagy mire érted? Az egész bringát 30-ért vettem vagy két éve haveromtól. Egyébként azért akarom, mert jobban tetszik a letisztultabb forma, plusz kevesebb a gond vele. Ezen a bowdenek már kezdenek szétmenni, a néha besz@rik a váltó stb, és úgyis csak egy sebességben tekerek. A váltó fixre állítását hogy érted? A csavarokkal? Azokat eddig bármerre tekergettem, semmit nem csináltak :confused:


Bovdenek max. elkoszolódnak, emiatt a váltó gyenge rugója már nem tud rendesen mozogni a szorosabban járó bovdentõl.

Kedves Mari, van megoldás a problémádra!
Attól függ, mennyit szeretnél költeni rá. Gondolom minél kevesebbet (a Koliken felni enyhén szólva tájidegen a bringádon :D ).
1. Hagyod váltókkal, amit kell kitisztítasz, cserélsz rajta (bovdenezés, meg fogsz lepõdni!). Mennyire kopott a lánc, a hajtásrendszer?
2. Ha nincs elkopva a hajtás, kitalálsz egy áttételt, és próba. Szerzel kazettához hézagoló gyûrûket (szervizben el szokták tenni a kopott sorok bontásakor), és a kiszemelt lánckerékkel és két szomszédjával megnézed, hogyan jön ki a lánchossz. Amelyikkel jó, azt felteszed az agyra, megfelelõen kihézagolva- Én a záró lánckereket is feltenném, a recézés miatt stabilabban rögzül a zárógyûrû. Rövidítesz a láncon. Ha jól sejtem, nem monti versenyeken fogod használni a gépet, így egy láncfeszítõt (pl. egy görgõs Point) felszerelsz fixen úgy hogy felfelé feszítsen (több fogat érint a lánc, kisebb az ugrás veszélye), és kész vagy. Az átalakítás alkatrészköltsége kb. 5000, szerszámok ügyében nem tudom hogy állsz.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#349
MaRee

MaRee

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Elbizonytalanítottatok. Lehet eladom akkor, és veszek valamit helyette.

Ilyen egyébként a bicaj teljesen
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

#350
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.883 hozzászólás

Hellóka!

Szeretném átalakítani a bicajom single speed-re, viszont nem igazán tudom mitévõ legyek. Az egyik szervizben azt mondták, hogy nem lehet ( lol ), a másikban azt, hogy full új alkatrészek kellenek, a harmadikban pedig azt, hogy szétszedik a hátsó fogaskerekeket a váltókat meg raknak rá egy láncfeszítõt, és voilá. Nem tudom, kinek higyjek, ezért megkérdezném tõletek is, hogy itthon esetleg elvégezhetõ-e az átalakítás. Súlyos ezresektõl kímélném meg a pénztárcám :)
Beszúrok egy képet is az alkatrészekrõl, ha kéne még valamirõl akkor csinálok:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Elõre is köszi a segítséget, remélem jó topikba írtam :o


Mivel ebbõl a gépbõl épkézláb SS gépet nem tudnál csinálni az ejtõpapucs miatt, ne bontsd meg!
Újítsd fel a kopó dolgokat, bowdeneket amit kell, mert ez egy egy nagyon szép retro gép.

#351
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
pedig be lehet ám tekergetni a csavarokat úgy, hogy szegény váltó sehova sem mozdul :-) Vagyis nekem Campy Athenaval sikerült.

Szerintem egy LX-XT mixes KromóKatarga MTB-n jobban járnál, ha a kopó alkatrészeket (bowden, esetleg lánckerekek, lánc) cserélnéd, mintsem SS-é konvertálnád. De ezt azé' mondom, mert régi álmom egy vintage MTB ilyen jó fölszereltséggel..

Te Bingád, Te döntésed..

#352
MaRee

MaRee

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Miért, ilyen drága ez a váltó, vagy mire érted? Az egész bringát 30-ért vettem vagy két éve haveromtól. Egyébként azért akarom, mert jobban tetszik a letisztultabb forma, plusz kevesebb a gond vele. Ezen a bowdenek már kezdenek szétmenni, a néha besz@rik a váltó stb, és úgyis csak egy sebességben tekerek. A váltó fixre állítását hogy érted? A csavarokkal? Azokat eddig bármerre tekergettem, semmit nem csináltak :confused:

#353
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Hellóka!

Szeretném átalakítani a bicajom single speed-re, viszont nem igazán tudom mitévõ legyek. Az egyik szervizben azt mondták, hogy nem lehet ( lol ), a másikban azt, hogy full új alkatrészek kellenek, a harmadikban pedig azt, hogy szétszedik a hátsó fogaskerekeket a váltókat meg raknak rá egy láncfeszítõt, és voilá. Nem tudom, kinek higyjek, ezért megkérdezném tõletek is, hogy itthon esetleg elvégezhetõ-e az átalakítás. Súlyos ezresektõl kímélném meg a pénztárcám :)
Beszúrok egy képet is az alkatrészekrõl, ha kéne még valamirõl akkor csinálok:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Elõre is köszi a segítséget, remélem jó topikba írtam :o


lehet én vagyok hülye, de ha nekem ilyesmi vasam lenne, nem igazán gondolkoznék SS konverzión.

