Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#301
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

oh, az nem ez a kategoria :) thx az infot, megnyugtato. meg majd szeretnem kiprobalni a flipflop masik oldalat is, utoljara 6 evesen utem "fixien", de szoknom kell az ulespoziciot, keskeny kormanyt, etc.

a hobby bringatol varom, hogy a korulmenyekhez kepest tokeletesen mukodjon, ezt szettekerni vettem, minimalis karbantartasi raforditassal. amikor raneztem az otthoni varosi bringamra, akkor jottem ra, hogy a kovetkezo aldozatnak is ez lesz a sorsa, ez meg a legolcsobb elfogadhato opcio volt.

eloszor feltem, hogy brutal nehez lesz tekerni 46/17et, de igy elso korben meglepoen konnyunek tunt a lankasabb emelkedokon is.


46/17 dimbi-dombin? Ha ez könnyû, akkor vagy nagyon kemény vagy, vagy én nagyon gyenge. (utóbbi a valószínûbb ) Nálam 42-18 van, szintén hullámos úton járok vele, és néha így is sok :D (30km/h 100as fordulaton) síkon kiváló, de hegyre ritkán megyek vele...

#302
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
oh, az nem ez a kategoria :) thx az infot, megnyugtato. meg majd szeretnem kiprobalni a flipflop masik oldalat is, utoljara 6 evesen utem "fixien", de szoknom kell az ulespoziciot, keskeny kormanyt, etc.

a hobby bringatol varom, hogy a korulmenyekhez kepest tokeletesen mukodjon, ezt szettekerni vettem, minimalis karbantartasi raforditassal. amikor raneztem az otthoni varosi bringamra, akkor jottem ra, hogy a kovetkezo aldozatnak is ez lesz a sorsa, ez meg a legolcsobb elfogadhato opcio volt.

eloszor feltem, hogy brutal nehez lesz tekerni 46/17et, de igy elso korben meglepoen konnyunek tunt a lankasabb emelkedokon is.

#303
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Valószínûleg a racsni/lánckerék nem kör alakú teljesen. Szinte soha nem azok... nem kell törõdni vele.


Arnt ismerve a beletörõdés kizárt dolog. :)


A sebesség mindent megold.

 


#304
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

vettem egy "gyari" (fixie inc) ss/fixie bringat - olcso cuccokbol van osszelapatolva. kicsit olyan mint az ikeas butor, hogy az alapanyag gagyi, de az osszhatas megsem rossz. jo hajtani, es egyben is van a bringa, de egy bajom van vele - hogy ss modban, hatrafele tekerve bizonyos helyzetekben akad, nem siman fut vegig. a lancfeszesseg es a lancvonal jonak tunik. valtos bringa utan arra szamitottam, hogy gyonyoruen fut, ellenallas nelkul.

a lancszemek szorulhatnak (kmc), vagy a racsni szar, esetleg ossze kell kopnia? 8km van benne :)


Valószínûleg a racsni/lánckerék nem kör alakú teljesen. Szinte soha nem azok... nem kell törõdni vele.

#305
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
vettem egy "gyari" (fixie inc) ss/fixie bringat - olcso cuccokbol van osszelapatolva. kicsit olyan mint az ikeas butor, hogy az alapanyag gagyi, de az osszhatas megsem rossz. jo hajtani, es egyben is van a bringa, de egy bajom van vele - hogy ss modban, hatrafele tekerve bizonyos helyzetekben akad, nem siman fut vegig. a lancfeszesseg es a lancvonal jonak tunik. valtos bringa utan arra szamitottam, hogy gyonyoruen fut, ellenallas nelkul.

a lancszemek szorulhatnak (kmc), vagy a racsni szar, esetleg ossze kell kopnia? 8km van benne :)

#306
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Ennél talán lehet nagyobb is. Mert az ember nem úgy hajt, hogy rááll a pedálra. Én úgy képzelem, hogy a kormányba kapaszkodva függõlegesen nagyobb erõt tudunk a súlyunknál kifejteni.

SPD-vel a határ a csillagos ég, mert a rendszer a lábainkon keresztül záródik. Persze nyilván a fizikai teljesítõképesség határával.

#307
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Vagy mondjuk 80kg, fél lábon ráállsz a 175mm-es hajtókarra, az durván 140Nm. Ezt leosztod a gyorsító áttételeddel, 87.5 Nm csavarja a hátsó lánckereket.
Dinamikusan ne kérdezd... De ez kb. a max.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#308
Szafe

Szafe

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
sziasztok

tudna valaki abban segíteni, hogy egy 32x20-as áttételnél kb. mennyi lehet a nyomaték a hátsó fogaskeréken, mondjuk közepes hegynek felfelé kiállva a nyeregbõl? egyáltalán meg lehet ezt határozni? Egy ideje már kutakodok a neten, de semmi hasznosat nem találtam. Annyi infóm van, hogy a menetes racsni meglazításához kb. 40 Nm kell, tehát valószínûleg ennyi lehet a max. (bár ez elég sok egy bringástól szerintem... egy alu. lánckerék méretezéséhez kell.)

