Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3052 hozzászólás a témában

#321
wade0814

wade0814

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!
Belekezdtem egy singlespeed építésébe és a meghajtás kapcsán támadt néhány kérdésem
Kinéztem egy sturmey archer márkájú hajtómûvet amihez 68/103as monoblokkot ajánlottak, viszont a vázamban van egy nemrég beszerelt monoblokk ami 68/115,5-es.
Mi a következménye a hajtómûre nézve annak, hogy nagyobb a monoblokkom tengelyhossza?
összeférhetõ e a kettõ, vagy monoblokkot kell-e cseréltetni?
Elõre is kösz

#322
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Én úgy tudom ezt a kialakítást a helytakarékosság miatt használják, a keskeny kormányokon jobban elfér... de javítsatok ki ha nem így van


Ez cx fékkar. A lényege, hogy nem a bovdent húzza, hanem a bovdenházat nyomja. Így fékváltókarral (ami úgye húz) ez együtt használható.
Csak ezt feltenni bringára szerintem nincs akadálya, azért mert a házat tolja, nem lesz lényegesen (vagy egyáltalán nem) rosszabb a fékhatás. Arra kell figyelni, hogy a kar bilincsátmérõje nem egyezik a hagyományos fékkarokéval, mert ezt a kormány duci részére lehet feltenni.

#323
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Én úgy tudom ezt a kialakítást a helytakarékosság miatt használják, a keskeny kormányokon jobban elfér... de javítsatok ki ha nem így van


Sziasztok!

A képen látható fékkarnak milyen elõnye hátránya van egyenes kormányos (igazából bajuszkormány :)) városi bringán való alkalmazáskor a hagyományos fékkarokkal szemben?
Szóval ha én nem koskormányon akarom használni, akkor van valami értelme ennek?

Feltöltött kép

Értem ezalatt:
-tömeg
-merevség
-fékérzet
-egyéb tapasztalatok



#324
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Sziasztok!

A képen látható fékkarnak milyen elõnye hátránya van egyenes kormányos (igazából bajuszkormány :)) városi bringán való alkalmazáskor a hagyományos fékkarokkal szemben?
Szóval ha én nem koskormányon akarom használni, akkor van valami értelme ennek?

Feltöltött kép

Értem ezalatt:
-tömeg
-merevség
-fékérzet
-egyéb tapasztalatok

#325
frontway

frontway

    vendég

  • fórumtag
  • 125 hozzászólás
Szükségem lenne egy lánctányér védõre 105-ös hajtómûre. Olyan kellene mely lánckerék helyére megy fel. Jelenlegi 42-es a lánckerekem mellé menne fel, tehát egy nagyobbra volna szükségem, vagy egy rossz lánctányérra, amelyet e célra fel tudnék használni.
Thanx a segítséget elõre is!
Scott G-Zero FX, Csepel Royal 3* flip-flop, Bulls Cross Nexus 8

#326
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

...
BB30-as...,


Ja, úgy könnyû...

Gumitopik: kösz, de nem szeretnék nagymintás gumit. Ezzel a biciklivel nem megyek terepre, arra van másik. (Még egysebi is, csak azt a fiamtól kell elcsaklizni.) Most se zúzottkövön mentem, hanem szép sima aszfalton, arra volt pár szem kiszóródva. Zúzottkövön ugye a másik zúzottkõ el tud mozdulni, de ezt szépen alátámasztotta az aszfalt, én meg pont telibe kaptam az élét. Talán pont azért bambultam el, mert szép sima volt az út, neccesebb helyeken jobban szoktam figyelni.
De leginkább az a gond, hogy a 90 kilo kappanhájamnak alighanem kevés már a 25-ös gumi. (Valami Conti Ultrasport van rajta, azzal jött gyárilag.) Akartam is upgradelni 28-asra, de pont olyat nem kaptam sehol. Csak az erõsen mintázott, vastag, nehéz, dinamópörgetõ recével ellátott trekking gumikat tolták az orrom alá 32-estõl. Az ugyan még elférne a villákban, de a bicikli jellegéhez abszolút nem illik. Úgyhogy maradt ez.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#327
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Continental Cyclocross Race, olcsó és könnyû drótos. Nálam nem gyûjti a defekteket.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#328
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás
A kerék visszatétel rendben, köszi.
BB30-as, egy ilyen Beer Componentes dologra gondoltam: Eccentric Shop « BEER Components
Én CX külsõt használnék a helyedben. A Schwalbe CX Pro elég keskeny, jól gördül. 4 bar körül szoktam használni. Az elsõ CX-es hetekben/hónapokban terepen is azzal mentem, semmi felütés vagy hasonló okból nem volt defektem még kövek között sem. Csak a nyurgasága miatt váltottam Racing Ralph-ra.

#329
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Nem kell két kulcs. Hátrahúzod a kereket, es kicsit meghúzod a bal anyát annyira, hogy ne nagyon kóvályogjon, de ha kell, tudj rajta igazítani. Beállítod a kereket a villák között középre, és jobbost is lehúzod lazán. Megnézed, jól áll-e a kerék. Ha igen, akkor meghúzod a jobbost, aztán a balost is. Ellenõrzöd még egyszer, hogy nem mászott-e el. Aztán a jobbost még egyszer, tutira... Nagyon agyontépni a láncot nem kell, amennyire kézzel hátra tudod húzni, az elég.

Igazi excenteres monot csak olyan vázba tudsz tenni, ami arra fel van készítve. De ilyen részleges állítható tartományú cuccal - trickstuff és társai - is sikerülhet, csak jól kell áttételt választani. (Lásd a nemrég linkelt FixMeUp-ot.) Vagy BB30-as?