Egyébként, mivel kazettás a hátsó agyad, egy Wiggle | Gusset 1-ER Single Speed Conversion Kit | Cassettes & Freewheels hasonló mókával megoldhatod a hátsó lánckereket, a hajtókarról, ha gondolod, eltávolíthatod a két kisebb lánckereket, nomeg az elsõ átdobód..

láncfeszítõ kelleni fog, az ejtõpapucs miatt, azonban egy "fixre állított" xt váltó szerintem jól funkcionál ilyen téren.. : ) újracentrírozni sem kell majd a hátsó kereket, szvsz, így megoldhatod házilag is.

Más kérdés, hogy miért akarod.. : -|

#354
MaRee

MaRee

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Hellóka!

Szeretném átalakítani a bicajom single speed-re, viszont nem igazán tudom mitévõ legyek. Az egyik szervizben azt mondták, hogy nem lehet ( lol ), a másikban azt, hogy full új alkatrészek kellenek, a harmadikban pedig azt, hogy szétszedik a hátsó fogaskerekeket a váltókat meg raknak rá egy láncfeszítõt, és voilá. Nem tudom, kinek higyjek, ezért megkérdezném tõletek is, hogy itthon esetleg elvégezhetõ-e az átalakítás. Súlyos ezresektõl kímélném meg a pénztárcám :)
Beszúrok egy képet is az alkatrészekrõl, ha kéne még valamirõl akkor csinálok:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Elõre is köszi a segítséget, remélem jó topikba írtam :o

#355
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
Csak azért kérdeztem, mert így, ha ügyes vagy, lehetne két áttételed: mondjuk 42/16 általános használatra és 42/18 nehezebb terepre. Ezt én tervezem is megcsinálni a Maurickával, írtam már róla régebben. Igaz, az excentrikus középcsapágyat forgatgatni a vázban valszeg macerásabb, mint kicsit elõrébb, vagy hátrébb rakni a kereket a vízszintes papucsban. (Bár nekem meg a fékpofákat kéne akkor utánállítgatnom.) Mindenesetre, ha egyszer úgy gondolod, hogy elcserélnéd egy Maurice-ra, akkor szóljál... :-)
((Azokon a napokon, amikor gerinctornára megyek meló után, én is kocsival járok a városban. Meg persze amikor rossz idõ van, akkor is...))
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#356
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás
Flip-flop agyas, de nem nagyon akarok vacakolni a kerék forgatgatásával. Sajnos rendszeresen nem tudom majd városban használni, muszáj autóval járnom. Akkor elméletben tényleg jónak tûnik az áttétel, jövõ héten jelentkezem a kis gyakorlati tapasztalatommal. Köszi még egyszer a segítséget!

#357
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
Jó lesz a 48/18. A Maurice-on is az van gyárilag. Tempós, egyenletes haladáshoz tökéletes, és az emelkedõkre is fel lehet rugdosni. A 42/16 is közel ugyanaz az áttétel. Városi, gyakori elindulás-megálláshoz esetleg jobb lehet valami pörgõsebb. Flip-flop agyas a Merida?
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#358
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás
Én is azért tettem az SF mondat után szmájlit. 48/18-as lesz rajta, majd meglátom. Ha nem lesz jó akkor 46 vagy 42-vel próbálkozom.

#359
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 hozzászólás
  • LocationZalaegerszeg, Hungary
Az elég combos sporttárs lehet, aki 49x18-cal nyomja SF-ban. Voltam ott mostanában és nagyon durva emelkedõket lehetett látni. Én a Kona Major One kerékpárommal 23-as gumikkal a gyári 42x18-as áttétellel nyomom és síkon 35 km/h-ig lehet pörgetni vele (nekem az elég), de a 15+%-os emelkedõk vagy a hosszú 10% körüliek kihívást jelentenek. Ugyan megvolt vele a Vrsic hágó teteje Kranjska Gorából egy megállással (amikor kirántottam a helyébõl a hátsó kereket), de nem volt õszinte a mosolyom a hegytetõn.

Hozzáteszem, hogy futóalkat vagyok, nem Sir Chris Hoy fajtája.

#360
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás
Köszönöm a választ. Éppenséggel kar is lenne otthon, de a rajta lévõ sem tûnik rossznak. A verseny/sport centrikus tekerés nem lesz vele, szerintem marad. Cserélhetõ a tányér elõl. Arra gondoltam, hogy 18-as fogaskereket teszek hátra. Valamelyik amcsi fórumon olvastam, hogy "49x18 is pretty much the standard for San Francisco." :). Az elég dimbes-dombos :)