Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed
#341
Írta 2013. május 02. - 14:25

Tehát ha most hosszú a lánc, akkor egyel nagyobb lánckerék esetén hány mm-vel kellene hosszabb lánc? Az eltérés megegyezik egy láncszem hosszával, vagy esetleg lehet olyan áttétel aminél kiadhat jó lánchosszt?
Ejtõpapucsos bringáról van szó, azért megy a matek.
#342
Írta 2013. május 01. - 19:42


Nagyon tetszik a cockpit letisztultsága, suhanás, egyszerûség, csendesség (az elsõ single speed bringám). Elég meredek helyen lakom, haza nem jutok viszont ezzel az áttétellel.

További képek: http://forum.bikemag...tml#post1195562
#343
Írta 2013. április 30. - 20:30

Azt elfelejtettem írni, hogy nem is excenteres. 45 fokos csúszópapucs van rajta. Elég meredek utcában lakom, fel tudtam tekerni a 48/18 áttétellel, de ezert sok 1000-es szinteket nem ezzel fogok lenyomni
Ja, akkor az egy agyváltós S-presso, amibõl kispórolták az agyváltót...
Az olyan papucs általában nem bír kihúzni két fognyi különbséget, inkább csak arra való, hogy egy adott áttételnél utána tudj feszíteni a láncnak. Akkor nem is cserélném el rá a Maurice-t...
#344
Írta 2013. április 30. - 12:16

jajj, egy másik topikban Ridelife linkelt egy ss püzsót.. na, AZT nem szabad megvenni, eleve megépíteni se lett volna szabad.

#345
Írta 2013. április 30. - 09:47

#346
Írta 2013. április 30. - 09:36

Elbizonytalanítottatok. Lehet eladom akkor, és veszek valamit helyette.
Ilyen egyébként a bicaj teljesen
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
tulajdonképpen miért akarod ezt a bringát ss-é átalakítani? Simán csak tedd be egy fokozatba, hagyd úgy és ne gondolj rá

#347
Írta 2013. április 29. - 20:21

az excentrikus középcsapágyat forgatgatni a vázban
Azt elfelejtettem írni, hogy nem is excenteres. 45 fokos csúszópapucs van rajta. Elég meredek utcában lakom, fel tudtam tekerni a 48/18 áttétellel, de ezert sok 1000-es szinteket nem ezzel fogok lenyomni

#348
Írta 2013. április 29. - 20:01

Miért, ilyen drága ez a váltó, vagy mire érted? Az egész bringát 30-ért vettem vagy két éve haveromtól. Egyébként azért akarom, mert jobban tetszik a letisztultabb forma, plusz kevesebb a gond vele. Ezen a bowdenek már kezdenek szétmenni, a néha besz@rik a váltó stb, és úgyis csak egy sebességben tekerek. A váltó fixre állítását hogy érted? A csavarokkal? Azokat eddig bármerre tekergettem, semmit nem csináltak :confused:
Bovdenek max. elkoszolódnak, emiatt a váltó gyenge rugója már nem tud rendesen mozogni a szorosabban járó bovdentõl.
Kedves Mari, van megoldás a problémádra!
Attól függ, mennyit szeretnél költeni rá. Gondolom minél kevesebbet (a Koliken felni enyhén szólva tájidegen a bringádon

1. Hagyod váltókkal, amit kell kitisztítasz, cserélsz rajta (bovdenezés, meg fogsz lepõdni!). Mennyire kopott a lánc, a hajtásrendszer?
2. Ha nincs elkopva a hajtás, kitalálsz egy áttételt, és próba. Szerzel kazettához hézagoló gyûrûket (szervizben el szokták tenni a kopott sorok bontásakor), és a kiszemelt lánckerékkel és két szomszédjával megnézed, hogyan jön ki a lánchossz. Amelyikkel jó, azt felteszed az agyra, megfelelõen kihézagolva- Én a záró lánckereket is feltenném, a recézés miatt stabilabban rögzül a zárógyûrû. Rövidítesz a láncon. Ha jól sejtem, nem monti versenyeken fogod használni a gépet, így egy láncfeszítõt (pl. egy görgõs Point) felszerelsz fixen úgy hogy felfelé feszítsen (több fogat érint a lánc, kisebb az ugrás veszélye), és kész vagy. Az átalakítás alkatrészköltsége kb. 5000, szerszámok ügyében nem tudom hogy állsz.
Race, no Rest!
#349
Írta 2013. április 29. - 17:13

Ilyen egyébként a bicaj teljesen
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
#350
Írta 2013. április 29. - 12:42