#309
NorbZ

NorbZ

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Hali

Esos idoben milyen sarvedot szereltek fel ?
Tudnatok ajalani valami jot es Budapesten boltot ahol meg tudnam venni ?

Sárvédõk | Herce-Hurca

Ezt neztem. 4000ft ert sok ?

#310
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Ss agyakat kiejtettem a hajtomu miatt.

#311
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

a csuszopapucsnal van esely ra, hogy a gyorsszaras agy nem maszik el? ilyesmi megoldasokra gondoltam, mint csavaros gyorsszar, esetleg a csavaros gyorsszarnal kivulrol vmi nagy alatet (oda elfer). vagy mennyire jo modszer felfurni es imbuszcsavarral rogziteni? birna az alu tengely is?



Gondolom az On-One Pompetamine-nal kapcsolatban kérdezed. Nekem ilyen Novatec agyam volt befûzve hátra és nem mászott el semennyit, feketében: D252SB-BO-AA (RH) - Novatec Az imbuszcsavaros rögzítését használtam és egyáltalán nem mászott el a kerék. Jobb is szerintem, mint a gyz, mert elõször befeszíted hátra a kereket, meghúzod a jobb oldalt, aztán középre állítod a kereket a vázban és a fékben, majd meghúzod a bal oldalt.

#312
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.051 hozzászólás
Danke für alle! :)

A superstart láttam korábban, így leárazva egészen vonzó. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#313
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
a csuszopapucsnal van esely ra, hogy a gyorsszaras agy nem maszik el? ilyesmi megoldasokra gondoltam, mint csavaros gyorsszar, esetleg a csavaros gyorsszarnal kivulrol vmi nagy alatet (oda elfer). vagy mennyire jo modszer felfurni es imbuszcsavarral rogziteni? birna az alu tengely is?

#314
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás
ez meg az alternatíva: Superstar Components - High Spec Parts For Peanuts

#315
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

köszi mindkettõtöknek! írtam nekik egy emailt, hátha õk tudják, mik a tényleges különbségek. (az árkülönbség fényében nagyon kíváncsi vagyok rá.) közben keresem az alternatívákat is, elõ a javaslatokkal, ne kíméljetek! :)


Itt az egyik: D252SBT (RH) - Novatec
Ez pedig a másik: D252SB-BO-AA (RH) - Novatec

#316
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.051 hozzászólás
köszi mindkettõtöknek! írtam nekik egy emailt, hátha õk tudják, mik a tényleges különbségek. (az árkülönbség fényében nagyon kíváncsi vagyok rá.) közben keresem az alternatívákat is, elõ a javaslatokkal, ne kíméljetek! :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#317
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás

Az olcsóbb így kép alapján acéltengelyes és acélkazis, a bal oldali agyperem és a tárcsakonzol sincs kikönnyítve.


a csavaros picit könnyebb,viszont mindkettõ nagyon strapa bíró darab nekem tengelyes volt pár évig ütöttem vágtam télen nyáron semmi gond nélkül.Azaz az egyik télen sok volt a latyak és mivel nem volt addig meg karbantartva a rozsdatol le tapadt 3 kilincs :-D szét kaptam pici olaj és újra a régi egy nagy hibája hogy rettentõ nehéz
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#318
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

ezek között az árukon és a tengelyrögzítés módján kívül van érdemi különbség?
nyilván az olcsóbbat venném. :D

Novatec D252SB SingleSpeed (imbuszos) | Kerék | Agy - Hátsó |
Novatec D252SB SingleSpeed 10mm tengely (gyorszáras) (régi


Az olcsóbb így kép alapján acéltengelyes és acélkazis, a bal oldali agyperem és a tárcsakonzol sincs kikönnyítve.

#319
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.051 hozzászólás
ezek között az árukon és a tengelyrögzítés módján kívül van érdemi különbség?
nyilván az olcsóbbat venném. :D

Novatec D252SB SingleSpeed (imbuszos) | Kerék | Agy - Hátsó |
Novatec D252SB SingleSpeed 10mm tengely (gyorszáras) (régi

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#320
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Nem fog egyenesen futni a láncod.
Ill. ez nem ilyen egyszerû.

Ha 103-as monoblokkot ajánlanak hozzá, akkor vélhetõen azzal adja ki a pályagépes szabvány 42mm-es láncvonalat. Ha csak nem kimondottan pályahajtómû, akkor a lánctányért lehet ugye egyik helyrõl a másikra átrakni, azzal sokat lehet kompenzálni a széles monoblokkhoz (nagyságrendileg kb. 6 mm láncvonalban ha jól emlékszem, ami 12 mm monoblokk méretben, ha szimmetrikus a monoblokk). De nem mindig szimmetrikus a monoblokk. Sheldon Brown oldalán tudsz ezekrõl a dolgokról olvasni.

Én azt mondom a pályahajtómû, ahol a tányért nem tudod átrakni, az eléggé szûkíti a lehetõségeket.

Igazából tudni kell azt is, hogy milyen a hátsóagy, hol áll a lánckerék. Az a lényeg, hogy minél egyenesebben fusson a lánc. Ez singlespeednél a legalapabb dolog.

De a 115,5 az brutál széles, menetes hátsóaggyal soha nem fogja kiadni a láncvonalat.