Én is egysebiztem egyet tegnap a Maurickával. Rámentem egy kavicsra (egy darab zúzottkõre), kaptam egy felütéses defektet (megint), pedig ellenõriztem a nyomást indulás elõtt. Lehet, hogy mégiscsak egy "trekkingesebb" kellett volna?...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#330
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás
Tettem pár kilométert az elõzõ oldalon mutatott SS Meridába. Hát nagyon tetszik a dolog. Most hétvégén Ausztriában is mentem vele egyik nap 80 km-t, a másik nap meg történt, hogy a 20 fõs csapatunk sörözésébõl kimaradva inkább tekertem egyet egyedül (ez nagy dolog, sörözés helyett! :)).
Elgondolkoztam azon, hogy a hegyekben/terepen használt CX bringámat (ezt a bringát csak sportolásra nyúzom) egy excenteres monoblock használatával átalakítom. Egészséges gondolat ez a gyorszáras Mavic Ksyrium Elite kerék használatával?
A másik kérdés, hogy mi a kerék visszaszerelésének a helyes módja? Nekem a Meridában így áll a papucs: http://img209.images...860/single3.jpg
Hátrafeszítem ahogy bírom, rögzítem, és utána jól meghúzom? (Illene gondolom 2 darab 15-ös kulccsal ellentétesen dolgozni...).
Köszönöm

#331
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás
Köszi! Télen szerintem lesz ez még matt fekete vagy szürke, én is azért vagyok oda :)
Válogatni nem tudtam, mint írtam nem is nagyon van hasonló gép eladó a piacon (Langster, Bad Boy, Focus féle urban dög persze van 200-300 pénzért...)

#332
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás
Karakoram:
Nekem nagyon tetszik (bár én feketét vettem volna! :) ) és szerintem a feszítéssel se lesz gond, max bejátszik egy half-link szem.
A leírásból fel se tûnt hgoy WCS kormánnyal és Avid SD7 szettel adják! :)
Nekem a legnagyobb bajom a beatnikkel a fékerõ hiánya volt. Persze, fejleszthettem volna a fékeken, de akkor már megvolt a mostani lopakodó is, és két egysebi, még különbözõ kerékmérettel is nagy luxus... :(
Jó suhanást!

#333
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 hozzászólás
Köszi mindenkinek, matekozok egy kicsit :)

#334
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Olyanok segítségét kérném, akik jók a matekban. Adott egy áttétel 42-16 amihez tartozik egy lánchossz. Az a kérdésem, hogy ha hátra 15-ös vagy 17-es lánckereket teszek, akkor az ugyanannyival változtatja az ideális hosszt +-?
Tehát ha most hosszú a lánc, akkor egyel nagyobb lánckerék esetén hány mm-vel kellene hosszabb lánc? Az eltérés megegyezik egy láncszem hosszával, vagy esetleg lehet olyan áttétel aminél kiadhat jó lánchosszt?
Ejtõpapucsos bringáról van szó, azért megy a matek.


http://eehouse.org/f...Key=Stay_length
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#335
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
Lecture -30 Belt Drives - YouTube

jo kis indiai angol.de ertheto.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#336
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Olyanok segítségét kérném, akik jók a matekban. Adott egy áttétel 42-16 amihez tartozik egy lánchossz. Az a kérdésem, hogy ha hátra 15-ös vagy 17-es lánckereket teszek, akkor az ugyanannyival változtatja az ideális hosszt +-?
Tehát ha most hosszú a lánc, akkor egyel nagyobb lánckerék esetén hány mm-vel kellene hosszabb lánc? Az eltérés megegyezik egy láncszem hosszával, vagy esetleg lehet olyan áttétel aminél kiadhat jó lánchosszt?
Ejtõpapucsos bringáról van szó, azért megy a matek.

Annyira nem egyszerû a matematikája, látszik a revomagos beszélgetésünkbõl is. Ha nem érthetõ a képlet, el tudom magyarázni egyszerûbben is. Egyébként van jó pár lánchossz kalkulátor a neten.


A sebesség mindent megold.

 


#337
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
itt volt róla szó: Egysebességes és fixi - oldal 2 - Általános tech csevej - RevoMag Fórum

#338
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 hozzászólás
Olyanok segítségét kérném, akik jók a matekban. Adott egy áttétel 42-16 amihez tartozik egy lánchossz. Az a kérdésem, hogy ha hátra 15-ös vagy 17-es lánckereket teszek, akkor az ugyanannyival változtatja az ideális hosszt +-?
Tehát ha most hosszú a lánc, akkor egyel nagyobb lánckerék esetén hány mm-vel kellene hosszabb lánc? Az eltérés megegyezik egy láncszem hosszával, vagy esetleg lehet olyan áttétel aminél kiadhat jó lánchosszt?
Ejtõpapucsos bringáról van szó, azért megy a matek.

#339
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás
Akkor legalább nem veszünk össze a cserén :)
Nagyon tetszik a cockpit letisztultsága, suhanás, egyszerûség, csendesség (az elsõ single speed bringám). Elég meredek helyen lakom, haza nem jutok viszont ezzel az áttétellel.

Feltöltött kép
További képek: http://forum.bikemag...tml#post1195562

#340
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Azt elfelejtettem írni, hogy nem is excenteres. 45 fokos csúszópapucs van rajta. Elég meredek utcában lakom, fel tudtam tekerni a 48/18 áttétellel, de ezert sok 1000-es szinteket nem ezzel fogok lenyomni :)


Ja, akkor az egy agyváltós S-presso, amibõl kispórolták az agyváltót...
Az olyan papucs általában nem bír kihúzni két fognyi különbséget, inkább csak arra való, hogy egy adott áttételnél utána tudj feszíteni a láncnak. Akkor nem is cserélném el rá a Maurice-t...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!