Hellóka!
Szeretném átalakítani a bicajom single speed-re, viszont nem igazán tudom mitévõ legyek. Az egyik szervizben azt mondták, hogy nem lehet ( lol ), a másikban azt, hogy full új alkatrészek kellenek, a harmadikban pedig azt, hogy szétszedik a hátsó fogaskerekeket a váltókat meg raknak rá egy láncfeszítõt, és voilá. Nem tudom, kinek higyjek, ezért megkérdezném tõletek is, hogy itthon esetleg elvégezhetõ-e az átalakítás. Súlyos ezresektõl kímélném meg a pénztárcám![]()
Beszúrok egy képet is az alkatrészekrõl, ha kéne még valamirõl akkor csinálok:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Elõre is köszi a segítséget, remélem jó topikba írtam
Mivel ebbõl a gépbõl épkézláb SS gépet nem tudnál csinálni az ejtõpapucs miatt, ne bontsd meg!
Újítsd fel a kopó dolgokat, bowdeneket amit kell, mert ez egy egy nagyon szép retro gép.
#351
Írta 2013. április 28. - 21:01

Szerintem egy LX-XT mixes KromóKatarga MTB-n jobban járnál, ha a kopó alkatrészeket (bowden, esetleg lánckerekek, lánc) cserélnéd, mintsem SS-é konvertálnád. De ezt azé' mondom, mert régi álmom egy vintage MTB ilyen jó fölszereltséggel..
Te Bingád, Te döntésed..
#352
Írta 2013. április 28. - 20:54

#353
Írta 2013. április 28. - 20:48

Hellóka!
Szeretném átalakítani a bicajom single speed-re, viszont nem igazán tudom mitévõ legyek. Az egyik szervizben azt mondták, hogy nem lehet ( lol ), a másikban azt, hogy full új alkatrészek kellenek, a harmadikban pedig azt, hogy szétszedik a hátsó fogaskerekeket a váltókat meg raknak rá egy láncfeszítõt, és voilá. Nem tudom, kinek higyjek, ezért megkérdezném tõletek is, hogy itthon esetleg elvégezhetõ-e az átalakítás. Súlyos ezresektõl kímélném meg a pénztárcám![]()
Beszúrok egy képet is az alkatrészekrõl, ha kéne még valamirõl akkor csinálok:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Elõre is köszi a segítséget, remélem jó topikba írtam
lehet én vagyok hülye, de ha nekem ilyesmi vasam lenne, nem igazán gondolkoznék SS konverzión.
Egyébként, mivel kazettás a hátsó agyad, egy Wiggle | Gusset 1-ER Single Speed Conversion Kit | Cassettes & Freewheels hasonló mókával megoldhatod a hátsó lánckereket, a hajtókarról, ha gondolod, eltávolíthatod a két kisebb lánckereket, nomeg az elsõ átdobód..
láncfeszítõ kelleni fog, az ejtõpapucs miatt, azonban egy "fixre állított" xt váltó szerintem jól funkcionál ilyen téren.. : ) újracentrírozni sem kell majd a hátsó kereket, szvsz, így megoldhatod házilag is.
Más kérdés, hogy miért akarod.. : -|
#354
Írta 2013. április 28. - 19:53

Szeretném átalakítani a bicajom single speed-re, viszont nem igazán tudom mitévõ legyek. Az egyik szervizben azt mondták, hogy nem lehet ( lol ), a másikban azt, hogy full új alkatrészek kellenek, a harmadikban pedig azt, hogy szétszedik a hátsó fogaskerekeket a váltókat meg raknak rá egy láncfeszítõt, és voilá. Nem tudom, kinek higyjek, ezért megkérdezném tõletek is, hogy itthon esetleg elvégezhetõ-e az átalakítás. Súlyos ezresektõl kímélném meg a pénztárcám

Beszúrok egy képet is az alkatrészekrõl, ha kéne még valamirõl akkor csinálok:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Elõre is köszi a segítséget, remélem jó topikba írtam

#355
Írta 2013. április 28. - 10:27

((Azokon a napokon, amikor gerinctornára megyek meló után, én is kocsival járok a városban. Meg persze amikor rossz idõ van, akkor is...))
#356
Írta 2013. április 28. - 07:54

#357
Írta 2013. április 26. - 19:06

#358
Írta 2013. április 26. - 18:46

#359
Írta 2013. április 26. - 10:08

Hozzáteszem, hogy futóalkat vagyok, nem Sir Chris Hoy fajtája.
#360
Írta 2013. április 26. - 09:21


